Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

Ghe Voeding Gebruikers?

Recommended Posts

Wat is ongeveer je verbruik per 100 liter voedingsvat?

Ik lees verschillende verhalen hierover her en der.

Verstandig om op de kleintjes te letten, maar probeer het gewoon eens.

 

Voordat ik iets ga of kan proberen, dacht ik dat ik hier wat info zou kunnen krijgen van mensen die het al gebruiken.

Blijkbaar verkeerd gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10-12ml per 10 liter.

tussen de 100-120ml per vat van 100ltr.

toevoegingen van GHE kan maar is niet nodig.

 

edit: er stond liter, dit moest per 10ltr zijn.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt alleen maar voor een paar weken in volle bloei. En alleen voor hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lc: 10-12 ml per liter is geen 100-120ml per 100 liter volgens mij... eerder 1 - 1,2 liter per vat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat LC per 10L bedoelt, aangezien de meeste zeggen dat het redelijk geconcentreerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoeveel je nodig hebt per 10L staat vermeld in het schema waar Running Water een link naar gaf.

 

Schema's zijn altijd wat aan de hoge kant, dus in de praktijk zal je (afhankelijk ook van de soort) wat lager uitkomen.

 

@Wiekspiet, Het is in ieder geval flink zwaar met 1,4g per ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

goed van je dat je je medekwekers zo laag in schat dat ze niet kunnen ontrafelen uit het schema van GHE dat de 10-12ml afgeleid is van 14 en niet van 7 :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild,

goed van je dat je je medekwekers zo laag in schat dat ze niet kunnen ontrafelen uit het schema van GHE hoeveel ze ervan moeten gebruiken.

 

Ik had ze dus "in eerste instantie hoger" ingeschat, maar dat was blijkbaar verkeerd. Dat je dan vervolgens denkt dat ze wel ineens snappen dat er een veschil is tussen hydro en terra betwijfel ik dus inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het heel gek als ik zeg dat ik aan de laatste 2 bijdragen geen touw kan vast knopen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een ronde gedaan met Floranova zonder ca/mg toe te voegen. De komende ronde wil ik dat wel doen maar is dat ook verkrijgbaar van hetzelfde merk of maakt dat niet uit? Ik zag dat GHE zeewier in flessen verkoopt, maar werkt dat ook voor hydro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dil hoezo ga je extta toevoegen dan ?

 

puur om te kijken of t uitmaakt ?

of gevoelsmatig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is de reden dat je extra zou willen geven.

De schreeuwende tekorten die je hebt omdat je planten deze ronde (met de 1e keer GHE) zo opvallend groen blijven?

Het zit niet voor niets niet in het assortiment :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan geen chocolade maken van wat je nu weer allemaal roept, groene planten en schreeuwende tekorten?

 

Dil hoezo ga je extta toevoegen dan ?

 

puur om te kijken of t uitmaakt ?

of gevoelsmatig?

Omdat mijn Amnezen geel werden bij een Ec van 1.3 en ik steeds tegen de Ec 1.6 moest geven om ze groen te houden. Ik geef liever wat Calgreen, zeewier o.i.d. mee (liefst van GHE) zodat ik met een Ec van 1.2-1.3 kan volstaan.

 

GHE heeft zeewier in het assortiment maar dat is bio, dus lijkt het me niet bruikbaar voor hydro.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er mis met een wat hogere EC als je daarmee voorkomt dat je planten tekort komen? Calmag verhoogt je Ec ook hoor.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend zeg, dat sommigen menen dat ik me eerst moet verantwoorden voordat ze hun kennis delen willen. Reageer dan gewoon niet.

 

Wietefras, wat voeg jij toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens met grote hokken voeding aanraden terwijl je zelf nog niet eens een ronde hebt afgemaakt. Pretenderen dat het je beste ronde ooit is. Met aansteker topjes die veel te vroeg bruin worden. Nu worden ze vroegtijdig geel en moet je nog gaan experimenten met supplementen. Snel je topic dichtgooien :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

 

Goed bedoeld advies. Minder blowen

Share this post


Link to post
Share on other sites

"GHE zeewier is bio dus niet bruikbaar voor hydro". Dat is nog eens gefundeerde kennis delen. :wave:

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, wat voeg jij toe?

Ik voegde alleen calcium toe. Ik kieperde er overigens fossiele zeewierkalk in waar ook wat magnesium in zou zitten.

 

Er zit toch eigenlijk al vrij veel calcium in die FloraNova voeding? Ik moest alleen wat extra calcium toevoegen omdat je met leds wat minder verdamping hebt. Onder HPS heb ik dat nooit gedaan, maar ik heb ook geen Amnees gehad onder HPS.

 

@Twiet, Ik heb in hydro ook gewerkt met organische toevoegingen. Dat gaat prima. Die GHE Organics voeding is ook bedoeld voor Hydro. Al bevelen ze dan wel aan om een bio-filter te gebruiken om het bodemleven (waterleven) in stand te houden.

 

Je kan steriel werken of juist een berg "bennies" (beneficial bacteria) toevoegen om de pathogenen weg te drukken. Steriel werken is wel een stuk minder gedoe.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twietefras Die opmerking over niet bruikbaar in hydro was van Dilago. :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken je de s5 dan weet je dat opbouwen in EC geen probleem is maar afbouw maakt dat de herfst heel snel intreedt.

Omdat Dilago alles al weet hoef je dit helemaal niet aan hem uit te leggen, stel je voor dat je niet opbouwend genoeg bent :spell:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5, de dilago-cut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...