Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

Ghe Voeding Gebruikers?

Recommended Posts

wil wel eens n echte s5 cut in handen hebben en dan t verschil zien.

 

wat ook zichtbaar aan de prijs is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, wat voeg jij toe?

Ik voegde alleen calcium toe. Ik kieperde er overigens fossiele zeewierkalk in waar ook wat magnesium in zou zitten.

 

Er zit toch eigenlijk al vrij veel calcium in die FloraNova voeding? Ik moest alleen wat extra calcium toevoegen omdat je met leds wat minder verdamping hebt. Onder HPS heb ik dat nooit gedaan, maar ik heb ook geen Amnees gehad onder HPS.

 

@Twiet, Ik heb in hydro ook gewerkt met organische toevoegingen. Dat gaat prima. Die GHE Organics voeding is ook bedoeld voor Hydro. Al bevelen ze dan wel aan om een bio-filter te gebruiken om het bodemleven (waterleven) in stand te houden.

 

Je kan steriel werken of juist een berg "bennies" (beneficial bacteria) toevoegen om de pathogenen weg te drukken. Steriel werken is wel een stuk minder gedoe.

Oké dank voor je reactie! Dan doe ik nog maar een rondje zonder toevoegingen. :)

 

Jongens met grote hokken voeding aanraden terwijl je zelf nog niet eens een ronde hebt afgemaakt. Pretenderen dat het je beste ronde ooit is. Met aansteker topjes die veel te vroeg bruin worden. Nu worden ze vroegtijdig geel en moet je nog gaan experimenten met supplementen. Snel je topic dichtgooien :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

 

Goed bedoeld advies. Minder blowen

Ik heb ze weer groen gekregen door de Ec te verhogen. Dat lukte jou niet prutser. :innocent:

 

Ook goed bedoeld. :dribble:

 

En vandaag heb ik de Amnezen geoogst, prima voeding die GHE, ik snap niet wat jij er allemaal mee hebt uitgespookt, maar dank voor je adviezen waar ik niks aan heb gehad. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om de kwaliteit van de voeding. Heb ik al vaker gezegd. Het gaat erom dat jij iets predikt over iets wat je nog zo kort gebruikt, dat je blijkbaar nog niet eens weet hoe het werkt. 1 ronde met aansteker topjes die te vroeg bruin werden. En zo roep je wel meer dingen. Zoals dat er geen restzouten overblijven als je op steenwol kweekt :rofl

 

Ik heb 1 ronde op duo gedraaid. Daar was ik niet tevreden over maar jou hoofdtoppen waren ongeveer even groot als mn middenwerk. Meen ik serieus overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, kennelijk denk jij alwetend te zijn of zo maar ik heb de buit al binnen en het zijn mooie harde afgerijpte toppen geworden en ook belooft het mijn beste ronde te worden. Lijkt me logisch dat je daar als kweker enthousiast van wordt, maar azijnzeikerds heb je altijd.

 

gallery_19153_5931_902313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

FloraDuo is een compleet andere voeding dan FloraNova. Hoezo kun je nou FloraNova als voeding beoordelen als je slechts één keer een rondje op iets totaal anders hebt gedraaid?

 

Waar gaat het over hier? Wat een gezeik allemaal.

 

PH Donner was ook altijd heel tevreden over FloraNova en ik zelf ook.

 

Ik heb het met andere voedingen vergeleken en ik oogstte telkens flink meer (al gauw 30% en een enkele keer zelfs 50%) aan de FloraNova kant. Heb bijvoorbeeld een paar rondjes op Yara Kristalon gedraaid en dat leverde ook aanzienlijk minder op. Vind het persoonlijk ook wat minder geuren dan met FloraNova. Al kan dat allemaal nog een kwestie zijn van de juiste verhoudingen vinden tussen Calcinit en bruin.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat het over hier? Wat een gezeik allemaal.

Zeg dat wel, Supernoob a.k.a. Jeice bemoeit zich zelfs met mijn cannabisconsumptie terwijl hij wel wat minder mag internetten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet ik zien in dat net?

 

Wietefras. Er staat letterlijk in mijn vorige post dat het niet om de kwaliteit van de voeding ging. Duo opmerking staat er los van. Dat vond ik niet handig. 50% meer door een andere voeding is een belachelijk verhaal. Dan heb je je andere rondes verprutst.

