Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dries_grower

Waar Uitblazen Met 2000/2500M3 Afzuiger.

Recommended Posts

Zonde van je geld die noppenfolie platen aan de binnenkant vd ombouw.

 

Zolang jij nergens de afblaas gaat lopen knijpen met verlopen en je aan de 7m/s nogwat regel houdt (zie stickie Ventilatie techniek) dan hebbie nergens last van en degenen die denken dat je geen 'troep' afblaast, blaas eens af in een filter met een koolstofdoek aan de binnenkant, fijne stof gaat ver hoor en veel fijn stof maakt lekkere plukken en troep ed dat die nestelt heel goed in de eierdoppen structuur vd noppenfolie platen.

 

Raamfolie op je raam is wel een optie al moet je dan wel goed op je kozijnen letten.

In mijn oude huis had ik dat ook (enkel glas) maar had het hout zwaar te lijden omdat al het water daarop terecht kwam wat aan condens van het raam af kwam.

 

Ik heb 7jr gedraaid in dat huis en zeer regelmatig condens dat ik dacht: ohoh maar geen van mijn buren heeft ooit argwaan gehad want iedereen had er last van bleek als ze onder de douche stonden en het was kouder buiten.

 

Kweken gaat je niet in de koude kleren zitten :whistle:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als kweker moet je gewoon goed zijn in legologie en dan kan je het nog vele jaren ongestoord doen.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft de `kist om raam techniek` (hee dat klinkt wel lekker) raam dus open/op een kier.

raam zelf afplakken met folie, halfdoorzichtig of voor een chique effect melkglas folie (go crazy)

kistje erom maken van hout, alles behalve MDF zodra daar een druppel water opvalt kan je het al wegpleuren. OSB geniet mijn voorkeur!

binnenkant kistje gewoon lekker met zwart/wit folie bedekken. blijft het mooi glad, en als je er bij kan nog makkelijk schoon te houden ook. ik zou de witte kant naar het raam toe doen. als je dan van buiten door het raam tegen jouw binnenkant kist aankijkt zie je hoogstens een witte glinstering (net een gordijntje dus)

op de houten kist een flens ter grote van je slang, niet vergeten het midden uit te zagen...ohjaa....jaaa.... slang van afzuiger erop, klemmetje vastdraaien en let me know if you good to go.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WxBgGZMVQbY

 

zo alle deuntjes uit me hoofd ook weer vorm gegeven.

12uur dan krijg je dat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het sneeuwen is begonnen hier.. Zag het te laat dus heb de plaat ff losgemaakt van het dakraam en ff naar buiten gekeken..

Rondom het raam was het iets gesmolten dus heb het raam dicht gedaan en ga vanacht maar ff in huis afblazen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan niet paranoia genoeg zijn :innocent:

 

Geweldige topic om even te hebben gelezen :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn verwarmingsketel staat op zolder, flinke raampartij daar en overal chique vouwgordijnen die allemaal dicht zijn.

1 grote radiator die op 1/4 aanstaat op zolder en guess what?

Geen sneeuw op de kozijnen, dat viel me gisteravond al op toen ik boven met de katten naar de sneeuwwitte wereld ging kijken.

Lekker warm ook altijd op zolder als de kachel aan staat, zo warm dat ik rits van trui open moet doen.

Best wel goed geïsoleerd zo zonder extra isolatie :icecream:

 

In huis afblazen kan best als je de ventilatie in je huis op orde hebt, ga jij in een slecht geventileerde ruimte uitblazen dan groei je paddestoelen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmorgen de plaat er weer voor gedaan want de zon komt op mijn(zwarte)dakpannen op dus de sneeuw was meteen weer weg.

Ik ben niet paranoia maar de buren hebben hetzelfde raam en daar ligt wel gwn sneeuw omheen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hokken altijd isoleren ooknog eens energie besparend ik moest ook eerst voor 4600 euro isoleren voordat ik begon...

Maar niets werkt zo fijn als een goed begin :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

4600 euro? Mij hemel, moest je dat pand nog afbouwen ofzo? :P

ik bem het wel met je eens, isolatie is belangrijk, voorkomt een hoop ellende als je de warmte binnenhoud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet-ie gemolken worden ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiaal kwam al op 3000 de rest zijn uren.

En het is proffesioneel gedaan 23m2 plus nog extra dingen.

 

Dak met wanden nieuwe kozijnen met deuren en uitblaasbak.

Alles op laten hangen en uitmeten.

 

Was maar 1 enkel steens hok kan je wel nagaan dat dat goed moest gebeuren.. vloer lag schotse scheef..

Misschien lijkt het veel maar persoonlijk heb ik er echt heel veel voordelen van.

En dat ben ik nu uiteraard allang vergeten haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...