Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Mcpurple S1 Fem Van Forum Genetics Op Dwc Met Ghe Floranova Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

Tijd voor een update. De dames staan nu 46 dagen op 12/12 (6,5 weken) en 33 dagen echt in bloei (bijna 5 weken).

 

Weet niet precies wat er mis gaat, maar de bloei zet niet echt lekker door. Vorige kweek had ik ook planten die 10 weken moesten staan en die hadden rond deze tijd toch al hele torens gebouwd. Wellicht krijgen ze toch teveel bubbels in de bak ofzo.

 

Foto's zijn weer een combinatie van warm led licht samen met flits, dus dat stukken van het blad er veel geler uit zien dan de rest komt door lichtkleur verschillen.

 

Overzichtje:

gallery_37858_19215_861100.png

 

Wat toppen:

gallery_37858_19215_429577.png

gallery_37858_19215_509127.png

gallery_37858_19215_566958.png

gallery_37858_19215_287903.png

 

en nog wat meer close-up:

gallery_37858_19215_1152616.png

gallery_37858_19215_1039379.png

gallery_37858_19215_1225274.png

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi toch? Het ziet er in ieder geval lekker uit! Je tentje staat wel ramvol dus misschien dat je microklimaat tussen de bladeren daardoor wat minder is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met torens? Hier gebruiken we dat voor foxtails.

 

Teveel bubbels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaveDave, Tsja, ik heb het altijd wel redelijk vol en normaal gesproken groeien de toppen dan boven het bladerdek uit. Het spul eronder haal ik dan weg, of ik laat het zitten en gebruik de fluf ook ergens voor.

 

Wat wel bizar was, ik heb tijdens de voorgroei flink gesnoeid. Dat zat er in no-time gewoon weer aan. Wellicht dat dat ook wel een slecht idee geweest is. Dat die planten dan juist veel blad gaan aanmaken.

 

Ik had ze niet getopt en was er dus eigenlijk vanuit gegaan dat het wel zou passen met een enkele hoofdtop per plant, maar ze zijn nog flink in de breedte gegaan.

 

Ach het gaat me nu vooral om de selectie. Doe anders nog wel een keer een ronde met stekken om te zien hoe ze gaan als het allemaal van dezelfde plant komt.

 

@Boefje030, Ik bedoel dat de Santanesia's er vorige keer zo uit zagen na 6,5 weken 12/12 (en van andere kweken met de McPurple zag het er ook zo uit):

gallery_37858_18978_211426.jpg

 

Cola's dan? Ik bedoel dat je de toppen boven het bladerdek uit ziet "torenen"

 

Ja, er zit nu een 80l luchtpomp op (in plaats van de 20l of 30l die ik normaal gesproken gebruik). Ik vraag me af of dat niet gewoon teveel is. Ik las dat glastuinders zeggen dat teveel beweging van de wortels slecht is. Die kleinere pomp zit nu op een bak in het voorgroeihok.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad wel een verschil.

 

Kan je die pomp niet in je controle bak doen? Of mis je dan de bubbeltjes door de wortels heen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toch wel belletjes nodig in de bak zelf. Vorige keer waren de lucht stenen in een hoek geschoven en de plant in de hoek waar geen luchtstenen meer zaten had rotte wortels. Misschien iets teveel anecdotisch bewijs, maar ik heb er toch wel een beter gevoel bij als er overal wat bubbelt. Ik heb in deze opstelling te weinig circulatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het verschil ook komen door de genetica? Dat de toppen er bovenuit toren is het mooiste inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook, maar dit is een foto van een ander kweekverslag met deze soort:

gallery_37858_19215_723795.jpg

Misschien ook relatief wat veel blad in de toppen, maar dat zijn toch duidelijk veel hogere toppen.

 

Maar misschien moet ik wel gewoon nog wat geduld hebben. Ze hebben blijkbaar nog een week of 5 te gaan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die op de foto stonden onder 2 x gavita 1150Watt dus die kregen een bundel meer licht.

