Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Spijkers Met Koppen : Jaymaestro And The Hammer Of Dawn

Recommended Posts

Note to zelf: gister de man in de tneon kast geplaatst. SSers groeiden de kast uit. Flinke hst toegepast. Vermoeden dat plant twee wel een vrouw is. Stekjes zijn aangeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig! Ik herken mijn eigen Super Skunk planten duidelijk in de jouwe. Voor zover zie ik nog weinig verschil tussen de vrouwelijke en reguliere plant.

 

gallery_6495_18670_1651.jpg

 

Voeding: Canna A + B

Medium: Steenwol (rfx-1).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt twee druppels. Super strakke genen dus. Heb de planten nu wel zo hard uit elkaar gebonden dat je ze niet terug herkend. Over een paar dagen als t begint te stuiven en er wat haren zichtbaar zijn laat ik je ze zien. Toppen krijgen in ieder geval zat licht hahaha

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Note to zelf: eerste haren SS gespot. De man SS is dik ballen aan het maken nu

Rood licht heeft m echt vol in de bloei geknald. Wat een verschil.

 

Verder nam klauwblad, bleaching en tip burm toe in de bloeikast. Lamp hing op 20 cm van de hoogste toppen. Heb de afstand verdubbeld. Een luxe meter zou handig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die kano blaadjes,ik hoop dat je dat weer goed krijgt.

 

Ze staan er leuk bij anders Jay,ga zo door zou ik zeggen :whistle:

 

Jah Bless!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je niet helemaal. Waar mijn pot staat hoeft de plant toch niet heen te groeien? Weet ook niet welke kast je bedoeld.. SS er staat straks alleen en de andere kast is gewoon vol. Er is vrij weinig ruimte voor extra toppen..

 

 

Alle 2 je kasten...lijk mij zo dat de.plant zich eerder gedrongen voeld omdat deze taps omhoog en breed wil groeien en op.deze manier eerder met elkaar in aanraking komen met elkander,waardoor je naar mijn idee je je zij-ruimte niet optimaal benut...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, zal er volgende keer aan denken en ze dan ook aan 1 kant van de pot plaatsen zodat ik als het ware naar binnen toe op kan binden. Probleem is overigens niet aanwezig nu. Kast 1 zit ramvol met toppen juist te weinig in het midden. Kast 2 heeft ze nu alle ruimte in de breedte en staat alleen. Foto's volgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

MEGA UPDATE :whistle:

 

DBxBH op 43 dagen 12/12

Heb de planten even op een dieet van mineraalwater gehad en de lampen hoger gezet. De kano blaadjes willen niet weg, maar de planten begonnen wel weer meer toppen aan te maken en dikken dus iets aan. De witte pheno blijft iets achter.

gallery_25614_19232_1760708.jpg

 

gallery_25614_19232_861707.jpg

 

gallery_25614_19232_2270174.jpg

 

gallery_25614_19232_690662.jpg

 

gallery_25614_19232_762312.jpg

 

Het gaat dus best aardig, maar het einde gaat niet mooi worden. Ze zijn nu al flink N aan het leegtrekken. Bladeren vergelen steeds meer onderin. Ook zullen er steeds meer zouten gaan opbouwen in de veels te kleine potten. Het zou me niets verbazen als er iets van een lock-out op gaat treden, maar wellicht ben ik te pessimistisch. :rolleyes2:

 

Hoe dan ook is het even wennen zo'n 12 weken sativa. We zitten nog niet op de helt van de totale tijd 12/12 dus er kan nog van alles gebeuren!\

 

Super Skunk dame dag 15 op 12/12

 

Deze dame zuipt als een malle. Helaas strekt ze ook als een malle. Dit gaat problemen opleveren. Ik moet haar iedere keer weer binden en knakken en vrees dat ze straks niet eens meer in mijn Tneon kastje past om af te bloeien. :fish:

 

gallery_25614_19232_1854932.jpg

 

gallery_25614_19232_2433137.jpg

 

 

gallery_25614_19232_1972916.jpg

 

Ik heb het idee dat de bloei zo rustig op gang komt door de 6500k lamp. Hoop haar toch echt onder roder licht af te kunnen bloeien en niet meer teveel :whip: . We willen geen herman.

 

De super skunk man 16 dagen op 12/12

 

:dope:

 

Als er één kapot hard opgebonden en mishandeld wordt is het deze man wel. Hij knalt echt regelmatig tegen de Tneon en wordt dan weer zwaar opnieuw geknakt. Het is tijd voor deze makker om zaad te gaan geven.

 

Weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken? Als ik de PC fans uit doe zal het plantje levend verbranden. En zijn vorm laat niet echt toe er een mooi papier omheen te leggen.

