Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Jammer genoeg zal de Chuckstral niet helemaal tot hun recht komen deze ronde, maar ik zal in ieder geval een indruk krijgen van de top opbouw en natuurlijk smaak/werking. Chuckstral#2 wordt volgens mij een heel zoet wietje. :icecream:

 

Chucky's bride is afgelopen week uit de shop van Sannie verwijderd, maar dat is hem inderdaad. ;)

Ik zal de link in mijn post aanpassen.

 

@Krasi: ideaal voor in jouw 120Q ;) , maar in grotere ruimtes waar je niet of moeilijk bij de potten kunt komen lijkt me dit ook niet praktisch.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gevechtje daar beaker :whistle:

 

ziet er netjes uit, soortjes die mijn aandacht iig ook trekken!

 

ik volg :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sensi, dat krijg je met zoveel voorgroei, maar ik geef de strijd niet op. :D

 

Dag 14 12/12

 

Het veldje is al weer mooi dichtgegroeid en de 4 grootsten zijn begonnen met bloemetjes maken.

 

Overzicht.

gallery_32885_17826_244787.jpg

 

Uruana#1

gallery_32885_17826_187098.jpg

 

Uruana#2

gallery_32885_17826_138847.jpg

 

HLG13#1

gallery_32885_17826_34488.jpg

 

HLG13#2

gallery_32885_17826_109013.jpg

 

Gisteravond heb ik het kraantje dichtgedraaid en vanavond geef ik ze ieders handmatig 1 later water met bactrex.

Morgenavond zet ik het kraantje weet open.

 

Verder niks te melden. :smoke

 

Fijn weekend iedereen!

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel een mod-meeting hier. :innocent:

 

wel een mooie volle bak daar ach een uitdaging zullen we maar zeggen, heb ik ook wel eens last van :whistle: .

 

Ik ben wel benieuwd hoe lang alles nog doorgroeit, mijn uru fem testers groeiden nog tot ongeveer dag 22, en de herries destijds iets minder lang dus ik hoop dat alles gauw op de rem trapt.

 

alles wel lekker gezond zover, systeem werkt goed voorlopig.

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik de meeting dan meer even verstoren :likken:

 

Ziet er mooi uit! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeting???

 

O pardon,

Maar nou ik er toch ben, luister, lees ik stiekem toch mee..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje: mod-meeting? :lol: Gezellig toch?

Het systeem bevalt me tot nu toe goed.

Alleen verdampt er ontzettend veel water, waardoor de lv enorm oploopt, maar daarover straks meer. ;)

 

@shelby en oude rocker: niemand stoort hier hoor! :likken: Thanks. :)

 

Dag 17 12/12

 

Door de lage temperatuur de afgelopen maand, is de temperatuur in de tent heel goed onder controle te houden, waardoor de afzuiger eigenlijk constant op 20% blijft draaien. Heel af en toe gaat ie 1 standje hoger, maar even later springt ie alweer terug.

Op zich is dat ideaal natuurlijk, maar doordat er zo weinig wordt afgezogen en omdat het AutoPot systeem zoveel water verbruikt, loopt de lv enorm op.

 

Maximale waarden.

gallery_32885_17826_107395.jpg

 

Minimale waarden.

gallery_32885_17826_109077.jpg

 

Op dit moment vind ik het nog niet zo erg, maar ik denk toch dat ik vanaf week 5 overstap op de variac en de afzuiger wat harder laat draaien. De tent staat in een ruimte met een radiator en overdag staat de verwarming ook aan, dus ik zou niet weten hoe ik die lv straks naar beneden kan krijgen. Iemand suggesties?

 

Het bladerdek is na de snoeibeurt alweer helemaal dichtgegroeid.

Er komt vrijwel geen licht meer op de potten.

gallery_32885_17826_18397.jpg

 

De Chuckstral#3 rekt haar onderste fan leaves uit om nog een sprankje licht mee te pikken wat nog door het bladerdek komt.

gallery_32885_17826_25857.jpg

 

Zo staat het er nu dus bij.

gallery_32885_17826_52974.jpg

De toppen recht onder de lamp zitten er zo'n 30cm. onder vandaan, maar ze hebben er schijnbaar geen last van.

Ik kan de lamp nog wel iets omhoog doen, maar wil dit pas doen als de groei er helemaal uit is. Ik hoop ze zo nog een beetje te drukken.

