Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cookienl

Eenmalig Kweken Met Meer Lampen Ipv Het Hele Jaar Met Eentje

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Wat nu als je als hobby/medicinaal kweker inplaats van het hele jaar door met een lampje en 5 plantjes kweekt.

Een keer per jaar met ik zeg maar wat 3 lampen en 15 planten kweekt.

Alles met de hand doet voeden etc.

Alleen voeding geeft en niets anders.

Is dat te doen mits er niemand klaagt dus je geen overlast veroorzaakt?

 

Hier is het in de zomermaanden vanaf zon 18 graden echt een no-go om nog te kweken vandaar.

 

Ik lees overal dat sinds die opiumwet van maart dat zolang je er niets aan verdient er niet bestraft word.

 

Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook 1 keer per jaar 5 planten doen met 3 lampen, of 5 lampen. De hoeveelheid licht is de beslissende factor, niet de hoeveelheid lampen. Natuurlijk spelen er veel meer factoren een rol, maar meer licht = hogere opbrengst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er staat vaak bij als je zaden koopt dat er max 600 gram per plant/ per vierkante meter afgehaald kan worden.

Dit leek me alleen zeer onwaarschijnlijk.

Onze appelboom geeft ook lekker appels maar zon rijke oogst?

 

Het gaat mij ook wel een beetje om de stroom die je in een keer gebruikt in plaats van het hele jaar door verdeeld gebruikt.

Zon vsa geeft een signaal af ofso las ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees eens wat meer over verticaal kweken, je kunt behalve je vloer ook je muren volzetten, en je lamp verticaal hangen, zonder reflector, zo krijg je meer vierkante meters per lamp.

 

Optimale produktie krijg je overigens pas als je alles perfect hebt, je klimaat, licht, voeding, je goed bent ingespeelt op jouw plantje...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip ik zal me hier direct in verdiepen.

Nu snap ik waarom zommige winkels lossen fittingen verkopen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind een kweek met vier lampen beter dan vier kweken met één lamp, absoluut.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooiste blijft natuurlijk om gewoon een heel huis vol te zetten. Af te spreken met de straat dat iedereen ff zijn mondje dicht houdt. Daarna de opbrengst verdelen. Zo deden wij het altijd in de woelige jaren 80

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de zomer niet onder lampen wilt kweken vanwege de warmte maar dan in najaar-voorjaar wilt doen met meerdere lampen en meerdere planten dat zou prima moeten werken.

Maar in de zomermaanden kan je juist buiten erg goed kweken, je planten worden 3x groter en wellicht 6x groter en een evenredig grotere opbrengst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik puur voor mijzelf zou kweken zou ik dat zeker doen. met 2x600 watt en een score van 800 gram 1x per jaar zou je toch niks tekort mogen komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet bestraft ? Voor zover ik weet is het nogsteeds illegaal wat we doen. Met 1 plant of 15 planten. Het is wat beter te verkopen aan een rechter dat je 5 planten kweekt ipv 15. Het mag gewoon niet volgens de wet. Dus heb je een zure rechter op de maandag ochtend ga je met 2 planten ook gewoon nat.

 

@miramar. Precies. Sharing is caring, maar toen had je ook nog geen softdrugs rippers die je voor een kilootje wiet door je kop schieten. Dat helpt. lol

 

Van vijf plantjes buiten kan ik een jaar lang roken tot mijn nieuwe oogst droog is. En ik rook lekker door, zeg 10 gram in de week zoiets. Dus opzich. Wanneer je iets meer geduld binnen hebt en lang voorgroeid kun je volgens mij ook een hele scrog vol krijgen. Genoeg andere mogelijkheden dan meer planten in minder tijd lijkt me.

Edited by De_Föhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind een kweek met vier lampen beter dan vier kweken met één lamp, absoluut.

Zo denk ik er dus ook over.

 

als ik puur voor mijzelf zou kweken zou ik dat zeker doen. met 2x600 watt en een score van 800 gram 1x per jaar zou je toch niks tekort mogen komen?

Wij delen ook nog met famillie en vrienden.

Ik zou zelfs met een lampje voor mezelf genoeg hebben.

