Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Lekker veldje dilago, ik denk dat dit best 'n nette ronde gaat worden voor je.

Verdorde bladeren inderdaad weghalen, heb je niets aan en houdt ook nog eens licht tegen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Grass-Hopper, de verdorde bladeren zal ik nog wel even weghalen.

 

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het een nette ronde wordt, de moeders waren prima brengers i.i.g en hadden ook gele bladeren.

 

gallery_6495_18534_87656.jpg

 

gallery_6495_18534_36734.jpg

 

Echter is dat geen reden om met gele bladeren te willen kweken voor mij, maar als het gebeurt is er geen man overboord. Groene planten die geen of nauwelijks toppen aanmaken zijn er ook en dat zou mij meer zorgen baren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een week of 3-4 te gaan. Heb de meeste dorre bladeren eruit gehaald maar er zitten nog een paar.

 

gallery_6495_18534_24839.jpg

 

gallery_6495_18534_124039.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien hebben ze toch een tik gehad door de lage temperatuur in de potten, dan kan het bodemleven niet snel genoeg voedingsstoffen afgeven die je snelgroeiende planten op dat moment nodig hadden.

Ik loop ook te prutsen met allerlei rare probleempjes die ik in mijn oude opstelling niet had.

Mijn bio project draait nu, maar door omstandigheden rare start gemaakt waardoor veel stekken niet echt meer willen.

Zat ook met de bodemtemperatuur veel te laag, heb dat sinds gister opgelost en het lijkt nu zowaar erop dat de dames wat enthousiaster worden om te gaan groeien..

Of ik hier nog een verslag van ga maken twijfel ik nog aan, eerst ff kijken of de dames nu wel gaan groeien of dat de helft stil blijft staan.

Als ik er vertrouwen in heb ga ik een verslag maken vanaf dag 1 12/12 denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien hebben ze toch een tik gehad door de lage temperatuur in de potten, dan kan het bodemleven niet snel genoeg voedingsstoffen afgeven die je snelgroeiende planten op dat moment nodig hadden.

Dat lijkt me sterk want Poldergrower is juist een voorstander van koude nachten. Dan maken de planten meer hars aan. Kouder dan 18 graden is het in mijn hok bij hoge uitzondering geweest. Tot aan de derde week stonden de planten er kerngezond bij, maar toen hadden ze de voeding uit de grond op en konden niet genoeg uit de GK bloei halen. Op 11literpotten faalt 100% organisch doordat er in de derde week tekorten ontstaan.

Ik loop ook te prutsen met allerlei rare probleempjes die ik in mijn oude opstelling niet had.

Mijn bio project draait nu, maar door omstandigheden rare start gemaakt waardoor veel stekken niet echt meer willen.

Zat ook met de bodemtemperatuur veel te laag, heb dat sinds gister opgelost en het lijkt nu zowaar erop dat de dames wat enthousiaster worden om te gaan groeien..

Of ik hier nog een verslag van ga maken twijfel ik nog aan, eerst ff kijken of de dames nu wel gaan groeien of dat de helft stil blijft staan.

Als ik er vertrouwen in heb ga ik een verslag maken vanaf dag 1 12/12 denk ik.

Maak er a.u.b. wel een verslag van want daar kunnen we allemaal van leren. Mooi al die succesverhalen waar men 1 op 1 of meer draait, maar zo gaat niet iedere kweek. Ik zou het op prijs stellen als je wel een verslag bijhoudt en als het geen succes wordt hoef je je daar echt niet voor te schamen. Dat anderen daarna denken dat je niet kan kweken moet je maar mee leren leven, degenen die daar doorheen prikken kunnen er veel van opsteken. :D

 

Wat grondtemperatuur betreft: een maat van me had het ijs in zijn potten en daar groeiden de stekken zelfs nog op. Dus voordat je grond te koud is moet het wel raar lopen. Die GK grond is gewoon milde grond wat de planten in een paar weken ophebben. Tot die tijd gaan ze er prima op dus zou ik bijvoorbeeld weer organisch kweken deed ik dat op 60literpotten per plant. Maar wat een gesleep met grond!!! Dat weerhoudt me er van om zoiets te doen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beslis morgen of overmorgen of ik doorga, of alle stekken eruit ruk op een paar goede na die dan tot moeder gebombardeerd worden.

Ben op nog een paar puntjes niet 100%tevreden over hoe het nu draait, ik denk ook dat ik mijn GE lampen eruit gooi en er Ralights (Philips) voor terugkoop, daar gingen mijn vorige rondes de planten veel harder op in de groeifase. (Ik heb er ook wat planten op lighmix onder dus t ligt niet aan het bio verhaal)

Desnoods wacht ik ff tot mijn Double Kills en Headberries de bloeiruimte inkunnen, die zijn ook al een ruim weekje boven de grond en staan al in 3,6 liters aan te dikken tot ze geslacht tonen.

