Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

wat een snoepgoed beaker! :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi, ben benieuwd of je tevreden bent over het autopotsysteem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update met levende dames! :D

 

De dames hebben vanaf donderdag geen water meer gekregen en gisteravond heb ik ze allemaal op de kop gehangen. :execute

 

Veel compacte plakkerige toppen, maar ook nog veel fluf.

Ik was eerst nog wel bang dat ik ze te rigoureus had gediefd. :likken:

Het dichte bladerdek is volgens mij nog de grootste veroorzaker van de fluffy topjes.

Ik zat in het begin nog te twijfelen om defoliation toe te passen (blad verwijderen in week 4 12/12), maar omdat er ook vaak wordt beweerd dat je het blad nou juist moet laten zitten en dat het belangrijker is dat het blad licht krijgt dan dat de toppen rechtstreeks licht krijgen, heb ik dus besloten om alle bladeren te laten zitten.

Volgende keer ga ik defoliation toepassen en kijken of ik verschil merk. ;)

Op zich valt het mij nog niet eens tegen, want ook onder het bladerdek zijn nog behoorlijk wat compacte toppen tevoorschijn gekomen, maar vrij licht van kleur.

 

@dilago: over het AutoPot systeem ben ik wel tevreden, alleen nog niet over de manier zoals ik het heb toegepast.

Volgende keer gooi ik geen laagje perliet meer onder in de potten en wil ik de voeding ook in het vat hebben.

Ondanks dat ik ze vaker bij heb gevoed dan nodig zou moeten zijn volgens Bio-Tabs en de extra thee, vertoonden ze al vrij snel tekorten.

Ik denk dat de buffertabs hun werk ook niet hebben kunnen doen, omdat het water volgens mij niet hoog genoeg werd opgezogen in de potten (door de extra perliet onderin).

Ik wil dit systeem ooit nog eens op kokos uitproberen, maar dan moet ik wel eerst goede ph en ec meters hebben.

 

Gisteravond nog wat foto's genomen voordat ze omgingen.

 

Dag 63 12/12

 

Overzicht

gallery_32885_17826_294547.jpg

 

Uruana#1

gallery_32885_17826_123491.jpg

 

gallery_32885_17826_432097.jpg

 

Uruana#2

gallery_32885_17826_209357.jpg

 

gallery_32885_17826_167479.jpg

 

HLG13#1

gallery_32885_17826_246670.jpg

 

gallery_32885_17826_172652.jpg

 

HLG13#2

gallery_32885_17826_285552.jpg

 

gallery_32885_17826_243688.jpg

 

Chuckstral#2

gallery_32885_17826_355952.jpg

 

gallery_32885_17826_137358.jpg

 

Chuckstral#3

gallery_32885_17826_217608.jpg

 

gallery_32885_17826_264374.jpg

 

gallery_32885_17826_42189.jpg

 

Zo... nu blijven ze ongeveer 2 weken in de tent hangen.

 

:wave:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker genieten :dribble:

wat word de volgende ronde ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaaaauw ziet er mooi uit Beak!

 

Kan niet wachten om te proeven,

Succes met de laatste loodjes

 

Tramp

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er lekker uit inderdaad.

 

Ik heb dat blad wel/niet verwijderen ook een keer geprobeerd en merkte niet veel verschil. Al had ik niet de hele tent gedaan, maar de ene helft van de planten wel en de andere helft niet. Ben benieuwd of jij nog wat merkt als je de hele tent doet. Ik had eerder het gevoel dat ze er last van hadden dat ze minder goed konden verdampen nadat er wat blad verwijderd was.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heerlijk uit man, mooi afgebloeid ook.

Ik ben benieuwd hoe het met die tabs gegaan is, ik denk dat die nog (bijna) onopgelost in de aarde zitten.

Succes met knippen binnenkort!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat je zelf misschien niet 100% tevreden bent vind ik het er toch indrukwekkend uit zien hoor:tu

Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke smaak uit valt van je soorten.

Heb je al plannen voor een nieuwe ronde, wat het gaat worden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dilago: over het AutoPot systeem ben ik wel tevreden, alleen nog niet over de manier zoals ik het heb toegepast.

Volgende keer gooi ik geen laagje perliet meer onder in de potten en wil ik de voeding ook in het vat hebben.

Ondanks dat ik ze vaker bij heb gevoed dan nodig zou moeten zijn volgens Bio-Tabs en de extra thee, vertoonden ze al vrij snel tekorten.

