Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Ben ik mischien gek hoor maar met 2400 watt hou je je klimaat goed... met 3000 watt is het te warm..

Waarom dan volle bak doorgaan ? Als je de ene lamp uitdoet en je klimaat is goed verdien je daar meer aan dan met dat extra lampje.. te warm kost je gewoon grammen

 

Maar een hoop gelul.. laat weer eens wat foto s zien en hoe zit het met de spint ondertussen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooiste is in mijn idee als je een afzuiger hebt die van buiten het in je kamer blaast

en dan je de lucht via je inblazer je tent in gaat en via de filter door je box weer eruit

zo kan de lucht een beetje stabiel worden voor je het erin blaast ipv ijskoude lucht in de winter vooral

als je zoon controller hebt waar 3 op kunnen dan loopt alles mooi tegelijk met elkaar op

overdag koelt hij en dimt hij snachts de afzuigers dat het niet te koud word

is maar een idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jongens waarom mijn temp nu tegen zn max zit is omdat ik een kant en klare tent heb gekocht en die beste meneer alles zo goeikoop mogelen erin heeft gegooid voor zichzelf dus ook een kleine kut afzuiging......

 

Daarom vind ik me gewoon opgelicht met zo een kutafzuig!!

 

Op dit moment gaan de lampen ook aan om 06:00 tot 18:00 de volgende ronde ga ik denk ik in de avond de lampen aanzetten dan is het ook meteen wat koeler.

 

Allemaal factoren die ik als beginneling niet mee had gerekend. Eigen schuld dikke bult

 

Makkelijk afgeven op iemand die je een goede beginner set heeft verkocht en die jij verkeerd toe past.

 

Heel logisch dat je met overdag draaien met 4 straalkacheltjes in een tentje problemen krijgt met de temperatuur, weet je wat jij gooit er nog een 5e kacheltje bij in want dat kan best met redenatie meer licht = meer gewicht, klimaat who cares :thumbsdown:

 

Opschalen maakt niet dat je dit soort dingen niet meer overkomt, denk na voordat je doet en trek niet een te grote broek aan je begint net :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel nee joh,,

Meneer heeft zich bijzonder goed ingelezen en weet dus echt wel wat hij doet..

Tussen 06:00 en 18:00 de lamp aan.. :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ... hij heeft wel al zeker een heel jaar meegelezen op t forum hoor toevallig...

 

De meesten hopen op een vroege zomer.. als over een paar weken de temp goed gaat stijgen zit ts met een nog groter probleem.. en de spint die nog in t hok zit.. en een voorraadje vertimec in de kast...ik zie de bui al hangen.. gelukkig ziet de wiet er tegen die tijd niet meer uit naar alle waarschijnlijkheid .. dus dat zal wel bij een pool in de kofferbak belanden voor een prikkie... ts gedesillusioneerd omdat de investering er niet uitgehaald wordt...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 lampjes max melov voor nu. probeer de temp niet hoger dan 30 te laten komen. airco helpt niet zoveel als de temp stijgt. in de winter kun je er wel 8 hangen met lucht van buiten. voortaan even je stekken dompelen als je ze krijgt en nog 1 of 2 x spuiten voor dat de zichtbare bloei intreed. iedereen tevreden ;) daarna evt nog mijt inzetten. adjust a wings zijn goed als je met met relatief weinig licht een groter oppervlak wilt beschijnen, niets voor jou dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens wees aub nie zo dom, zal vast wel een reden hebben dat ik t op die tijd laat draaien ofniet? Zoals ik al zei staag het nu op een locatie waar ik alleen op sommige tijden erin kan vandaar dat het zovroeg aangaat. Zodra het in de andere ruimte staat draai ik in de avond aangezien t dan koeler is . Maar hey ga zo door met jullie domme opmerkingen voordat je iets vraagt!

