Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Voordeel van eb-vloed is dat de natte potten minder water opnemen dan de drogere, maar dan is het ook nog niet ideaal.

Mijn vorige ronde liep in een voor mij drukke tijd, daar had ik gewoon niet elke x tijd om alles te wegen en naar behoefte water te geven.

Dan deed ik 2x doordeweeks ff snel 1 emmer per m2 de tenten in plompen, en in het weekend deed ik weer alles van boven zodat de verschillen weer gecorrigeerd werden.

Was ook niet ideaal, maar het was of dat, of niks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het komt ondag het goed dichtgegroeid is en ik de potten niet meer goed kan zien dus als ik van onder kan geven zou het gemakellijker geweest zijn. Maar ik ga gewoon een verlengde gietlans kopen zodat het wat gemakkelijker gaat allemaal.

 

Sorry dat ik het niet vermeld hebt maar mijn temp is max 28 en minimaal 21 graden, vochtigheid zit met lampen aan op 50 %

Mijn ph zit op de 6,2 en ec heb ik niet kunnen meten want mijn meter is kapotgegaan maar die komt dit weekend nog binnen. Ik heb gewoon 1/4 voeding gegeven wat achterop de flessen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje gezeur altijd dat je met 5 plantjes moet beginnen om te leren. onzin. beter met 100 beginnen , als je het dan verneukt hou je er nog wat aan over :P iedere setup is anders, dus beter direct in het diepe springen met hetgene wat je graag wil doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

 

kan ik je ook roofmijt uit zetten bij haze planten ?? zo ja ook als ze in de bloei zitten?

 

ik heb nog geen spint maar ik had vorige keer wel spint nu wil ik dat vermijden.

 

heb 2x al gespoten met verticmec in de begin fase zien er prachtig uit helaas geen topic.

 

wil wel snel eente bij gaan houden weer.

 

greatzz hazekicker

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 tal jaar geleden stond er geen topic onder de 200 planten op dit forum.

Voor mijn part komt er een topic met 1000 planten!

 

Probeer het beste te maken van je kweek. Of je het geld nu naar de hoeren brengt - of je het inlevert bij de NL staat.

Dat gaat niemand wat aan

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje:

 

kan ik je ook roofmijt uit zetten bij haze planten ?? zo ja ook als ze in de bloei zitten?

 

ik heb nog geen spint maar ik had vorige keer wel spint nu wil ik dat vermijden.

 

heb 2x al gespoten met verticmec in de begin fase zien er prachtig uit helaas geen topic.

 

wil wel snel eente bij gaan houden weer.

 

greatzz hazekicker

 

Van wat ik erover weet is dat je de mijten gewoon altijd uit kunt zetten, de plantsoort maakt niet uit. Ik ga die van mij ook in t weekend uitzetten. Heb vandaag voor de 2de keer vertimec gespoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.... 2e keer vertimec gespoten en van t weekend roofmijt.. k denk dat die roofmijt echt goed zn werk zal dien onder deze omstandigheden...

 

Geld naar de hoeren of geld naar de nederlandse staat alles lijkt mij nuttiger dan geld door de wc spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vertimec heeft geen zin vertimec is alleen voor volwassen spint niet voor de eieren, dus als de eitjes uit komen is het weer party :whistling verdiep je eens in een product voor dat je zo maar wat gaat gebruiken! :rtfm: en die vertimec die jij blijkbaar gebruikt is al verdunt en dan verliest die de werking is ook al eerder aan je uitgelegd geloof ik, dus wat je nu bent het doen is gewoon dweilen met de kraan open, einde bloei heb je ze helemaal ingekapseld met webjes let maar op.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vertimec heeft geen zin vertimec is alleen voor volwassen spint niet voor de eieren, dus als de eitjes uit komen is het weer party :whistling verdiep je eens in een product voor dat je zo maar wat gaat gebruiken! :rtfm: en die vertimec die jij blijkbaar gebruikt is al verdunt en dan verliest die de werking is ook al eerder aan je uitgelegd geloof ik, dus wat je nu bent het doen is gewoon dweilen met de kraan open, einde bloei heb je ze helemaal ingekapseld met webjes let maar op.