En dat ze snel groeien voor een paars wietje daar verbaas ik me elke keer weer over.

En het aandikken doet ze pas echt in de laatste 4 weken dat zal je nu wel gaan merken.

Voor de rest staan ze er mooi bij.

Zal wel flink ruiken inmiddels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi soortje hoor Wietefras,ze staan er ook mooi bij.

 

Alleen wel jammer dat ze niet echt uniform zijn qua paars.

Maar dat is de schuld v/d breeder vind ik :lol:

 

Zolang ze lekker van smaak worden heb je daar geen last van toch? :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle phenos kleuren als je ze maar afbloei.

Heb met een testrun van 25 planten 3 phenos gehad en die kleuren uiteindelijk alle.

 

Die geur ga nog wel erger worden.

Moet je een dikke van in een shop roken zit iedereen om zich heen te kijken :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit overal wel wat roze of paars in inderdaad. Al is het vreemde dat het paars uit die ene paarse in het midden wat minder lijkt te worden. Het werd steeds koeler in de tent met al die verdampende dames erin, dus ik had de afzuiging naar onder verplaatst en de temperatuur op 28C gezet. Dat is wel een paar graden warmer dan eerst. Wellicht dat om het echt goed paars te maken iets kouder toch extra helpt.

 

Aan de andere kant. De "buds" zijn wel roze/paars en dat is waar het toch alleen om draait. Dat blad haal je er toch af.

 

Het lijkt ook wel alsof ze er weer wat meer zin in krijgen. De toppen zijn wat dikker en voor mijn gevoel zijn ze ook weer bovenop wat gaan uitbouwen met een aantal nieuwe witte pistils.

 

De dames staan nu 54 dagen op 12/12 (krap 8 weken) en 41 dagen echt in bloei krap 6 weken).

 

Overzichtje:

gallery_37858_19215_132816.jpg

 

Top:

gallery_37858_19215_107444.jpg

 

Het is helaas wat aan de droge kant in het hok. Vandaar her en der wat opgekruld blad.

 

Wat close-ups:

gallery_37858_19215_9054.jpg

 

gallery_37858_19215_155886.jpg

 

gallery_37858_19215_267550.jpg

 

gallery_37858_19215_70926.jpg

 

Was ook nog bezig met een voorgroei led armatuur. Met gebruik van led strips die inclusief 24W driver 9 euro per stuk waren.

 

gallery_37858_17549_31642.jpg

Edited by Wietefras
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen toch man, en dito fotos. Gaaf dat ze behalve een aparte kleur ook een aparte meur hebben, leuke combi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je misschien een linkje voor mij naar die LED voorgroei strips? ;)

Is misschien wel leuk spul.

 

 

@ MyOwnSmoker :Oh,ze moeten nog kleuren tijdens het afrijpen.... :withstupid: niks gezegd kerel...

Heeft deze wiet dan zo'n eigen geur?

 

 

 

 

@ Wietefras :

Mooie trichomen-forests,daar zou ik als hans&grietje wel in willen verdwalen :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed, Sorry die strips zijn blijkbaar inmiddels uitverkocht. Ik had de laatste twee setjes van vijf in deze kleur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zullen vast wel goed zijn dan :whistle:

 

Hoeveel graden K is het spul? (9500K is voor mij ideaal)

en hoeveel lumen per W? :nerd

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is 3000K. Dat heb ik nu ook en dat werkt prima. Met de 6500K T-neon vind ik de internodes te kort.

 

De specs zeggen dat het 154lm/W is. Ik moet nog even proberen uit te vogelen of ik kan zien of dat een beetje klopt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de laatste 4000k

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed dat heeft de McPurple inderdaad.

Heb een hashrookster gehad die niet van wiet hou maar deze naar goed te pruimen vond.

Zoete zwarte Kashmir met druif.

Die donkere die Wietefras heeft staan heeft in week 6/7 iets weg van drop hoestsiroop.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

die strips had ik ook op het oog! kun je eens kijken hoe heet die achterkant wordt, ivm brandveiligheid, danku :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...