Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Niks mis met je Plagron voeding :innocent:

Wel dat je vanaf begin bloei teveel naar het schema hebt gekeken ipv op de max van dat schema te gaan voeden omdat de plant dat aan kon/ wilde hebben.

 

Dat haal je zo laat in de bloei nooit meer in, zaak om de volgende ronde te proberen naar behoefte te voeden ook al zit je dan misschien al in week 3 op de max van het schema.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg omhaalen en opnieuw beginnen. Dit krijg je niet meer terug goed. Welke potmaat gebruik je nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild, juist omdat het autoflowers zijn begin ik niet op het volledige schema van Plagron. Uit mijn eerdere kweekjes bleek dat ze al snel teveel krijgen. Deze ronde echter zat ik veel sneller al op 100% van wat het schema aangeeft. 2 weken geleden ben ik zelfs al 20% boven het schema gegaan omdat ze tekorten leken te houden. Maar het lijkt er nu op dat ze helemaal geen voeding krijgen. En dan kan je weer blindelings de voeding gaan verhogen of even hier informeren of er niet iets anders aan de hand kan zijn. De volgende ronde wordt biologisch dus dan zou ik van het gedonder met voeding af moeten zijn. Ik kan blijkbaar niet met de voeding overweg.

 

@Elpredator, omhalen kan altijd nog, ze moeten nog een week of 4 denk ik, Ik start al wel een nieuwe ronde als ik alles binnen heb, maar dat kan ook makkelijk buiten de tent. Ik kan er altijd nog olie of iets van maken. Ze staan in 11 liter potten dus dat zou voor auto's ook geen probleem moeten zijn. Ik heb simpelweg niet meer ruimte in de tent en dat was de vorige kweekjes ook geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze lopende ronde de flessen in de kast laten staan ;) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bufferwerking van de aarde wat Poldergrower aanhaalde kan dus ook wel eens het probleem zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Dave,......maaatje ! :jump:

Je aarde is simpelweg leeg getrokken maatje,en ze hebben zowel een licht N tekort zowel als een goed K tekort zoals ik het zie.

Meer buffer volgende keer denk ik,misschien kun je nu buffertabz verkruimelen(niet teveel) en meegeven als een topdressing?

Even kijken hoe ze reageren,en daarop aanpassen?

 

 

 

 

@ PG : autoflowers reageren niet op nachtlengte,en dus heeft aanpassen van je licht uren geen zin.

Het betreft hier een semi-automatic plant. ^_^

Zeg maar een F-1 kruis tussen een autoflower en een fotoperiode plant,waarbij de nakomelingen bij de geringste verandering van licht in de bloei gaan

( ongeveer half augustus).

Ik heb dit euvel vroeger ondervonden met Snowrider van Sensi Seeds,en ze hebben er dus niet veel van geleerd.

Ze verkopen het als autoflower,wat dus per definitie niet zo is. :book:

 

Fool on the Hill kan je het verschil wat beter uitleggen dan ik tussen die Semi-autoflowers en 100% autoflowers.

Van mij krijg je gelijk een verhaal van 5 kantjes. :D

 

 

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Willen jullie lachen??? Zo ziet een mislukte kweek eruit..... :thumbsdown: ..... Ik kan wel janken........ Jammer van de mooie dames die het toch leken te worden......geen Sensi auto's meer voor mij..... te moeilijk....

 

gallery_46643_19398_1509116.jpg

 

 

De White Haze bloeit nog steeds niet.......................zucht........

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal dus toch teveel voeding geweest zijn dan. Wat nog bovenop het wortel probleem kwam wat de planten al hadden.

 

Als ik planten met een N tekort heb dan wordt de hele plant geler. Niet alleen her en der een blaadje onderin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie alleen maar plantjes met honger die een grotere buffer hadden gelust.

Er is geen sprake van Phytium want dan heb je duidelijk tricolore blad zoals ik op mijn S-5 van buiten laatst.

En al helemaal geen sprake van overvoeding.

gallery_22295_10617_392095.jpg

gallery_22295_10617_619550.jpg"]gallery_22295_10617_619550.jpg[/url]

 

gallery_22295_10617_700049.png

Zorg voor een betere buffer,dan heb je dit echt niet meer vriend.

