Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

Waar Uitblazen Met 2000/2500M3 Afzuiger.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het denken waar ik nou me lucht moet gaan uitblazen.. Ik heb nu een 500m3 Softbox en daar blaas ik mee af in de rioolontluchting en via een broekstuk in het dak waar ook de meganische ventilatie op aangesloten zit.

Het probleem wat ik nu al heb is dat als ik benede de wc door trek dat al het water eruit gezogen word.. Me drol is er amper uit en hij vliegt regelrecht de zwanenhals in :D

Heb een dakraam van ruim 1m2 oppervlakte daar zou ik bijvoorbeeld een kist omheen kunnen maken.

Ik zou onder de pannen kunnen afblazen maar vind het zonde om een gat in het dak te zagen en in de winter gaat dat ook problemen geven en zeer zeker een hotspot.

Hoe blazen jullie het af???

Oja de hele zooi staat op zolder en moet dus ook via de zolder ergens gaan uitblazen..

Ik heb ook geen schoorsteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een houten dak? Gewoon een stukje uit zagen en dan onder de dakpannen uitblazen.

 

Edit: Kan je een foto plaatsen? Anders gewoon uitblazen naar je slaapkamer eronder?

Edited by FreeYourMind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de dakpannen uitblazen lijkt mij een flinke hotspot te geven of niet? Helemaal nou we richting de winter gaan wil ik dat zeker niet hebben en ook wil ik dat de sneeuw blijft liggen :D

 

Ik kan ook niet met slangen naar een andere ruimte of iets, het moet echt ergens op zolder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echt precies hetzelfde probleem met de inlaat -.- Daar kan ik eventueel wel gat voor maken denk ik.

 

Hier is de zolder ook niet al te best geisoleerd, dus als het sneeuwt, 2 lampjes uit, hier in Nederland hebben we toch niet zo heel veel sneeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mijn zolder is super goed geïsoleerd maar het gaat ook om de hotspot die de "cannachopper" kan zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mijn zolder is super goed geïsoleerd maar het gaat ook om de hotspot die de "cannachopper" kan zien

 

Gewoon ff uit nieuwsgierigheid he.. maar worden die cannachoppers nog ingezet? Dacht dat ze daar jaren geleden mee gestopt waren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.destentor.nl/regio/lochem/cannachopper-wordt-al-niet-meer-ingezet-1.1859311

of

http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/cannachopper-blijft-aan-de-grond-1.1581228

 

Met een beetje zoeken kom ik ook meerdere gemeentes tegen die, ondanks de "successen", gestopt zijn met het inzetten hiervan. Een van de redenen zou zijn dat het te duur zou worden om ze in te zetten, hoewel in sommige artikelen ook weer wordt geschreven dat het onbekend is waarom ze gestopt zijn met het inzetten hiervan. Ook zijn er gemeentes die deze helicopters in de eerste instantie niet hebben ingezet. Ik kan geen artikelen vinden dat deze helicopters alsnog worden ingezet anno 2015. Maar goed, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grote jongens draaien met gesloten systemen dus helicopters inzetten is onzinnig, alleen wat hobbyisten pakken ze daar nog mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is waar, dan lijkt mij de beste oplossing.. Een bak om het dakraam heen maken en via daar uitblazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitblazen hoeft niet perse naar buiten hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook van buiten trekken en binnen afblazen

het is niet ideaal vanwege het vocht maar met een paar plantjes is het te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook kan is binnen uitblazen en elders vanbinnen de lucht aanzuigen. Direct vanaf buiten aanzuigen vind ik ook niet ideaal.

