Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Spijkers Met Koppen : Jaymaestro And The Hammer Of Dawn

Recommended Posts

Je gaat me eigenwijs vinden, maar juist in de oude kast ging het allemaal kut de laatste dagen. Ik waag m er op. Als t mislukt bij deze de belofte dat ie weken leeg gaat draaien en de ronde erop volledig bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, verkeerd gelezen :whistle:

Dacht dat ze al in de nieuwe kast stonden.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

gooi ze anders even onder de fluor buizen, minder licht is minder photosynthese dus minder problemen met opname, geen 30% rh, staan ze neit wat nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Huff, ze komen juist onder de fluor buizen vandaan! That is where this all went wrong. De plantjes die ik wel in de cob kast had staan (3 en 4) doen het wel ok ( 3 heeft verbranding opgelopen na 1 dagje met zn potje op de aarde van de grotere potten te staan). Daarom nu ook de drastische maatregel ze gewoon onder die 100 watt te flikkeren en de potten met mix aarde weg te gooien en alsnog voor Terra Proffesional te gaan voor plant 1,3 en 4.

 

Foto's zijn genomen net na het inwateren. Plant 1 heeft sinds vorige week hetzelfde uiterlijk. Pot trok ook niet droog, plant nam gewoon helemaal niets meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om nog even wat toe te voegen: Lees overal op het internet dat echt witte plukken schimmel op je aarde zeer slecht is voor je kweek. Dit zou alles verklaren...Fingers crossed te komende dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probs zo vroeg in je kweekje is altijd kut natuurlijk :td

 

Hopelijk ligt het idd aan je aardemix en ben je nu goed vertrokken; aan je kast zal het in ieder geval niet liggen..

Die heb je mooi bij elkaar geknutseld Jay :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude opgewaardeerde aarde.

Ziet eruit als iets te enthousiast opgewaardeerd.

 

Aarde ook ingedroogd geweest tussendoor?

 

Komt niet door je kast of lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde ook ingedroogd geweest tussendoor?

Waar baseer je dat op? In een ander topic verwijt je mij dat ik ongegronde adviezen geef en zelf roep je maar wat in de ruimte? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude opgewaardeerde aarde.

Ziet eruit als iets te enthousiast opgewaardeerd.

 

Aarde ook ingedroogd geweest tussendoor?

 

Komt niet door je kast of lamp.

 

Ben het niet vaak met LC eens maar deze x heeft ie gelijk, aarde ziet er opgewaardeerd uit en daarna een x droog gevallen of te weinig water idd, dit lijkt niet op een tekort of iets.

 

Het komt niet door je kast of lamp idd.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn god, koop toch gewoon een zak special mix. dat eeuwige besparen op een euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Verfdampen in de aarde getrokken? Kan ik me haast niet voorstellen. Heb toplaag eraf geschraapt en vervangen

2. De BioBizz pre-mix die ik gebruikt heb om te mixen was zeer oud volgens mij. Bovendien flinke plukken schimmel er in. Ik had wat over het grondje gelezen en het leek mij dat dit juist wel prima was. (Bio Grondje). Kan aarde ook zeer verkeerde schimmels krijgen door een paar jaar te staan?

3. De vorige planten heb ik ingewaterd met afgezuurd kraanwater. Echter ben ik erachter dat de pH meter gewoon ruk is. Krijg hem niet meer goed gekalibreerd en wijkt ruim een punt af naar boven. Heb toen op 5,8 afgezuurd ( doe normaal altijd 6,2 , vraag me niet waarom ik dit heb gedaan). In het ergste geval heb ik dus éénmaal ingewaterd met een ph van 4,8. Kan dit die aarde zo vernaggeld hebben dat de planten levend verbranden?

 

 

Dit is je antwoord en heeft niks met je kast of lamp te maken....

