Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

wanner kunnen we een foto verwachten ......?

De laatste foto's zijn van nog niet zo lang geleden, het enige verschil is dat de baby's nu binnen staan en de volwassenen een overvloed van regenwater krijgen. :P

 

1e3potjes.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette oogst :verrygood Goed ook dat je het in weckpotten bewaard, daar zal de smaak alleen maar zachter/lekkerder/zoeter van worden :wave:

Edited by ktja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette oogst :verrygood Goed ook dat je het in weckpotten bewaard, daar zal de smaak alleen maar zachter/lekkerder/zoeter van worden :wave:

Dankje :) Dat is inderdaad ook de reden, 1 a 2 keer per dag doe ik pot 1 en 2 nog eventjes open om te luchten, die zijn nog een beetje aan het curen.

 

Voor de rest heb ik net de kleintjes overgepot en meteen een beetje geïmproviseerd met folie en afgesneden flessen zodat het meeste regenwater niet in de potten komen. Ik hoop dat het sterk genoeg is en dat de planten nog wel genoeg lucht krijgen.

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Queens vertonen nog geen teken van bloei, maar de Passion #1 zijn ondertussen al bezig! :D Eindelijk!

En bij de Sweet Skunks heb ik het plastic maar weg gehaald, zag er niet uit en het regent toch niet meer.

image.jpg

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie struiken maar of de kleintjes nog wat woorden is ff de vraag?

 

Succes iig

 

Pg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje dat is inderdaad de vraag ;) Ik hoop het in ieder geval. Ik las trouwens dat je wietbladeren gewoon op kunt eten en de wortels ook... Kijk als het niks wordt kan ik de plant gewoon nog opeten hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel de wortels goed wassen je wilt geen perliet tussen je tanden ;)

Ik eet de bladeren alleen als er spint in zit :rofl wel de webjes even verwijderen want deze plakken tegen je gehemelte :(

Kan deze op de schijf van 5 erbij geschreven worden :verrygood

 

Nu weer even serieus!

Kijk al een tijdje mee en erg jaloers op die struiken op je terras!

Die kleintjes zullen het moeilijk gaan krijgen ben ik bang of weet moeten een hele lange nazomer krijgen. Misschien nog een optie om ze binnen af te bloeien? Zo niet dan zoveel mogelijk beschermen tegen het slechte weer! Buiten houd ik altijd aan zodra er douw is zo snel mogelijk oogsten.

 

Succes verder

 

Skutters

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen afbloeien lijkt beste. Lekkere luchtverfrisser

De mijne staat soms snachts binnen en ik garandeer het je het is zalig opstaan wat een walm eenmaal ik beneden ben !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja binnen zou ook nog kunnen als het te slecht word, heb geen lampen enzo, maar het moet ook kunnen bij het raam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk zorg gewoon voor wat ventilatie en komt zeker goed !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Sweet Skunks heb ik net even naar binnen gehaald. Er wordt hagel voorspelt, dus dan wil ik ze liever niet buiten hebben...

image.jpg

De Queens staan ook in bloei!

image.jpg

En de Passion #1's ook, hopelijk blijft er nog wat staan na de hagel die is voorspeld...

image.jpg

image.jpg

 

Ik heb alleen nogal veel gele bladeren, vooral bij de #1's... Ook zitten bij een aantal veel bruine vlekken op die gele bladeren... Is dit overbevoeding of juist onder? Of iets anders?

 

Hoogtes:

Queens: 153 cm

#1's: 171 cm

Sweets: 11 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de andere kant bekeken, de bloei gaat lekker!

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tipje over het gebruik van hydro korrels. Die houden vocht vast, dus aan de oppervlakte van de pot hebben ze weinig zin, aangezien de wortels van je plant het vocht er dan niet uit kunnen opnemen. Je kan ze dan beter door de aarde mengen, of op de bodem van de pot doen. mvg ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tipje over het gebruik van hydro korrels. Die houden vocht vast, dus aan de oppervlakte van de pot hebben ze weinig zin, aangezien de wortels van je plant het vocht er dan niet uit kunnen opnemen. Je kan ze dan beter door de aarde mengen, of op de bodem van de pot doen. mvg ktja

I know, was meer de bedoeling van dat ze dan niet zoveel water zouden krijgen door de regen. Vorig jaar had ik ook dat de hele grond was uitgedroogd, met die korrels dacht ik dat die vochtig bleven en zo de grond niet zouden uitdrogen (wat niet zo is, die korrels drogen snel uit)

 

Onderaan de potten zitten die korrels ook trouwens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit. Die gele bladeren heb ik binnen ook last van en heb er ook niet echt een verklaring voor. Wellicht de grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit. Die gele bladeren heb ik binnen ook last van en heb er ook niet echt een verklaring voor. Wellicht de grond?

Denk het wel ja, het is voedingsarme grond, voeden doe ik 2-3x per week. Maar sinds de planten in de bloei zijn geschoten kwamen er ook een stuk meer gele bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten, en die gele bladeren lijken me volledig normaal. In bloeifase onttrekt de plant een stuk van zijn voeding uit de bladeren waardoor die geel kleuren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje magnesiumtekort beginnen ze te krijgen.Zie je aan die gele bladeren in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje magnesiumtekort beginnen ze te krijgen.Zie je aan die gele bladeren in het midden.

Bedankt, ik lees op geen enkele voeding wat ik heb dat er magnesium in zit. Ik heb enkel nog Powder Feeding zakjes liggen waar wel een beetje in zit, dus die zal ik dan geven :)

 

Of anders een flesje magnesium bestellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik nu ook achter kom, ik kweek op terra voedingsarme grond en gebruik Alga Bloom bloei voeding ipv Terra Bloom, en juist in Terra Bloom zit wel magnesium en in de Alga versie niet. Ik dacht dat er in beide hetzelfde zat, maar dan in andere verhoudingen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Queen:

image.jpg

Passion #1:

image.jpg

Sweet Skunk Auto:

image.jpg

image.jpg

2 grote takken afgebroken door een kleine storm:

image.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van die takken.

Maar toch leuk dat je de buren laat meegenieten van jou grote bomen :)

Nog toffe mensen daar, aangezien ze nog geen telefoontje gepleegd hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig van die takken.

Maar toch leuk dat je de buren laat meegenieten van jou grote bomen :)

Nog toffe mensen daar, aangezien ze nog geen telefoontje gepleegd hebben.

Ja klopt, een aantal buren heeft redelijk goed uitzicht op de planten. Van 3 buren weet ik dat het toffe mensen zijn, 2 andere buren weet ik dat het smerige verraders zijn. Maar 1 zal niet zo snel meer wat zeggen, die weet dat ik iets gefilmd heb waarmee ik 'm terug kan pakken ;) Die andere houd ook maar wijs d'r mond.

 

Gelukkig maar ^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stond hij zichzelf te rukken voor de ruit op jouw mooie plantjes toch?

hahaha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...