Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

Ja zo heb ik eens een oogst verneukt. Niet eraf gespoeld.

 

Ja ik dacht in de eerste instantie dat et niet nodig zou zijn om te spoelen maar toen ik ze zonder hps zag schrok ik van al dat overgebleven spul op de bladeren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jip en janneke taal ... lol.. zal mn fluwelen handschoentjes aantrekken..

 

@ts daarom is het juist zo handig om gebruik te maken van een forum alle fouten die jij kan verzinnen zijn al eens gemaakt en staan duidelijk beschreven op t forum.

En je komt er nu zachtjes aan al achter dat die 93 planten toch een beetje te hoog gegrepen is voor een eerste ronde.. je krabbelt tenminste al een beetje terug en is dit in eens een " leer ronde" geworden.. jammer dat t een dure les is..

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jip en janneke taal ... lol.. zal mn fluwelen handschoentjes aantrekken..

 

@ts daarom is het juist zo handig om gebruik te maken van een forum alle fouten die jij kan verzinnen zijn al eens gemaakt en staan duidelijk beschreven op t forum.

En je komt er nu zachtjes aan al achter dat die 93 planten toch een beetje te hoog gegrepen is voor een eerste ronde.. je krabbelt tenminste al een beetje terug en is dit in eens een " leer ronde" geworden.. jammer dat t een dure les is..

 

Je begrijpt me een beetje verkeerd, ik heb nooit gezegd dat ik 93 planten teveel vind en krabbel zeker nie terug. Wat ik nu fout gedaan heb ga ik dus de volgende ronde niet doen. En zodra deze geoogst is ga ik meteen verder maar dan wordt de ruimte goed schoongemaakt en opnieuw ingericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je nu fout hebt gedaan zal je de volgende ronde niet doen... met een beetje voorwerk had er weinig fout hoeven gaan

Daarom dus ook dat ik 93 planten vanaf het begin al teveel vond..

Doordat 93 planten op een klein oppervlakte zijn is insecten bestrijding erg lastig ook met gif..aangezien je nooit ieder blaadje kan raken met je lans. Daarom adviseerde ik ook om eens naar een electric sprayer te kijken.

En doordat het zo druk bevolkt is en je moet spuiten tegen spint krijg je vanzelf meeldauw omdat de ventilatie tussen en rond de plant gewoon kut is..

 

Had gewoon wat minder planten gezet en wat langer gegroeit had je gewoon een goede run kunnen maken ook als noob maar door de hoeveelheid planten loop je al gauw achter de feiten aan.

 

Ben wel benieuwd wat voor fouten jezelf al hebt ontdekt

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je nu fout hebt gedaan zal je de volgende ronde niet doen... met een beetje voorwerk had er weinig fout hoeven gaan

Daarom dus ook dat ik 93 planten vanaf het begin al teveel vond..

Doordat 93 planten op een klein oppervlakte zijn is insecten bestrijding erg lastig ook met gif..aangezien je nooit ieder blaadje kan raken met je lans. Daarom adviseerde ik ook om eens naar een electric sprayer te kijken.

En doordat het zo druk bevolkt is en je moet spuiten tegen spint krijg je vanzelf meeldauw omdat de ventilatie tussen en rond de plant gewoon kut is..

 

Had gewoon wat minder planten gezet en wat langer gegroeit had je gewoon een goede run kunnen maken ook als noob maar door de hoeveelheid planten loop je al gauw achter de feiten aan.

 

Ben wel benieuwd wat voor fouten jezelf al hebt ontdekt

 

Daar heb je wel gelijk in en wat betreft het voorgroeien ga ik dat de volgende ronde zeker langer doen want ze zijn allemaal veelste klein rond de 50cm, ik wil ze bij de volgende ronde rond de 100+cm hebben. Maar ik weet niet of ik door moet gaan met toppen de volgende ronde of dat ik ze gewoon naturel laat groeien.

 

Even een lijstje wat gaat veranderen in de volgende ronde:

-tent wordt verplaatst naar een discretere ruimte voor beter toegang wanneer ik wil

-grotere afzuiging i.v.m meer lampen en beter controle van temp. Aangezien het warmer gaat worden ook

-stekjea preventief onderdompelen voor spint

- in elke hoek een zwenkventilator voor betere circulatie

-vijverfolie veel strakker en beter aanleggen zodat er van onder water gegeven kan worden zodra het volgegroeid is

-in de groeifase meteen de bevochtiger inschakelen voor beter aanslaan van de stekken

-ruimte goed schoonmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

pp van een meter is te groot hoor, mits je er 5 per per m2 zet. in deze setup is max 60 cm perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een meter hoog is wel gelijk weer erg enthousiast.

