Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonJohnny

9X Amnesia Haze In 18 Liter Aptus

Recommended Posts

lavameel is bij tuinadvies.be te krijgen voor een prikkie,ook snel thuisgeleverd(2/3dagen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt aan jou don maar die buffertabs moet je gewoon lekker in de grond duwen.

 

En deze ronde tsja kan nog heel veel gebeuren ben benieuwd welke kant je opgaat

Hoe zien ze dr onderhand uit ?

 

Buffertabs zijn onderweg, zijn morgen binnen. Ik zal even een fotoje maken.

 

Ze zien er goed uit, alleen het plant waar vlekken op zaten heeft nogsteeds het vlekjes. Rest van planten zien er goed uit. Ze groeien hard. Ik heb ze tot nu toe geen water gegeven. Bovenste laag is helemaal uitgedroogd. Wanneer ik ong 7 cm me vinger in dieuw is het grond beetje vochtig.

 

Overmorgen voedden met 250ml ? Want begint lichtjes te voelen.

 

lavameel is bij tuinadvies.be te krijgen voor een prikkie,ook snel thuisgeleverd(2/3dagen)

 

Ik zal het vandaag bestellen bedankt :) ik hoop dat het werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's

 

 

Gezondste

gallery_43967_18641_2730601.jpg

 

 

Met problemen

gallery_43967_18641_3952314.jpg

 

Totaal beeld

gallery_43967_18641_1986236.jpg

 

 

Alleen die ene plant (foto nummertje 2) heeft het probleem en bij anderen is er niks te zien.

 

Middelste 2 zijn nogsteeds klein gebleven en groeien heel moeizaam. Rest vind ik prima gaan. Ik hoop dat het goed gaat.

 

Buffertabs zijn morgen binnen, wanneer ze er zijn dieuw ik ze direct de grond in.

 

Ik ga morgen een nieuwe vat maken met voeding. Dit keer wil ik dubbel dosis regulator invoegen.

 

En ik ga ze 250ml om de dag geven. Ik hoop dat dit gaat helpen.

 

@collie weed

Trouwens lavameel wou ik bestellen maar is uitverkocht. Ik krijg een mail wanneer ze er zijn bestel ik ze direct.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

lavameel

 

en veel andere soorten

 

ik weet niet wat bezorgen kost maar ik heb hier 5 KG en daar doe je jaren mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zwaar voelen die potten aan DonJohnny? Nu heb ik nog nooit op cocos gekweekt maar als je het mij vraagt is lang de heel pot niet goed bewaterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zwaar voelen die potten aan DonJohnny? Nu heb ik nog nooit op cocos gekweekt maar als je het mij vraagt is lang de heel pot niet goed bewaterd.

 

Sommigen zijn lichter dan andere. Ik heb ze 1 voor 1 opgetilt en ene pot met gezonde dame voel lichter aan dan de anderen. Dat is goed te voelen. En wanneer ik me vinger erin stop voel ik het van boven ook goed dat het beetje vochtig is. En wanneer ik van onder( dus via het gaten ) me vinger in stop voelt het heel nat aan. (Raar verwoord)

 

Idee is gewoon om morgen voeding te maken en checken welke licht aanvoelen 250ml te geven en anderen droog laten trekken. Dus kleine porties wateren.

 

Of moet ik hem gewoon inwateren tot ik beetje drain heb? En dan weer geen water meer geven tot die weer licht is dilago?

 

Ik kan duidelijk zien welke veel en welke weinig water heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dame voel lichter aan dan de anderen. Dat is goed te voelen. En wanneer ik me vinger erin stop voel ik het van boven ook goed dat het beetje vochtig is. En wanneer ik van onder( dus via het gaten ) me vinger in stop voelt het heel nat aan.

 

 

Volgens mij komen jouw dames niks tekort :likken:

 

in ieder geval niks op erotisch gebied

Edited by Rodja
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of moet ik hem gewoon inwateren tot ik beetje drain heb? En dan weer geen water meer geven tot die weer licht is dilago?

Ja zo ga ik wel te werk, maar volgens sommigen kan ik niet kweken dus wees gewaarschuwd. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of moet ik hem gewoon inwateren tot ik beetje drain heb? En dan weer geen water meer geven tot die weer licht is dilago?

Ja zo ga ik wel te werk, maar volgens sommigen kan ik niet kweken dus wees gewaarschuwd. :D

 

Ik lees heel vaak je topics ik vind dat je erg goed kan kweken. :)

 

 

@rodja

 

Dat viel me ook op ja :P

 

 

Wat ik allemaal heb gedaan

 

Ze zijn nu precies hoe ik ze wou hebben. Maar het heeft me echt te veel tijd gekost. Maar ik vind het wel kunnen voor eerste keer.

