Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Sugar Punch Onder 2X600W

Recommended Posts

Ach, de luchtvochtigheid is wat aan de hoge kant.

De plant die vooraan staat koelt te veel af doordat het z/w folie ertegenaan komt, en daar komt ook wel redelijk koude lucht vandaan, dus die folie is erg koud.

Dat zorgt voor condens/vocht in de top volgens mij waardoor het gaat rotten.

Dit keer waren de bladeren nog helemaal groen, enkel waren die aan het verleppen.

 

 

De rest van de planten heeft nergens last van qua rot tot nu toe.

Enkel is het veldje nogal geel geworden doordat een ph meter het niet goed meer deed.

Er zat schimmel op het meetgedeelte doordat de dop er steeds op ging en de meter nog niet droog was.

Dat vond de meter niet erg grappig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosrand, gaat lekker daar :) Mooi hoor die roze pheno. Ik had er ook eentje staan en die stak met kop en schouders boven de rest uit (heb net geoogst).

Rot had ik ook, maar slechts in 1 SP topje. Lees wel vaker dat SP rot gevoelig is, maar de andere 3 SP's hadden nergens last van.

 

Heb 1 keer een RLv van 80 gehad in de tent en de SP met rot was wel een hele compacte dikke top. Waarschijnlijk toch te nat geworden en gebleven door die hoge RLv.

 

Maar goed, tegen het einde van een ronde vreest iedere kweker wel voor rot en banaantjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die pH meters worden wel vuil. Had die van mijn paar dagen terug ook maar weer eens schoongemaakt omdat het er wat "funky" uit begon te zien :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch juist belangrijk om je pH meter vochtig te houden met bewaar-vloestof? Helemaal droog maken en dan de dop erop knapt die ook niet van op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het sp is die gevoelig is voor rot, dikke toppen + vocht is gewoon altijd een gevaar, door de verschillen zo klein mogelijk te houden is de kans het kleinst dat je problemen krijgt. Een ontvochtigger is zeker geen overbodige luxe,

LV hoger dan 55% geeft gewoon problemen op het laatst.

 

Er zijn zeker soortjes die niet/ of minder gevoelig zijn voor rot. Er zijn soorten die resistent zijn, dus als rot te rottig is ^^ kan je altijd nog voor zulke soortjes kiezen.

 

Tegen die vliegjes zou ik de volgende keer een teentje knoflook in je pot mee laten groeien. ( is trouwens ook goed tegen trips en spint) zelf hou ik ervan om ook nog een aantal chili's me te laten groeien. Die planten geven een stofje af waar ze liever niet bij in de buurt zitten. Hele goede ervaring mee ^^

 

Was een leuk verslag om te lezen en had er zeker wat aan, wat een soortje he,.... die SP, tis bijna buitenaards, beste weed die ik ooit geproefd heb, mn persoonlijke favoriet. ♥

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver90, Bij zo'n pen model PH tester is dat wel een beetje een gedoe. Heb er wel een met KCL bevochtigd watje in gehad, maar dat is toch ook wel wat gepruts.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, dag 77 12-12.

 

Grootste planten hebben nu 28 dagen voorgroei gehad.

De kleinste planten hebben 15 dagen voorgroei gehad.

 

Temperatuur met lamp aan rond de 25 graden.

Omgevingstemperatuur rond de 16 graden.

Luchtvochtigheid rond de 65%.

 

Vandaag weer 1 topje van dezelfde plant afgeknipt, zat 1 blad in die begon te rotten.

Verder wel wat vreemd uitziende blaadjes, bruin met iets wat schimmelachtig leek, gezien, maar veel blad is afgestorven door een ph probleempje.

Ik kan verder geen rotte plekjes vinden in die toppen, dus ik neem aan dat het enkel afstervend blad is.

Ik blijf het goed in de gaten houden.

 

Veel is omgevallen of later alsnog geknakt omdat ze te dicht op de lamp zaten.

Wel erg mooie en dikke toppen zitten er tussen!

 

gallery_32929_18440_143138.jpg

 

gallery_32929_18440_1318992.jpg

 

gallery_32929_18440_1723623.jpg

 

gallery_32929_18440_1416605.jpg

 

gallery_32929_18440_1072457.jpg

 

gallery_32929_18440_758084.jpg

 

gallery_32929_18440_910243.jpg

 

gallery_32929_18440_498755.jpg

 

gallery_32929_18440_1625116.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe jaar begint goed hier mooie kaarsen

Edited by Samaiine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Bosrand,

Wat een geweldig kweekverslag heb jij gemaakt terwijl ik de timmerman uithing.. :icecream:

 

Van harte gefeliciteerd man..

Een geweldig rondje weer van je.. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...