 

Je wilt zoveel mogelijk takken hebben opdezelfde hoogte om een mooi uniform product te krijgen.

Om nu in elke hoek een ventilator te zetten vind k ook wel weer een beetje te je hoeft geen storm te simuleren

Verder het preventief dompelen van stekken .. vaak is het niet preventief maar gewoon nodig omdat je vaak de spint er gratis bijkrijgt doe het ook gewoon de hele run in de gaten houden en maak je planten niet intresant voor de spint dmv neemolie/knoflook extract enz..

Die bevochtiger tsja ieder zn ding ik heb geeneens een bevochtiger dr zijn andere manieren die je geen stroom kosten en geen kalk e.d afzetten op je kappen en geen hoge lv door je filter laten gaan

 

Verder had je al die zaken die je opnoemt volgens mij kunnen tackelen door jezelf eerst eens te verdiepen in een aantal grow verslagen en niet ff snel iets neerzetten

 

Ben wel benieuwd of je deze ronde goed gaat afsluiten ondanks dat het product gewoon gif wiet is...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een meter hoog is wel gelijk weer erg enthousiast.

 

Je wilt zoveel mogelijk takken hebben opdezelfde hoogte om een mooi uniform product te krijgen.

Om nu in elke hoek een ventilator te zetten vind k ook wel weer een beetje te je hoeft geen storm te simuleren

Verder het preventief dompelen van stekken .. vaak is het niet preventief maar gewoon nodig omdat je vaak de spint er gratis bijkrijgt doe het ook gewoon de hele run in de gaten houden en maak je planten niet intresant voor de spint dmv neemolie/knoflook extract enz..

Die bevochtiger tsja ieder zn ding ik heb geeneens een bevochtiger dr zijn andere manieren die je geen stroom kosten en geen kalk e.d afzetten op je kappen en geen hoge lv door je filter laten gaan

 

Verder had je al die zaken die je opnoemt volgens mij kunnen tackelen door jezelf eerst eens te verdiepen in een aantal grow verslagen en niet ff snel iets neerzetten

 

Ben wel benieuwd of je deze ronde goed gaat afsluiten ondanks dat het product gewoon gif wiet is...

Over de knoflookextract had ik al wat gelezen en dat ga ik zeker toepassen, de volgende ronde wil ik ook het liefst geen gif gaan gebruiken en gewoon alles goed aanpakken zodat het gewoon niet nodig zal zijn. Mijn lampen zijn ook niet goed verdeeld heb er nu 3 links en 2 rechts. Er gaan er nog een paar bijkomen en dan ga ik wel voor een mooi egaal veldje. In het midden bijvoorbeeld zie je heel duidelijk dat het een beetje achterloopt. Maar wat zal de maximale hoeveelheid 600watt lampen zijn in mijn tent? Niet te vergeten dat ik dus een grotere afzuig ga aanschaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 235 reacties en bijna 10.000 hits doe je toch iéts goed...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 235 reacties en bijna 10.000 hits doe je toch iéts goed...

 

Nouu leuk om te horen, had zelf niet in de gaten dat ik zoveel hits had haha nou maar hopen dat ik iedereen een mooie oogst kan laten zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jongens als ik bijvoorbeeld 9x600watt in mijn tent wil hangen hoe groot moet mijn afzuig minimaal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 is de max, meer lampen levert 0 gram extra op.

en als beginner pak je misschien zelfs met 6 niks extra's tov 4.

een mooi klimaat is goud waard. de plant blijft dan stabiel verdampen en vruchtvlees opbouwen, bij hittestress gaat de boel op slot en loop je grammen mis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eigenlijk maar 1 tip voor ts.... stop met allerlei wilde plannen voor volgende rondes en maak eerst deze ronde goed af.. in die tijd heb jij genoeg tijd om jezelf eens grondig in te lezen in de materie...

 

Suc6

 

En hoe staat het onderussen met de spint vind t lastig om te geloven dat je er vanaf bent..

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 is de max, meer lampen levert 0 gram extra op.

en als beginner pak je misschien zelfs met 6 niks extra's tov 4.

een mooi klimaat is goud waard. de plant blijft dan stabiel verdampen en vruchtvlees opbouwen, bij hittestress gaat de boel op slot en loop je grammen mis.

 

Ja daarom ga ik zoieso een grotere afzuig aanschaffen want wat ik nu heb is niet genoeg de temp zit tussen 27 en 31. Ik wil de temp na deze ronde rond de 26 houden en dan gaat dus alleen lukken met een groter afzuig.

