Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wiet2014

Hierbij Me Kweekverslag Vanaf Nu

Recommended Posts

Nou he he .. Goed zo.

 

Als je nu naar je album gaat

en je selecteert een foto,

dan kun je zo de BCC code knippen en plakken in je reactie.

 

Moeilijker is het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_48125_19635_1581679.jpg

 

Zo dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige jungle daar. Waarschijnlijk eerste keer amnees of niet? Zeker niet verwacht dat ze zo lang konden doorgroeien. Kortwieken kan niet meer want je toppen zijn al redelijk ontwikkeld volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige jungle daar. Waarschijnlijk eerste keer amnees of niet? Zeker niet verwacht dat ze zo lang konden doorgroeien. Kortwieken kan niet meer want je toppen zijn al redelijk ontwikkeld volgens mij.

hahaha inderdaad eerste keer.

zal de volgende keer niet gebeuren.

wat gaat die amnesia hard

 

@ oude rocker ja ik denk dat ik ze heb dankjewel

 

gallery_48125_19635_1581679.jpg

 

gallery_48125_19635_2336437.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel mooi dat je het gelijk iets groter aanpakt, volgende keer toppen of eerder 12/12 zetten.

Probeer de hoge planten beetje aan de buitenkant te zetten en zet desnoods nog een lamp uit

bij hogere nacht temperaturen.

 

Volgende ronde wat meer capaciteit aan afzuigers een grotere filter en aptus blijven gebruiken

dan kom je er wel.

 

Enzyme kan je 1x per week meegeven 50ml op 100ltr of elke beurt dan 20ml per 100ltr

 

Vanaf week 7 geen super PK maar K-boost meegeven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stokken?

Net?

Easy Rollers?

 

Dit wordt 1 grote puinhoop als de toppen zwaarder worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een beetje aan het lezen over ec waarde.

ik kom veel verschillende meningen tegen.

vraag is wat zal beste ec schema zijn voor amnesia haze vanaf stekkies tot oogst.

en wat is beste moment om te stoppen bij bloei ik zit nu in 7e week en heb nog super pk en geen k boost blijkbaar moet ik die snel gaan gebruiken aangezien ik 7e week zit.

of maakt dat niet uit? qua aptus voeding

 

 

@lostchild ik was te laat met het net.

heb toch maar stokken gehaald, easy rollers ken ik niet voor wat is dat?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in week 7 zit dan wordt het sowieso tijd om te stoppen met voeding geven (zie kweekschema Aptus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in week 7 zit dan wordt het sowieso tijd om te stoppen met voeding geven (zie kweekschema Aptus).

Jouw deskundig advies kan die beter maar niet meer volgen anders loopt ie zo wat grammen mis.

 

gallery_40299_19331_15004.jpg

 

 

@ wiet 2014 ik weeet niet welke aptus schema jij gebruikt (basic, extreme, pro)maar zelfs met de basic schema moet je nog in week 8 nog voeden. Een schema is een leiddraad maar je moet de plant zelf lezen. Afgaande op je laatste foto moet je zeker nog 3 weken dus ik zou zeker niet stopppen met voeding geven

 

gallery_40299_19331_115144.jpg

Voor een eerste keer en zo een groot hok had ik persoonlijk gewoon voor een simpele voedingslijn gekozen bijv. (atami A en B plus bloombastic) of plagron met greensensation , canna etc etc. Die aptus geeft ook altijd zo een aanslag.

 

Er zijn hier genoeg mensen die amnees hebben gedaan/doen ik zou zeggen spit even hun topics door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pekingeend nee inderdaad dat was ik sowieso van plan.

ik volg aptus basic schema dat komt wel goed.

 

maar zie sommige kweekverslag dat ze gauw hun ec verlagen ik zit nu op ec 1.75 en zit in 5e week zijn er nog tips moet ik nu gaan afbouwen? of juist doorgaan kon geen schema ervan vinden qua ec waardes per week vandaar me vraag

 

 

ik zie dat topjes onder niet snel gaan en klein blijven denk dat komt door de bladeren die ze bedekken.

 

iemand die weet hoeveel bladderen moet knippen of uberhaupt wel nu nog kan hints?!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meest bepalende factor van tot wanneer je doorgaat met voeden is je medium, niet het merk voeding.

 

Die additieven van aptus die je gebruikt kan niet zoveel verkeerd gaan hoor. Enige waarmee je kan verneuken en liever wat voorzichtiger mee kan zijn is de pk boost. Rest gewoon volgens schema.

 

Dat je toppen onderin klein blijven had ik je ook wel kunnen vertellen gezien de lengte van je planten. het weinige licht wat er al doorheen penetreert is ook nog eens heel ver van je lamp.

 

Ik zou zelf in dit stadium geen blad meer weghalen. Ben ik sws terughoudend mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meest bepalende factor van tot wanneer je doorgaat met voeden is je medium, niet het merk voeding.

 

Die additieven van aptus die je gebruikt kan niet zoveel verkeerd gaan hoor. Enige waarmee je kan verneuken en liever wat voorzichtiger mee kan zijn is de pk boost. Rest gewoon volgens schema.

 

Dat je toppen onderin klein blijven had ik je ook wel kunnen vertellen gezien de lengte van je planten. het weinige licht wat er al doorheen penetreert is ook nog eens heel ver van je lamp.

 

Ik zou zelf in dit stadium geen blad meer weghalen. Ben ik sws terughoudend mee.