 

Problemen waren vaak bij: teveel gewaterd, ph meter was stuk te zuur gewaterd (ph 2.8).

 

Buffertabs hebben me veel geholpen en lavameel aan bovenste laag gestrooid. Ik zie verbetering.

 

Deze fouten hebben me zowiezo 2 weken gekost. Ik heb ze eergisteren getopt en wacht nog even tot ze in lucht komen gooi ik de klok om. Ik heb zaadjes 1 januari in grond gestopt. 2.5 weken onder hpi gestaan (dat ga ik niet meer doen want ik zie de voordeel niet). Nu staan ze ongeveer 3 weken onder hps. Ik heb 1tje die te snel ging geprobeert te knakken maar heb hem perongeluk gebroken. Heb hem ook diep getopt (of noemen ze dat fimmen).

 

Ik denk dat ik volgende keer vlekkeloos door kan gaan.

 

Groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk zien ze er zo uit:

 

gallery_43967_18641_4739882.jpg

 

 

Linker 2 zijn die heel erg zwaar zijn dus met teveel water en daarom zijn ze zo achter gebleven ik heb ze al bijna week of 2 geen water gegeven en nu pas laten ze beetje groei zien. Ik wil ze eruit trekken en weggooien maar ik twijfel of ik 1 daarvan moet bewaren en moedertje moet maken voor volgende ronde? Is dat verstandig?

 

Wat vinden jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook een stel planten uit stek onder hpi staan, en een stel zaadplantjes onder hps, en de stekken die onder hpi staan groeien amper, terwijl de hps plantjes zowat de grond uitspringen.

Ze zijn ongeveer gelijk geplant, en de zaadplantjes zijn nu al veel groter dan de stekken.

Bij mij gaat de hpi er voortaan dus ook zsm uit... hooguit ff 2 daagjes voor het wortelen/aanslaan vd stekken en dan gelijk de hps erboven.

 

Misschien dat ik de hpi ga gebruiken voor t moederhok oid, dan is dat tenminste een beetje bij te houden qua groeitempo.

Plantjes blijven wel lkkr compact onder hpi..

 

 

Edit: je wilt toch juist een goed, snelgroeiend exemplaar als moeder ipv een probleemgeval...

Als je een probleemgeval als moeder neemt is de kans groot dat al het nageslacht ook problemen heeft.

Edited by scirocco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook een stel planten uit stek onder hpi staan, en een stel zaadplantjes onder hps, en de stekken die onder hpi staan groeien amper, terwijl de hps plantjes zowat de grond uitspringen.

Ze zijn ongeveer gelijk geplant, en de zaadplantjes zijn nu al veel groter dan de stekken.

Bij mij gaat de hpi er voortaan dus ook zsm uit... hooguit ff 2 daagjes voor het wortelen/aanslaan vd stekken en dan gelijk de hps erboven.

 

Misschien dat ik de hpi ga gebruiken voor t moederhok oid, dan is dat tenminste een beetje bij te houden qua groeitempo.

Plantjes blijven wel lkkr compact onder hpi..

 

 

Edit: je wilt toch juist een goed, snelgroeiend exemplaar als moeder ipv een probleemgeval...

Als je een probleemgeval als moeder neemt is de kans groot dat al het nageslacht ook problemen heeft.

 

Klopt hpi is goed voor moedertjes.

 

Ik denk dat ik idd kleintje niet ga gebruiken voor moeder. Ik ga 2 kleintjes helaas executeren. :(

 

Vandaag klok 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk zien ze er zo uit. Totaal 9 plantjes. Ik zie op 2 a 3 bladeren bruine vlekjes heel klein. Ik heb 1 plantje waar 1 blad heel droog uitziet net als een klauw, ik denk dat het met overbewatering te maken heeft? Maar pot voelt heel ligtjes aan en heb dit maar op 1 blad rest ziet er gezond uit van het plant. En ik heb 1 plant waarvan het blad spontaan zelf door midden is gegaan, ik keek of er beestjes te vinden waren maar heb niks kunnen zien heb alle planten een voor een bestudeerd niks te vinden. Raar misschien bij bewateren gebeurt? Ik kan er moeilijk bij met water geven, wil van onder bewateren maar heb geen vijverfolie onder liggen alleen een alumunium onderkant van het tent zelf en ik vertrouw er niet op om heel wat water erin te gieten en dat ik zometeen helemaal onder water zit. Voor bewateren van bovenaf moet ik wat vinden ik kan er bijna niet bij door al dat bladeren. Ze zitten in bloei dag 11. Ik hoop dat het goeie kant op gaat. Kan ik ook grote bladeren eraf trekken paar zodat het er niet teveel zijn?