Zowieso gun ik je deze troubles niet.

Ik zie K gebrek en N gebrek,ik spreek geen chinees en lees het ook niet maar dat is wel heel overduidelijk te zien :likken:

Autoflowers zijn vrij ruig met P + K op het eind,met dit tekort als resultaat.

 

Als je bekomen bent van de schrik mag je mij wel PM sturen maatje.

Dan kijk ik of ik je nog kan opvrolijken maatje.

 

Jah Bless!

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mislukken van een kweek af en toe hoort bij de tak van sport Dave, maar jammer is het altijd. Succes met de volgende!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's bad in the cave van Dave :o

 

Maar dan wordt het nu tijd voor een Batcave!! Een goei grondje, deel cocos erbij en dan aanvullen met wat lekkers :yummy:

Lavameel mag NIET ontbreken, wat guano, zeewier, wormshit, palmboomas, myco en bacto, dat werkt hier super.

Je kunt ook voor de losse N, P en K van ecostyle gaan ofzo, gewoon genoeg erin, je plant bepaalt zelf wel hoeveel het nodig heeft.

Voor dikke vette ploftoppen kun je eventueel in de bloei nog wat bijvoeden met bio spul :likken:

 

Succes met je volgende ronde!

 

 

Mss toch eens een keer een Fem proberen?

Klein tentje erbij om voor te groeien of stekken, kun je lekkere snelle rondjes draaien ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie alleen maar plantjes met honger die een grotere buffer hadden gelust.

Het gaat om een heel assortiment symptomen die door een heel scala aan verschillende oorzaken veroorzaakt kunnen worden. Dat verdorde blad in de planten kan ook gewoon een te hoge temperatuur/te lage luchtvochtigheid zijn. Of beschadigde wortels. Of te hoge EC. Of te weinig water. Of een gebreken aan bepaalde elementen in de voeding, Of juist overschottten. pH problemen. Of een combinatie van van alles. Plus de rest.

 

Er is geen sprake van Phytium want dan heb je duidelijk tricolore blad zoals ik op mijn S-5 van buiten laatst.
Wortelproblemen zijn niet alleen pythium.

 

Zoek eens wat foto's op van planten waar men correct wortelproblemen geidentificeert had en dan zie je er zeker planten tussen zitten die er exact zo uit zagen als die eerste foto's van CaveDave. Plotseling snel bladverlies onderin is typisch een gevolg van een wortelprobleem.

 

Ik heb planten weken (zo niet maanden) op weinig voeding staan en dan worden ze alleen wat bleker en sprieteriger. Dat ziet er gewoon absoluut niet zo uit als bij de planten van CaveDave. Als ze dan bleker worden dan geef je ze inderdaad wat extra voeding en in een paar dagen kleuren ze weer bij.

 

Wortelrot heb ik zelf ook gehad bij de planten, vervolgens had ik wel het probleem correct opgelost en uiteindelijk gewoon een oogst van 1.2 kilo op een 1000W lamp gehad. Al had ik het wel tijdns de groei en ook neit met auto's dus ik kon gewoon wat langer voor groeien nadat de planten herstelt waren.

 

Dat het geven van extra voeding de problemen alleen maar verergerde geeft toch ook wel aan dat jullie diagnose gewoon verkeerd was.

 

Probleem met aarde kweek is dat vaak niet vast te stellen is wat er mis gaat. Dan gaan mensen zitten gokken op basis van die blad diagnose plaatjes, maar daar heb je in de praktijk geen moer aan als er echt wat mis is.

 

Die plaatjes zijn handig als je één op zichzelf staand tekortje hebt. Bijvoorbeeld alleen wat te weinig magnesium of calcium ofzo. Of dat de pH te hoog wordt en dat je een ijzertekortje ziet ontstaan (blokkade dan dus).

 

Maar als er iets ernstegers mis is dan zie je allerlei symptomen en dan roept men doorgaans maar wat. De aangedragen oplossingen werken nooit.

 

@CaveDave, Jammer dat het zo loopt, maar auto's zijn inderdaad wel wat lastiger aangezien je niet gewoon wat langer kan voorgroeien als er wat mis gaat.

 

Succes met een volgende kweek.

