Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

is normaal zo ver ik kan zien oke hopen dat ze weg blijven nu

 

Okee dan, zoals je kan zien is de linkerhelft wel wat voller gegroeid dan de rechter maar dat kom natuurlijk omdat er daar 3 x 600watt hangen en rechts maar 2x600watt

 

Ik ben ook een paar keer de adjust a wing kappen etc tegengekomen(grotere kappen) heeft het nut om deze te gebruiken of heeft het niet veel verschil? Die zou ik dan rechts willen hangen zodat daar het licht goed verspreid wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey een leuke kweek, met in het begin wat gesnau :P , maar wat ik me afvroeg heb je dit gewoon eerlijk over de stroom lopen? :innocent:

 

voor de rest zal ik je zeker blivjen volgen !

 

keep up tha good work ! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook foto's met je lampen uit? is wat makkelijker advies geven over je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja triforce... ga jij lekker vanmiddag aan de verti wietjes..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook foto's met je lampen uit? is wat makkelijker advies geven over je planten.

 

Dat zal ik maandag posten dan zal ik zelf weer op locatie zijn, vandaag mijn spulletjes binnengekregen zoals ec meter etc. Heb eindelijk mn ec kunnen meten en de ec in mijn vat zat op 0,8 dus dat zal ik maar eens omhoog krikken. Echt een tekort aan voeding heb ik niet kunnen zien maar sommige bladeren werden wel wat lichter van kleur. Ik ben denk ik toch maar van plan om een soort van actieve inlaat te gebruiken zoals een ventilator vlak voor de luchtinlaat te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey een leuke kweek, met in het begin wat gesnau :P , maar wat ik me afvroeg heb je dit gewoon eerlijk over de stroom lopen? :innocent:

 

voor de rest zal ik je zeker blivjen volgen !

 

keep up tha good work ! :whistle:

Hallo triforce, dankjewel! En ja alles wordt gewoon eerlijk betaald. Met deze aantal lampjes hoef ik nog niet te denken om het af te tappen of iets dergelijke. Betaal het gewoon eerlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ja omdat het toch wel een aardig wat stroomt vreet lijkt me zo :P , ben ik me al drukt maken met 2x600watt haha!

keep up the good work !

 

 

@ agent ; ik snap je niet helemaal met je verti wietjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld naar de hoeren of geld naar de nederlandse staat alles lijkt mij nuttiger dan geld door de wc spoelen.

 

Nou naar de staat is ook behoorlijk zinloos hoor..

 

Volgens mij werd er aangegeven geen roofmijt uitzetten vlak nadat je vertimec hebt gespoten..

 

K denk dat er in dit geval zeker wel een paar uurtjes tussen zit dus het zou goed moeten komen toch.... :)

 

Er zitten 2/3 dagen tussenin, dat zal genoeg tijd moeten zijn

 

 

:rofl :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

adjust a wing werkt wel mooi maar zijn aan de prijzige kant er zijn wel imitaties van

het is niet alleen het licht verspreiden met deze kappen

ze zijn zo gecoat dat ze meer spiegelen en door de spreader kun je de lampen lager hangen

ga binnenkort de imitaties eens uit proberen kijken of het wat is

met de lampen uit is inderdaad makkelijker een oordeel te geven omdat de lampen alles wat verkleuren

is de spint nog weg dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Azerwings als alternatief voor adjustawings zijn wel ok voor t geld, tis ff puzzelen met in elkaar zetten maar is wel goed over nagedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

adjust a wing werkt wel mooi maar zijn aan de prijzige kant er zijn wel imitaties van

het is niet alleen het licht verspreiden met deze kappen

ze zijn zo gecoat dat ze meer spiegelen en door de spreader kun je de lampen lager hangen

ga binnenkort de imitaties eens uit proberen kijken of het wat is

met de lampen uit is inderdaad makkelijker een oordeel te geven omdat de lampen alles wat verkleuren

is de spint nog weg dan?

 

K heb de spint niet meer gecontroleerd nadat k het leger uitgezet heb, natuurlijk zou er nog wel paar zijn maar het is niet zoals ervoor. Ik ga deze week nog een keer uitzetten de roofmojten en dan moeten ze wel weg zijn. Ik ga denk ik wel mezelf even verdiepen in betere kappen en ook eventueel een elektrische ballast die ook een boost kan geven aan de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt vrij logisch... spint niet meer controleren.. zou weg moeten zijn.

Maar wel opzoek naar meer licht.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt vrij logisch... spint niet meer controleren.. zou weg moeten zijn.

Maar wel opzoek naar meer licht.

 

 

Zoals ik al in een eerder antwoord zei dat ik pas maandag foto's heb van de dames zonder licht.. dat is omdat ik vandaag pas op locatie kan zijn, dan is het ook vrij logisch lijkt me dat ik pas vandaag kan controleren op de eventuele spint. Ik vind je echt irritant aan het worden, er komt alleen maar onzin en afgunst van je af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet liegen he.... je vond me bij de eerste post al irritant..maarja das niet mijn probleem

 

Je leest mn post niet goed...

 

Ikzelf zou me eerst druk maken om deze kweek i.p.v al bezig te zijn met zoeken naar mogelijkheden om je opbrengst te verhogen..

 

En kweken op een andere locatie is leuk... maar als je last hebt van een spint plaag die mischien deze oogst zou kunnen verpesten zou ik toch iets vaker op locatie gaan kijken vertimec is niet een wondermiddel wat altijd goed werkt.

Roofmijt 2 dagen na vertimec zal waarschijnlijk ook niet veel doen.