 

 

gallery_43967_18641_5381245.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zak die in de tent zit kan je gwn vertrouwen hoor die hebben ze speciaal waterdicht gemaakt

Edited by Dries_grower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit DonJohnny!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi herstel

Je kunt ze ook nog, als ze droog staan, even 20 seconden in een emmer water zetten. Kun je ze gelijk dieven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zak die in de tent zit kan je gwn vertrouwen hoor die hebben ze speciaal waterdicht gemaakt

 

Ik vertrouw hem wel dat die niet zal lekken maar ik vertrouw er niet op wanneer ik er 35 liter water erin gooi dat die het niet meer houd. Want 4 klitter bandjes houden dat ding stabiel en wanneer ik veel water erin kiep ben ik bang dat die klitters los laten en dat alles buiten tent vliegt.

 

 

Ziet er goed uit DonJohnny!

 

Dankje dilago ik doe me best.

 

 

Netjes! ik volg aandachtig

 

dankje :)

 

 

Mooi herstel

Je kunt ze ook nog, als ze droog staan, even 20 seconden in een emmer water zetten. Kun je ze gelijk dieven

 

Ze hebben zich wel goed herstelt vind ik idd. ik zie nu mini topjes komen ik geef ze 1x in week water wanneer potten lichtjes aanvoelen. ik ga volgende waterbeurt plantjes ff 1 voor 1 eruit halen en onderkant ff snoeien zodat ik makkelijker water kan geven en dat ze toppen goed kunnen aandikken.

 

Is het niet beetje vroeg dat ze nu al miniscuul topjes aanmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi 160 liter water in een zak van 150x300cm dus gaat prima hoor dan staat het water ongeveer 5 cm hoog.

(Pomp het daarna wel weg, was om te spoelen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi 160 liter water in een zak van 150x300cm dus gaat prima hoor dan staat het water ongeveer 5 cm hoog.

(Pomp het daarna wel weg, was om te spoelen)

 

Ik ga het proberen :) bedankt

 

 

 

gallery_43967_18641_1339208.jpg

 

Zo zien ze er ongeveer uit. Ik vind dat ze nogal klein zijn gebleven? Maar er zit heeeel veeeel bladeren aan onderkant krijgt bijna geen licht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein gebleven? Moet je over twee weekjes nog eens kijken. Ik denk dat deze plant nog een leuk stuk gaat groeien, ziet er gezond uit zo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen grote hoeveelheden water ineens in je lekbak vd tent kieperen.

Als je daar teveel gutst ed heb je waterzooi, niet perse buiten de tent maar wel onder dat bodemzeil.

Begin met een beetje en voer dit op, dan kan de 'bak' best wat water hebben.

 

Planten zijn wat gedrongen maar in de bloei groeien ze tot soms wel eind week 4 nog door, een verdubbeling van hoe ze waren toen ze op 12/12 gingen mag je wel verwachten bij de meeste soortjes.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein gebleven? Moet je over twee weekjes nog eens kijken. Ik denk dat deze plant nog een leuk stuk gaat groeien, ziet er gezond uit zo.

 

Dankje, zo te zien hebben lavameel en buffertabs zijn werk gedaan. :)

Geen grote hoeveelheden water ineens in je lekbak vd tent kieperen.

Als je daar teveel gutst ed heb je waterzooi, niet perse buiten de tent maar wel onder dat bodemzeil.

Begin met een beetje en voer dit op, dan kan de 'bak' best wat water hebben.

 

Planten zijn wat gedrongen maar in de bloei groeien ze tot soms wel eind week 4 nog door, een verdubbeling van hoe ze waren toen ze op 12/12 gingen mag je wel verwachten bij de meeste soortjes.

 

Hmmm ik hoop dat ik niet met hoogte in problemen kom, want ik merk dat ze snel groeien moet bijna elke dag lamp ff hoger zetten. Ik heb gelukkig niet veel planten dus wateren vanuit biven gaat op dit moment goed. Ik bewater ze 1x per week tot ik drain heb en wacht tot ze alles op hebben gedronken dus tot beetje droog trekt. En dat bevalt me op dit moment wel.

 

Heb ff fotos gemaakt zonder hps daar houden jullie van he :P

 

Ik heb hier en daar paar brandpuntjes omdat die hoger waren dan andere plantjes.

 

gallery_43967_18641_1970596.jpg

 

gallery_43967_18641_2400245.jpg

 

gallery_43967_18641_3443111.jpg

 

gallery_43967_18641_1319642.jpg

 

Ik kon net zo goed een verslag van dit maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie gezonde planten. :)

 

De hoogste toppen kan je eventueel knakken als je in de problemen met de hoogte komt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...