Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

Zo! Die hitegolf hebben we weer overleefd...... Bier en BBQ hebben het gedaan..... De hond had het ook naar haar zin....

 

gallery_46643_19398_2341625.jpg

 

Oja, de plantjes hadden dorst dus die eerst maar even wat water gegeven....... 800 ml per pot. De plantjes zijn wel mooi gegroeid, ik ben tevreden.

 

Week 3, dag 22

 

gallery_46643_19398_924478.jpg

gallery_46643_19398_781775.jpg

gallery_46643_19398_188241.jpg

 

:wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel weer een wat snelle update maar ik had me nu eenmaal voorgenomen belangrijke dingen hier te melden.

 

Twee dames besloten flink te gaan groeien dus die heb ik aan het bed vastgebonden. Ben van plan dit eens te proberen i.p.v. knakken. Kijken of ik de plantjes zo ook in de breedte kan laten groeien.

De plantjes hebben wel wat last van de hitte gehad de afgelopen dagen zo te zien

 

gallery_46643_19398_2138333.jpg

gallery_46643_19398_1889464.jpg

gallery_46643_19398_656294.jpg

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag eens wat lopen klootviolen met de hasjshaker en wat knipafval. Mooi stukkie Pineapple hasj kunnen maken :icecream: Jemig de pemig, mozeskriebel lekker potent.....

 

gallery_46643_19398_1137594.jpg

gallery_46643_19398_257791.jpg

 

En vanonder de microscoop van growshop Appie Happie

gallery_46643_19398_941625.jpg

 

Ik ben vliegen........

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 4, dag 29.........

 

Het gaat allemaal wat trager dan ik gewend ben maar alles groeit vrolijk verder......De vorige keren zag ik nu toch al wel bloeihaartjes maar die kan ik nu nog niet ontdekken.

 

gallery_46643_19398_309467.jpg

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een paar lekkere stukjes hasj heb je daar!

 

En mooie vitale planten ook met gekarteld blad waar je je wel aan kan snijden!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Dil! En dat voor een beetje blubber in een potje eeej! De hasj is maar een 25 micron versie hoor dus nog best veel plantmateriaal. Maar lekker dat ie is!!!! Heerlijk om een bongetje mee te upgraden! (Tip)

 

@Huff....... De bondagepraktijken in de Cave van Dave gaan vrolijk verder........... Vandaag 2 planten opnieuw eens in hoogte terug gebonden. Kijken wat het verschil met de andere 2 planten is.

 

Superskunk

gallery_46643_19398_502389.jpg

 

White Haze

gallery_46643_19398_2018059.jpg

 

Wel bewerkelijk..... lijkt wel bonsai.....Leuk om te doen, en zonder knakken denk ik dat dat beter voor de plant is. Maar we gaan het zien.

 

:wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

bonsai ben ik ook wel bekend mee, maar wiet ging sneller en ik heb weinig geduld (esdoorn en olijf maar lijkt maar 1x per 2 jaar te groeien, sloom ding) :whistle:

 

beetje trekken en duwen en je hebt zo een mooi veldje :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de 2 andere dames onderhanden genomen en voor de eerste keer voeding meegegeven met het water. 750 ml per plantje.

 

Het wordt al een mooi veldje.

gallery_46643_19398_366501.jpg

gallery_46643_19398_2328701.jpg

 

:wave:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergelijk van al mijn kweekjes tot nu toe rond de 5e week.......

 

Amnesia Haze en White Widow

gallery_46643_19088_2634973.jpg

Red Poison

gallery_46643_19190_971459.jpg

Pineapple Express

gallery_46643_19271_827886.jpg

Super Skunk en de White Haze

gallery_46643_19398_1850753.jpg

 

Wat een verschil..........! Deze plantjes zijn een stuk trager maar tot nu toe wel de mooiste kweek denk ik..... zou ik het dan toch een beetje gaan leren? Het zal geluk zijn.........

 

:wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vooral lijkt op te vallen is een stuk minder strek. Kan aan de foto's liggen of de genetica of de afstand tot de lamp. Doe je momenteel iets echt anders dan eerder?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk lampafstand,de genetica zal het niet echt aan liggen denk ik.

Deze kweek gaat zeker compacter en mooier dan de vorige rondes.