 

Dus k hoop voor je dat alle middeltjes hebben gewerkt .. maar je hebt grote kans dat je nog steeds een flinke hoeveelheid spint hebt..

 

Stekken boeren gebruiken allemaal vertimec vandaar dat je grote kans hebt dat ze gewoon resistent zijn tegen dat lekkere goedje.

 

En meer licht zorgt niet dat de spint verdwijnt en deze oogst is dus waarschijnlijk alles behalve gered..

 

Irritant of niet

 

Wil je eigenlijk suc6 wensen maar eerlijk gezecht hoop ik dat je oogst mislukt scheelt weer een vertimec wietje in de shop..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% vd wiet zit vertimec of een soort gelijk middel op in de shop

hier zijn wel onderzoeken over, komt vooral denk ik dat de grote hokken de markt bepalen ipv de klein hobbys kwekers

die maakt het vaak wat minder uit wat er mee gebeurd plus dat ze een flinke investering erin hebben en de spint weg willen

en zijn alternatieven voor natuurlijk

maar op zich in het begin vertimec spuiten kan na mijn idee niet zo heel veel kwaad hierbij bedoel ik de eerste week bloei of de groei fase

dit geeft geen garantie dat het weg gaat dus je kan het gewoon beter voorkomen er zijn biologisch middelen die toch degelijk werken mits je er op tijd mee bent

vertimec op moederplanten lijkt me zoiezo geen goed idee, roofmijt en tegen meeldauw biologisch spuiten werkt op langer termijn veel beter

 

maar even tot de dagelijkse orde ben benieuwd naar je fotos en spint probleem

en meet je ook ec ph? is wel belangrijk voor een optimale kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec is bij stekkenboeren algemeen goed hier aan deze kant iig wel ... is bij mijn weten de grootste oorzaak van resistente spint..

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% vd wiet zit vertimec of een soort gelijk middel op in de shop

hier zijn wel onderzoeken over, komt vooral denk ik dat de grote hokken de markt bepalen ipv de klein hobbys kwekers

die maakt het vaak wat minder uit wat er mee gebeurd plus dat ze een flinke investering erin hebben en de spint weg willen

en zijn alternatieven voor natuurlijk

maar op zich in het begin vertimec spuiten kan na mijn idee niet zo heel veel kwaad hierbij bedoel ik de eerste week bloei of de groei fase

dit geeft geen garantie dat het weg gaat dus je kan het gewoon beter voorkomen er zijn biologisch middelen die toch degelijk werken mits je er op tijd mee bent

vertimec op moederplanten lijkt me zoiezo geen goed idee, roofmijt en tegen meeldauw biologisch spuiten werkt op langer termijn veel beter

 

maar even tot de dagelijkse orde ben benieuwd naar je fotos en spint probleem

en meet je ook ec ph? is wel belangrijk voor een optimale kweek

Vanavond zullen de fotos gepost worden, mijn ph houd ik tussen de 6,0 en 6,3 en de ec was veelste laag maar daar kwam ik dus pas paar dagen terug achter toen mijn ec meter binnen was hij stond op 0,8 dus nj ga ik die maar eens omhoogkrikken naar de 1,6 of ietsjes hoger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedzo.. lekker volpompen dat wietje :D

 

 

 

PP kan best wat hebben hoor, ik ben zelfs weleens ec 2.5 tegengekomen in eem pp verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedzo.. lekker volpompen dat wietje :D

 

 

 

PP kan best wat hebben hoor, ik ben zelfs weleens ec 2.5 tegengekomen in eem pp verslag

 

Haha ja daar moet ik nog achterkomen, ik denk dat als ik eindig mrt een ph van 2,2/2,3 dat het wel goed moet zijn. Vanaf vandaag gaan we elke week wat omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je spint nog aanwezig zijn spuit maar wat Gore-tex op de bladeren. Geheid is dan alles in een mum van tijd weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag geweest en door al het gehaast mijn telefoon in de auto vergeten dus voor de fotos wordt t nog even wachten paar dagen. Vandaag een ec van 1,6 gegeven en ph van 6,2. Dames zagen er goed uit en spint zie ik niet echt als daarvoor... Maaaaar ik begin wel meer sporen van meeldauw te zien op een paar bladeren:( en het is allemaal zo volgegroeid dat ik echt niet elke blad een voor een kan besproeien met bayer denk ik of mag dat ook gewoon eroverheen gesproeid worden?

 

Wat raden jullie aan om dat meeldauw tegen te houden? Er komt nog een zwenkvantilator in voor meer circulatie.

 

De toppen zijn denk ik niet echt gegroeid. En ik beb vandaag ook meer topbooster meegeven wAnt dat gaf ik ook te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het is allemaal zo volgegroeid dat ik echt niet elke blad een voor een kan besproeien met bayer denk ik of mag dat ook gewoon eroverheen gesproeid worden?

 

Bij spuiten met bestrijdingsmiddelen is het de bedoeling dat je de hele plant van onder tot boven tot besproeit tot het middel er vanaf druipt.

En bij spint moet je vooral de onderkant van het blad extra goed raken.

 

Sterkte er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik zelf altijd bio prevent en b van bio tka tegen meeldauw en prevent zoals de naam al doet vermoeden preventief ben er erg over te spreken

maar er zijn genoeg middeltjes tegen meeldauw, ik zou er wel deze week wat aan doen voor het uitbreid en je alsnog moet spuiten en je toppen groter zijn

ph ec klinkt goed, je luchtvochtigheid dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

scheelt weer een vertimec wietje in de shop..

 

Dat zou mij nou dan weer jeuken..

De kans, dat ik dat zal roken is 0,000 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...