Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FreeYourMind

75X Haze / 4X 600W Op Aarde

Recommended Posts

Hmm ik hoor veel verschillende dingen.. de grootste is nu 40 centimeter, gemiddeld is alles 35cm we zitten VANDAAG op 13 dagen vanaf 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten gaan en helemaal niks doen. Ze zijn nu een kleine 40 cm na twee weekjes bloei dus eindigen ongeveer op 80 cm. Prima toch? Ga je nog een netje ophangen? Ze krijgen zware hompen bovenin dus gaan omvallen/hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SpintMaster,

 

Uhmm.. Ik denk dat ik bamboestokken moet kopen. want ik geef met de ... ja lach maar... met de hand water haha.

 

Alleen houd ik niet zo van bamboestokken! want dan kan je de wortel beschadigen, dus ik ga ze in de hoek van de pot zetten, ik zet ze er over een weekje of twee alvast in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fym ik geef 220 18 liters ook met de hand xd en had ik t ook maar gedaan mijne zijn eergisteren zowat allemaal omgevalle haha...

 

Je kan ze er beter nu in prikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fym bamboe stokken juist niet in de hoeken steken!!!! daar zitten alle wortels opgepropt tegen de pot aan

wat ik persoonlijk doe is met een kniptang schuine kanten aan de stokken knippen dat vermindert het oppervlak en steek je met een beetje geluk tussen de wortels door

 

en wie lacht over met de hand water geven??? ZO HOORT HET OOK alleen zo heb je de controle in handen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, hoeveel water geef jij op in deze periode op aarde?

 

Ik gaf 3 dagen geleden en de potten zijn nog niet helemaal droog, ik dacht dat de norm 200ml was in de stage OM de dag en 400 om de dag als ze groot zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

200ml?? aan wat? de cactussen hoop ik dan

normaal gezien nu tog wel iets meer en straks als het goed gaat liter per dag ( coco's ) aarde weet ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa ik heb dus echt spijt dat ik geen cocos heb gebruikt, want daarmee heb ik vroeger alles geleerd, dit is mijn eerste aarde kweek ooit.... Met Coco's kon ik altijd zo insturen op de behoeftes van het gewas.

 

Maar we will see!

 

Ik zie dat de topic aardig vaak bezocht word, dus mensen vinden het interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,3 liter p.p iedere 2 dagen aarde mag zeker minder ivm watervasthoudendvermogen.

 

Aarde drinken ze ook 1/2 liter per dag in volle bloei.. ik zit al aan t einde he

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef je ze al voeding? anders mag je daar wel mee gaan beginnen vind ze een beetje gelig in de nieuwe uitlopers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teachme, dat is toch altijd zo bij nieuwe uitlopers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe jullie kweken, maar bij mij zijn ze licht groen en niet licht gelig.....

mag wel iets hoger in de ec gaan zitten dan.

welke ec geef je nu?

 

wilde er nog aan toevoegen kan ook zijn dat het op de foto's zo lijkt hoor, maar wilde het ff kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo kijken @Teachme, ik vind het ook gelig lijken op de foto's

 

Je hoort het zo met wat nieuwe foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het geel zijn ec licht opschroeven want bij aarde zie je pas verandering na pak m beet 4 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Dagen 18/6

13 Dagen 12/12

 

Zojuist water gegeven per plant ongeveer 250ml / 300ml Voeding aangemaakt met een PH waarde van 5.8 en een EC waarde van 1.65

 

Het is lastig om foto's te maken waar het hele veldje op staat vanwege de moeilijke fotohoek, dus je ziet ze in principe in delen.

De nieuwe scheuten zijn niet geel, maar lekker lichtgroen, dit komt door de camera, ik heb vanaf verschillende hoeken foto's gemaakt zodat je ook de structuur kan zien van de haze plant.

 

Enjoy :showoff:

 

gallery_36943_18566_6978849.jpg

 

gallery_36943_18566_976642.jpg

 

gallery_36943_18566_7029957.jpg

 

gallery_36943_18566_6513784.jpg

 

What do you think :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph kan je trouwens beter op minimaal 6 houden ikzelf hield altijd 6.2 6.3 aan ec hoefde ik nooit hoger als 1.4 te proberen op haze want dan kreeg ik zwaar verbrande punten.

 

 

Ik had wel growmix van plagron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! Je was ze al aan het knakken las ik in je vorige post. Ik zou ze gewoon echt een goede knak beurt geven dat ze als een soort omgekeerde v staan. De grotere planten he.

Ec zou ik wel wat hoger aan houden, gaat de strek ook wat tegen. Kan je altijd weer verlagen later, als de strek eruit is.

Bamboe stokken kan je ook wel mee gaan beginnen, nu heb je nog lekker de ruimte. Kan je ze altijd later nog vast maken, maar dan heb je dat tenminste al gedaan.

 

en druk de lampen er goed dicht op, krijg je iets dikkere stammen van en gaat ook het strekken wat tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ietsje terughouden met de volgende watergift, wachten op vrij lichte potten en dan pas weer wateren, is je EC in medium meteen wat hoger;)

 

Ziet er goed uit verder, ze hebben er zin in!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal perfect uit , niets aan die ph doen en ook niets aan de ec gewoon houden zo!!

steek de bamboe stokken er al vast in dan kunnen de wortels weer een beetje ( genezen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje met gezonde planten.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...