Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

Waar Uitblazen Met 2000/2500M3 Afzuiger.

Recommended Posts

Theoretisch klopt het verhaal wel. zou mooi zijn als je dit kan testen in de praktijk. Ik zou voor de toekomst ook graag zo`n opstelling werkend willen hebben.(kan momenteel alleen weinig wijzigen) De eventuele extra kosten qua wat extra slangen, verloopjes, etc vallen hier ook wel mee namelijk!

mocht die softbox eerder overlijden, dan is het prijsverschil tussen een MDF en stalen modelletje ook niet schrikbarend.

Edited by pinacolada

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ook maar je wilt tog voornamelijk verse lucht en niet hergebruikte lucht die verzadigd is met afvalstoffen die de plant uitstoot

plus de stroom wat zo'n ding trekt staat gelijk aan 3 a 4 lampen

 

Afvalstoffen die de plant uitstoot? Zuurstof bedoel je?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ook maar je wilt tog voornamelijk verse lucht en niet hergebruikte lucht die verzadigd is met afvalstoffen die de plant uitstoot

plus de stroom wat zo'n ding trekt staat gelijk aan 3 a 4 lampen

 

Afvalstoffen die de plant uitstoot? Zuurstof bedoel je?

 

 

yep zuurstof. als je geen verse lucht gebruikt raakt de ruimte verzadigd met ( zuurstof als afvalstof ) terwijl de planten co2 willen hebben

 

 

 

snap al die verhalen van condenswolken niet... gewoon buiten afblazen je bent geen kernreactor aan het koelen hoor!> hoewel dat wel mooi zou zijn voor het onbepert kw aan stroom :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt mijn oplossing zo geniaal in zn eenvoud, 2 tenten om en om draaien met allebei de afzuigers dag en nacht op 100%.

Geen overdreven hete uitblaaslucht, niet al te vochtig, en goedkoop en betrouwbaar!

De warmte die de tent waar de lamp(en) branden uitstraalt in de ruimte houd de temperatuur daarbinnen redelijk op peil, natuurlijk wel aangevuld met de cv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe raak je je vocht kwijt dan?

 

ik had in de laatste week een rv van 70% en deze was met geen puntje naar beneden te krijgen en ik blaas naar buiten af

tenzij je planten 1 liter op 10 dagen drinken is dit geen probleem anders zit je continu op 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vocht gaat zo mee de schoorsteen uit... alle lucht uit de tenten blaast zo op 12 meter vd grond de lucht in. Lucht in de ruimte komt zo uit t pand, dus is droog en redelijk warm.

 

Lv en temperatuur meet ik niet echt actief... maar temp zit nu tussen 19 en 28 constant, lv meet ik niet maar is ook niet nodig omdat ik eigenlijk iets meer lucht verplaats dan nodig is.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blaas uit in een slaapkamer en daar is de lv nu 89% :whistling

 

gelukkig slaapt daar niemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blaas uit in een slaapkamer en daar is de lv nu 89% :whistling

 

gelukkig slaapt daar niemand

Ja dus uitblazen in huis is dus niks :D duurt niet lang en dan is alles beschimmeld in die kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stoei hier ook nog mee, verhuisd maar op zolder is niet wat (grote raampartijen) zonder dikke airco en daar pas ik voor.

Momenteel draai ik met 2x600W gedimd tot 300W pst en blaas af in huis.

 

Alleen als ik in de slaapkamer van mij de ramen niet op de kierstand doe beslaan de ramen met condens en ik heb nergens boven de kachel aan behalve dan in de 'hobbykamer' waar de ramen ook op de kierstand staan en de roostertjes vd ramen open. Uurtje na licht uit de cv uit in de kamer en uurtje voordat licht uit is de cv weer aan daar en dat maakt dat de lv zo rond de 60% blijft in en buiten de tent, ik blaas maar via een heel kort stukje direct in de hobbykamer zelf af en ga er vanuit dat en door verplaatsing maar ook convectie eea elkaar aanvult, beneden in de woonkamer met parket wat op de naden open gaat staan echt wel anders :rtfm:

 

Rechtstreeks naar buiten blazen via raamkast bij mij..

buren zitten vaak buiten (nu nog) en dat gaat echt wel opvallen en een vleermuizenkast, tja, da's wel een gevaarte hoor aan het raam.

 

Zit zelf te denken om aan het einde van de uitblaas een extra cheap filter te gaan hangen met flink wat slang ervoor.. die filter verzadigd door het uitgeblazen vocht en koolstof is een prima vochtvreter, door lange slang koelt de lucht meer af dus bevat ook wat minder lv.

 

Filter hoeft niet te filteren op geur dus veel keuze dan .. gaat de softbox 'bonken' dan is het tijd voor een nieuwe filter of softbox en heb je niet alle hens aan dek (zoals dat je huis zwarte schimmel krijgt).

