Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

De Avonturen Van Cave Dave En Zijn Discolamp.......

Recommended Posts

mij eerste stekje dat wortels kreeg, ik stond te springen alsof ik zelf 3 extra armen kreeg :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij eerste stekje dat wortels kreeg, ik stond te springen alsof ik zelf 3 extra armen kreeg :jump:

 

Octopuff :lol:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit allemaal dave..benieuwd hoe ze er nu voor staan...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de White Haze inmiddels uit de tent gehaald om de Superskunkies wat meer ruimte te geven. Na 61 dagen bloeit ze nog steeds niet en groeit gestaag door. Terwijl de Super Skunk inmiddels zijn uitgegroeid.

 

gallery_46643_19398_1920563.jpg

gallery_46643_19398_522571.jpg

 

De White Haze lady heeft een mooi plaatsje in de tuin gekregen.

 

gallery_46643_19398_2675570.jpg

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunkjes vullen de boel mooi zo! Ben benieuwd wat die buitendame nog gaat doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is trouwens niet de eerste keer dat een z.g.n. autoflower van sensi seeds niet wil bloeien.

Volgens mij begrijpen hun de term semi-autoflower niet echt.

 

Ik gok dat als je die haze op 16/8 licht zet of minder dattie wel wil bloeien.

Dus reageert ie nog op lichtverandering en is het per definitie geen autoflower,maar een semi-autoflower.

 

Snowrider had dat euvel ook als je haar binnen teelde,werden struiken van 3m in een tentje van 2.10 M :lol:

Eigenlijk om je dood te lachen zo sneu.

Daar hebben ze best trammelant mee gehad toen geloof ik.

 

Zo wil het ook toch?

Ga je haar afbloeien in je tent als de rest klaar is?

of heeft ze straf en blijft ze buiten?

 

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit ik inderdaad een beetje met een dilemma, als de dame niet te hard gaat meuren mag ze gerust buiten blijven spelen maar ik vrees dat dat met een haze een probleem gaat worden. Ik haal liever ook geen plant van buiten naar binnen omdat je niet weet wat voor beestenbende je mee de tent inneemt. Ook wordt de dame nu veel te groot als ik haar niet blijf trainen, aangezien ze nog in de bloei groeispurt moet komen. Ik ga dat van dag tot dag bekijken en dan pas neem ik een beslissing. Eerst maar eens de Super Skunk tot een goed einde brengen. Dat gaat al traag genoeg........... Lazy Bitches....

Share this post


Link to post
Share on other sites

CaveDave de outdoorkwekert......

gallery_46643_19398_1786886.jpg

CaveDave de indoorkwekert......

gallery_46643_19398_2265932.jpg

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra tentje erbij dus, maar buiten? als ze binnen niet wilt bloeien dan buiten toch ook nog niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Huff een nieuw tentje schud ik niet zomaar uit mijn mouw hoewel ik al wel met een idee voor een nieuwe tent bezig ben die groter wordt dan mijn huidige set up. Alleen voor een fatsoenlijke LED lamp (en daar gaat mijn voorkeur naar uit) betaal je al net zo veel als een volledige setup met een 600 watt HPS lamp.Voor nu zag ik even geen andere oplossing. Hopen dat ze toch nog wat autoflower genen in zich heeft. Ik heb dit nog niet meegemaakt en eerlijk gezegd ook nog nergens anders tegengekomen. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat wat Collie beweert waar is. Maar zo zie je maar weer, zelfs in de natuur zijn de vrouwen ondoorgrondelijk......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Dave,maar let op ze hebben honger hoor maatje! :popcorn: :icecream:

 

Wel irritant van die mooie haze inderdaad Dave,dat had ik met Snowrider van Sensi toendertijd.

 

En hun stuurde me doodleuk zaden uit dezelfde batch opnieuw, 2 x niks = nog steeds niks toch mensen?

 

Ja vrouwen zijn soms lastig maar je moet ze gewoon vaak genoeg met liefde gelijk geven,dan heb je een goed huwelijk.

De geheime woordjes zijn : ''yes dearest"......... :lol:

En nooit vreemdgaan natuurlijk,logisch.

 

Dan zal ze zelfs meehelpen met het trimmen van je oogst :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Collie, ik zie ook dat ze honger hebben alleen ik zit nu op een EC van 1.7 en een Ph van 6,3. Ik wil eigenlijk nu naar een EC van 2.0 toe. Het voedingsschema geeft dat ook aan. Ik vraag me alleen af waarmee ik de EC ga verhogen. Dit kan namelijk door de bloom van Plagron te verhogen of juist de Green Sensation of allebei. Kan ik dan uitgaan van de verhoudingen of werkt dat zo niet. Bijvoorbeeld ik wil de EC met 1/6 verhogen dus dan de voeding ook met 1/6 omhoog?