 

Dat heb ik momenteel wegens omstandigheden, maar dat wil ik veranderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet de lucht die van buiten komt ook niet direct je hok / tent in zuigen maar eerst in de kamer op temp laten komen je zal zien dat je afzuiger ook gelijk minder hard hoeft te draaien, enige nadeel blijft het vocht

 

van binnen naar binnen heb ik ook een hele tijd gedaan en gaat redelijk tot je moet knippen ofso

omdat je dan geen vacuum in de kamer hebt kan de geur alle kanten op

je moet zorgen dat de lucht door het filter MOET en dat doe je door vacuum te creeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker je moet een vacuum creëren. Dat kan door bijvoorbeeld uit te blazen in kamer a, het filter te hangen in kamer b en aan te zuigen uit kamer c. Dan heb je alles binnen en toch een vacuüm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een mobile airco in de kamer waar je uitblaast word die kamer ontvochtigen en gekoeld....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ook maar je wilt tog voornamelijk verse lucht en niet hergebruikte lucht die verzadigd is met afvalstoffen die de plant uitstoot

plus de stroom wat zo'n ding trekt staat gelijk aan 3 a 4 lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verbruik valt ook wel meer mee, een 1000w airco met splitunit koelt wel een lampje of 6.

Maar een airco verplaatst alleen het probleem, of je moet een opti pakken en de warmte het riool in spoelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zolder is helemaal open en uitblazen in huis vind ik niks door het vocht wat je dan idd uit blaast.

Ik denk dat die bak om het dakraam nog de beste oplossing blijft.

Ik wil verder ook geen extra stroom gebruiken om dat probleem te verhelpen want er komt straks al 2400watt te hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vocht is het grootste probleem na de warmte, die +/- 40 liter water die je dagelijks in je tenten dondert verdwijnen niet in het niks...

Mogelijke problemen die je krijgt zijn vocht/condens in huis, incl de bijbehorende schimmelproblemen en de daarbij horende gezondheidsrisicos voor zowel jou als de dames.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb weleens afgeblazen in een andere ruimte waar 24/7 een raam op een kier stond, einde van de ronde houten kastjes krom en schimmel aan de wand. :(

Nou weet ik niet in hoeverre de kwaliteit van je filter nog een rol speelt. deze was wel aan ze einde... (en het aantal plantjes uiteraard)

 

Ben wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met het mengen van koude en warme lucht en de juiste constructie hiervan.

 

Als ik zo naar jouw plaatje kijk, zou zoiets moeten werken lijkt me.

Edited by pinacolada
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke liter water die je de tent(en) in smijt komt er ook weer uit hoor, dat verdwijnt echt niet in het niks... heb vanochtend al 60 liter in de ene tent gedumpt, de tent ernaast gaat strakjes ook nog ff snel 15 liter krijgen.

(En dat is morgenavond vrijwel volledig verdampt)

 

Als je al dat vocht af gaat blazen in een slecht geventileerd huis valt binnen de kortste tijd al het behang van de muren en gaan de plafonds doorhangen.. en dat halfuurtje ventileren gaat dat echt niet voorkomen.

 

Ik zou het gewoon het raam uitblazen via die raamkast, en de lucht aanzuigen vanaf de benedenverdieping op een of andere manier zodat je niet te koude lucht in de tent binnenkrijgt.

Als je bang bent voor condenswolken buiten zou je de lucht evt kunnen verdunnen met wat extra lucht die je bv onder de dakpannen wegzuigt en gelijk de raamkast inblaast

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaat het zo een overtollige schoorsteen uit... ik heb alle afzuigers dag en nacht op 100% draaien zodat de uitgeblazen lucht niet extreem warm en vochtig is. (Ik kweek om en om, dus de ene tent geeft warme vochtige lucht, de anderen koele minder vochtige lucht)

 

De reden dat ik zeg dat je die koude lucht moet bijmengen in die raamkast is vooral om de warmteuitstraling te verminderen... de hotspot op ir (lucht) fotos zeg maar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het botsen van koude en warme lucht extra condens veroorzaakt lijkt mij een softbox in een MDF kistje ook geen lekkere optie meer. In dit geval zou een stalen bekisting dan langer meegaan lijkt me.

Als je een bekisting om je raam heen maakt voor de afblaas zal je dan niet continu beslagen ramen hebben in de koudere periodes?

Edited by pinacolada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...