Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Parool-Reguleer Wietteelt.

Recommended Posts

Want?

 

Als rokers/dampers/eters die niet zelf kweken daardoor minder chemische bende binnen krijgen vind ik het best.

 

Dat het mij niet minder strafbaar maakt en iets in de portemonnee raakt tja.

 

Strafbaar ben ik al en kweken doe ik toch.

 

Betreft de portemonnee, een goed netwerk om je heen hebben scheelt dan een paar kwartjes...

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het THC-gehalte soms bizar hoog.

 

Aldus wie? In verhouding tot wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En elke keer corrigeren wij dit wel

maar het trimbos niet

en zo blijft die hoax al 5 jaar in stand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk artikel,hopelijk is er progressie op dit vlak.

 

 

@Ponix : ze bedoelen vergeleken met vroeger,onzin eigenlijk.

het gaat eigenlijk om de balans tussen andere cannabinoïden en THC,maar dat weten hun denk ik niet echt zo te vertolken.

Alleen THC kun je een beetje para van worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gun de fiscus haar deel van de taart

want ze krijgt al zo weinig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want als er op zo,n grote schaal

nu al 5 jaar wordt gelogen

zou het trimbos hier wel wat duidelijker en opener op mogen reageren.

gegarandeerd dat als dit met aspirine zou gebeuren

dat er meteen door lobbywerk een tegenreactie zou komen.

 

Maar ze pikken het gewoon dat hun gegevens al zo lang moedwillig

wordt ge mis interpreteerd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn inziens nutteloos en tijdverspilling, de kamer de meerderheid van de kamer is tegen (en blijft dat voorlopig). De EU regelgeving laat het niet toe en het zal volgens mij het 'probleem' van de telers niet oplossen. Ik denk zelf dat het straat handel zal bevorderen ivm export, prijs en type (gereguleerde telers zullen echt geen haze ed mogen telen).

 

Volgens mij zijn er in de jaren 90 vergaande proeven geweest met gereguleerde teelt, deze aangewezen telers zijn met terugwerkende kracht alsnog voor de rechter gesleept!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, met pessimisme (een pessimist noemt het realisme) is nog nooit iemand verder gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een drooghoudertje bij die partij elke keer over de achterdeur, maar veel wijzer word je er niet van bij deze EU-fielen.Als er een EU-verordening bestaat, die het regelen van de achterdeur tegenhoudt, spreek dat weer hun eigen achterdeurbeleid weer tegen.

 

Trimbos vergeet elke keer ook weer die terpenen die samen met THC & eventueel de andere cannabinoïden het effect bepalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, met pessimisme (een pessimist noemt het realisme) is nog nooit iemand verder gekomen.

 

Haha pessimist ik vind het allemaal mooi! Maar leg mij dan eens uit hoe dit in de praktijk concreet eruit gaat zien. Dingen roepen om kiezers te winnen is leuk, maar hoe gaat dit (concreet) het probleem van de 'criminaliteit' oplossen? Eerste uitdaging; van Europa mag je geen belasting heffen en het is volgens de EU een illegaal product. Ben benieuwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lost het probleem van de criminaliteit ook niet op, criminelen gaan gewoon iets anders doen. Dat is ook niet het punt. Waar het om gaat is dat een simpele plant verboden is om te kweken ondanks dat er geen redelijke argumenten voor zijn. Simpel gezegd: veel schadelijkere drugs, alcohol bijvoorbeeld zijn wel gereguleerd, waarom het volgens alle wetenschappelijke onderzoeken veel minder schadelijke wietplantje dan niet? Met Europa heeft het ook niet veel te maken. We hebben hier in Nederland als decennia lang het gedoogbeleid waarbij we iets wat illegaal is volgens Europa gewoon verkopen via de coffeeshops. Uiteindelijk zal het net zo (gereguleerd) worden als alcohol: voor eigen gebruik mag je zoveel maken als je wilt, zodra je het wil verkopen heb je vergunningen e.d. nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over telers die nu als criminelen worden gezien, deze zullen niet verdwijnen als er een gereguleerde teelt komt (vraag zal hoog blijven). Verder vrees ik dat je het door een iets te rooskleurige bril ziet (pessimist he ;) ). Het gedoogbeleid word de laatste jaren steeds strakker de riem aangetrokken; tussen 1999 en 2009 zijn er ruim 200 coffeeshops gesloten. Politie en justitie kan op ieder moment beslissen een coffeeshop binnen te vallen als ze willen, want het is gedoogt maar niet legaal. Verder is de invloed van de EU momenteel velen malen groter dan in de tijd dat het gedoogbeleid werd toegepast. Simpelweg zeggen dat er te weinig bewijs is voor de schadelijkheid van wiet itt alcohol gaat het gewoon niet redden. Wellicht zou alcohol als het vandaag de dag werd uitgevonden ook wel niet toegestaan zijn.

 

Hoe dan ook misschien komt er een dag dat het allemaal wat meer toegelaten word alleen vrees ik dat deze dag er nog lang niet komt, aangezien de koers de afgelopen jaren eerder de tegengestelde richting op gaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht zou alcohol als het vandaag de dag werd uitgevonden ook wel niet toegestaan zijn.