 

zal me houden aan voedingschema van basic zodat ik het niet verpest.

 

oke maar is het heftige klap voor plantjes als je wat bladeren wegknipt, want hoe het nu is net een oerwoud beneden bij de plantjes.

en er schijnt daardoor helemaal niks doorheen.

 

en meter beneden geeft vocht 70 procent aan s'nachts en overdag 65 lijkt me teveel voor bloei of is dat niet eens een probleem qua toprot of iets dergelijks.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stresst je planten en zoveel licht ga je onderop niet ineens krijgen. Daarnaast knip je de reserves van je plant weg. Je zou kunnen overwegen om bij de oogst eerst de bovenste helft te oogsten en vervolgens je lampen te laten zakken en de rest nog even te laten staan.

 

De meningen over blad knippen zijn erg verdeeld, maar als mensen het doen doen ze het doorgaans een stuk eerder.

 

De lucht onderop is altijd vochtiger. Maar gelukkig zul je daar ook minder grote temperatuurwisselingen hebben wat de kans op dauwvorming verkleint. Bij mijn weten komt rot ook vnl bij grotere toppen hoger in het gewas voor.

 

65 a 70 is wel erg hoog trouwens. hoe meet je dat? als je je hygrometer in je natte medium legt zegt dit niet zoveel natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

oke duidelijk informatie.

 

kijk in me album zie je ongeveer waar ze staan.

meter staat in midden van me tent.

in midden ter hoogte van planten.

en heb 1 ter hoogte van hoofdtop en laagste van de 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk in me album zie je ongeveer waar ze staan.

 

Als je graag wil, dat we kijken, dan zul je ze toch echt hier moeten posten :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk in me album zie je ongeveer waar ze staan.

 

Als je graag wil, dat we kijken, dan zul je ze toch echt hier moeten posten :search:

 

Zn album kun je gewoon bekijken hoor, staat in zn profiel: http://www.wietforum.nl/gallery/album/19635-haze/

 

Als je in week 7 zit dan wordt het sowieso tijd om te stoppen met voeding geven (zie kweekschema Aptus).

Jouw deskundig advies kan die beter maar niet meer volgen anders loopt ie zo wat grammen mis.

 

Ik zei BIJNA. Begrijpend lezen is soms moeilijk, ik weet het. Wat ik bedoel is dat het redelijk zinloos is om in de laatste week (week 8 dus) nog allemaal spullen te gaan toevoegen, dat heeft nu weinig zin meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie vandaag dat ze allemaal gele puntjes krijgen op de bladeren.

 

wat betekent dat?

 

zit in 6e week bloei eergister voeding gehad gebruik enzymen 1 keer per week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik zei BIJNA. Begrijpend lezen is soms moeilijk, ik weet het. Wat ik bedoel is dat het redelijk zinloos is om in de laatste week (week 8 dus) nog allemaal spullen te gaan toevoegen, dat heeft nu weinig zin meer.

 

Ik zie nergens geen BIJNA staan hoor.......

En hij zit in week 6 :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit in 6e week bloei

ik zit nu in 7e week en heb nog super pk en geen k boost blijkbaar moet ik die snel gaan gebruiken aangezien ik 7e week zit.

 

En hij zit in week 6 :whistle:

 

Helemaal zeker is hij er zelf ook niet van en aan de planten is het ook maar lastig af te lezen met die HPS foto's :hug:

 

@wiet2014

easy rollers moet nico rollers zijn, sry vd verwarring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei BIJNA. Begrijpend lezen is soms moeilijk, ik weet het. Wat ik bedoel is dat het redelijk zinloos is om in de laatste week (week 8 dus) nog allemaal spullen te gaan toevoegen, dat heeft nu weinig zin meer.

 

 

Ik zie nergens geen BIJNA staan hoor.......

En hij zit in week 6 :whistle:

Inderdaad vakman :tu

 

En WEER geef jij waardeloos advies ik denk dat jij begrijpend moet lezen. Volgens het aptus schema is week 9 de laatste week en daarin moet je spoelen.

Lees jij maar lekker terug wat je zei. Eerst moest hij in week 7 stoppen met voeding geven en toen opeens bijna in week 8. Morgen wordt het dan zeker week 9 :wave:

De laatste weken komt er juist gewicht aan de plant en dan moet hij volgens jou al stoppen met voeding.

Afgaande op zijn laatste foto zou niemand het advies geven om nu al te stoppen met voeding geven ongeacht in welke week bloei hij nu precies zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto.

 

hier heb je 2 foto's waarop je ziet dat gele puntjes hebben en dat begint bij veel planten te komen en 3e foto is dat ze beginnen te stressen want je ziet dat stukje paars worden bij de blad bij veel planten ook

 

gallery_48125_19635_1006445.jpg

 

 

gallery_48125_19635_2456672.jpg

 

 

gallery_48125_19635_984077.jpg

 

 

@lostchild hahaha ohh vandaar ik zocht me rot op easy rollers oke ziet goed uit.

is het ook geschikt voor tent?

 

 

ik overweeg om enzymen om de dag te gebruiken denk zelf dat het daar aan ligt iemand die het misschien beter weet of adviseerd om dat ook te doen ??

hoor graag wat me plantjes tekort komen en hoe ik het kan fixen en iedereen sorry voor de verwarring ik zit morgen in 6e week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...