 

Hey supernoob, dat ga ik voortaan ook doen met mijn stekken. De roofmijten doen hun werk nu wel goed zie geen spint meer op de bladeren. Ga het morgen weer controleren maar denk dat de spint in bedwang gehouden is voor nu. En heb het even gecontroleerd en de afzuiger is maar een 1200.... Is wel klein toch. Mooi pakketje da ze samengesteld hebben

 

Morgen post ik weer wat foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe setup 1500m3 blijkt 1200m3 dus je weet geen eens met welke apparatuur je werkt..

 

Dat de roofmijt zn werk goed doet geloof k ook geen zak van...

 

Maar goed je hebt net t halve forum uitgemaakt voor dom... :) lol

 

Suc6 verders..

 

Ohja.. spint zit niet op je blad he.. maar eronder.. helemaal links achterin ook niets te zien ? Of gaat dat toch een beetje lastig ? :)

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja agent dat blijkt maar want las het net op de bonnetje maar zal morgen op de kist gaan kijken wat r staat. maar ik ga niet meer reageren op sommige comments. Veel plezier nog dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent, wanneer heb jij voor het laatst sex gehad?

 

:likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek het je niet aan Melovesgreen...

Iedere paar maand komt er wel zo'n snelle jongen als jij voorbij..

 

Het zou best een idee zijn,

om met dit soort verslagen in de titel op te nemen:

 

gallery_38152_17225_5759.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

growingp moet agent weer is goed anaal doorsmeren, vind die lekker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet per se, maar een beetje ontspanning doet wonderen :)

 

 

Natuurlijk is ts een mannetje die dacht snel knaken te pakken. Maar ik denk dat dat zichzelf altijd wel uitfiltert: of iemand verneukt het en zoekt een andere snelle hossel, of iemand vindt het echt leuk en gaat door, ondanks slechte opbrengsten in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol.... dan ken jij mijn vrouw niet..ben altijd blij als t weer voorbij is en k lekker ontspannen mn jointje op de bank kan roken :) ach laat r maar niet horen...

 

Maarja je hebt wel gelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet per se, maar een beetje ontspanning doet wonderen :)

 

 

Natuurlijk is ts een mannetje die dacht snel knaken te pakken. Maar ik denk dat dat zichzelf altijd wel uitfiltert: of iemand verneukt het en zoekt een andere snelle hossel, of iemand vindt het echt leuk en gaat door, ondanks slechte opbrengsten in het begin.

 

Vind t zeker leuk, als deze oogst mij niet veel gaat brengen maakt t niet uit. Volgende ronde verbeteringen en dan gaan we voor een beter resultaat. Misschien ga ik haze proberen want dat rook ik zelf ook het liefst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man. Jammer dat ik nog op mijn werk zit anders had ik er een Jonko bij opgestoken. Lach me helemaal rot hier. Ben wel benieuwd naar het resultaat straks ! ik volg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey melovesgreen het is logisch dat je eerste rondje niet gelijk perfect gaat. Maak voor jezelf een logboekje en schrijf daar ook je fouten in. Op deze manier kan je alles analyseren en verbeteren voor de volgende ronde.

 

Alvast een paar tips voor de volgende ronde:

 

-pak 18 liter potten en zet minder planten neer. Dan krijg je meer diepte in het gewas. (Met haze)

 

-top alle planten 1x en schakel 2 dagen daarna naar 12/12 (hoelang de groei periode totaal duurt ligt eraan hoe je stekken aan slaan)

 

-Geef de eerste weken water vanaf boven en op het moment dat je er niet meer goed bij komt, en de wortels onder uit de potten komen stap je over op wateren vanaf onder.

 

-zorg dat je vijverfolie netjes strak en zonder kreukels ligt. (Vloer waterpas)

 

-maak je lampen aan een frame zodat je die tegelijk kan verstellen in hoogte. En verdeel ze netjes over de ruimte.

 

-maak je afzuiging in orde om het juiste klimaat te creëren. En eventueel een kachel voor de donkere periode.

