Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Spijkers Met Koppen : Jaymaestro And The Hammer Of Dawn

Recommended Posts

De leukste foto is met de twee kleuren naast elkaar, blijf het vet vinden om te zien. Leuke set up, keep m green.

 

Wat de bloei betreft en COB's +4000 K vroeg ik me af of een combi met extra rood 2100k e27 tijdens afbloeien ook werkt?

opstarten in rood dan wit erbij. Of dat het totale kapitaal vernietiging is met alleen heel veel extra werk zonder resultaat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nou precies wat ik me ook afvroeg! Wil er best iets naast knutselen tijdelijk. Achteraf gezien wellicht toch ook daar gewoon een 3500k lampje op moeten hangen. Had ik het hele probleem niet gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je dan niet veel te veel strek denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets meer voor een moeder weer minder handig maar op usa fora wordt er moeiteloos onder voorgegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Super Skunk planten staan er prachtig bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes staan er mooi bij man, keep up the good work!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie. Planten gaan nog steeds lekker.

gallery_25614_19232_453368.jpg

 

Update: 26 dagen 12/12

De jongste van de DCxBH blijft doorstrekken en is bijna dubbel zo groot als de oudste. Bloei zit er goed in. Paarse steeltjes blijven wel komen. Waarschijnlijk door de wat frissere donker periode (19 graden) . Met licht aan stabiel op 26 graden en 45%LV.

 

Ik heb besloten NIETS te dieven deze periode. Ik wil kijken hoe diep de COB straalt. Watergift is wel licht problematisch. De planten zijn eigenlijk wat groot voor de potten. Elke dag 1,5 liter over twee planten is bijna dubbel zoveel als ik voorheen gaf op een 35 liter pot. Ook last van licht verkleurde bladpuntjes bij de snelle groeier. Ik ga overschakelen op bloeivoeding om de dag. Andere dag mineraalwater. Als de jongste nu stopt met strekken laat ik het zo. Wanneer zo nog doorgaat dan bind ik haar nogmaals omlaag; anders gaat het teveel ten koste van de andere plant. Geur nog steeds niet het vermelden waard.

 

gallery_25614_19232_852457.jpg

 

gallery_25614_19232_233623.jpg

 

 

gallery_25614_19232_2071649.jpg

 

Update SS 32 en 26 dagen 24/0

 

De oudste SS heb ik compleet in een cirkel gebonden. Deze ging veel te hard. Daarna is deze vrij abrupt tot stilstand gekomen en heeft de jongere variant een inhaalslag gemaakt. Om deze te counteren heb ik bijna ALLE toppen van deze plant ook weer getopt. Gaat een bosje worden dus. :whistle:

 

Plan is om vanmiddag van beide een stekje te nemen. Nog nooit eerder gedaan dus ben benieuwd. Methode: stekaarde/propagator/ raam. Simpel, maar ik hoop voldoende. Stekjes komen bij een maatje te staan. Vervolgens gaan ze vanavond op 12/12. De eerste twee weken staan ze dan nog onder 6500 K. Daarna zal ik beslissen welke plant waar komt. :innocent:

 

gallery_25614_19232_2757260.jpg

 

 

Dat was alles weer! :wave:

 

Jay

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die Super Skunk wel gediefd? Alles waar geen licht kan komen kan je wel dieven, dan heb je tenminste geen fluff wat je later fijnknijpt als je er een pijp van wilt stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viel nog niet echt veel te dieven. Zal straks wel e.e.a. wegplukken, maar ook niet teveel. Dit was trouwens mijn eerste stekpoging:

 

1. Nat zand om vocht vast te houden

2. Stekaarde in potjes gedouwd en gelabeled. Aarde ingewaterd met pH 6

3. Paar stekken afgesneden en in water gezet

4. Stekken met scheermesje dat steriel was schuin afgesneden

5. Gedipt in bayer stekpoeder, even uitgeschud

6. In de potjes geplaatst, aangedrukt en blaadjes bijgeknipt.

 

Kijken of het zo wil vanuit de vensterbank.

 

gallery_25614_19232_2145885.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Note to self: Skunk morgen pas dag 1 van 12/12. Davin timer fail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja elke twee dagen bevochtig ik licht de toplaag, zand en de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de bak besproeien Jay, vooral niet de plantjes! En de grond niet te vochtig, hoe droger hoe sneller je wortels hebt.

Ze moeten opzoek naar vocht, des te sneller wortelen ze ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godver net te laat vakkie. Lees allemaal tegenstrijdige dingen. Hahaha. Goed vanaf nu alleen nog t zand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je potjes op het vochtige zand staan zuigen ze zich dan niet vol water?

