Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Welke Alcohol Voor Olie

Recommended Posts

Kweet niet goed wat ik daar van denken moet Konopi :withstupid:

 

Als het voor mezelf zou zijn,

maar ik maak het voor mvr oude rocker,

juist om dat ze zo gevoelig is voor van alles.

 

En nu ze sinds een jaar of 2, mijn eigen gemaakte wielolie dagelijks voor het slapen in neemt,

heeft ze gewoon net dat beetje meer weerstand.. :D

 

En ik wil zeker weten, dat straks niet het middel erger blijkt te zijn dan de kwaal.

Dus ik wil me na aanleiding van jou inbreng, me daar toch nog eens goed in verdiepen.

 

1 bron is nog geen bron weetje :withstupid: :search:

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene persoon is de andere niet.Wil niet zeggen dat dit bij iedereen staat te gebeuren, maar voorzichtigheid is op zijn plaats, zeker wanneer je het voor een ander maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allicht iets langer laten weken en mengen dan 20 minuten?

 

Ik doe altijd letterlijk spoelen.

DWZ,

mijn groen doe ik in een 1.5 liter pet fles, lekker vol gestampt.

Geen idee hoeveel gewicht het is dan, maar ik denk zo'n 100 gram.

Lekker vol proppen dus. (Ja, dat doe je door de bodem, welke je hebt weggesneden.. :hug: )

 

Dat leg ik zeker 24 uur, naast een goeie liter isopropyl, in de vriezer.

 

Ik zet dan alles gereed, wat ik nodig heb om het kunstje te gaan doen.

Omdat, ik de contact tijd tussen de alcohol en het groen, juist kort wil houden.

 

 

Ik giet nl. de alcohol, in de petfles met groen, waarbij ik mijn wijsvinger gebruik als dop.

Dat houd ik ca 30 sec vast en dan giet ik leeg

Ik zet dan die petfles op de kop weg, zodat het laatste ook nog kan uit druppen.

 

Ik herhaal dat met net zoveel flessen ik klaar heb liggen in de vriezer.

dus en een fles groen en een goeie liter isopropyl.

 

 

Als ik klaar ben,

Leg ik de petflessen weer afgesloten in de vriezer.

De "groene alcohol" gaat ook weer in z'n flessen, je hebt wel iets minder nu..

En ook weer in de vriezer. Nu voor een uurtje of 2/3.

 

​Ik herhaal alles nog een 2e een laatste keer, (kan ook 3x volgens sommigen.)

De alcohol die ik nu heb opgevangen, laat ik verdampen .

 

Met andere woorden,

Ik doe het in 2x ca 30 sec.

Mij is geleerd, dat je anders te veel chlorofyl losweekt ofzo? :withstupid:

 

Ben wel benieuwd nu naar hoe anderen dat doen.. :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat leg ik zeker 24 uur, naast een goeie liter isopropyl, in de vriezer.

 

moet zeggen dat ik je niet helemaal begrijp? wat bedoel je met . naast?

 

op de meeste sites staat 20 minuten mengen en met stok kneuzen. als ik t goed begrijp is langer niet goed dus.

 

mijn afval is gedroogd nooit ingevroren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel daarmee, dat ik ze beide in de vriezer heb.

De stelling is nl. hoe kouder hoe beter.

 

En ja natuurlijk, mijn groen is ook gedroogd en gekuur voordat.

 

En wel of niet langer??

Ik ben benieuwd naar wat anderen doen.

Ik durf niet hard te zeggen, dat IK het goed doe..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik snap je. ontdek net pas het vriespunt van alcohol op google lol. interessant...

