Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melovesgreen

93 X 11 Liter Potten Pp Kweektent Dr240 Eerste Kweek!

Recommended Posts

In de bloei mogen ze nat staan Melov. Hangende bladeren door dorst is nooit goed, in geen enkel stadium. Mits dat de oorzaak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga morgen de dames controleren en hoogstwaarschijnlijk nog wat water bijgeven als ik dat nodig vind. Ik las altijd beter droog dan te nat dus was altijd beetje bang om iets teveel water te geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

Dat is ook terecht dat je daar bang voor bent,

Maar reken eens met me mee dan...

ja als je nagaat dat ik op 1,50x1,50 er 35liter geef om de dag

 

en op 5 planten lol!

 

En hoeveel geef jij?? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef een hele vat nu van 100 liter(maar de pomp pakt niet alles dus het zal ongeveer 90liter zijn) als ik maandag water geef dan geef ik pas woensdag weer water, dus er zit 2 dag tussenin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man..

X geeft 35 liter op 5 planten das 7 liter PP.

Jij hebt er 99 x 7 liter is???

 

Ja, ka,,,Jij dacht ff snel rijk te worden hé..

Lopen zul je met die emmers water... :rofl

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) gelukkig heb je ondertussen wel al geleerd om correct te bewateren..... k zou eens voor een tensiometer gaan kijken...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een metertje zou niet verkeerd wezen gab.

Dankzij die domme mensen word je nog een topkweekerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio meter hebbie helemaal niks aan gezien aantal planten en evenredige verschillen die op zullen treden qua water behoefte.

 

Een logische rekensom is toch veel handiger?

500-750ml per plant per dag x 93 als ze het goed doen (plantlezen)

 

Kom je zeg een liter of 100 tekort van dinsdag tot woensdag als je maandag geeft en woensdag dan pas weer komt kijken.

 

Lokatie kan maar dit of dat, want ......

totaal ongeschikte lokatie dus :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind een tensiometer voor een noob toch wel handig maar idd als richtlijn .. een rekensommetje is ook handig maar ofdat ook gaat werken bij iemand die al een jaar meeleest en zoveel ervaring heeft als ts dat betwijfel ik .... hoe dan ook 90 liter voor 93 planten / 2 dagen is beetje weinig

 

Bewatering en klimaat is niet ondergeschikt aan belichting.. al zou ts 10 x 1000 watt ophangen als deze zaken niet op orde zijn zal hij nooit fatsoenlijk oogsten...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag geweest en de potten voelde nog zwaar aan dus ze waren hoed vochtig. Heb ze toch nog een klein 40liter bijgegeven. Ik ga nu even goed in de gaten houden hoeveel ze drinken aangezien de toppen deze tijden gaan aandikken.

 

Ik zit ook te denken om de volgende ronde 18 liter potten te nemen en een mooi haze soort erin te zetten en langer te voorgroeien. Of gewoon op 11 liter doorgaan. Met 11 zet ik er tegen 100 neer met 18 liter zo een 50 stuks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt he.... volgens mij kan je deze ronde beter stoppen en alvast met de volgende beginnen die is veel belangrijker als de ronde die draait..

Ik lees namelijk meer over je volgende ronde als deze die nog lang niet tot een goed einde is gekomen...

 

Waar blijven die foto s zonder hps..? Die vorige foto s waren volgens mij ook gemaakt met een baksteen valt weinig aan te zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ..vind k niet logisch..deze ronde valt met wat moeite nog genoeg winst te halen of niet groentje..

 

Lijkt r meer op dat je deze ronde al hebt opgegeven..einde is nog geeneens inzicht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus omdat ik nog bezig ben met deze ronde mag ik niet mezelf gaan voorbereiden, informatie werven en spullen alvast inkopen? Deze ronde is zeker niet opgegeven maar in de tussentijd maak ik me dus klaar voor de volgende of zou ik net als jou de hele dag achter mn computertje even iemand constant af gaan kraken..... Zo kom je ook wel je tijd door ja

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vond 93 al aardig wat voor zoon tent nu worden t er al 100 haha

misschien wat fotos idd met de lampen uit en ph ec rlv erbij kunnen je nog wat bruikbare tips opleveren voor deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 bedoelde ik gewoon als 93 ofzo want wil altijd nog wel kunnen lopen, ph houd ik op 6,1/6,3 en de ec is nu 1,8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar blijven die foto's ?