Ik denk dat de buffertabs hun werk ook niet hebben kunnen doen, omdat het water volgens mij niet hoog genoeg werd opgezogen in de potten (door de extra perliet onderin).

Ik wil dit systeem ooit nog eens op kokos uitproberen, maar dan moet ik wel eerst goede ph en ec meters hebben.

Klinkt niet heel positief vind ik. Ga je het autopotsysteem de eerstvolgende kweek weer gebruiken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha: de HPS wordt voor een tijdje opgeborgen en gaat pas na de zomer weer gebruikt worden.

De aankomende maanden ga ik weer verder spelen onder Tneon.

Ik heb een moedertje van de Uruana#1 en van Chuckstral #1, 2 en 3 en voor de variatie heb ik nog 3 Santa Maria's en een Rooie Lieb ontkiemd.

Hoe het precies gaat lopen, moet ik nog even aanzien. Misschien ga ik eerst weer een paar kruisingen maken. :rolleyes:

 

@Supertramp: Thanks. Nog eventjes geduld. :D

 

@Wietefras: dank je.

Ik weet ook niet zeker of de kleine topjes door het vele blad komt, maar ik wil defoliation sowieso een keertje uitproberen.

Ik vermoed nu zelfs, dat mijn dames gewoon veel te weinig voeding hebben gehad en dat ik daardoor zulke iele topjes heb gekregen.

 

@bosrand: dank je. ;)

...

Ik denk dat de buffertabs hun werk ook niet hebben kunnen doen, omdat het water volgens mij niet hoog genoeg werd opgezogen in de potten (door de extra perliet onderin).

...

Ondanks ik het vat 2 dagen voor het omhalen heb afgekoppeld, waren de AutoPots toch nog behoorlijk nat, tot een cm. of 2 vanaf de toplaag, dus mijn bovenstaande uitspraak is niet juist, want het water werd wel hoog genoeg opgezogen.

Ik zal eens kijken of ik nog iets van de buffertabs terug kan vinden.

 

@Iceberg2k: de opbrengst had veel hoger kunnen zijn, maar verder ben ik wel tevreden over de kwaliteit hoor. :)

Ik zal vanavond eens een foto schieten van de dames hoe ze er nu bij hangen. De toppen krimpen altijd bij het drogen, maar ik vind het dit keer wel een heel zielig gezicht. :whistle:

Echt concrete plannen heb ik nog niet voor mijn volgende ronde. Zie mijn reactie bij chucha. ;)

 

@dilago: ik ben niet positief over het vat vullen met alleen water en denk dat het beter was gegaan als ik voeding in mijn vat had gehad i.p.v. de manier zoals ik nu heb gedaan.

Bij mijn eerstvolgende ronde onder HPS ga ik dit systeem zeker wel weer gebruiken, maar dan anders. :D

 

@Cum Laude: dank je. Ik heb gisteren een topje van haar geprobeerd en de uitwerking is heerlijk stoned.

De smaak blijft nog een beetje op de achtergrond, maar dat komt wel na een tijdje curen.

 

Ik zal vanavond ook nog wat foto's maken van de Uruana#1, HLG13#1 en 2 onder Tneon.

Deze staan vandaag 61 dagen op 12/12.

Mooie vergelijking tussen HPS en Tneon, waar de Tneon in dit geval als winnaar uit de bus komt.

Hieraan kun je dus goed zien, dat er iets niet helemaal goed is gegaan met de HPS ronde. :innocent:

 

:wave:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over het hoofd gezien maar zien er fantastisch uit die foto's, dat het je mag smaken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Gorilla.

Smaken doet het zeker wel.

Bevalt me beter dan de shopwiet van afgelopen weken. :smoke

 

Hierbij nog even de beloofde foto's.

 

Overzicht

gallery_32885_17826_106494.jpg

Zo hangen ze er nu bij. :rolleyes:

 

De plantjes onder Tneon (kwaliteit van de foto's zijn helaas wat minder :whistle: )

 

Dag 62 12/12

 

Uruana#1

gallery_32885_17826_219007.jpg

 

gallery_32885_17826_380244.jpg

 

gallery_32885_17826_401587.jpg

 

HLG13#1

gallery_32885_17826_307004.jpg

 

gallery_32885_17826_158761.jpg

 

HLG13#2

gallery_32885_17826_268068.jpg

 

gallery_32885_17826_332068.jpg

 

gallery_32885_17826_266895.jpg

 

Ze hebben de afgelopen 10 dagen alleen nog maar water gekregen en ik laat ze sowieso nog een week staan.

