Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@Dilago: Hahaha, daar wordt aan gewerkt. Komt goed!

Was vanochtend te laat wakker om fotos te maken van de kleintjes, misschien kom ik daar vanaaf aan toe...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alhoewel er niet zo gek veel veranderd is ten opzichte van de vorige update post ik toch nog even een paar kiekjes van vanavond.

De uitschieters heb ik geknakt op gelijke hoogte met de rest van het veld en de achterste lamp ietsje lager gehangen. Ze ruiken heerlijk ondertussen, de geur doet denken aan Amnees maar dan wat zoeter.

 

Dan nu de foto's.

 

gallery_6495_18387_199845.jpg

 

gallery_6495_18387_103511.jpg

 

gallery_6495_18387_60868.jpg

 

gallery_6495_18387_169030.jpg

 

gallery_6495_18387_59154.jpg

 

Dit was 'm weer voor nu.

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi groen bij Dilago!

Op naar een top oogst! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik bij mijn Amnees ronde achteraf de helft te weinig water heb gegeven, ga ik de dosis verdubbelen bij deze ronde. Kijken hoe dat gaat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 dilago,

 

bij mij gaat er vanaf week 3 ongeveer 1.6 tot 1.8 liter om de 2 dagen de potten in,iedere pot apart....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook een paar die op 11 liters al meer dan 1 liter per dag zuipen... heb gister n kleine 30 liter geplompt op 19 dames, en morgen moet er weer zeker 20 liter in. Sommige waren nu al weer licht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister heb ik weer 20 liter in de lekbak gegoten evenals eergisteren, maar vanavond stond er nog een klein laagje water in de bak. Hieruit concludeer ik dat de dubbele dosis iets te veel van het goede is en zal de planten maar even een of twee dagen laten bijkomen. Dan kiep ik eens 30 liter in de lekbak en als ze dat wel opdrinken zal ik dit om de dag doen. Dat is het plan maar ik sta open voor andere suggesties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft ze op 12 potten 2 dagen 20liter/dag,dat is net geen 2liter/dag/pot,

lijkt mij weer net iets teveel van het goede.

Laat nou ook nog dat je bodem niet 100%waterpas ligt dan zijn er een x aantal potten die gewoon in het water drijven.

Zoals jij nu telkens water erin kapt langs onder,hoe is je aarde van boven in de pot? Droog zeker?

Mijn advies is schotels onder die 12 potjes en vanboven water geven,

om de 2 dagen zo'n 20l geven,iedere pot ongeveer 1.8 liter/2dagen,is een kleine liter/dag,verhogen kun je altijd nog.

Zo doe ik het,regelmatig steekgewijs eens aan de potten voelen,de zwaardere geef je dan wat minder,en de drinkers wat meer.

Het kan zo simpel zijn dilago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal planten uit de topictitel is niet meer kloppend, want ik kreeg later nog wat stekken. Het zijn drie stekken per 25literpot waarvan ik er acht heb staan en twee per 18literpot.

Water geven via de bovenkant is helaas geen optie, want de achterste planten kan ik niet bij. 40 liter is hoe dan ook net wat te veel van het goede, zal vanavond of morgenavond er 30 liter in kiepen.

 

De bodem is 100% waterpas overigens, zo is die gemaakt.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn kweek (4x c99) slurpen ze in 3dagen bijna 10 liter weg wat neer komt op 800ml per plant per dag.

Bij mijn vorige kweek kwam ik op het zelfde neer dus dat zou je wel als vuistregel kunnen gebruiken tijdens de bloei.

Verschil is wel dat ik 15Ltr potten heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweemaal de hoeveelheid was wat te veel in deze setting. Met name de planten achterin hadden moeite het weg te krijgen en de vloer is waterpas. Vanavond heb ik de planten 30 liter gegeven, dat is anderhalf keer zoveel als normaal. Als ze dit morgen niet opgezopen hebben ga ik terug naar 20 liter om de dag. Verder staan ze er prima bij al zeg ik het zelf.

 

gallery_6495_18387_40822.jpg

 

gallery_6495_18387_89827.jpg

 

gallery_6495_18387_128868.jpg

 

gallery_6495_18387_73076.jpg

 

gallery_6495_18387_34517.jpg

 

gallery_6495_18387_144841.jpg

 

gallery_6495_18387_128943.jpg

 

Dat was 'm weer.

 

Fijne avond en groet,

 

Dilago

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond die verdubbeling ook wel wat enthousiast, ik had voor 30 gegaan ipv 40 liter om uit te proberen.

Maar je hebt een mooi veldje zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het was ook wat te enthousiast maar gelukkig is er niks kapot. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen spint gezien maar wel tripsen, die krijg ik er elke kweek gratis bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn ze ook weer terug...

Daarom ga ik na deze komende kweek ook rigoureus schoonmaken enz, ik wil die ellende volgend jaar niet meer hebben.

Zeker niet als ik weer met amnees ga starten, dan ga ik er voor de volle 100% voor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de hoop maar opgegeven dat ik ooit van de tripsen afkom en de schade die ze aanrichten is beperkt dus zit ik er niet zo mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n 30-40 cm. De lamp kan hoger maar de planten vinden het zo fijner merk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komen weer Brother's Grimm C'99 zaden op de markt las ik gisteren op icmag.

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van welke breeder is dat Kanopi? Ik heb het origineel nog liggen van Br Grimm via frostbrothers en dan via Escobar freebees, dat is een F3.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr.Soul bringing back Brother's Grimm heet het topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik een netje over de planten gedaan. Ze gaan nog steeds goed, echter valt me wel op dat de planten achterin het iets minder doen dan de voorste planten. De bladeren krullen wat en ze hebben rode stengels.

 

gallery_6495_18387_91023.jpg

De plant rechtsboven heeft het wat minder naar d'r zin.

 

De planten voor staan er prima bij.

 

gallery_6495_18387_114000.jpg

 

gallery_6495_18387_59629.jpg

 

gallery_6495_18387_7346.jpg

 

gallery_6495_18387_55675.jpg

 

gallery_6495_18387_99425.jpg

 

Groet en fijne dag,

 

Dilago

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...