 

-je stekken dompelen in gif en vervolgens een paar keer spuiten met gif. Wissel verschillende goedjes af. (alleen in de groei)

 

-TETRIX roofmijten uitzetten op het moment dat je veldje dicht groeit. (In de bloei)

 

-gebruik een net of bamboe stokken ter ondersteuning.

 

 

Probeer deze ronde gewoon zo goed mogelijk af te maken en leer van je fouten. Op die manier zal je bij elke ronde weer beter presteren.

 

Succes jonge :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet erg vinden, als enkele verslagen op slot zouden gaan.

 

Redenen zouden kunnen zijn:

Onverantwoord elektra gebruik.

Totaal verkeerd bezig zijn met je plantjes en daarmee andere noobs op het verkeerde been zetten.

Ze zijn nl vaak wel heel sterk in het doen voorkomen, er alles al wel van te hebben gelezen en te weten.

 

Ik tel er op dit moment zo'n 3 verslagen waarvan ik denk:

Jij met jou aanpak, brengt mijn geweldige hobby weer in gevaar..

Geeft het een slechte naam en dat zouden we niet moeten willen met elkaar..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet erg vinden, als enkele verslagen op slot zouden gaan.

 

Redenen zouden kunnen zijn:

Onverantwoord elektra gebruik.

Totaal verkeerd bezig zijn met je plantjes en daarmee andere noobs op het verkeerde been zetten.

Ze zijn nl vaak wel heel sterk in het doen voorkomen, er alles al wel van te hebben gelezen en te weten.

 

Ik tel er op dit moment zo'n 3 verslagen waarvan ik denk:

Jij met jou aanpak, brengt mijn geweldige hobby weer in gevaar..

Geeft het een slechte naam en dat zouden we niet moeten willen met elkaar..

Je hebt gelijk, let maar eens op ;

 

http://lmgtfy.com/?q...dr+240+11+liter

1e hit :thumbsdown: , zo zocht ik ook toen ik nog moest beginnen, lees je direct de 4 beste gifstoffen voor spint, leer je gelijk voor chemicus die onderhand Agent orange (https://nl.wikipedia...ki/Agent_Orange) over zijn wiet spuit, en zie je ook nog aanmoedigingen van noobs, nee gaat lekker zo hiero :innocent:

Zouden we eigenlijk niet moeten willen zo he?

 

Dan het juridisch aspect : het faciliteren van kennis mbt dit soort door Bayer gesponsorde rondes horen niet op een hobby forum als dit, maar dat is slecht mijn mening, als het voor eigen gebruik is kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je dat achterlijke gelul weer commercieel mag niks ditdat flikker lekker een eind op braverik pfff wat iedereen doet lekker zelf laten weten...

Ongeacht eigen gebruik of commercieelen doeleinden..

 

Ach iedereen hier is eigen gebruiker ;) klaaaaaaaaar einde discussie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat staat er helemaal los van El capitano..

 

Mijn stelling is, dat dit soort verslagen en dit soort kwekers, slecht af straalt op het forum en andere hobbyisten..

Ik heb het woord commercieel niet in de mond gehad. Ik heb daar ook geen oordeel over.

 

Al wil iemand 400m2 gaan growen.

Als het het maar verantwoord doet en geen verslag met onzin bijhoud..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee kapitein, gaat niet over dat commerciële gebeuren dat was bijzaak ging mij meer om de vertimec brigade die hier rondhuppelt, en bijbehorende negatieve gezondheids- aspecten , welke ongetwijfeld door kwaadwillende als argument gebruikt gaan worden.

Zoals al aangestipt binnenkort in de shop verti kush! :wave: lekkah man

Uiteraard kweekt iedereen hier voor eigen gebruik.

Dan nog even over dat opflikkeren en braverik.. kusje erop? :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik t verkeerd opgevat en niet goed gelezen ik neem mijn woorden terug en mijn excuus !

 

Nu eerst langs de opticien

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...