 

Heb eigenlijk maar 1 tip voor ts.... stop met allerlei wilde plannen voor volgende rondes en maak eerst deze ronde goed af.. in die tijd heb jij genoeg tijd om jezelf eens grondig in te lezen in de materie...

 

Suc6

 

En hoe staat het onderussen met de spint vind t lastig om te geloven dat je er vanaf bent..

Hey agent de spint is zeker niet meer geworden maar ik denk dat de roofmijten wel hun werk doen want zie het dus niet uitbreiden en nergens webjesnofzo te bekennen. Heb die 1000 mijten ook mooi verspreid op de bladeren door het gehele tent heen. Morgen ga ik het weer controleren

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop t voor je maar k verwacht dat die mijtjes ondertussen al de pijp uit zijn 2 dagen na de vertimec en 2 dagen na dat bayer goedje heb je ze uitgestrooit ... dan nog naar je klimaat gekeken ... hoop dat je niet de spint aanziet voor mijt..

 

Nogmaals verder zou k me op deze run consentreren de volgende ronde duurt nog wel ff voordat je daar aan kan beginnen.

Qua afzuiging e.d is er veel beschreven heb er geen zin in om t in hapklare brokken aan je te voeren je mag er zelf ook wel iets voor doen..

 

Je vraagt nu aan iedereen allerlei advies. Twrwijl je gewoon zelf je plan moet trekken ... en die internet helden waar je zo n hekel aan hebt.. zelf ben je niet veel beter.. als er 1 straks meld dat strond tegen spint werkt gooi je morgen strond over je planten.. als je niet van t snelle geld bent en graag wilt leren over t plantje doe dan je huiswerk.. .. met dat lampen verhaaltje ook zo.. je kan heel veel gaan afzuigen en dr 10 lampen inhangen maar je hebt gewoon een effectieve belichting per m2 alles daaronder is zonde alles daarboven win je niets mee maar ook dit is al veelvuldig besproken op t forum dus zoek t ff op en ga t lezen ipv vragen...

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als iemand wat zegt spuit k t niet denk je dat ik niet even onderzoek doe naar wT ik erop gooi? Heb verti en roofmojten gebruikt haha dat is ook voor spint bedoeld en heb t zeker nagelezen dus je moet niet denken dat ik doe wat jullie zeggen ik vraag meningen meer niet kerel. Daar is dit forum ook voor bedoel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meningen genoeg op wf.. maar wat heb je eraan als ze allemaal anders zijn..

Nu mag je je gerust aangevallen voelen hoor..

Enige wat ik zeg is dat je wat meer of beter kan gaan lezen.. je maakt je nu al druk over een volgende ronde en meer belichting wat meer oogst moet gaan leveren terwijl je deze ronde nog moet afmaken en daar valt nog genoeg winst te halen.

 

Ik denk dat jijzelf in deze de zwakste schakel bent.. zoals al gemeld meer licht levert niet per defintie meer oogst op.. je klimaat is ook erg belangrijk en die heb je nu niet op orde zeg je zelf al dus zou k dat op orde brengen want dat kost je grammen in deze ronde..

Ook daar is meer afzuigen niet de enige oplossing. Wat doet je inlaat wat dat betrefd

 

Enz enz.. maarja dat valt allemaal te lezen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

met meer dan 6 word je opbrengst alleen maar minder

dan heb je waarschijnlijk een sauna plus beetje zinloos zoveel

4 5 lampen met 60 70 plantjes moet ruim voldoende zijn lijkt me

dan heb je het ook een beetje onder controle en als je ze topt en iets meer groei geeft komt je tent ook wel vol

11liter potten kunnen nog best grote planten in staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin lees je hier toch dagelijks. foto;s die ik heb hier een paar pagina's geleden heb gepost waren met 4x600 in een 1,20 x 2.40 tent. 2.3 kg. hoe bedoel je 6 is de max en meer gaat je alleen maar opbrengst kosten? zou er nu ook niet meer dan 6 dan adviseren, in de winter kun je er wel 7-8 knallen met inkomende lucht van buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin lees je hier toch dagelijks. foto;s die ik heb hier een paar pagina's geleden heb gepost waren met 4x600 in een 1,20 x 2.40 tent. 2.3 kg. hoe bedoel je 6 is de max en meer gaat je alleen maar opbrengst kosten? zou er nu ook niet meer dan 6 dan adviseren, in de winter kun je er wel 7-8 knallen met inkomende lucht van buiten.

 

Ik wil er misschien 8/9 in hangen, de afzuig wordt groter en er komt een actieve inblaas erin dat lucht van buiten pakt. Als het dan bijvoorbeeld te warm wordt kan ik in de kamer waar de tent staat een airco neerzetten toch? En dit zijn alleen ideeen nu dat jullie dat weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...