Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nieuweling

Ghe Voeding Gebruikers?

Recommended Posts

hey iedereen heb een vraag.

 

wie van jullie gebruiken er ghe voeding en welke flessen allemaal?ik zag dat ph donner op hergebruikte aarde begint met bio sevia in de groei fase en in de bloei over stapt naar flora nova bloei wil hetzelfde gaan doen maar dan zo goei fase bios sevia met startbooster aptus en boei flora nova en vanaf de top vorming super pk gebruiken van aptus is het wat en wat gebruiken jullie?

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik GHE floranova grow en floranova bloom in combinatie met het aptus pro schema. En ik ben er tevreden over :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ik gebruik de flora series van ghe voor zacht water trouwens .

terwijl ik laatst heb gelezen dat zacht water in nederland niet bestaat .

dus had ik voor hard water moeten hebben waarschijnlijk .

ik doe coco .

tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee ondervonden .

nu is het zo dat je bij de series zo n beetje het halve recept moet hanteren .

en die grow laat ik nu wat later in de bloei eerst ff helemaal weg .

en doe een beetje micro extra ala lucas .

nu en dan een scheutje green sensation .

her en der een paar buffertabjes voor de kalk en cul .

beetje afzuren tot 6.5 en ec op 1.2 max .

en zo eens in de 3 weken een keer 1 gram bitterzout op 1 liter water voor de mag.

en dan nu en dan een halve aspro ( is uit de wilgenbast )op een liter toegevoegd op advies van meneer jansen (is meer over te vinden op google ook ) .

en dan op momenten dat ik er zin aan heb een millilitertje topmax van biobizz .

daar zitten wat extra zuurtjes in .

ik wil nog wel ff toevoegen dat de ph tester en ph -poeier van ghe helemaal geweldig zijn .

 

:likken: :vape:

 

ps :ga dit thuis niet nadoen want ik ben al tien jaar lid maar nog steeds geen toppertje .

eigenlijks doe ik maar wat .

tis voor mezelf en sinds ik vaper zijn grammen helemaal niet meer van belang alleen smaak en lol .

en hams haar mams is al dood dus ideale schoonzoon is ook niet meer nodig als jezus maar van me houdt .

Edited by macerror
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver90 dus je gebruikt flora nova grow in de groei en bloei gebruik je flora nova bloei tog?

@macerror bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt. In week 1 bloei geef ik ook nog floranova grow. En in week 2 bloei geef ik floranova grow en floranova bloom samen. En vanaf week 3 bloei gewoon verder met floranova bloom.

 

Ik kweek wel op cocos dus misschien dat het schema op aarde iets anders is. Dat weet ik niet. Dus hou dat wel in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb besloten om Aptus links te laten liggen en gewoon de hele lijn van Ghe te gebruiken dus dit gaat aangeschaft worden.

 

Ghe flora nova bloei

Ghe flora nova groei

Ghe bio roots

Ghe bio bloom

Ghe diamant nectar

Ghe ripen

 

Mvg nieuweling

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripen nergens voor nodig (verhoogd je rotkans ook nog) en de bloom kan je doen maar brengt niet zo heel veel behalve dan dat het de planten in zware overdrive zet, bij mij ging dat helemaal fout met de s5 en afbloeien.

 

Mineral magic zou ik doen ipv de Ripen als je toch schema wilt doen, brengt je meer:

het goed opstarten van een kweek brengt je meer dan het via dikke zwavel proberen voor elkaar te krijgen dat je planten eerder afsterven ergens week 8/9..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de GHE voedingslijn ook proberen op hydro, voor op kokos en steenwol. Kan ik dan met Flora Nova groei en bloei volstaan?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

FloraNova heeft maar twee flessen. Hoef je ook niet te mengen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Wil je op EC sturen of een schema wat de lading dekt en waarbij je met de EC kan spelen?

Als je op EC wilt sturen moet je niet bij de Nova serie zijn want met dat spul is werken onder EC 1.0 heel normaal en toch nog kans dat je dan aan het overvoeden bent :wtf:

De 3 part doet het dan beter, de Duo beviel mij niet zo goed en het viel mij op dat ik daarvan tov de andere 2 lijnen veel meer voeding gebruikte.

 

Met een fles Nova groei doe je eeuwen, de bloei is echter zo op.

De 1ltr fles Nova bloei geeft bij vaak openen al snel een dikke onbruikbare emulsie achtige laag onderin de fles op, bij de groei is dat stukken minder tot niet, vaag :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lost Child, Dat verbaast me onplezierig, want natuurlijk wil ik op Ec sturen en ik dacht dat pH Donner dat ook doet. Het idee is een beetje om op pH Donner wijze op hydro te kweken (omdat aarde me niet ligt, anders deed ik dat). Volgens mij doet Klaver dat ook, maar ik wil geen Aptus gebruiken.

 

@ Wietefras, wat me al opviel aan jouw laatste verslag is je lage Ec, rond de 1.0 als ik het mij goed herinner. Is dat het enige verschil, simpelweg 3 puntjes lager insturen en gaan? Ik heb namelijk nogal wat lof betuigingen gelezen over deze voeding en zie monsterscores bij de gebruikers.