 

Zijn er dus meer mensen die het op deze manier al jaren succesvol doen en dus uiteraard netjes betalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk en aardig maaar... boven de 5 zit je niet in het gegoogel-beleid, met 40 lampen heb je ook meer, hoe veel heb je nodig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het inderdaad ook op vijf (grote) planten houden vanwege het gedoogbeleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je dat bij de overheid even melden ;)

 

 

 

5 planten zijn nog steeds onderdeel van het beleid en beleid = wet, en wie zou er nou welwillende de wet overtreden!? :rtfm:

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel van meerdere lampen op een eenmalige drasi is dat je maar 1 draai het risico loopt gepakt te worden tegenover het de blijvende risico wst blijft bestaan zolang je hok bestaat plus dat je betr rendement hebt van je lampen omdat je over je gehele hok gezien betere verlichting hebt met meerdere lampen. de planten onder lamp 1 worden toch bij verlicht door lamp 2 en vooral aan de zijkant, anders heb je enkel het licht van 1 lamp.

 

Is er een nadeel? De straffen van 1 lamp of 3 lampen verschillen niet zoveel, lampen zijn niet illegaal maar de plantjes wel dus als je normaal op 11 liters kweekt zou ik met meerdere lampen 18ltr gebruiken.

 

Meerdere lampen absoluut.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een airco voor in de zomer en je draait het hele jaar door met 4 lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zo'n hok eenmaal hebt laat je 'm niet leeg staan denk ik :)

vakantie kan later ook nog wel

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus heb je een zure rechter op de maandag ochtend ga je met 2 planten ook gewoon nat.

 

 

Van vijf plantjes buiten kan ik een jaar lang roken tot mijn nieuwe oogst droog is. En ik rook lekker door, zeg 10 gram in de week zoiets. Dus opzich. Wanneer je iets meer geduld binnen hebt en lang voorgroeid kun je volgens mij ook een hele scrog vol krijgen. Genoeg andere mogelijkheden dan meer planten in minder tijd lijkt me.

 

Dat heb je allemaal goed begrepen. :whistling

 

Welkom op dit forum..

Dit soort gedachten kunnen we goed gebruiken. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik wil altijd wietplanten en ben gek op kakelverse wiet want dat is veel psychedeliser dan buitenmeuk van bijna een jaar oud .

en als de rechter niet zuur is dan de woningbouw wel en sta je achteraan op de wachtlijst aansluiten achter 200.000 intergrerende gouddelvers vluchtelingen of oorlogsmisdadigers.

en de te verwachten blauwe enveloppe met 4 x 600 watt x 5 per jaar = 12000 gr .

ik kweek altijd maar 1 keer per jaar edelachtbare !!!!!???

ja dat zeggen alle criminelen .

beter ga met een ouwe roestige boot naar afrika asiel aanvragen .

 

:vape:

 

hou het klein

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nu als je als hobby/medicinaal kweker inplaats van het hele jaar door met een lampje en 5 plantjes kweekt.

 

Nogal een verschil in benadering, de medicinaal kweker kan het als hobby hebben maar vd lol doet ie het in ieder geval allang niet meer.

 

Je moet zo draaien zoals het jou het beste uitkomt :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat je, als je alles goed doet, met 1x600 verticaal een dikke kilo per keer kunt oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik wil altijd wietplanten en ben gek op kakelverse wiet want dat is veel psychedeliser dan buitenmeuk van bijna een jaar oud .

en als de rechter niet zuur is dan de woningbouw wel en sta je achteraan op de wachtlijst aansluiten achter 200.000 intergrerende gouddelvers vluchtelingen of oorlogsmisdadigers.

en de te verwachten blauwe enveloppe met 4 x 600 watt x 5 per jaar = 12000 gr .

ik kweek altijd maar 1 keer per jaar edelachtbare !!!!!???

ja dat zeggen alle criminelen .

beter ga met een ouwe roestige boot naar afrika asiel aanvragen .

 

:vape:

 

hou het klein

Ze kunnen ook zeggen dat je al een decennium met een lampje kweekt als ze dwars willen liggen en dan liegt de blauwe envelop er ook niet om. Als je met 4 lampen een kweek per jaar doet verspreid je het risico en is de kans kleiner dat je gepakt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk en aardig maaar... boven de 5 zit je niet in het gegoogel-beleid, met 40 lampen heb je ook meer, hoe veel heb je nodig...

 

Dat is echt alleen voor buiten hoor. Dat hele gedoogd beleid dingetje. Dan mag je afstand van je planten doen zonder vervolging. Binnen heb je gewoon punten systeem. "lampen, afzuigen, filters, drainage, bevloeien". Allemaal een puntje en met ieder puntje wordt de straf naarder. Dat leuke hippie tijdperk van begin jaren 90. Dat is long gone helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...