 

Als je twijfelt over over en ondervoeding op aarde dan zou je een Fertometer kunnen overwegen of voor teveel/te weinig water een Tensiometer. Dan heb je nog een beetje inzicht in wat er in de pot zit.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het medeleven! :hug:

 

Ik ben inmiddels bij Sannie wezen shoppen en heb daar de organic kit besteld en inmiddels binnen. Dat zou voldoende moeten zijn toch? Zeker voor het eerste begin, later moet je dan nog Bacto toevoegen geloof ik. Zou daar dan nog een booster bij moeten? Dan nog een zak Plagron batmix en een zakkie kokos? En in welke verhouding mengen? Ik heb als freebee eens een smartpot ergens gekregen en die wilde ik uit gaan proberen. Kan dat ook met de biologische methode? En dan hoop ik van het geklungel met voeding af te zijn.

 

@Collie, thnx man!! Ik wordt altijd weer vrolijk van je posts hoor! En zoals je ziet ga ik biologisch, dus dan zou dat probleem over moeten zijn. Ik zou graag nog eens die Ananasjes van je zetten maar dan moet er wel een ronde tussenzitten zodat ik niet een halfjaar hetzelfde kruid rook....

 

@Dilago, Thnx! Ik geef het nog niet op en gaan met volle moed weer een nieuw rondje opstarten. Twijfel alleen nog aan welk zaad. Maak ik gelijk die rommel van Sensi op of ga ik voor een bekende plant (Amnees of White Widow) of toch weer wat nieuws........ Keuzes..........

 

@Vakman, Thnx!!De volgende ronde wordt de laatste in deze tent. Ben nu knopen aan het doorhakken wat betreft mijn nieuwe opstelling. Ik kan alleen maar niet beslissen welke lichtbron ik ga gebruiken. Ik zou graag bij LED blijven maar dan ben je zo 1000 ballen kwijt om 1m2 te belichten...... Maar dan ga ik ook Fem kweken en met stekken werken. Het kleine tentje is dan ideaal voor een moederplantje en als droog- en voorgroeiruimte. Zo kun je in ieder geval snellere rondjes draaien dus ook dat wordt vervolgd.....

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras, Ook jouw inbreng wordt natuurlijk gewaardeerd. En ik denk ook dat het niet alleen met ondervoeding te maken heeft gehad. Dit ziet er hetzelfde uit als je plantjes op het einde zijn en ze alleen nog maar water krijgen. Alleen gebeurde dat bij mij veel te vroeg en ga dan maar eens naar de oorzaak zoeken. Dat blijkt wel aan de verschillende en zelfs tegenstrijdige reacties hier. Vandaar mijn besluit om dan maar biologisch te gaan. Klinkt nog gezonder ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je de bacto vanaf het begin moet gebruiken, en de smartpot moet geen probleem geven!

De "organic kit" is gewoon buffertabs met bac bloeivoeding en myco en bacto?

 

Aarde-cocos 70/30-60/40 ongeveer :tu

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Sensi zaad rommel zou zijn ben ik niet met je eens Dave, maar ik begrijp je redenatie wel na een slechte ronde. Zo deed ik eens een kweek uit stekken op grond uit zaad van een C99 plant van een maat. Terwijl hij prachtige compacte toppen wist te kweken waren de mijne zo fluffy als het maar kan. Het was zelfs zo dramatisch dat je er de krant doorheen kon lezen. Het lag hem dus niet aan het zaad... :innocent:

 

Wat Wietefras schreef over dat je op aarde nooit weet wat zich in de pot afspeelt, is ook mijn pijnlijke ervaring met het medium. Nooit wist ik of de planten genoeg water hadden, of dat het er gewoon zo weer uit sijpelde en of de grond al was uitgeput. En aan het einde van elke kweek bleken er altijd droge plekken te zitten waar nooit water was geweest. Derhalve spreekt organisch kweken mij minder aan want als de kluit een beetje te droog is loopt het water er langs en gebeurt er niks. En of dat zo is weet je niet tot de kweek voorbij is en het te laat is.

 

Ik zou zeggen: vervang de aarde eens met 50/50 kokos en perliet, haal een tweetal Chinese meters van elk een tientje, Canna Coco A + B (meer heb je niet nodig) en een flesje pH min en probeer het eens. Wedden dat je niet meer terug wilt? ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi zaad is zeker geen rommel!!