 

De Uruana#1 blijft heel compact en laat zich een beetje ondergroeien door de anderen.

gallery_32885_17826_231023.jpg

Ik zal haal straks proberen op te hogen, want ze heeft wel veel zijtoppen die nu haast geen licht krijgen.

 

Uruana#2.

gallery_32885_17826_107113.jpg

 

Begin bloei bij de Chuckstral#3.

gallery_32885_17826_72183.jpg

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor, volgens mij worden de uruana's erg wit straks. Nu al zoveel glittertjes. :wub:

 

Wat betreft de LV, kun je proberen wat zeiltjes op de potten te leggen en indien mogelijk niet een soort deksel op het reservoir van de autopotten te maken? Als die er nog niet opzitten natuurlijk. Nu is het vast niet gezond voor je filtertje.

 

wat is de LV dan in de ruimte? anders lijkt het er toch op dat er meer moet worden ververst.

 

misschien dat alle beetjes wat helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die glittertjes voorspellen iets moois in aantocht. :verrygood

 

De reservoirs zijn afgedekt en de verdamping komt volgens mij hoofdzakelijk via de bladeren (er is ook veel blad).

De toplaag van de potten is gewoon droog.

De lv in de kamer zelf is max. 76%.

Overdag heb ik de deur van die kamer gesloten om het zo donker mogelijk te houden, maar met het extra zeil in de tent, moet ie wil lichtdicht genoeg zijn.

Morgen zal ik de deur van de kamer gewoon open laten en zien wat de lv dan doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iceberg2k: Eigenlijk jammer dat die bomen in zo'n klein tentje staan, ofnie. ^_^

 

Ik ben net nog even met de Uruana#1 bezig geweest en heb haar 20cm. hoger gezet. :icecool

gallery_32885_17826_135087.jpg

 

Er zijn nu een stuk meer toppen die licht krijgen.

gallery_32885_17826_97915.jpg

 

Het veldje vind ik vlak zat zo. :D

gallery_32885_17826_170776.jpg

Of toch nog niet helemaal...

 

De top rechtsachter van de Uruana#2 heb ik als laatste nog even een knak gegeven en vanaf nu laat ik de dames verder met rust.

gallery_32885_17826_146958.jpg

 

Beginnende bloei bij Chuckstral#2.

gallery_32885_17826_73419.jpg

 

Topje van de HLG13#2.

gallery_32885_17826_83443.jpg

Deze gaat volgens mij hele dikke toppen geven. :rolleyes:

 

:wave:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een verhoog constructie's, heb jij stellingbouw gedaan? :lol:

 

lekker vol, kan snel gaan he beaker!

 

maatje van me heeft ook altijd hoogte-issues.

hij heeft onlangs een topshield gekocht om onder zijn lamp te monteren.

koste iets van een 20€

 

ben onlangs gaan kijken en toch wel verschoten wat het van directe warmte straling tegen houd!(want dat is het probleem als ze er te dicht op staan

kan echt m'n hand vlak onder de lamp houden, misschien wat voor jou?

 

gaat lekker voor de rest :tu

 

edit: net wat opgezocht:

planten kunnen tot 10 cm van de kap af staan

klikklik

 

staat ook een testje van tim en de topschield pro hier op het forum -> klikklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg heb ik last van hoogtevrees, anders had ik wel een baan gezocht in de steigerbouw. :D

 

Zo'n Topshield heb ik hier ook wel liggen hoor.

gallery_32885_13431_71966.jpg

3 jaar geleden ook tijdens mijn Jackberry x NYCD rondje gebruikt. ;)

 

Op dit moment heb ik geen warmteproblemen, dus hoef ik deze ook nog niet te gebruiken.

Als het eventueel niet nodig is, gebruik ik hem liever niet, maar als de dames door blijven groeien, zal ik deze zeker gebruiken.

 

Toch bedankt voor de tip. :tu

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

die modjes, alles hebben ze liggen, en ik wilde nieuw uit de hoek komen..... :specool

 

je hebt hem maar bij 1 rondje gebruikt ofwat?

gek wat zo'n stukje plastic kan doen toch, ik was er van verschoten!

 

de vraag is of het veel verlies geeft, daar zou ik wel eens een testje mee willen zien....

m'n maat wint er toch een 30-40 cm hoogte mee....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik deze bij 2 rondes toegepast.