 

Inderdaad jammer van die Haze. Voor een kleine kweker als ik verlies je toch 25% van je kweekje. Blijkbaar vond White Label dat de strain ondanks de trage feno's die er blijkbaar tussenzitten rijp was voor de verkoop.Slordig want het is een van de duurste varianten uit hun collectie. Ik neem tenminste aan dat niet alle zaden dit vertonen. Je mag verwachten als je 7 euries voor een zaadje betaalt dat dat op z'n minst een stabiele strain is zonder foutjes. En dit noem ik gewoon een fout die er nog niet is uitgeselecteerd. Geen goede reclame in ieder geval want ik ga op zoek naar een andere breeder. Denk dat ik maar weer voor een autootje van Sweet Seeds ga de volgende ronde. Of je Pineapple gaat er nog een keer in. Weet je tenminste wat je krijgt. Ik ga er in ieder geval nog een mailtje aan wagen. Wie weet wat daar nog uitkomt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Sweet Seeds is altijd een goede keus wat autoflowers betreft.

Alhoewel ik hun Darkdevil nog wat rommelig vond qua opbrengst en kleurverdeling was ie wel heerlijk om te roken.

 

Die pineapple zou je nog 4 van krijgen he? ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 70

 

De buitendame heeft het wel naar haar zin zo......... Maar bloeien heeft ze nog steeds geen zin in.

 

gallery_46643_19398_1383125.jpg

 

De Super Skunkjes doen het in principe goed, alleen blijf ik een tekort houden lijkt het. Ondanks dat ik de voeding al behoorlijk heb opgeschroefd. Ik zie alleen nog geen resultaat. Het lijkt of de plantjes al zichzelf aan het opvreten zijn. Het is ook de eerste keer dat ik met de voeding boven het schema van Plagron uitga. Ik hoop alleen dat het probleem te weinig voeding is en niet een blokkade of iets dergelijks. De ontwikkeling van de toppen gaat wel goed is mijn idee. Iedere ronde is weer anders maar deze gaat wel erg moeizaam.

 

gallery_46643_19398_779046.jpg

 

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord van Sensi Seeds........ Een beetje algemeen slap mailtje met een standaard antwoord. Waar zij het over de bloeifase hebben heb ik het toch echt in mijn mail over de groeifase. Een autoflower die al meer dan 70 dagen in de vegetatieve periode zit is gewoon niet goed is mijn idee.

 

Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt ons te moeten horen dat u een slechte ervaring heeft gehad met ons product. Cannabis zaden zijn organische producten waardoor we helaas niet kunnen voorkomen dat in uitzonderingsgevallen de door ons gehanteerde standaarden niet worden behaald.

De bloeitijd staat voor white haze automatic is 65 dagen. Deze periode is een indicatie namelijk en het kan langer zijn of korter zijn.

Dit is afhankelijk van omstandigheden want de planten zijn natuurlijke proucten en white haze heeft een langer bloeitijd.

https://sensiseeds.c...e-autoflowering

 

Wij vragen daarom uw geduld. Meer informatie kust u terugvinden in de blog.

 

https://sensiseeds.com/nl/blog/

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jammer......

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus nog maar een mailtje terug gestuurd........

 

Goedemiddag, vergeef me mijn onbeleefdheid maar dit vind ik een slap antwoord en we spreken hier van 2 verschillende zaken. Ik heb het over de vegetatieve periode en dan vind ik inmiddels meer dan 70 dagen wel erg lang, Tel daar de 65 dagen bloeiperiode bij op en je hebt een autoflower die bijna 20 weken staat. Natuurlijk blijven het planten en natuurlijk kunnen er verschillen zitten in de tijd dat een plant groeit maar dit is gewoon niet goed naar mijn idee. En de dame bloeit nog steeds niet dus die periode wordt alleen maar langer. Als jullie beweren dat dit best wel eens zou kunnen voor een autoflower houdt deze discussie op en berust ik in de situatie. Alleen dan geen Sensi Seeds meer voor mij.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog contact met Sensi Seeds gehad. Zij stelden voor te gaan beginnen met verduisteren om zo de bloei te forceren, eenmaal bloeien zou ze niet meer naar de vegetatieve fase terugkeren. Op mijn vraag of dat zin had bij een niet fotosensitieve plant kreeg ik helaas geen antwoord. Ik moet wel zeggen dat Sensi de klacht prima heeft opgepakt. Ze beantwoordden mijn emails zeer snel en ze hebben me zelfs nog gebeld. Ik mag vanwege het ongemak voor 20€ zaden uitkiezen en ik heb besloten de Skunk #1 Automatic te nemen. Een klassieker als ik de beschrijving moet geloven. Bij die omschrijving vond ik ook de volgende tekst wat misschien verklaart hoe zij tegen autoflowers aankijken.