En je hoeft ook niet te weten wat er nog in je pot zit, als je er maar voor zorgt dat je er in het begin genoeg inflikkerd regelt de plant het in samenwerking met het bodemleven helemaal zelf B)

Beetje gieteren en genieten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, organisch kweken is een bewezen methode, dat zal ik niet bestrijden maar toch valt en staat het met jouw watergift. En dat is fingerspitzengefühl wat je moet hebben en moeilijk tot niet kan leren. Hydro ondervangt een dergelijk obstakel doordat je de planten nauwelijks kan verzuipen. En als je ze toch nog verzuipt is er DWC waarbij de planten in het water staan.

 

Organisch kweken is meer gevoelsmatig en hydro is meer volgens het meten is weten principe. Dat is mijn kijk er op en voor mij begon kweken pas leuk te worden toen ik de aarde buiten de deur hield waar het hoort (sorry kon het niet laten).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook geen kamerplanten Dil? :likken:

 

Als je idd wat moeite hebt met water geven is hydro/dwc een oplossing, maar dat is in de cave van Dave niet aan de orde volgens mij.

Ik persoonlijk vind al dat gedoe met meten en afzuren enzo veel teveel moeite na een dagje hard werken(in het weekend ook :innocent: ) , dan vind ik een beetje water (eventueel bacto en melasse) geven veeeeel makkelijker!

 

Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde :dribble:

 

 

Ik zou nog wel wat lavameel door je grondje mengen Dave, dat gaan je planten en jij fijn vinden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle methodes zijn goed...... Dat blijkt wel uit de verschillende verslagen. Het gaat om het poppetje dat de methode toepast. En ik ben waarschijnlijk een hork die het niet te moeilijk moet maken hoewel mijn eerdere kweekjes dit probleem duidelijk niet hadden. Deze planten hadden gewoon een goede start maar ineens sloeg het om. Wat watergeven betreft denk ik niet dat ik iets fout doe, zeker niet te nat (liever iets droger zelfs) Ik heb van de andere kweekjes wel geleerd hoeveel de planten drinken in welke periode en potten wegen met de hand werkt ook om niet teveel of te weinig water te geven. En ik meet de PH en EC regelmatig en dan is de uitkomst voorspelbaar. Als ik planten een ec van 1.5 meegeef en uiteindelijk van 1.8 dan kunnen er toch niet zoveel tekorten ontstaan? Deze ronde werkt erg verwarrend omdat dit totaal anders gaat dan ik tot nu toe gewend was. Dus dan gaan we maar eens wat anders proberen en biologisch kwam als eerste in me op. Die hydrosystemen zijn ook mooi hoor, zeker als je het wat kan automatiseren maar daar moet je echt wat meer plantjes kweken dan de max van 5 die ik voor ogen heb.

 

@Vakman..... Check..... gelijk maar guanokalong meebesteld, dan heb ik wel alles zo'n beetje?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je tabs gaat gebruiken kun je dat het beste zonder guano doen volgens mij, teveel van het goede.

Vraag het anders even aan Pg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook geen kamerplanten Dil? :likken:

Nee, maar als ik die neem komen ze op hydrokorrels te staan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik zou ook 1x per week rietsuikermelasse meegeven, voeding voor de bacteriën en je krijgt er heerlijke zoete kruiden van. De laatste weken gewoon met elke waterbeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik meet de PH en EC regelmatig en dan is de uitkomst voorspelbaar. Als ik planten een ec van 1.5 meegeef en uiteindelijk van 1.8 dan kunnen er toch niet zoveel tekorten ontstaan?

Als je nu al meet wat er gebeurt, hoezo lijkt kweken op hydro je dan moeilijk? Dat is het hele hydrologische kweken in een notendop en als je dan Ec 1.8 geeft weet je zeker dat het eerder teveel is dan te weinig. Desondanks, succes op je zoektocht naar welke methode jou het beste ligt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook geen kamerplanten Dil? :likken:

Nee, maar als ik die neem komen ze op hydrokorrels te staan. ;)

 

Cactussen ;)

 

En je grondje 2 weken voor gebruik alvast klaar zetten(afgedekt maar dat snap je wel) , dan kan het bodemleven alvast op gang komen.

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...