 

Yara ook een tijdje geprobeerd. Dat vond ik ook kut. Maar ken er die er prima resultaten op halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het letterlijk iedere keer over die Duo voeding die niet goed zou zijn en dat zou letterlijk iets moeten zeggen over FloraNova.

 

Die 50% meer met FloraNova was letterlijk één ronde. Twee voedingen vergeleken naast elkaar. Niets verprutst. 1.43g/W aan de ene kant en 0,94g/W aan de andere kant. Ik was ook niet de enige die een groot verschil zag. Vooral bij hydro kwekers gaf het verschil en niet alleen vergeleken met FloraNova uiteraard.

 

Dus het is geen voorbeeld wat aantoont dat FloraNova zo geweldig is, maar het laat letterlijk zien dat voeding wel degelijk enorm uit maakt.

 

Yara voeding werkt wat mij betreft juist het makkelijkste. Ik hou wel van poeders, planten hadden totaal geen tekorten, water bleef super stabiel en de toppen waren prachtig. Alleen ook wel wat minder oogst en ietsje minder geur denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet ik zien in dat net?

Aansteker toppen die veel te gauw bruin werden immers, of word je kippig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het is geen voorbeeld wat aantoont dat FloraNova zo geweldig is, maar het laat letterlijk zien dat voeding wel degelijk enorm uit maakt.

Het gaat mij er ook niet om dat Floranova zaligmakend is, maar ik steek mijn enthousiasme echt niet onder stoelen en banken omdat Supernoob a.k.a. Jeice zich daar aan ergert. En als mensen met grote hokken dat enthousiasme aanstekelijk vinden moet je wel ITO niveau hebben om mij dat kwalijk te nemen. Want die mensen zijn prima in staat hun eigen beslissingen te maken. Ze hebben Supernoob a.k.a. Jeice daar niet bij nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil wel eens n echte s5 cut in handen hebben en dan t verschil zien.

 

wat ook zichtbaar aan de prijs is.

 

Er is maar 1 s5 :whistle:

Grote kans dat je er al een keer mee gedraaid hebt onder het mom van Amnees stekken.

Het is verkrijgbaar op de stekkenmarkt sinds 2008 (in bepaalde regio's van NL).

Friesland kwam ergens in 2013 als ik het me goed herinner om de hoek kijken, ik weet van niks wat dat betreft :whistle:

 

@Dilago

ben je al op cursus geweest?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, je denkt van alles te weten maar je weet van niks, blij dat je het eindelijk zelf ziet. En toen je nog normaal tegen me deed schreef je dat ik de s5 heb, zoveel verstand heb jij er van, lol! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah gossie toch hij voelt zich weer aangevallen :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah gossie toch hij voelt zich weer aangevallen :phone:

Nee, ik zeg slechts wat terug als ik aangevallen word en dat gebeurt met enige regelmaat door jou o.a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij voelt zich weer aangevallen

 

Dan stuurt hij je een PM en slaat je daarin met Bijbelteksten om de oren.

Iets met balken en splinters.

Of ben ik de enige die dat is overkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij voelt zich weer aangevallen

 

Dan stuurt hij je een PM en slaat je daarin met Bijbelteksten om de oren.

Iets met balken en splinters.

Of ben ik de enige die dat is overkomen?

Post dat bericht eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owhahaha, nee, dat is mij godzijdank bespaard gebleven, maar kan me er wel iets bij voorstellen.

 

Het gaat van kwaad tot erger blijkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en eigenlijk komt het door jou Capi, je had nooit voor de GHE voeding mogen gaan op basis van mijn gestuntel. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg spijtig dit incident betreurt mij ten zeerste,dit zal niet meer gebeuren mijn oprechte excuus.

 

on topic maar weer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fool

zet ignore aan en je hebt nergens last meer van behalve dan dat je er in topics mee geconfronteerd word

 

@dilago

je kunt ze ook online volgen

 

KLIK en KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vooruit dan, als jij betaalt! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was oorsponkelijk ook van plan om met dat GHE Flora trio aan de gang te gaan voor hydro teelt. Met name de Lucas formule sprak me wel aan.

 

Toen bleek echter dat FloraNova qua NPK precies overeenkomt met de Lucas formule, maar dan al in één fles. Dat leek me handiger dus ben ik dat gana gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een uitstekende eerste ronde gedraaid met Floranova en ben dus erg tevreden met mijn keuze. Het werkt prima met een eb en vloedsysteem en zelfs na een paar dagen staan ruik je het vat nog niet.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...