 

Zelfs wanneer de dagen lang zijn, begint Skunk #1 Automatic normaal gesproken minder dan een maand nadat de zaailingen zijn opgekomen te bloeien. Hierna volgt een krachtige en productieve bloeifase die 45 tot 55 dagen duurt. De bloeiende planten vallen niet terug in vegetatieve groei.

 

Dus mijn volgende ronde gaat wederom een Skunk worden en omdat ik nog 2 White Haze zaden heb zet ik er ook een White Haze bij. Na 3 weken zet ik de klok op 12/12 om zo de bloei te activeren om daarna naar 20/4 terug te gaan. Dit is althans het plan maar als jullie andere ideeen hebben.........

 

De buitenlucht doet haar goed.......ondanks de vele buien die ze over zich heen heeft gehad.

gallery_46643_19398_2743716.jpg

 

De binnenplantjes doen het in principe goed. Ik zie wel wat sporen van trips alleen nog geen beestje kunnen ontdekken. Ook vertonen een paar bladeren wat vreemde vlekken wat op een tekort lijkt. Ik vermoed dat mijn Plagron voeding te oud wordt, waardoor er misschien al wat mineralen minder effect hebben. Ik heb de voeding nog wat verhoogd de afgelopen week en ik zie toch ook verbrande bladpuntjes.

Dit is by far mijn meest moeizame kweekje tot nu toe..... Maar goed, we leren er toch weer van en dat is altijd nuttig.

 

gallery_46643_19398_2956450.jpg

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp echt niet waarom je zo nodig autoflowers moet hebben, hoe meer controle je hebt hoe minder kansen op afwijkingen/fouten.

 

Tekorten kunnen ook ontstaan doordat de plant de voeding niet kan opnemen i.v.m. een foutieve pH in het medium.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik net zo eigenwijs als jij ben Dil........ :whistle:

 

Ook dat is een mogelijkheid natuurlijk, maar ik ga even uit van mijn vorige kweekjes en daar heb ik dat probleem nooit gehad. Ik meet ook niet meer omdat de waardes altijd wel hetzelfde waren ongeveer. Het water is hier ook niet super-basisch. PH 7,4 max volgens het waterleidingsbedrijf. Tezamen met de Plagronvoeding betekende dat een PH van het voedingswater van 6,3 tot 6,5. Helemaal prima voor aarde volgens mij. En nogmaals nog nooit dit probleem gehad. Vandaar dat ik het daar even niet in zoek. Ik kan natuurlijk altijd wel even het drainwater meten en proberen een grondmonster te nemen om dat uit te sluiten. Ik vraag me wel af of mijn Ali Baba meter geschikt is voor deze meting. Maar goed een paar PH stripjes zijn ook zo gekocht.

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens op mijn pad van vernieling heb ik de naam gekregen eigenwijs te zijn, maar ik heb al vaker opgemerkt dat ik niet wijs ben van mezelf maar alles geleerd heb van anderen. Bekijk je de verslagen van mijn relatief prille loopbaan als hennepkweker, dan zie je dat ik van alles geprobeerd heb voordat ik eindelijk mijn draai begon te vinden.

 

Doch als jij van jezelf zegt dat je eigenwijs bent en die eigenschap ook in mij herkent dan zal er vast wat inzitten. Laat ik het daarom kort houden en je een paar tips meegeven ongeacht of je die in de wind slaat of niet: behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. En meten is weten! ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog contact met Sensi Seeds gehad. Zij stelden voor te gaan beginnen met verduisteren om zo de bloei te forceren

Daardoor hebben ze erkent dat het geen auto's zijn, gewoon je geld terugeisen en vrouwelijk zaad kopen! Desnoods doe je een kweekje de hele tijd op 12/12.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio in de cave van Dave, is dat niks voor je?

Je flikkert wat grond, voeding en bodemleven in je pot en voor de rest een beetje water geven met de gieter :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dil, ach je geld terugeisen van een zaadje van een plantje wat je toch al niet mag hebben heeft weinig zin denk ik. Zonde van de energie, ik heb een paar gratis zaadjes en het is prima zo. Alleen zelf nog eens bij Sensi Seeds bestellen zal ik niet snel meer doen. En nogmaals, voor de rest hebben ze het netjes aangepakt en er zal vast wel in hun voorwaarden staan dat het een organisch product blijft en dat er geen garanties worden gegeven. En er gaat echt wel gefeminiseerd komen hier Dil, En dan ga ik ook over op stekken van een mooie moederplant maar dan moet er eerst nog een nieuwe tent komen. Alles op zijn tijd. Ik heb al moeite om een autoflower te laten bloeien :likken:

 

@Vakkie, dat is exact wat ik ga doen de volgende ronde. Als ik dan toch nieuwe voeding moet gaan kopen..........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens een autoflower van dutch passion

 

auto colorado cookie of glueberry ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...