 

gallery_25614_19232_638442.jpg

 

gallery_25614_19232_1429717.jpg

 

 

Zou ik de toppen kunnen afknippen en in een glas water in een propagator kunnen zetten? Gaat hij dan door met bloeien (lees: banaantjes opengooien) ? Ik wil deze plant gewoon zo snel mogelijk weg hebben omdat ik de ruimte nodig heb voor de volgende stekjes:

 

Stekjes een week of twee voor het raam.

Deze zijn inmiddels meer dan geworteld. De stekken van de man gaan de kliko in. De twee van het SS vrouwtje wil ik in mijn vertrouwde curver bak zetten en binnen een week op 12/12 knallen. Zo kan ik snel nog een rondje rammen voor mijn zomervakantie en kan ik zien wat ze doen met een kortere voorgroeitijd en meer wortelruimte

gallery_25614_19232_2370643.jpg

 

 

 

Thats all folks! Als jullie me kunnen helpen met de volgende twee zaken ben ik zeer dankbaar:

1. Hoe handig stuif te collecteren in mijn situatie

2. Zou ik de DCxBH nog kunnen bestuiven op zoek naar een paarse skunk parel?

 

:punk: Jay

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kan gewoon een glas water pakken en een stuif-rijpe tak erin laten overleven voor een dag of 4.

Precies genoeg om stuif te blaffen. ;)

 

Zo had ik het ook gedaan met Cali-O zadenkweek,aangezien pappa al 1.50 M groot was en mamma als scrog in een DP90 stond.

Was de enigste optie op de vaas voor het fannetje,lekker stuiven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meest rijpe takjes voorzichtig afknippen en meteen in een glas met koud water die steel en dan terug onder het licht. Ze overleven met gemak een week in dat glas en makkelijk pollen catchen zo.

 

Zelf moet ik ook weer mannetjes kweken, pollen wat ik nog had is helaas niet goed meer, nooit gedacht dat ik zou balen van pollen kwijtraken ben AMG en Hy-Pro Amnesia kwijt :thumbsdown:

 

Als je nog een week of 5-6 hebt kan je een poging wagen met bezwangeren, is het korter kan het zaad zich waarschijnlijk niet genoeg ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks beide. Hoe lang zou ik nog moeten wachten met afknippen? Tot de eerste banaantjes open klappen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update SS man na 18 dagen 12/12

 

Heb deze vent neergemaaid. Alle topjes in een bekertje gedaan. Helaas was hij al flink aan het sproeien. Bij het wegdoen van de plant / opruimen en dergelijke ben ik een beetje para geworden. Er zal vast wat stuif zijn gaan waaien in die kamer en de kasten staan in dezelfde ruimte...wellicht heb ik de hele boel onbedoeld bestoven...laten we hopen dat het meevalt. Ben er meteen met een natte doek doorheengegaan en trek de kast van de dames vanavond nog maar even niet open. :rolleyes2:

 

gallery_25614_19232_2228046.jpg

 

gallery_25614_19232_2094748.jpg

 

 

gallery_25614_19232_681212.jpg

 

Goed ik laat het bekertje nog 2 dagen staan en ga dan kijken wat ik heb aan stuif. Ik zal het dan ook wel moeten ruimen. De stekken staan te popelen en bovendien ga ik zelf een weekje op vakantie straks.

 

Da was m weer.

:spliff: Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd.

 

 

DCxBH op 72 dagen 12/12

Ben begonnen met spoelen vandaag. Week op vakantie geweest. Ze heeft te droog gestaan, het te warm gehad en ze is bevrucht door loswaaiend pollen bij oogsten bovenstaande man. Allemaal niet om over naar huis te schrijven. Toch denk ik dat het nog een lekker rokertje wordt. Lamp terug gedraaid naar 50 watt ivm de hitte.

 

 

 

Super Skunk op 33 dagen 12/12Prachtige plant geworden. Een enkel bevrucht zaadhoesje hier en daar , maar grotendeels nog sensimillia. Beetje licht burn. Echt ongelooflijk voor 50 watt op 6500k. Over twee weken kan ze eindelijk naar rood licht.

 

Super Skunk stekjes onder Tneon week of 3 18/6

Stekjes van de eerder genoemde plant. Vandaag verpot en netje erboven. Nog twee dagen bijkomen en dan 12/12 . Veel 3 vingerig blad en licht van kleur. Waarschijnlijk wat luchtverversingsproblemen en hittestress gehad. Heb nog hoop voor deze schatjes.