Je kunt ook de potjes op een verhoging zetten en een laagje water in de bak zetten ;)

Deksels van pindakaaspotten zijn daar ideaal voor, ook geschikt als schotel voor die kleine potjes :whistle:

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou ideaal zijn om 9500K COB LED te hebben voor de voorgroei hokken.

Is veel beter voor het eerste stuk groei,en zo heb je supercompacte plantjes met extra veel bladgroen.

 

Bij T-neon is dat mogelijk en dat ziet er zo uit als je een california orange onder 9500K grootbrengt.

gallery_22295_10617_1223499.jpg

Deze bladgroenbom zal met meer reserves in de plantdelen opslaan,dus beter doorgroeien als ie in de eindpot onder 2700K komt om af te bloeien.

Dit weet ik omdat ik het getest heb door 6500K en 9500k plantjes te kweken en te kijken welke het beste presteerde.

 

De 9500K plantjes presteerde veel beter door de extra reserves in de plantjes.

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zand laat veel water door, blijft vochtig maar ze trekken er geen water uit ;)

 

lekker veel nodes per cm collie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de bak besproeien Jay, vooral niet de plantjes! En de grond niet te vochtig, hoe droger hoe sneller je wortels hebt.

Ze moeten opzoek naar vocht, des te sneller wortelen ze ;)

 

@Jay,

Sorry.

 

@Vakman,

Dus net na stek, niet nevelen? Okee weer wat geleerd (het is me ooit zo verteld, in de vorige eeuw :head_hurts_kr: .)

Mij is ook ooit de tip gegeven om stekvloeistof te gebruiken ipv stekpoeder? Hoe zit dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de bak besproeien Jay, vooral niet de plantjes! En de grond niet te vochtig, hoe droger hoe sneller je wortels hebt.

Ze moeten opzoek naar vocht, des te sneller wortelen ze ;)

 

@Jay,

Sorry.

 

@Vakman,

Dus net na stek, niet nevelen? Okee weer wat geleerd (het is me ooit zo verteld, in de vorige eeuw :head_hurts_kr: .)

Mij is ook ooit de tip gegeven om stekvloeistof te gebruiken ipv stekpoeder? Hoe zit dat dan?

Ik heb toevallig net een side-by-side gedaan van vloeibare Clonex vs stekpoeder en stekpoeder wint het ruim qua wortelsnelheid bij mij onder dezelfde omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vele wegen leiden naar Rome en van de stekmethoden die ik geprobeerd heb is mijn keuze uiteindelijk steenwol blokjes van 4 x 4 geworden. Of het de snelste manier is weet ik niet, maar het bevalt mij en gaat me snel genoeg. Stekken maken in steenwol is een schoon werken en er hoeven maar weinig voorbereidingen voor getroffen te worden en je kan wat op de labels schrijven, bijvoorbeeld welke soort.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk projectje, dat je stekjes maar mooi mogen wortelen :-)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even korte update tussendoor. Top vorming bij de DCxBH is flink aan de gang. Met trots kan ik zeggen dat ik twee pheno's heb waarvan 1 paarse!

 

Verder is deze flink gestrekt en nu op 10 cm van de cob. Er is dus ook wat bleaching aan de gang. Ook is de N duidelijk aan het opraken. Zou extra N nog helpen in deze periode? Vind het lastig,want ze heeft ook heel licht verbrande puntjes dus wil ook niet elke keer Flores meegeven. Afzuren met ph- van canna kan en zorgt ook voor extra N, maar gaan ze daar niet op reageren met strekken?

 

Oh ja. SSer 1 is een man. Gezien het feit dat dit een prachtplant is ga ik deze afbloeien voor de stuif.

 

Foto's volgen snel!

Edited by Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

DCxBH op 35 dagen 12/12

 

Plantjes hangen wat slap. Heb net flink lopen binden, draaien en knakken en ze moesten nog water hebben. Heb even foto's geschoten zonder lamp. Ze zijn eindelijk begonnen met ruiken. De geur vindt ik echt heerlijk. Muskus hout achtig met een vleugje lavendel. Zeer bijzonder.

gallery_25614_19232_149116.jpg

gallery_25614_19232_2155124.jpg

 

 

gallery_25614_19232_1998948.jpg

gallery_25614_19232_348256.jpg

 

 

Super Skunks op 6 dagen 12/12

 

gallery_25614_19232_2348502.jpg

gallery_25614_19232_436695.jpg

 

 

Nog een fijne 420! :spliff: Jay

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je die potten niet beter uitelkaar zetten voor een betere verdeling?

Nu is het dringen in t midden terwijl je aan de zijkant ruimte heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap je niet helemaal. Waar mijn pot staat hoeft de plant toch niet heen te groeien? Weet ook niet welke kast je bedoeld.. SS er staat straks alleen en de andere kast is gewoon vol. Er is vrij weinig ruimte voor extra toppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...