 

in een andere video zag ik dat ze de wiet in de oven doen alvorens het met ethanol te mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de link over het ziekenhuis geval door isopropyl alcohol

 

http://pgmcg.nl/rene...sumptiealcohol/

 

Kijk, weet ik tenminste waar je het over hebt. :tu Niet dat het nou zo gigantisch wetenschappelijk is onderbouwd, maar het is toch noemenswaardig. Ik heb net nog even gekeken naar wat cijfers over de verontreinigingen van verschillende solvents die achterblijven in de olie, maar niet zo snel gevonden. Ik kan je in ieder geval vertellen dat die verontreinigingen in de microgrammen zitten met een rick simpson dosis. Dus ook de europese unie zou het een acceptabel niveau vinden.

 

Het is natuurlijk wel iets om in je achterhoofd te houden, maar voor de occasionele gebruiker of de mensen die het niet jarenlang gaan nemen in de heroïsche dosissen, zou ik me meer zorgen maken om het cumulatieve effect van die frisdranken, sauzen en desserts dan om de iso olie. Maar goed, als je twijfel hebt, gewoon alcohol gebruiken, al is het voor de gemoedsrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowmonkey ben het volledig met je eens dat de ISO die overblijft verwaarloosbaar is (voor mensen met een gezonde weerstand/metabolisme,...) maar de meeste mensen die het gebruiken beginnen het toch meer voor medische doeleinde te gebruiken.

 

Dat wil zeggen mensen op een bepaalde leeftijd, mensen met een aangetast immuunsysteem en de diehard olie gebruikers voor laat het ons "recreatieve" doeleinde noemen...

 

Enkel om deze reden zou ik enkel consumptie alcohol gebruiken, maar als het is om voor om de paar daagjes paar druppels te nemen dan is ISO een relatief veilig product.

 

Eventjes over hoe ISO word afgebroken in het lichaam:

 

De nieren van een gezond persoon kunnen 20 tot 50% van de zuivere ISO verwerken de rest daarvan word omgezet door het lichaam naar aceton dit word dan terug uitgescheiden door de longen en nieren

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon een praktijkgeval.Als je het goed uitdampt is er niks aan de hand, maar denk dat niet iedereen zo kundig is.Oefening baart kunst zullen maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De goedkoopste consumptie-alcohol vind je in Italië. Kost daar zo'n 13 euro per liter, gewoon bij de Lidl. Je mag 10 liter voor eigen gebruik meenemen. De goedkoopste die in Nederland is te vinden kost 33 euro bij drank.nl. Overigens stook ik sinds kort zelf alcohol. Dat is ook een erg leuke hobby!

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt voor de hoeveelheid iso die achterblijft dus ook wel verschil hoe veel alcohol je gebruikt per xx hoeveelheid wiet. gebruik je 6 liter ipv 2 zit er al 3x zoveel iso bij.

 

Het is gewoon een praktijkgeval.Als je het goed uitdampt is er niks aan de hand, maar denk dat niet iedereen zo kundig is.Oefening baart kunst zullen maar zeggen

 

is goed uitdampen een kunst of een kwestie van de tijd nemen. tips zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oefening, dat uit dampen, na een paar keer weet je aan 'stroperigheid' olie of alles eruit is, het is niet dat wachten tot de belletjes eruit zijn oid.

 

Ik weet mijn 1e olie nog:

wow wat een alcohol spike zat daar in zeg en ik vond het nog wel goed uitgedampt

zover dat je het nog in een flesje kon schenken wat dus lang niet genoeg was, keer erna te ver ingedampt en de keer daarna wist ik precies hoe of wat.

 

Des te korter er contact is tussen alcohol en materiaal, des te higher zal je olie zijn.

 

Ik heb altijd de ethanol 96% gebruikt omdat ik ISO ken van ansich niet schadelijk dat beetje wat aan residue achterblijft maar cummulatief is het een smerig goedje en is elk beetje teveel :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Des te korter er contact is tussen alcohol en materiaal, des te higher zal je olie zijn.

 

 

Kijk dat meen ik dus ook he..

Alleen, de mijne wordt niet gebruikt om te vappen of zo.

Alleen voor medische doelen.

 

Is dan nog steeds zo kort mogelijk ook de beste methode??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit PH donner en running water. Goede prijs voor 5L foodgrade

 

Vind er verder weinig over, lijkt de enige site die het aanbiedt. Maar als jullie em gebruiken zal het wel goed zijn.