Als je deze toepast, terwijl het eigenlijk niet nodig is, zal het zeker wel verlies geven volgens mij.

Maar bij hoogteproblemen zal het een hoop van je oogst redden.

Het is altijd beter dan verbrande toppen/lichtstress. :rolleyes:

 

Als ik de keus heb om de lamp 40cm. boven mijn gewas te hangen zonder Topshield of de lamp 10-20cm. boven mijn gewas met Topshield, dan kies ik toch voor het eerste. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heel mooi uit, ik lees de laatste tijd wel meer over dat autopot systeem. Misschien is dat ook wel wat voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Dilago.

Het is een simpel maar efficiënt systeempje, die je met diverse mediums kunt gebruiken.

 

Ik had ook al vaker gelezen dat dit systeem ook toe te passen is met Biologische voeding, maar eigenlijk geen compleet verslag over kunnen vinden.

Oke, Chassie heeft er wel een verslag over gemaakt, maar dit was meer een test of dit systeem ook werkt met Complete Organics en hij had ook geen extra perliet toegevoegd aan de aarde (Goldlabel Custom - no perlite) en aangezien hij toch tegen een paar problemen aanliep (welke, op de drooglopers na, los staan van de AutoPots btw), heb ik besloten om het systeem zelf maar uit te gaan testen. Hopelijk weet ik dit tot een mooi eindresultaat te brengen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker,

 

100x80 is inderdaad wat zuinig voor die bomen.

Als je klaar bent met knippen kun je de stammen nog wel als weipalen gebruiken.

 

Nu hier over autopots gesproken wordt kan ik mijn mening toch niet weg laten.

Ik gebruik het nu als beginner en krijg er tot nog toe veelbelovende resultaten mee.

De plant bepaalt wanneer ze water krijgt en niet jij, zo laat je de natuur het werk doen.

En als ik hier naar de planten van beaker kijk kan ik zeggen dat de planten in de autopots het net wat beter doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het zeker goed op de AutoPots, maar de vergelijking met de beide Chuckstrals (niet in de AutoPots) is in dit geval niet echt realistisch.

 

Als ik er de kans nog voor krijg <_< , zal ik ook een keer een ronde doen met 2 Chuckstrals in de AutoPots en 2 Chuckstrals zonder AutoPots, maar wel in dezelfde potten en dan allemaal stekken van dezelfde moeder.

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe groot het verschil werkelijk is. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het Autopots systeem ook eens probeer om te kijken of het bevalt. Tot nu toe geef ik altijd water met de hand water en om bij de achterste planten te komen blijft lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker, Puk Support verkoopt een cleaner voor organische voeding, Oxy Org, wellicht is het dan toch mogelijk om ook de organische voeding via het Autopot systeem te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Krasi. :specool

De Oxy Org moet je dus combineren met Drip Clean voor een synergerende werking.

Dit lijkt me ook wel interessant om een keer uit te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19 12/12

 

Overzicht

gallery_32885_17826_196083.jpg

 

Uruana#1

gallery_32885_17826_113563.jpg

 

Uruana#2

gallery_32885_17826_18264.jpg

 

Ik heb ook een paar stekjes in mijn DP90 in bloei gezet onder T-neon.

Vandaag staan die 11 dagen op 12/12, maar de stek van de Uruana#2 laat ballen zien! :head_hurts_kr:

gallery_32885_17826_31484.jpg

 

gallery_32885_17826_137241.jpg

 

gallery_32885_17826_38898.jpg

Deze stek heeft trouwens wel een heel slechte start gehad, want ik heb deze als experiment laten wortelen in een glas water met daarin een mespuntje stekpoeder (ja, ik experimenteer er wat van af :nerd ). Ze heeft er 3 weken over gedaan om een paar kleine worteltjes te ontwikkelen. Hopelijk komen deze ballen door de stress en komen er geen ballen bij de Uruana#2 onder de HPS.

Tot nu toe nog niks gevonden wat op ballen lijkt onder de HPS.

 

HLG13#1

gallery_32885_17826_320160.jpg

 

HLG13#2

gallery_32885_17826_100481.jpg

 

Chuckstral#2

gallery_32885_17826_41142.jpg

 

Chuckstral#3

gallery_32885_17826_33863.jpg

 

Groeten Beaker

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker,

Haal je die ballen er meteen af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, met plant en al! :execute

Dit stekje verdwijnt direct in de kliko.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...