 

Ik heb niet met verdunde vertimec gespoten, ik ben teruggegaan en heb het onverdunde gekocht in een 50ml glazen flesje die ongeopend was. Zal morgen een foto ervan posten. Daarom ga ik nu dus ook roofmijt uitzetten en dat ga ik dus ook steeds herhalen zodat de spint tegengehouden wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet de roofmijten uitzetten vlak na dat je met vertimec heb gespoten, anders gaan de roofmijten gelijk de pijp uit en dat is zonde.

 

En als je roofmijten gaan uitzetten zet dan gelijk een heel leger uit. En daarna met niks meer spuiten.

 

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet de roofmijten uitzetten vlak na dat je met vertimec heb gespoten, anders gaan de roofmijten gelijk de pijp uit en dat is zonde.

 

En als je roofmijten gaan uitzetten zet dan gelijk een heel leger uit. En daarna met niks meer spuiten.

 

Succes :)

 

Roofmijten worden morgen pas ingezet, en over een week zet ik er weer een stuk of 1000 roofmijten in

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vertimec heeft geen zin vertimec is alleen voor volwassen spint niet voor de eieren, dus als de eitjes uit komen is het weer party :whistling verdiep je eens in een product voor dat je zo maar wat gaat gebruiken! :rtfm: en die vertimec die jij blijkbaar gebruikt is al verdunt en dan verliest die de werking is ook al eerder aan je uitgelegd geloof ik, dus wat je nu bent het doen is gewoon dweilen met de kraan open, einde bloei heb je ze helemaal ingekapseld met webjes let maar op.

 

Ik heb niet met verdunde vertimec gespoten, ik ben teruggegaan en heb het onverdunde gekocht in een 50ml glazen flesje die ongeopend was. Zal morgen een foto ervan posten. Daarom ga ik nu dus ook roofmijt uitzetten en dat ga ik dus ook steeds herhalen zodat de spint tegengehouden wordt

ja maar als je de eieren niet dood heb je er niks aan, als je vertimec gebruik moet je het altijd combineren met een middel dat de eieren dood bijv nisorun of envidor, let er ook op welke roofmijten je koopt er zijn verschillende de een heeft minimaal 70% lv nodig en de ander 40% klaver weet dat wel die pakt geloof ik altijd terix of hoe heten die dingen, die kunnen een vele hogere temp aan en lagere lv. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vertimec heeft geen zin vertimec is alleen voor volwassen spint niet voor de eieren, dus als de eitjes uit komen is het weer party :whistling verdiep je eens in een product voor dat je zo maar wat gaat gebruiken! :rtfm: en die vertimec die jij blijkbaar gebruikt is al verdunt en dan verliest die de werking is ook al eerder aan je uitgelegd geloof ik, dus wat je nu bent het doen is gewoon dweilen met de kraan open, einde bloei heb je ze helemaal ingekapseld met webjes let maar op.

 

Ik heb niet met verdunde vertimec gespoten, ik ben teruggegaan en heb het onverdunde gekocht in een 50ml glazen flesje die ongeopend was. Zal morgen een foto ervan posten. Daarom ga ik nu dus ook roofmijt uitzetten en dat ga ik dus ook steeds herhalen zodat de spint tegengehouden wordt

ja maar als je de eieren niet dood heb je er niks aan, als je vertimec gebruik moet je het altijd combineren met een middel dat de eieren dood bijv nisorun of envidor, let er ook op welke roofmijten je koopt er zijn verschillende de een heeft minimaal 70% lv nodig en de ander 40% klaver weet dat wel die pakt geloof ik altijd terix of hoe heten die dingen, die kunnen een vele hogere temp aan en lagere lv.

 

Ik heb de roofmijten van tetrix dus dat zijn wel de goeie heb ik begrepen, de roofmijten eten toch de eitjes op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de TETRIX roofmijten moet je inderdaad hebben. Die zijn top.

 

En je kan ze het beste uitzetten in de donkere periode. Want anders krijgen ze gelijk HPS licht op hun koppie en dat vinden ze niet fijn. Je krijgt de TETRIX roofmijten op bonenbladeren geleverd. En die moet je her en der verspreiden zodat de roofmijten naar je planten kunnen overlopen. Dus ik leg altijd de bonenbladeren een beetje in het midden en onderin de plant zodat ze niet gelijk vol het licht op hun koppie krijgen als de lamp aan gaat.

