Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Water Afgemeld Watermaatschappij Opticlimate

Recommended Posts

Hoi boefjes,

 

Ik heb me vandaag afgemeld bij de watermaatschappij. Het betrof een commercieel pand waar ik een jaar een opti 6000 had lopen met bijbehorende app en tomaatjes en pepers. Bij de afmelding had ik 1500kuub water verbruikt. 1.5 miljoen liter. Dit vonden ze erg vreemd en moest ik met een foto van de meter bewijzen. Ook wilde ze weten wat ik er gedaan had. Verteld dat ik een koi zaak opgezet had maar de locatie voor logistieke problemen zorgde en de klandizie uitbleef. Met veel twijfel zeiden ze oké dan handelen we dit zo af. Wat zeggen jullie in een woonhuis dan is het nog vreemder? Meter ertussenuit halen antwoorden snap ik zelf ook wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijoen en half liter water is zo extravagant veel, zonder fors zwembad in de tuin, en dan nog moet je wel de kraan non stop aan hebben , omdat je zuiveringssysteem misschien wel steeds om onbekende reden afslaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan heb je 'nog maar een 6000'. Volgende keer toch maar dichter bij een rivier gaan zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de antwoorden dit vroeg k mezelf al af bij dat koelblok van a&t die verbruikte ook al aardig wat water.

En met die opti s helemaal en een bron boren ofzo doe je ook niet zomaar.

Maar t was toch ook mogelijk om een gedeelte water te hergebruiken ofzo ?

 

Racker zal wel raad weten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik denk dat zonder meter nog onhandiger is... 1.5 milj liter water gaan ze wel naar op zoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker zal zeggen ,eigen bron boren

 

Kijk ff naar de topics van green lady die heeft er een geboord.

Volgende keer in zo.n pand misschien het hemelwater opvangen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 is wel veel water maar omgerekend geen raar aantal.. maar als het zo raar is voor de maatschappij dan betekend dat vast dat de gemiddelde opti gebruiker zijn watermeter er tussen uit zal halen. maar of ze daar nou echt naar opzoek gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:excl: mental

 

thats a lot of water. i myself, looked at well water, cost is expensive, but then 20k ltr per day is aloud with out licence.

there are other ways around this, but you need to think out side the box.

 

i did find a solution to the problem, of metered water!

and i stand and test :innocent:

 

out come looks good :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekkage die een jaar heeft staan lopen ?

Pleepot vlotter blijven lopen en niet wetende dat dat geluid van jou zakelijke toilet kwam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS wil een antwoord op de vraag welke uitleg andere mensen geven bij een hoog waterverbruik.

 

Daar heb ik geen antwoord op. Er zijn wel genoeg mogelijkheden om dit waterverbruik te reduceren, maar dat was de vraag niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is dat wel een onderliggende behoefte racket. Want een opti moet altijd lopen bij mij.

dus graag je visie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

leak is the easy to prove, it can happen that an old pipe burst. that was installed in old house leaked for a long time,

i know of cases where, in fact the water company have knocked at doors of old people saying you have a leak,

you need to fix the leak with in 2 weeks or we will shut you off or charge you.

 

old pipe could not be seen any where, all you could do was here the water travel through pipe,

 

so answer is in fact that you can have a leak and never know it.

 

example old water pipe installed in foundation of house or building,, can you see it? no you cant!

 

the simplest answer is the best, and with out any stress. leak!

 

 

@starter what is the valvue of 1mtr of water through meter? euro 1.30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500m³ :rofl

En ik maar denken dat ik al veel verbruikte met mijn 16m³ zwembadje wat ik zomer's opzet,dat zijn net geen 100 van die badjes...

Dan trekt zo'n opti om de 3 dagen zo'n zwembadje van 16m³ leeg,dat is een enorme plas water B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort hoeveelheden kun je met een lek ook haast niet verklaren. Of je moet een smoes weten hoe niemand gemerkt heeft dat er anderhalf miljoen liter water weggelekt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wil je het nog gaan verklaren als je er toch al weg bent, zolang je het betaald zullen ze er niet over klagen uiteindelijk.

Een defecte watermeter zou je nog kunnen zeggen, ik heb wel al meerdere meters gezien die blijven hangen bij een bepaalde stand dus waarom zou hij niet een één teveel kunnen doordraaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat denk je Jaap... Tjonge jonge jij bent ook niet de snuggerste he vriend.

vooruit denken heet dat. Nieuw hokje nu in de maak

Share this post


Link to post
Share on other sites

off course water meter can be faulty, ! but normally you would find that the filter to the meter housing, or the piston get debris in it, which in turn, would infact stop the meter turning effeciently.

 

so the reading on the meter would be less. not more.

 

they do say 20% of meter fitted are faulty.

so you could argue if you wanted.

 

bottom line is its easy, to have a leak, if you hard of hearing you mite not here a toilet over flow and go down drain, this could be continuous.

 

if you run in to trouble, you mite tell the water company that you had a plumber out to correct leak, end of story

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd denk dat je met een kapotte toilet flotter een eind komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een twee jaar draaien de watermeter met een hamer aan gort meppen en er wat betonblokken naast leggen en krassen maken een idee?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

 

edit: niet zo handige opmerking.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een OC gebruikt niet veel water, het is alleen lang (15uur per dag schat ik)

 

Het is dus niet zo dat er een enorme straal water uitkomt, vergelijk de grootste OC maar met een keukenkraan die half open staat.

 

Een oplossing tegen een hoog waterverbruik hangt een beetje af van de reden waarom je uberhaubt een OC aanschaft,

 

-Is stealth de belangrijkste reden dan moet je kraan of bronwater hebben

-Wil je gewoon een goed klimaat en de mogelijkheid om met co2 te kweken, dan zijn er wel oplossingen voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch grappig dat je mij niet zo snugger noemt en het over vooruit denken hebt terwijl jij de gene bent die opzoek is naar een

logische verklaring voor een waterverbruik waar zelfs de watermaatschappij zijn vraagtekens bij zet..

 

dus dat noem je vooruit denken.. slim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me afmeld op een locatie is alles opgeruimd en elk spoortje opgeruimd dus ik kan me gewoon zonder zorgen afmelden. Wil alleen horen wat anderen als reden geven voor een buiten proportioneel gebruik.

 

zo nu snappen alle leeghoofden het ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter

 

what do you mean by this

 

"Ja wat denk je Jaap... Tjonge jonge jij bent ook niet de snuggerste he vriend.

vooruit denken heet dat. Nieuw hokje nu in de maak"

 

i dont understand

 

regards :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...