 

Dauwpunt is meer van belang in de tent, daar wil je het echt niet (toprot) maar buiten de tent kan daar zoveel verschil in zitten dat wil je daarop sturen en doen je met een (semi) gesloten systeem moet gaan werken en da's niet zomaar gedaan (wel beste optie).

 

Wat Scirocco doet komt met een (semi) gesloten systeem overeen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een keer op een ongeisoleerde zolder gewerkt met 8 lampen

het was binnen kouder dan buiten dus dacht dat ik met binnen afblazen slim was

was een grote zolder maar 1 klein ouderwets raampje wat je met een stokje open kon zetten, hier een mooi hok gebouwd 5 op 2

altijd donker daar totdat we na de eerste run de bouwlampen aan hadden gedaan..de zolder was compleet geschimmeld, het heeft een week geduurd om alles schoon te maken en ontvochtigen, sindsdien blaas ik altijd buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga denk ik ook toch voor de kist om het dakraam heen en dan zie ik wel of er condensvorming ontstaat of niet.

 

Mocht er toch condensvorming ontstaan zou ik echt niet weten hoe ik het anders moet gaan doen want ik ga me huis echt niet verneuken hiervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien helpt het nog om van die half doorzichtbare `raamfolie` op je raam te plakken. wellicht dat je hierdoor minder snel ziet dat er druppels op je raam zitten als condens aanwezig blijft.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat witte halfdoorschijnende folie op het raam, niet eens een bak of wat dan ook gewoon zwartwit folie in een aantal lagen tegen het kozijn geplakt met dubbelzijdig tape en een slang eraan getapet om in af te blazen en werkt perfect, wel wat condens uiteraard maar dat heb je in de badkamer ook en ook in de keuken als er gekookt word

 

mischien valt het op maar mensen denken er niet te veel bij na, je denkt er alleen zelf te veel over na omdat je het gevoel hebt dat je iets doet wat niet mag

Share this post


Link to post
Share on other sites

condens uit dakraam??? je denkt tog niet dat je letterlijk dampwolken ziet???

 

je ziet het verkeerd.. de lucht blaast tegen het raam aan en omdat de lucht warmer is dan het glas krijg je condens op het glas meer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordeel van een dakraam is ook nog dat het hoog zit en je vanaf de straat er niet recht tegen aan kijkt. heb je een schuin dak met een kantelraam helemaal super, dan zie je meestal maar een klein stukje van het raam als je voor de deur staat.

 

klopt idd dat we zelf al snel para worden omdat je weet waar je mee bezig bent maar zelf sluit ik ook graag de meeste valkuilen uit.

ik vind het prachtig als ik ergens loop om de afwijkende luchtroosters, schoorsteenkappen en afgeplakte ramen te onderscheiden van de rest.

maargoed bij twijfel van mensen kan dit wel een doorslaggevende factor zijn!

 

1 ding is zeker, die lucht moet op een gegeven moment ergens naar buiten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens jongens jongens wat worden er hier tog fantasie verhalen uit het sprookjes bos gehaald

 

wat je ziet op dat filmpje is de afvoer van een cv of geizer.. deze lucht is tussen de 60 en 70 graden dan krijg je idd een rookpluim

 

de lucht die je uitblaast is max 28 graden soms zelfs minder dus tenzij de lucht buiten -40 is krijg je geen rookpluim

 

alleen mensen die met kweken bezig zijn letten op deze details de rest loopt als een kip zonder kop door...

 

en hoezo warmtecamera ?? het is geen james bond dat politie hittezoekende cannabisruikende verkenningsraketten stuurt

ze moeten eerst bewijs hebben dat er iets aan gaande is ze kunnen moeilijk elk huis controleren

 

stop met paranoia doen!!!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net nog ff een kijkje genomen bij mijn dakraam maar mijn raam zit zeker 30cm naar binnen toe zeg maar dus kan gwn een plaat erop maken.

Denk dat ik het met een paar scharnieren en sluitingen ga doen met een rubbere afsluiting ertussen zodat ik het ook eens in de zoveel tijd schoon kan maken.

Ik ben er iig al helemaal uit hoe ik het ga doen :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu hoppa bouwen zeg ik! echt smerig zal het niet worden bij die afblaas, die troep word wel weggeblazen maar het is altijd handig als je er een x bij wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende run koop ik een opti, ik hoop dat die al mijn vocht-, warmte- en herrieproblemen oplost

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen mensen die met kweken bezig zijn letten op deze details de rest loopt als een kip zonder kop door...

Zo is dat en ook als kweker ga je echt niet bij elk huis waar een raampje openstaat denken dat daar een kwekerij zit. Hoe mensen tegen de lamp lopen is doordat ze hun koppen niet kunnen houden, of door afgunstige buren die wat ruiken of zien.

 

volgende run koop ik een opti, ik hoop dat die al mijn vocht-, warmte- en herrieproblemen oplost

Van wat ik heb gehoord maken die dingen flink wat herrie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...