 

En als je de roofmijten binnen hebt probeer ze dan zo snel mogelijk uit te zetten. Dus niet te lang in de verpakking laten zitten.

 

Ik hoop dat je nog op tijd bent om die motherfuckers uit te roeien :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de TETRIX roofmijten moet je inderdaad hebben. Die zijn top.

 

En je kan ze het beste uitzetten in de donkere periode. Want anders krijgen ze gelijk HPS licht op hun koppie en dat vinden ze niet fijn. Je krijgt de TETRIX roofmijten op bonenbladeren geleverd. En die moet je her en der verspreiden zodat de roofmijten naar je planten kunnen overlopen. Dus ik leg altijd de bonenbladeren een beetje in het midden en onderin de plant zodat ze niet gelijk vol het licht op hun koppie krijgen als de lamp aan gaat.

 

En als je de roofmijten binnen hebt probeer ze dan zo snel mogelijk uit te zetten. Dus niet te lang in de verpakking laten zitten.

 

Ik hoop dat je nog op tijd bent om die motherfuckers uit te roeien :)

 

Nou dat ga ik dan zo doen en ik bestel deze week nog eens 1000 stuks dus het moet wel goedkomen denk ik toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een beginnende spint plaag in je planten hebt zitten dan kunnen de roofmijten ze helemaal uit roeien. Maar als het al een grote spint plaag is geworden dan kunnen de roofmijten het meestal nog wel in bedwang houden, maar ze zullen niet helemaal meer verdwijnen.

 

Ik denk dat als je ze nu uit zet. En vervolgens zet je ze nog een keer uit dan moet het wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij werd er aangegeven geen roofmijt uitzetten vlak nadat je vertimec hebt gespoten..

 

K denk dat er in dit geval zeker wel een paar uurtjes tussen zit dus het zou goed moeten komen toch....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij werd er aangegeven geen roofmijt uitzetten vlak nadat je vertimec hebt gespoten..

 

K denk dat er in dit geval zeker wel een paar uurtjes tussen zit dus het zou goed moeten komen toch....:)

 

Er zitten 2/3 dagen tussenin, dat zal genoeg tijd moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft gister aan dat je gespoten hebt en dat je morgen dus vandaag roofmijten gaat uitzetten..

 

Persoonlijk vind k 2/3 dagen al erg kort..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft gister aan dat je gespoten hebt en dat je morgen dus vandaag roofmijten gaat uitzetten..

 

Persoonlijk vind k 2/3 dagen al erg kort..

 

Woensdag ochtend heb ik gespoten, vind dat er genoeg tijd tussen zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop voor je dat je mijtjes er hetzelfde overdenken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben bang voor dat vertimec maar een tijdelijke oplossing is gezien je geen gebruik hebt gemaakt nissorun zoals hier boven al staat vermeld

je kan het inderdaad met roofmijt proberen maar heb geen ervaring met vertimec en roofmijt

of ik spuit biologisch en zet roofmijt uit

of ik spuit vertimec en 2 dagen erna nissorun en 2 dagen erna vertimec nog een keer voor de overlevers

maar verkies toch liever de biologische aanpak in de bloei

plus dat ik vertimec zo ontiegelijk vind stinken en ze ook even een klap krijgen hier door

heb je een update van hoe ze er nu bij staan?

 

en lijkt mij wel interessant een hok met 400 stuks en een opti erin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24 bloei.

 

Zo staan de dames erbij op dag 24 bloei, ik vind de topjes nogal klein uitzien.. In welke weken gaan de toppen harder groeien?

med_gallery_45762_18708_627185.jpeg

med_gallery_45762_18708_1567595.jpeg

med_gallery_45762_18708_1140301.jpeg

 

De roofmijten zijn vandaag uitgezet en ik zie niet echt dat de spint zichzelf verspreid heeft en er zijn nergens webjeanof iets dergelijke te bekennen. Volgend week zet ik er nog een 1000tal roofmijten uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...