 

gallery_25614_19232_2027704.jpg

 

gallery_25614_19232_1891039.jpg

 

 

 

 

gallery_25614_19232_338951.jpg

 

gallery_25614_19232_315336.jpg

 

gallery_25614_19232_353007.jpg

 

gallery_25614_19232_2521622.jpg

 

gallery_25614_19232_1196009.jpg

 

 

:wave:Jay

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten Durganchitral X Blue Hammer na 80 dagen 12/12

 

gallery_25614_19232_2147016.jpg

 

gallery_25614_19232_1238017.jpg

 

gallery_25614_19232_2141468.jpg

 

gallery_25614_19232_1399065.jpg

 

gallery_25614_19232_856463.jpg

 

gallery_25614_19232_613275.jpg

gallery_25614_19232_1163404.jpg

 

 

gallery_25614_19232_3871912.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige Hammer structuur met Durganchistral kleur, geniet ervan!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soort en mooi resultaat Jay! :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx heren! De tweede plant nog wel wat banaantjes gevonden, maar ze hebben dan ook een paar keer te heet en droog gestaan.

 

Ik denk dat de oogst een 70 gram zal zijn. De toppen onder de cob zijn echter wel kneiterhard.

 

De superskunk dame is nu dan ook eindelijk in de 3500 k kast geplaatst . Heb haar pakweg 70 watt toebedeeld. De volle 100 wordt wat heet en ik wil de afzuiger niet harder hebben. Wellicht dat ik daarmee wel richting de 1 op 1 kom.

 

De grootste hoop heb ik voor de stekjes. Deze staan weer in de vertrouwde 30 liter bak en worden lui gescrogd. Deze staan nu in de 6500k ruimte. Over een week of vier kan ik weer oogsten en gaan deze vrouwen onder 100 watt afbloeien.

 

Dan is het alweer tijd voor nieuw zaad! Heb nog heel wat van mr.nice achter de hand dus ik ga lekker spelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit!

 

Laat even weten hoe die is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleuren zeg! Veel rookplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net uit een top al zeker 40 zaden zitten pulken. Gek genoeg bijna alleen de paarse pheno bestoven. De andere super skunk en DCxBH lijken veel minder aangedaan.

 

Goede leer. Niet fokken met stuifmeel. Wel weer een zooi extra zaden om mee te spelen. Als iemand er een paar wil zetten als test; laat maar weten!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jaymaestro : wat denk je zelluf?? :lol: tuurlijk wel.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Collie : Goed om te horen kerel! Ik zal er zelf ook een paar zetten, maar volgende ronde eerst wat van mr.nice proberen.

 

Final Update : Droog gewicht.

 

Vandaag na 8 dagen in de droogkast is alles echt mooi droog. Zoetzure geuren komen de kast uit. De witte soort heeft een hint van ananas ( deze wel!!!) en de paarse en vleugje lavendel.

 

Met zorg heb ik de topjes geknipt en opengebogen op zoek naar zaadjes. Ik heb er een 100 tal gevonden, waarvan 90 in de paarse plant. Met deze zaden zal ik verder experimenteren in de toekomst. Het zaad uit de wite pheno (stuk of 10) zal ik weggooien. Deze plant had een aantal banaantjes op het einde en herma zaad hoeven we niet te hebben!

 

gallery_25614_19232_350258.jpg

 

 

Dan nu de oogst!

 

 

gallery_25614_19232_1807401.jpeg

 

gallery_25614_19232_1926661.jpg

 

gallery_25614_19232_1923013.jpg

 

gallery_25614_19232_1205682.jpg

 

Dit maakt tezamen 96 gram !! :showoff: :dope: :punk:

 

Ik ben heel tevreden met dit getal. De planten zijn gegroeid onder 52 watt en afgebloeid onder 104 watt. Dat is dus net iets minder dan een gram per watt. Iets dat voor mij toch nog steeds een magische grens is. Ik vindt dat er deze kweek echter heel veel fout is gegaan. De planten zijn onbedoeld bestoven, hebben te heet gestaan, overvoed, onderbewaterd .... er zit echt nog veel meer in! :shifty:

 

Zoals eerder vermeld staat de kast alweer goed vol met de Super Skunks van Sensi. Ik ga een nieuw, doorlopend topic maken , waarin ik de voortgang en verdere kweekjes van de kast zal gaan bijhouden.

 

Ik hoop dat jullie van deze genoten hebben. Nog een paar dagen curen en dan volgt een rookverslag. Nu even genieten van pinksteren :tu .

 

 

Jay

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kruising tussen DCxBH x SS???

Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk Jay :dribble:

Die wil ik wel een paar van je ontvangen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt voor de bakker! Ze zijn wat licht van kleur en hadden nog een weekje extra kunnen rijpen, maar ik weet zeker dat met wat droogtijd en een nachtje vorst er wel een paar willen kiemen :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...