Dat lijken me ook wel een leuk stel soortjes om een verslag van te maken, Amnesiahaze hebben we al 65218953 verslagen over lopen..

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat grondtemperatuur betreft: een maat van me had het ijs in zijn potten en daar groeiden de stekken zelfs nog op. Dus voordat je grond te koud is moet het wel raar lopen.

 

Groeien misschien nog wel maar als je in de bloei zit staan de processen onder de 15C zga stil en is de topproductie navenant :thumbsdown:

Of je nu op bio of mineraal zit maakt niks uit, de fabriek komt niet voldoende op gang dan voor de processen die in de bloei gaande zijn :innocent:

 

18C is een ondergrens hoor, diepgroen blad en paarse bladstelen en waterverbruik wat max 1/2 is van normaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die planten van hem dronken nagenoeg niks, sindsdien heeft hij vloerverwarming in zijn hok en nu drinken ze beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een week of drie te gaan.

 

gallery_6495_18534_62083.jpg

 

gallery_6495_18534_105885.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem ook voor dat scirocco een verslag maakt

 

Tuurlijk staan er al 1000 hees verslagen op wf, maar het blijft toch leuk om te zien hoe trouwe dagelijkse bezoekers hun planten behandelen/mishandelen :)

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond de planten allemaal via de bovenkant weer flink te drinken gegeven met 6ml Guano Bloom. 4ml Biobizz Grow en 1ml Biobizz Top Max op elke 10 liter water. In totaal hebben ze 30 liter opgezopen. Ze druipen van het vocht.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even wat kiekjes van vanochtend en dan gaan we voor de laatste loodjes die van mij maar al te gaarne zwaar mogen wegen.

 

gallery_6495_18534_136949.jpg

 

gallery_6495_18534_173753.jpg

 

gallery_6495_18534_145366.jpg

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er, ondanks de kleuren, niet al te slecht uit toch. Hopelijk wegen ze wat door op de weegschaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu nog 2,5 week moet dan denk ik dat hier toch wel 'n nette score aan zit te komen als 't zo door gaat.

Na 'n paar wat mindere rondes is je dat dan ook meer dan gegund :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je gelijk krijgt Grass-Hopper! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stroom was er weer af op mijn kweeklocatie. Ben vanochtend vroeg uit bed gebeld door de man waar ik kweek. Daar knapt een mens niet van op en de man vond me niet zo vriendelijk. Na deze ronde moet het anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad kut. Heb je ergens kortsluiting? Er zit ergens iets niet goed als het 2x achter elkaar gebeurt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is echt 'n doodzonde en zeker in dit stadium van de kweek.

Check je installatie goed dilago, het is nu geen tijd voor dit soort lullige defecten.

Maar dat lijkt me duidelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

check de draden kap (torderen) maar ook (was hier het geval):

adapters.. hier was een macbook adapter aan het falen en die maakte dat de groep eruit klapte als ik en de wasmachine en de lampen aan had waar ik ruim onder de max zat vd groep.

 

Ik zou links en rechts wat van dat blad gaan verwijderen wat helemaal op is, aan de plant laten hangen brengt niks extra's behalve mogelijke nasties.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff, niet leuk. Loop alles goed na maat, je bedrading vanaf de meterkast tot aan al je spulletjes. Waarom smelt een stekker? Hoe dik is de bedrading naar je hok toe?

Even goed bijpraten met degeen die je belde, is niet leuk voor hem dat je slecht reageerde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles draait weer, heb de stroom nu tijdelijk op een andere groep en na deze kweek wordt alles gecontroleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 'n paar uur nadat de lamp aan is gegaan even de bekabeling overal nagaan of er geen kabel warm aan het worden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ff gemist, gesmolten stekker?

Overbelasting op de groep of klote bedrading/ contactdoos.

Slimme ik 3 dikke verbruikers op cheap contactdoos want niet zoveel wanddozen en gelukkig stop eruit, wat was de stekker vh verlengsnoer heet zeg toen :thumbsdown:

allemaal omdat andere wandcontactdoos vervangen moet worden, schilders ook met hun ducktape stekker radio's, dat contact sluit bijna meteen kort 9vandaar ook dat verlengsnoer gedoe.. handig toch) :excl:

 

Stroom eraf op de bewuste groep, alle stekkers eruit en stekker voor stekker weer aansluiten/apparaten aanzetten en alles nalopen, heb je zo de oorzaak te pakken, misschien is er net zoals hier wel een deel doorgeschakeld (hier ivm uitbouw en keuken).

 

Omdat het niet bij je thuis is, is een excuus en goedmakertje wel op zijn plek vinnik :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...