 

Alcohol is geen uitvinding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn onderdeel van de natuur. Natuur is van iedereen.

Regering heeft simpelweg niet het recht om 'een plant' te verbieden, maar heeft wel de plicht om de persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het echt op zelfbeschikking te eerbiedigen.(beginselverklaring VVD-aug. 2008)

Eigen tuin eerst!

 

Baas In Eigen Brein!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over telers die nu als criminelen worden gezien, deze zullen niet verdwijnen als er een gereguleerde teelt komt (vraag zal hoog blijven). Verder vrees ik dat je het door een iets te rooskleurige bril ziet (pessimist he ;) ). Het gedoogbeleid word de laatste jaren steeds strakker de riem aangetrokken; tussen 1999 en 2009 zijn er ruim 200 coffeeshops gesloten. Politie en justitie kan op ieder moment beslissen een coffeeshop binnen te vallen als ze willen, want het is gedoogt maar niet legaal. Verder is de invloed van de EU momenteel velen malen groter dan in de tijd dat het gedoogbeleid werd toegepast. Simpelweg zeggen dat er te weinig bewijs is voor de schadelijkheid van wiet itt alcohol gaat het gewoon niet redden. Wellicht zou alcohol als het vandaag de dag werd uitgevonden ook wel niet toegestaan zijn.

 

Hoe dan ook misschien komt er een dag dat het allemaal wat meer toegelaten word alleen vrees ik dat deze dag er nog lang niet komt, aangezien de koers de afgelopen jaren eerder de tegengestelde richting op gaat...

Heb een andere vraag: Waarom zijn alle coffeeshops niet allang gesloten? Minister van der Steur hoeft morgen maar een memo te sturen en over een week zijn ze allemaal dicht. Waarom doet ie dat niet?

 

Wij zijn onderdeel van de natuur. Natuur is van iedereen.

Regering heeft simpelweg niet het recht om 'een plant' te verbieden, maar heeft wel de plicht om de persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en het echt op zelfbeschikking te eerbiedigen.(beginselverklaring VVD-aug. 2008)

Eigen tuin eerst!

 

Baas In Eigen Brein!

Dan verloochend de vvd z'n eigen beginselverklaring dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over telers die nu als criminelen worden gezien, deze zullen niet verdwijnen als er een gereguleerde teelt komt (vraag zal hoog blijven). Verder vrees ik dat je het door een iets te rooskleurige bril ziet (pessimist he ;) ). Het gedoogbeleid word de laatste jaren steeds strakker de riem aangetrokken; tussen 1999 en 2009 zijn er ruim 200 coffeeshops gesloten. Politie en justitie kan op ieder moment beslissen een coffeeshop binnen te vallen als ze willen, want het is gedoogt maar niet legaal. Verder is de invloed van de EU momenteel velen malen groter dan in de tijd dat het gedoogbeleid werd toegepast. Simpelweg zeggen dat er te weinig bewijs is voor de schadelijkheid van wiet itt alcohol gaat het gewoon niet redden. Wellicht zou alcohol als het vandaag de dag werd uitgevonden ook wel niet toegestaan zijn.

 

Hoe dan ook misschien komt er een dag dat het allemaal wat meer toegelaten word alleen vrees ik dat deze dag er nog lang niet komt, aangezien de koers de afgelopen jaren eerder de tegengestelde richting op gaat...

Heb een andere vraag: Waarom zijn alle coffeeshops niet allang gesloten? Minister van der Steur hoeft morgen maar een memo te sturen en over een week zijn ze allemaal dicht. Waarom doet ie dat niet?

 

Volg je het debat omtrent het onderwerp überhaupt wel een beetje of roep je gewoon dingen? VVD (is misschien wel de enige) staat achter het huidige gedoogbeleid, ze zijn tegen regulering/legalisering, maar ze zijn ook tegen verbieden. Dat is 1 reden waarom vd Steur dit niet doet. Verder begrijp jij natuurlijk zelf ook wel dat de NL niet politiek zo werkt; 1 minister kan niet in zijn eentje eventjes zo'n beslissing maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan die minster dat zo even doen, net als andere ministers dat doen, het enige dat hun weerhoud dit te doen is financieel voordeel; ze hebben voordeel bij een gebrekkig systeem dat illegaliteit in de handen werkt, meneer is namelijk minster van... justitie! je moet je eigen mannetjes natuurlijk niet werkloos maken. Op deze wijze houd je al het geld en macht in je eigen zak; ene kunt belasting/omzet vullen en daarna weer uitgeven aan je eigen mannetjes die met veel bombarie de vestigingen binnenvallen die jij net een vergunning hebt gegeven om de opiumwet te overtreden. Waarom is de nederlandse overheid niet vervolgt voor het stimuleren van witwassen en drugshandel? Omdat geld.

 

De vvd is DE partij om aan de ene kant stoere woordjes te gebruiken maar aan de achterkant zelf diep in de handel te zitten.. ironisch bijna?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De VVD heeft ook een grote vinger in de tabakshandel, zie hier een overzicht van politici in de tabaksindustrie. Zelfs de minister van volksgezondheid en eveneens van de VVD Edith Schippers zit tot over haar oren in de tabak en dat riekt naar onraad wat mij betreft.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...