Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

Mcpurple S1 Fem Van Forum Genetics Op Dwc Met Ghe Floranova Onder 400W Cree Cobs

Recommended Posts

Het is weer zondag, dus update tijd :)

 

De dames staan hebben nu een 18 dagen aan 12/12 achter de rug. Na krap twee weken kwam de bloei er in. Inmiddels hebben ze lekkere kruintjes met her en der ook wel wat paars er al in.

 

EC zit nu rond de 1.2 (oplopend richting de 1.3) en de pH begint wat te dalen. Wordt duidelijk tijd voor een nieuwe bak water.

 

VPD is de laatste tijd volgens de grafieken vrij erg hoog. Nou vertrouw ik die meting niet helemaal, maar ik zie ook de bladpuntjes wel wat opkrullen wat aangeeft dat ze wat te warm/droog staan.

 

Overzicht van het veldje van voren:

gallery_37858_19215_261117.jpg

 

en van bovenaf:

gallery_37858_19215_306365.jpg

 

Assortiment van wat topjes:

gallery_37858_19215_110387.jpg

 

gallery_37858_19215_195542.jpg

 

gallery_37858_19215_62523.jpg

 

gallery_37858_19215_131947.jpg

 

gallery_37858_19215_14478.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks hun wat moeilijke jeugd gaan ze nu toch lekker zo te zien.

 

De verschillen tussen de phenos zijn goed te zien, wat een enorme verschillen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook nog bezig geweest met watergekoelde armatuur. Op zich werkt het aardig, maar er zit wel een flink temperatuurverschil tussen de koperen plaatjes en het koelwater. Had gehoopt dat dat wat dichter bij elkaar zou liggen.

 

De meeste plaatjes zijn diagonaal op de buis gemonteerd, maar de eerste paar waren per ongeluk paralel op de buis gezet. Die zijn nog eens een graad of 5 a 10 warmer.

gallery_37858_17549_158145.png

 

De test was zonder koeling van het water (temp uiteindelijk 45C), dus echt representatief was dat ook niet, maar het ging me dus even om dat soort verschillen. Dus om te bepalen hoe snel de warmte van de COBs naar het water gaat en of de temperatuur over het hele armatuur een beetje gelijk blijft (en het water dus wel echt overal stroomt).

 

Zelfs zonder verdere koeling van het water bleef alles overigens nog redelijk onder controle. Dus ik kan het wellicht beter gewoon een keer een rondje uitproberen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update. Dames staan nu 25 dagen op 12/12 (krap 4 weken) en vertonen 12 dagen echte bloei (krap 2 weken).

 

Verder eigenlijk weinig te melden. Het gaat gewoon zijn gangetje. Heb er nog een extra fan in gehangen om de lucht wat beter rond te blazen en de afzuiger staat wat minder hard. Dat heeft wel wat geholpen met de VPD.

 

pH zit zo rond de 6.0 en de EC schommelt rond de 1.3.

 

Overzichtje van het veldje:

gallery_37858_19215_172364.jpg

 

De grootste planten (linksachter) zijn nu 90cm hoog en de wat kleinere planten zijn 75cm hoog. Allemaal nog vrij beperkt dus. Tent zit wel erg vol. Had er vorige keer wat uit gesnoeid, maar dat is inmiddels weer net zo hard weer terug gegroeid.

 

Er komt wel zo langzamerhand overal wat paars in de toppen en/of blad.

 

Overzichtje van wat topjes:

gallery_37858_19215_164995.jpg

 

gallery_37858_19215_152308.jpg

 

gallery_37858_19215_133724.jpg

 

gallery_37858_19215_223207.jpg

 

gallery_37858_19215_94961.jpg

Edited by Wietefras
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja de een telt het vanaf 12/12 en de ander vanaf de eerste bloei verschijnselen. Ik dacht ik geef beide.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog een test doen met terug koelen van het "waterkoel ontwerp"?

en bedoel je dan zoiets als door een radiator laten lopen ?(als je een chiller of iets gebruikt wellicht condensvorming)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die waterkoelert hangt nog te wachten op een vervolg.

 

Ik heb inderdaad een radiator liggen waar het water dan ook doorheen moet om te koelen met fans. Plan was eigenlijk om er meerdere te hebben met ieder een eigen pompje zodat ik kan kiezen waar ik de warmte heen stuur.

 

Chiller is niet de bedoeling in eerste instantie, maar wie weet waar ik op uit kom. Een compressor is natuurlijk wel de manier om het temperatuurverschil te vergroten. Dat maakt het wellicht wel makkelijker om het water wat koeler te houden en de warmte eruit te halen zodat ik het weer ergens kan gebruiken. Ben alleen bang dat dat te duur en te rumoerig wordt.

 

Zou het water ook zeker niet zover willen koelen dat de pijpen gaan condenseren. Het gaat me er vooral om om de warmte van de leds beter te kunnen benutten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het begint te komen. Helaas zondag geen tijd gehad voor een update en vandaag ook niet. Hopelijk morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje late update dus, maar is er gewoon niet eerder van gekomen. De dames staan nu 34 dagen op 12/12 (5 weken) en vertonen 21 dagen echte bloei (3 weken).

 

Het gaat nog steeds zijn gangetje. De eerste oranje pistils komen er in.