 

@ Kapitein, duidelijk dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flora serie Werkt goed maar vond de shemas nogal onduidelijk en verspreid! Bij mij werkte het beste volgens 2x voeding ec gemeten volgens noden van plant en 1 x puur water en herhalen bij tekort ophalen door 3x voeding 1 x water Bij teveel 2 x water 2 x voedingswater :)

Ook ga je zeker ec en ph moeten meten bij deze voeding

my two cents good luck

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago,Je kunt met FloraNova prima sturen op EC. In de groei en begin bloei zit ik zo rond 1,2 tot 1,3 en einde bloei bouw ik dat inderdaad af naar 1 of lager.

 

Dat gaat uiteraard prima. Gewoon een wat lagere EC aanhouden. Al is dat natuurlijk afhankelijk van de soort die je hebt staan.

 

Ik hou dat zelf in de gaten door te kijken of de EC in het systeem stijgt if daalt. Als het stabiel is dan heb ik het idee dat ik het juiste niveau te pakken heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu het over de ec gaat kan ik toevoegen dat ik met de flora series duidelijk veel lager ec had dan bv plagron terra wat ik gewoon ben, ik had max ec + van 0,8 ! Vind het zelf allemaal wat teveel wikken en wegen maar had toch relatief goed resultaat van rond de

,75 gr/watt, wat rot en 1 plant uit zaad die nog weekje of 2 mocht eignlk

Topic over gemaakt en juist afgemaakt by the way

 

Ik ga niet discussiëren over de kwaliteit wat general hydroponics levert Maar waarom is de lijn hier helemaal anders dan die in de states? Veel producten uit de flora serie zijn hier niet te krijgen of moelijk aan te geraken! Zoals hun boosters en zllerhanden poedertjes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC of PPM zeggen ook niet alles. Keukenzout (NaCl) geeft bij 500ppm al een EC van 1 en KCl geeft pas bij 700ppm een EC van 1.

 

Dus het hangt er maar net vanaf wat de geleidbaarheid is van de zouten due in de voeding zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoef ik verder geen calmag toe te voegen en kan ik volstaan met de twee flessen grow en bloom van Nova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit al redelijk veel calcium in. Ik gebruik zelf alleen die twee flessen inderdaad. Vroeger ook wel de root stim, bloei booster en mineral magic, maar ik merkte geen verschil. Dus dan maar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Roots en de Mineral Magic (theelepeltje verdelen onder de kluit bij aanpoot) maken in het begin bij mij wel een verschil.

Getest door planten wel/niet te geven side by side en ik was overtuigd.

Zo merkbaar dat ik er flink van baal als ik weer eens vergeet een theelepeltje te doen.

 

Stukken goedkoper dan Aptus en het is een flinke pot dat Mineral Magic, laat hem echter niet vallen want dat geeft een flinke zooi (gebeurde mij 2wk geleden) :jump:

 

Roots is enorm zuinig in gebruik en de wortel aanmaak in de plug geeft net wat steviger wortels, maakt qua tjd niks uit.

Nadeel vd Roots vind ik wel .. bio.. ik doe het pas na het afstellen vd ph in het water (veranderd niks aan ph) omdat anders de meter zo gaat meuren.

 

Mbt op EC sturen, doe er 1st maar eens een rondje of 2 gewoon volgens schema mee maar dan de helft van aangegeven en check hoe dat loopt, je zult zelf uit moeten vinden wat voor jouw nu de 'ideale' EC range is.

 

Jammer dat Monsanto gelieerd de zooi overgenomen heeft anders had ik het ook nog wel in gebruik :thumbsdown:

 

@redhot

het is ook anders van samenstelling omdat oa het water in de US anders van kwaliteit is dan het water wat hier uit de kraan komt en er dus veel in de voeding zit om dat te ondervangen, daarnaast mogen veel boosters en weetikveelwat niet ivm wetgeving, dat geeft te denken of je dat spul echt wel zou willen inzetten...

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE is niet overgenomen door Monsanto, maar door Scott's Miracle grow. Die doen inderdaad ook de marketing en distributie voor Roundup van Monsanto, maar het is wel een absurde sprong om dan te beweren dat daardoor Monsanto eigenaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie de Floranova lijn eigenlijk nergens, kan ik dan ook Flora Bloom nemen? Zo nee, waar kan ik Floranova bemachtigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

123tuintechniek of greens ell bijvoorbeeld? Zijn er wel meer hoor

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevonden, maar wat is dat spul peperduur zeg bij 123tuintechniek, het lijkt wel vloeibaar goud! Maar liefst 58,55 euro mag je aftikken voor slechts 3,79 liter Floranova bloom. Dat terwijl bij onlinetopgarden 5 liter Flora Bloom 21,50 euro kost en Floramicro 27,95 euro, samen is dat 49,45 voor 10 liter. Voor zover ik begrepen heb is Floranova Bloom niets anders dan Flora Bloom en Floramicro gemengd. Waar zit hem dat prijsverschil nou in?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

doe wat meer kennis op want je zit er flink naast, Scott's was al niet te vertrouwen en nu team up met, als jij gelooft in blauwe ogen vooral blijven doen, zie wat Scott's voor gras doet na de liantie met :tu

 

Overgrow topic want de rest is toch maar biased wat ik zou linken :innocent:

 

kan er ook niet over uit :jump: Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...