 

Jammer dat het enkel beschikbaar is voor bedrijven. Goedkoop voor feestjes ook zie ik die site lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie op veel filmpjes dat men de olie uit de rijstkoker haalt en op een kopjes/koffie verwarmer zet om de laatste alcohol te laten verdampen.

 

is de rijstkoker te warm op de warmhoudstand of hebben ze geen warmhoudstand op hun rijstkokers? lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind bijna geen betere deal omtrent alcohol......

 

en..

 

ehh

eeeeeeheb je de prijs van olie a l eens gevonden? :whistle:???

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Des te korter er contact is tussen alcohol en materiaal, des te higher zal je olie zijn.

 

 

Kijk dat meen ik dus ook he..

Alleen, de mijne wordt niet gebruikt om te vappen of zo.

Alleen voor medische doelen.

 

Is dan nog steeds zo kort mogelijk ook de beste methode??

 

Ik zou de olie langer trekken ipv kort, alles aan werkzame stoffen er uit en wat meer chlorofyl is goor qua smaak maar als je het smeert dan smaak je niet en het doet vast wel iets goeds deel uitmakend vd cocktail :icecream:

 

@Ph

Wel weer jammer dat het groothandel naar ondernemer is, hoe doen jullie dat toch als hobbyist daar bestellen en thuis geleverd krijgen?

meest geodkope manier voor mij als particulier is mensen het mee laten nemen van over de grens, italie is daarbij favo vanwege de prijs en het voorschieten vd aankoopsom voor de meeste mensen die ik ken :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij vooral opvalt en stoort dat zelfs als het om olie voor patienten gaat het zo goedkoop mogelijk moet..........?

 

Isopropyl zou prima zijn en lekker goedkoop maar ik maak er mn bongs mee schoon, daar is het volgens mij voor.

 

Maar als je 1,5 K hydro knip hebt tja wat moet je anders, liever goedkoop want ik heb zo veel?

 

Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de kwaliteit..., zeker als het om patienten gaat die al een wat mindere weerstand hebben dan normale mensen. Meestal hebben zulke makers meer met geld van doen dan met de patient zelf.

 

Bij ons staat altijd de patient voorop, no matter what the costs are en echte ambacht kost nou eenmaal tijd en geld.

 

Pg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ph

Wel weer jammer dat het groothandel naar ondernemer is, hoe doen jullie dat toch als hobbyist daar bestellen en thuis geleverd krijgen?

 

Gewoon als particulier bestellen,,,,,,no pblm!

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet te snel oordelen poldergrower. ik betaal alles voor iemand waar ik niets mee te maken heb. verlies er veel geld op en verdien er geen stuiver mee. nadat ik er middels dit topic meer over geleerd heb, ben ik 96% alcohol bij de slijterij gaan halen, en glazen meng/filter potten. zoals ik al eerder heb vermeld in dit topic. ga mij niet bekritiseren terwijl ik eigen geld spendeer en extra risico loop om iemand anders zijn moeder te helpen. breek me de bek niet open

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd niet slim om zomaar iemand z'n moeder te helpen, zeker als je al risico loopt doordat je 1,5 kg knip hebt loop je nu idd 'extra" risico door iemand te helpen waar je veel geld op verliest en je geen stuiver mee verdient............je had die 'iemand" zn moeder ook niet kunnen helpen toch of was het je eigen keus......? Meestal als mensen zogenaamd helpen is er meteen een kostenplaatje waar ze over vallen maar waarom help je dan? Voor dat schouderklopje? Hoop risico en kosten dan..........

 

Als er zoveel moeite word gedaan en er zoveel 'risico" word genomen weet ik 1 ding zeker, dat de olie iig zeker werkt.

 

En ik bekritiseer niemand, het is altijd je eigen keus toch?

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja soms doe je dingen voor een schouderklopje, ik in ieder geval wel :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...