 

Fijn weekend allemaal.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de wortelkluiten weggegooid en heb nog een foto gemaakt van de kluit van de Uruana#2.

Bij alle 4 AutoPots zag de kluit er hetzelfde uit.

gallery_32885_17826_317065.jpg

Je kunt goed zien dat het bijna tot aan de toplaag is geworteld. :specool

Ik ben op zoek gegaan naar de buffertabs, maar deze zijn toch wel helemaal opgelost. Misschien zijn ze zelfs te snel opgelost? :rolleyes:

Het viel nog niet mee om in de kluit te wroeten, want het was een compacte wortelmassa.

De gele wortels komt doordat deze kluit al negen dagen staat. Toen ik de kluit had bekeken, vlak nadat ik ze had omgehaald, waren de wortels wel mooi wit. ;)

Ik denk toch dat de AutoPot hele mooie resultaten kan geven met voeding in het vat. :)

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst en een nette wortelkluit ook inderdaad. Leuk systeem zo met die AutoPotten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Wietefras.

 

Vanavond heb ik de HLG13#1 en #2 onder Tneon omgehaald. De Uruana#1 laat ik nog een paar dagen langer staan.

Ze hebben vandaag 69 dagen op 12/12 gestaan.

Ondanks 18 dagen alleen kraanwater, staan ze er nog steeds mooi groen bij.

 

HLG13#1

gallery_32885_17826_115986.jpg

 

gallery_32885_17826_131134.jpg

 

gallery_32885_17826_237574.jpg

 

HLG13#2

gallery_32885_17826_341609.jpg

 

gallery_32885_17826_335891.jpg

 

gallery_32885_17826_81462.jpg

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, ziet er prachtig uit! :specool

 

Je droog hok ziet eruit als een operatiekamer; net nieuw folie gespannen?!

..verder vroeg me af of die HLG13#1 bewust in een zwarte omgeving staat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je HarryvG. :)

Mijn "drooghok" is dezelfde tent als waarin ze zijn afgebloeid met inderdaad nieuwe folie. ;)

De HLG13#1 heb ik voor de foto even uit het tentje gehaald (DP90). Op de foto staat ze voor de DR150W tent.

 

Eergisteren heb ik de Uruana#1 onder Tneon omgehaald.

Ze heeft 73 dagen op 12/12 gestaan en de laatste 20 dagen alleen water gehad, de laatste 2 dagen geen water meer en de laatste 24 uur de lampen uit.

Volgens mij had ze het nog wel een week langer vol kunnen houden, maar die tijd kon ik haar niet meer geven.

 

gallery_32885_17826_196553.jpg

 

gallery_32885_17826_104821.jpg

 

gallery_32885_17826_9409.jpg

 

gallery_32885_17826_11970.jpg

 

Dan zijn we zo'n beetje aan het eind van dit verslag gekomen.

 

Misschien dat ik binnenkort nog een paar foto's plaats van de toppen, om het verschil te zien tussen HPS en Tneon.

 

Alvast een fijn weekend iedereen.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vergelijking ben ik ook wel benieuwd naar. Vond gisteren toevallig nog een (hoofd) topje die ik onder T-neon had gegroeid. Echt schattig vergeleken met de monsters die je onder HPS krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze dan; de lang verwachte vergelijkingsfoto's. :whistle:

 

Deze soortjes had ik onder HPS en onder Tneon afgebloeid.

Zoek de verschillen.

gallery_32885_17826_226687.jpg

Klein detail: de Uruana#1 onder HPS was niet getopt. 1 van deze 3 topjes is de "hoofdtop". :wacko:

De Uruana#1 onder Tneon was wel getopt.

 

gallery_32885_17826_15292.jpg

Bij de HLG13#1 geldt hetzelfde als bij de Uruana#1: onder HPS niet getopt en onder Tneon wel.

 

gallery_32885_17826_266717.jpg

De HLG13#2 was zowel onder HPS als onder Tneon getopt.

 

Als laatste nog een topje van de Chuckstral#3. :wub:

gallery_32885_17826_169842.jpg

 

En hiermee draai ik een eind aan dit verslag.

Iedereen bedankt voor de reacties. :wave:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...