Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Sugar Punch Onder 2X600W

Recommended Posts

Hele mooie kaarsen, dit wordt een topronde zo te zien! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel allemaal!

Of het een topronde gaat worden weet ik nog niet, zo heel erg dik zijn de toppen nog niet, maar wat niet is kan nog komen.

Er zijn een paar planten die wel wat meer voeding mochten, enkel is dat een beetje lastig met zoveel verschillende pheno's.

Andere planten mochten wel net iets minder voeding.

 

Ik heb nog geen idee wanneer ze om gaan, dat lijkt nog wel even te gaan duren.

Misschien de komende week er maar even een ontvochtiger bij zetten om de luchtvochtigheid iets te verlagen, in ieder geval bij het starten en eindigen van de dag.

Vanaf nu ook maar stoppen met voeding geven denk ik, misschien nog 1 voedingsbeurtje, het hangt er een beetje van af hoe ze er nu bij staan.

 

Ik zal van de week ook eens een foto maken van mijn eigen veldje Sugar punch, een wereld van verschil met wat hier staat qua groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar dat andere veldje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel een stuk deed was om de voeding te maken voor de hongerigste planten. Als ik die dan water gegeven had wat water erbij om het te verdunnen voor de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, ik doe het precies andersom. ;) Zo hoef ik niet water toe te voegen waarvan ik te temperatuur niet weet. Dus eerst de minst hongerige planten dan bijgeven voor de hongerige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten in deze setting per stuk water geven is haast niet te doen, dan moet je half door het veld kruipen elke keer.

Daarom krijgen ze hier van onderaf water.

Maar voor mijn eigen hokje is dat misschien wel wat, enkel zit daar (nog) niet zo'n groot verschil in voedingsbehoefte.

 

Ik zal vanavond of morgen even een foto maken Kaak. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook licht verbrande puntjes, verschillend bij de vier planten maar toch. Vind dat wel een opmerkelijk voordeel aan 4 vs 9 planten. 9 zijn niet veel maar alsnog net genoeg dat je wel laks kan worden met de verschillende voedingsbehoeftes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die verbrande puntjes ook bij een ec van 1.0. Dat zal dan toch aan wat anders kunnen liggen dan een te hoge EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, ben blij dat je dat zegt want ik heb er ook mijn twijfels bij gehad. Ik heb het ook gehad met buffertabs voordat ik begon met voeding meegeven, en alhoewel ik een te droge pot niet kan uitsluiten waren de verbrande puntjes wel een beetje anders dan normaal (namelijk eerder lichtgroen dan geel). Als je niet uit kan gaan van verbrande puntjes, hoe weet je dan ooit of je te veel voeding geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het ook niet zeker weten, maar ik heb nooit echt een verband gezien tussen verbrande puntjes en de EC. Te droog kan bij mij ook niet want ze staan met de wortels in een bak water. Ik heb ze ook ooit wel eens veel teveel voeding gegeven (kleine plantjes in overbemeste aarde gezet) en toen gaven ze juist helemaal geen verbrande puntjes. Ze groeiden gewoon niet of nauwelijks meer en het blad verfrommelde wat.

 

Ik vermoed zelf dat het een gevolg is van een calcium tekort. Of een blokkade daarvan door een afwijkende pH desnoods.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bosrand, ik spring er wat laat bij ;).

 

Hoeveel gekleurde zitten daar nu in? Het is wat moeilijk zien op de fotos, maar volgens mij zit daar toch echt kleur.

 

Ik ben zeer benieuwd naar jou veldje ook trouwens.

 

Heb ook wat gespeeld met SP direct op 12/12 en afhankelijk van de pheno is het een klein plantje amper 1 meter, of een boom die niet te temmen is die eerder genoemde totaal opslokt zonder bescherming. Mijn ervaring lijkt hier anders dan wat ik heb gezien op het forum.

 

Maar ik had altijd gedacht dat zo'n boom pheno ongeacht kleur prima moedermateriaal zou zijn, maar dan lees je hier slechte ervaringen ivm stekken. Het lijkt alsof je het zowiezo gaat doen, ik ben alvast zeer benieuwd :). Heb je een idee welke pheno je zou willen als moeder?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen stekken genomen van de planten in dit verslag Mc Wulle.

De stekken die ik van de SP gemaakt heb komen uit mijn eigen hokje.

Daar heb ik inmiddels ook een paar foto's van genomen.

 

Ze zijn inderdaad erg lang geworden El Capitano, het hokje zal rond de 2.20 hoog zijn gok ik, ik weet het niet precies.

 

Foto's van 2 dagen geleden:

 

gallery_32929_18440_700209.jpg

 

gallery_32929_18440_31371.jpg

 

gallery_32929_18440_214792.jpg

 

gallery_32929_18440_853866.jpg

 

gallery_32929_18440_1530653.jpg

 

 

Hier een paar foto's van mijn eigen hokje, een groot verschil in groei.

gallery_32929_17148_911124.jpg

 

gallery_32929_17148_1455117.jpg

 

gallery_32929_17148_202106.jpg

 

gallery_32929_17148_1372603.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kolossale toppen, met name in dat andere hok. Die Sugar Punch moet ik ook nog maar eens zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel Crimson!

 

Inderdaad Dilago.

Ik zal van de week eens wat foto's maken van de toppen, het is een vreemd veldje geworden. :P

Het is wel een aanrader, ook om te roken.

 

De planten in mijn eigen hokje lopen een paar weken achter op de rest, die zijn later uit nieuwe zaden opgekomen.

Ze hebben wel evenveel dagen op 18-6 gestaan als de planten in dit verslag.

Dus daar verwacht ik nog wel iets meer van, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Dag 63 12-12. (Maandag)

 

Grootste planten hebben nu 28 dagen voorgroei gehad.

De kleinste planten hebben 15 dagen voorgroei gehad.

 

Temperatuur met lamp aan rond de 28 graden.

Omgevingstemperatuur rond de 18 graden.

Luchtvochtigheid rond de 65%.

 

Doordat het wat minder waait is het weer wat warmer geworden in het hokje.

De planten staan er nog redelijk mooi bij, voor zover ik kan zien nog geen tekenen van rot.

Ze lijken wel een stuk minder te drinken als eerder, al wisselt dat per plant ook wel wat.

 

De foto's zijn ook van afgelopen maandag.

 

gallery_32929_18440_3850.jpg

 

gallery_32929_18440_1789631.jpg

 

gallery_32929_18440_131382.jpg

 

gallery_32929_18440_412539.jpg

 

gallery_32929_18440_1826474.jpg

 

gallery_32929_18440_1367931.jpg

 

gallery_32929_18440_696055.jpg

 

gallery_32929_18440_48052.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn die roze ziet er mooi uit. Gaat lekker. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net effe het verslag door genomen wat groeien die nog flink na omschakeling

 

Ben benieuwd wat het je gaat brengen

Ziet er in iedergeval netjes uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel allemaal!

 

 

De afgelopen week 2 keer een rotte top van 1 plant af geknipt.

En van 1 plant een deel van de bovenkant van de top, die was te warm geweest en uitgedroogd.

 

Verder gaat het nog goed, komende week weer wat foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees vaak verslagen van mensen die rot in SP hebben, dat is wel erg jammer.

 

Mooi dat het nog goedkomt maar voor de soort is het slechte reclame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...