 

pH zit zo rond de 6.0. De EC loopt wat op richting de 1.35. Zit ook wat troep in het water. Wellicht toch wat wortels achter gebleven van de plant die ik verwijderd had. Zal voor de zekerheid het water eerdaags wisselen.

 

Temperatuur schommelt met lamp aan tussen de 26 en 28C en met lamp uit 21C. LV schommelt tussen de 50% aan het begin en einde van de dag en de 65 op het midden op de "dag".

 

De groei lijkt er wat uit, dus ik zal deze keer de ver rood leds weer eens proberen. Die gaan dan bij lamp uit een kwartiertje aan.

 

Overzichtje:

gallery_37858_19215_81770.jpg

 

Had helaas niet zo heel veel tijd dus de foto's zijn even genomen met de leds aan en wat flits erbij om de top ontwikkeling te kunnen zien (dan zie je ook onder het blad wat zitten).

 

Wat toppen in wording:

 

gallery_37858_19215_168738.jpg

 

gallery_37858_19215_33053.jpg

 

gallery_37858_19215_95255.jpg

 

gallery_37858_19215_118765.jpg

 

Die laatste is wel een vreemde eend in de bijt. Lijkt een beetje op een duckfoot oid. Heel ander blad dan de rest.

 

Nog wat foto's iets meer close-up op wat kleine topjes:

gallery_37858_19215_149171.jpg

 

gallery_37858_19215_234959.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante pheno's ertussen hoor. Mooi! Wisselen van water lijkt me geen gek idee. Toch wat licht verbrande puntjes en vergeling hier en daar. Lekker aandikken komende weken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetijd. De dames staan nu 39 dagen op 12/12 (5,5 weken) en 26 dagen echt in bloei (bijna 4 weken).

 

Ze hebben weer eens een nieuwe bak water gekregen. EC zit nu op 1,1 en de pH op 5,9. Dit keer heb ik er ook een paar liter wormencompostthee door gedaan.

 

Er komt inmiddels ook een flinke geur de tent uit als die open gaat. Planten worden niet echt hoger meer. De hoogste planten zijn nu 95cm hoog (of laag).

 

Een plant (helemaal rechts in het midden) heeft nogal wat tekort. Wortels zijn wat lastig te zien, maar dat beetje wat ik kan zien ziet er wel redelijk uit. Laat het verder maar zo. Staan zat planten. Als deze eerder uitvalt dan vullen de anderen het wel op.

 

Verder weinig te melden. Gaat verder nog steeds zijn gangetje.

 

Dan maar snel door naar de foto's.

 

Overzichtjes:

gallery_37858_19215_275463.jpg

 

gallery_37858_19215_52814.jpg

 

Wat toppen:

gallery_37858_19215_39587.jpg

 

gallery_37858_19215_84198.jpg

 

gallery_37858_19215_29507.jpg

 

gallery_37858_19215_78975.jpg

 

gallery_37858_19215_532851.jpg

 

gallery_37858_19215_259210.jpg

 

Top met tekort:

gallery_37858_19215_75654.jpg

 

Laurier struik?:

gallery_37858_19215_147239.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er weer prachtig mooi bij!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Konopi, Bloei zou een week of 10 duren. Dus als het goed is zijn ze over de helft.

 

@dilago, Het is wat vol enzo, maar ze gaan verder grotendeels wel lekker ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een mooi veldje zo, een lekker bosje toppen bij elkaar, de mindere dingetjes zijn gelukkig minimaal. Mooie plaatjes ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel merkwaardig dat die plant rechts zulke tekorten heeft terwijl er toch flink groene planten bij staan die eerder tegen het overvoed aan zitten. Misschien dat het toch iets met de wortels is, maar dat zal ik pas zien als ze geoogst worden waarschijnlijk.

 

Ze staan allemaal in dezelfde bak water en daarom heb ik altijd wel verschillen bij een kweek uit zaad, maar toch nog nooit zo extreem.

 

EC verhogen is ook geen optie want dan giert die vervolgens steeds verder omhoog. Planten nemen samen gewoon maar voeding op voor een EC van 1.0 tot 1.1.

 

Maar goed, het zijn inderdaad geen grote problemen en ze leveren mooie plaatjes op. Hopelijk nog mooier als de toppen verder aandikken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje hoor! Even een vraagje, ik had vorige ronde met een vergelijkbare setup ook ontzettend veel blad en dus ook knipwerk. Ik was met de ec veel te hoog gegaan tot 2.0 en dacht dat het vele blad daar de reden van was. Maar als ik nu zo kijk dan heb jij straks ook wat uurtjes knipwerk. ligt dit dan aan de lamp of genetica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zit deze keer wel meer blad aan dan ik gewend ben. Ik zit juist vrij laag in de EC zo rond de 1.1, dus ik vroeg me af of dat er wat mee te maken had.

 

Nou hebben ze ook nog wel even te gaan, dus ik hoop dat de bud/blad ratio nog beter wordt. Ik heb foto's gezien van andere verslagen waar de toppen veel groter waren met dan relatief veel minder blad.

 

Vorige ronde had ik er ook veel verschillende pheno's in staan. De ene plant had toppen die je bij wijze van spreken alleen even scherp hoefde aan te kijken en ze waren geknipt. Andere planten had ik bergen werk aan.

 

Deze waren heel snel klaar bijvoorbeeld:

gallery_37858_18978_186157.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...