 

Wat Jeice aangeeft gewoon verse aarde en geen stof lol.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat pluis op je aarde is geen probleem, als je er in wilt zaaien minder maar een plant merkt daar niets van, zelfs eerder voordeel omdat er dus wat leven in de grond zit

 

wat zou er met oude aarde fout kunnen gaan, ik heb ook gewoon een bak met aarde voorgemixt staan waar ik uit schep als nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat hele opwaarderen niet zo eigenlijk, waarom niet gewoon ff nieuwe kopen?

 

Btw waar heb je die meter gekocht?

 

Succes verder man

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat hele opwaarderen niet zo eigenlijk, waarom niet gewoon ff nieuwe kopen?

 

Je graaft buiten je tuin toch ook niet ieder jaar af en vult hem opnieuw met aarde? :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik woon 7 hoog dus heb geen tuin XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 7 hoog zou ik helemaal geen aarde meer slepen en gewoon opwaarderen, beetje complete organics erdoor en gaan!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde ook ingedroogd geweest tussendoor?

Waar baseer je dat op? In een ander topic verwijt je mij dat ik ongegronde adviezen geef en zelf roep je maar wat in de ruimte? :innocent:

 

Dat ik een vraag stel ?

Ik roep niks, ik vraag heel netjes volgens mij?

Misschien omdat ik een berg meer verneuk ervaring dan jij heb dat ik veel aardig kan duiden?

Kan het ook niet helpen, gelukkig kan ik er anderen mee helpen dat dan weer wel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde ook ingedroogd geweest tussendoor?

Waar baseer je dat op? In een ander topic verwijt je mij dat ik ongegronde adviezen geef en zelf roep je maar wat in de ruimte? :innocent:

 

Dat ik een vraag stel ?

Ik roep niks, ik vraag heel netjes volgens mij?

Misschien omdat ik een berg meer verneuk ervaring dan jij heb dat ik veel aardig kan duiden?

Kan het ook niet helpen, gelukkig kan ik er anderen mee helpen dat dan weer wel.

Ook ik vroeg het netjes, er staat immers een vraagteken achter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn god, koop toch gewoon een zak special mix. dat eeuwige besparen op een euro.

 

Hoe komen jullie bij opwaarderen? Het ging om een 25 liter verse canna professional gemixt met 30 liter van een zak biobizz pre mix. Deze was dicht maar had wel een paar jaar in GS staan te verstoffen. Verder proefzakje van 90 Gr guano toegevoegd .

 

Voor alle duidelijkheid:

Plant 1 heb ik in verse nieuwe canna aarde gezet, maar twijfel of ie er gaat redden.

Plant 2 staat nog in eerder genoemde mix.

Plant 3 en 4 gaan als een speer in nieuwe canna aarde.

 

Vr.gr Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Btw waar heb je die meter gekocht?

 

Succes verder man

 

Thnx kerel. Alie express. Had eerder zo'n gele meter met een schroevendraaier om te stellen. Deze zijn best prima. Had nu de digitale variant met alleen drukknoppen en deze kan ik niet aanraden.

 

Dit is overigens laatste poging Chinese meuk hoor. Anders haal ik gewoon een deftig metertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meters zijn prima en als je er twee koopt kan je ze dubbelchecken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komen jullie bij opwaarderen?

 

gemixt met 30 liter van een zak biobizz pre mix.

Verder proefzakje van 90 Gr guano toegevoegd .

 

Deze was dicht maar had wel een paar jaar in GS staan te verstoffen.

 

Ingedroogde pre-mix kan geen kwaad :tu

maareh 30ltr pre mix op 25ltr Canna grond?

 

Handje was toch zat op een pot?

 

Misschien je wat minder focussen op een 'ideale' ph waarde en door dat zo daarmee bezig te zijn je plant en bodemleven onnodig geweld aan doen?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was gewoon all mix. Foutje. Ik focus er nu amper op. Ze krijgen alleen water waarbij ik op save speel zonder meter.

 

@ dilago: laat ik dat nu net gedaan hebben hahaha.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik bemoei mij zo weinig mogelijk met het natuurlijke verloop van de dames, hoe minder menselijke invloed hoe beter het gaat

 

Keep It Stupid Simple :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...