 

Maar SS genen zorgen wel voor mooie korte(gordito's) 'dikkertjes' :lol:

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het strekken van de planten in de vorige kweekjes heeft volgens mij te maken met het feit dat ik de flowerbooster vanaf het begin aan had staan. Met het idee dat meer licht voor mooiere plantjes zou zorgen. Echter is het lichtspectrum dat erbij komt met de flowerbooster niet geschikt voor de groeifase en gaat de plant juist daardoor strekken. Ook zitten de eerdere kweekjes al verder in de bloeifase en zijn al flink aan de groeispurt bezig. Dat is wel een kwestie van genetica denk ik. En ik heb nu vanaf het begin alles wat enigszins uit begon te lopen teruggebonden tot onder het bladerdek waardoor de planten meer in de breedte zijn gaan groeien en dat heeft ook bijgedragen denk ik. De lampafstand zal het niet zijn want die is eigenlijk altijd al hetzelfde geweest....... zo dicht mogelijk erop. Tussen de 20 en 30 cm afhankelijk van de breedte van het bladerdek.

Dat waren mijn hersenspinsels............. :whistle:

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup,groeispectrum tot de strek eruit is.

Dat is het beste.

goede hersenspinsels Dave,da's wel logica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uitstekend uit Dave, je hebt duidelijk groene vingers!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago, Thnx maar we modderen maar wat aan hoor, probeer van ieder rondje weer wat te leren en te experimenteren. Groene vingers zou ik het nog niet noemen maar ik begin het plantje wel steeds meer te leren kennen.

 

@Topic:

Opdeet dag 37.

 

Het is hard werken om de nu flink groeiende dames eronder te houden..... ik blijf knopen..... Maar het lukt tot nu toe nog steeds. Plantjes laten zich makkelijk sturen en herstellen razendsnel. De bloei zit er inmiddels behoorlijk in dus ik schat nog 8 a 9 weken.

 

Ravage in Dave's Cave.......

gallery_46643_19398_1283118.jpg

gallery_46643_19398_1067716.jpg

gallery_46643_19398_329286.jpg

 

En dan een paar uur later.....

gallery_46643_19398_1355671.jpg

gallery_46643_19398_228945.jpg

gallery_46643_19398_2757355.jpg

 

Het binden lijkt echt wel zijn effect te hebben dus daar gaan we nog even mee door denk ik. Suggesties en ideeën zijn natuurlijk van harte welkom.

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dave aan de scrog :showoff: , gaat zeker meer in de weegschaal brengen zo!

 

Tipje: een geplastificeerd stuk gaas erboven werkt een stuk handiger ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is een scrogrek makkelijker alleen heeft dit weer als voordeel dat je je plantje individueel even uit de tent kan halen. Ook kan ik nu nog de wat onderbelichte delen van de plant wat beter in het licht draaien. Vandaar deze keuze........Wanneer stop je eigenlijk met het scroggen van een plant? Als ze helemaal is uitgegroeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet meer wat ik van dit kweekje moet denken dus misschien dat jullie eens mee kunnen denken wat er aan de hand zou kunnen zijn. De plantjes stonden wat droog vandaag en hadden eigenlijk gisteren al water mogen hebben. Maar wat opvalt aan deze kweek is dat het echt veel trager gaat allemaal. De White Haze bloeit nog niet eens na bijna 6 weken. Ik hoop niet dat ie nog erg in een groeispurt gaat tijdens de bloei. Ik heb van ieder plantje een foto gemaakt en naar mijn idee ziet het er allemaal goed uit toch? De tijden die de breeder opgeeft zijn nogal vaag maar zijn er autoflowers die 14 of zelfs 15 weken kunnen staan? Ik ga wel de voeding verhogen naar ec 1.5 want de plantjes lusten wel wat extra denk ik, maar of dat de reden kan zijn?

 

gallery_46643_19398_947066.jpg

gallery_46643_19398_888160.jpg

gallery_46643_19398_663611.jpg

gallery_46643_19398_301852.jpg

 

Dus ik weet nu niet of ik tevreden moet zijn of dat er iets mis is....... Ik hoor graag jullie ideeen en suggesties.

 

Thnx!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is dat binden teveel stress voor auto's, dat ze daar iedere keer te lang van moeten herstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat zo is dan is mijn plannetje niet geslaagd want het is juist de bedoeling om de plant minder te stressen door alleen maar te buigen, en niet te knakken. En zou je dan ook niet wat paarse stelen moeten zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wilde ik er eigenlijk bijzetten ja :dribble: , dat er geen tekenen van stress zichtbaar zijn....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen goeie autoflower wellicht?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...