We willen meer als alleen tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 39 bloei

 

 

med_gallery_45762_18708_1088974.png

 

med_gallery_45762_18708_1055814.png

 

med_gallery_45762_18708_986446.png

 

PH 6,1/6,3

EC 1,8

Vochtigheid 50/55%

 

Geen zichtbaar spint, kan ze niet meer vinden op de bladeren. Achterin kan ik het niet controleren maar daar heb ik ook flink wat mijten losgelaten. Volgend week gaat er weer een portie TETRIX erin voor de zekerheid. Ik kan de roofmijten zien lopen op sommige bladeren

 

Meeldauw is onder controle heeft zichzelf niet meer verspreid maar ik raad het af om het met bayern op te lossen. Als je de planten eenmaal hebt behandeld met bayern tegen meeldauw krijg je dat spul niet meer 100% van de bladeren af. Ik ga de dames nog een laatste douche even in de hoop dat alle bayernspul ervanaf zal gaan maar dat betwijfel ik.

 

De dames reageren goed op de voeding behalve 1/2 plantjes het begin maar die liepen ook erg achter op de rest. Die drinken ook niet zoveel als de rest.

 

De dames beginnen langzamerhand meer te drinken dus ze gaan vaker water krijgen zodat ze tevreden zijn.

De toppen zitten al aardig vol met thc, lijkt wel op een soort lijm als ik ze eenmaal aangeraakt heb.

 

Eigenlijk is dit niet de echte dag 39 bloei want de planten gingen niet direct in de bloei maar we zullen zien, denk dat ik ze er 9 weken in houd

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

best mooi veld, ik vind dat je het niet heel onaardig doet in tegenstelling tot wat men hier allemaal roept.

zie wel gele bladranden, zou je daar betere foto's van kunnen maken?

als dit overvoeding is dan moet je flink omlaag met je ec. voedingsopname bij planten werkt niet zoals bij mensen, dik worden door veel eten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen een oaar close ups malen van de bladranden zodat jullie je mening erover kunnen geven, ik ben ook erg blij dat de temperatuur nu aangenamer is voor de dames. Temperatuur zit nu tussen de 26/28.

Nu ik de temperatuur naar beneden heb kunnen halen kan ik dan de lampen ook lager zetten of zou ik ze gewoon zo tussen de 55/60 cm houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een eerste ronde vindt ik het er ook niet slecht uit zien.

 

Ik zou ze in dit stadium geen douche meer geven. En een paar close up foto's geeft meer duidelijkheid inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens ,rondes afbreken helemaal de eerste paar is het domste wat je kunt doen.

Gewoon je verslag hier bijhouden dan kan je mooi terug kijken, en ervan leren.

 

Als je weinig ervaring met binnen kweken hebt kun je beter wat meer planten neerzetten onder hetzelfde

licht om het risico van een te lage opbrengst per plant te beperken.

 

Gaat helemaal goedkomen.

 

Bud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eerste foto helemaal rechts even boven de ventilator..jammer dat hij een beetje onduidelijk is maar zou gerust wat ballen kunnen zijn ..

En het zal wel de bayer aanslag zijn maar anders zou k zweren dat k toch wat plekjes op de bladeren zie

Nogmaals jammer dat t niet allemaal even duidelijk op de foto staat maar idd opzich voor een eerste ronde ziet t r niet heel slecht uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen een close up van de gezonde en de verbrande bladeren en dan kunnen jullie ook zien wat ik bedoel met de bayern aanslag, wat een KUT spul Is dat zeg!! Oke het haalt de meeldauw weg wat top is maar dan krijg je weldat aanslag van residu als cadeau op je bladeren

 

 

Ps.

Hoogte van de lampen zo houden tussen 55/60 of verlagen naar 50cm? Ik wil niet dat de toppen ook teveel hittestress gaan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...