Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Kut Verslag, 50X Lemon Haze

Recommended Posts

Succes met je verslag, zonde dat je nu al met warmteproblemen zit, maarja wel logisch met het weer van de afgelopen dagen.

 

Ik was ook benieuwd waarom potjes en geen kratjes, maar dat heb je al beantwoord. Waarom gebruik je geen rfx?

 

Ik wil straks ook zo een 2,4 tentje gaan halen, twijfelde of ik met opti moest nemen, maar nu ik dit zie zou een opticlimate wel ideaal zijn toch?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

komando, ligt aan je ruimte, of je een goede plek hebt om af te blazen, met hoeveel lampen je wilt draaien, ect. opti is wel luxe, maar vereist wel wat investering en kennis/aansluiten water/elektra. opzich is het wel te doen zijn 1/2 kweken per jaar dat je je wattage wat terug moet dimmen op deze wijze.

 

deze mapito is al jaren oud en ik zie geen reden om het te vervangen voor rfx. is beide steenwol. zou ik een nieuw projectje opstarten dan ga ik liever wel voor een schoon medium bij aankoop, dus rfx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet een airco in je ruimte kunnen plaatsen en dan passief aanzuigen, uitblazen naar buiten...

 

Airco op 18 graden instellen en dan zuig je redelijk koud aan met dit weer, hoef je ook niet te dimmen. Zo een airco zal waarschijnlijk ook minder elektriciteit verbruiken dan een opti.

Opti klinkt mooi, maar net wat je zegt, je moet best handig zijn. Als er geen wateraansluiting is in je kamer moet je zelf van alles aanleggen.. Mij niet gezien :P

 

 

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dunne vingers. Lemon haze heeft altijd wel zijn karakter.

 

Volgens mij is de bloeitijd wat korter als een amnees. Maar ligt eraan welke pheno jij hebt.

 

Succes, Cum Laude.

 

Ligt er ook aan welke pheno van amnees je bedoeld. Ik denk dat ik een korter bloeiende commerciële variant heb.

Wat is jou ervaring kwa potentie van een lemonhaze in gewicht ten opzichte van eem amnees, en wat is korter voor jou in weken uitgedrukt? Amnees 9,5 week.

 

Zou er voor tekenen hoor een weekje minder en een wat exclusiever soortje :P

Ik duidde meer op het het karakter van de smaak beleving. Ik heb zelf niet eerder een lemon haze gezet. Iemand die ik kende in het verleden wel eens maar is voor mij te ver weg. Een goed afgebloeide amnees staat wel minimaal een week of 12 als je de hem echt wilt afbloeien en niet jong. Maar de skunk achtige dominanten zijn rond week 9/10 klaar. Korter is voor mij een bloeiperiode van rond de 9 weken.

 

Langer laten staan kan altijd als het klimaat en de plant het toelaat uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet een airco in je ruimte kunnen plaatsen en dan passief aanzuigen, uitblazen naar buiten...

 

Airco op 18 graden instellen en dan zuig je redelijk koud aan met dit weer, hoef je ook niet te dimmen. Zo een airco zal waarschijnlijk ook minder elektriciteit verbruiken dan een opti.

 

Heb wel een airco, maar die maakt erg veel lawaai. Ga die misschien inzetten overdag( als de planten slapen) wanneer ze op12-12 gaan, omdat ik dan de dag nacht temperatuur uit elkaar zal moeten trekken.

 

Cum Loude, denk dat je die 12 weken amnees nauwelijks meer kan vinden. Die van mij is met 9,5 week perfect afgebloeid. Heb ze wel gehad een paar jaar terug die ik 12 weken liet staat. Hoop dat ik deze met 9 weken kan oogsten, is een gokje of lemon haze neer te zetten. Hoop dat ze potentie hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet een airco in je ruimte kunnen plaatsen en dan passief aanzuigen, uitblazen naar buiten...

 

Airco op 18 graden instellen en dan zuig je redelijk koud aan met dit weer, hoef je ook niet te dimmen. Zo een airco zal waarschijnlijk ook minder elektriciteit verbruiken dan een opti.

Opti klinkt mooi, maar net wat je zegt, je moet best handig zijn. Als er geen wateraansluiting is in je kamer moet je zelf van alles aanleggen.. Mij niet gezien browse.php?u=75H24kMfWkalmfpLEaOBTkh39g6n5uBahocmjy3uwnMbiT0OaWb2IFYp35DfQeUG6ZuiiSsqB%2BlRPbeClg%3D%3D&b=53

 

Gewone airco klinkt ook wel mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kiest voor een airco en gesloten of je doet het met afzuiging, beide heeft niet erg veel zin.

Dan sta je warme lucht aan te zuigen en de koele lucht van de airco zuig je bijna ook gelijk weer af naar buiten.

 

En een waterleiding aanleggen stelt niet heel veel voor als je tyleen leiding gebruikt.

Enkel moet je dan ergens een leiding doorzagen en een t-stuk ertussen plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

airco helpt wel wat, je koelt de ruimte waarin de tent staat af. maar als er lucht van 26 gr binnenkomt koel je de ruimte misschien tot 22 gr.

 

ik wil em gebruiken als de planten slapen voor de nacht temp. dan word er ook minder afgezogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit een sterk soortje een wietje die me wel ff me bekkie doet houden ( da zeg wel wa :P ).

 

opbrengsten etc waag ik me niet aan. tjah en compactheid ken je denk ik met 10 weken 30+ graden met elk soortje wel gedag zeggen. doorgaans mooi compacte wiet maar niet zo overdreven als en k2 of een bubblegum :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een andere plek piet. Had liever kratjes gehad en kleine verhoging, kan nu ook mn drain niet (goed) meten. maar heb niet zon zin alles te veranderen. Voordeel van potten is wel dat je ze makkelijk kan rangschikken en als je er 2/4 in 1 krat hebt en er zitten wat mindere tussen moet je weer gaan ompotten ect.

 

good old pots

 

Ja dat is dan weer een voordeel.

Je kan er natuurlijk ook wat extra gaten in maken om je drain beter te kunnen meten.

Maar ja , jou kennende gaat dat zeker niet gebeuren :lol:

 

Je blijft ook altijd maar pito gebruiken he....Heeft dit alleen met het aantal waterbeurten te maken

of heb je nog meer goeie redenen??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks wat tegen slagen veel succes!! Ik heb altijd nuttige tips van jouw gekregen dus leuk om eens een verslag van jou te zien :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piet nee er is geen specifieke reden om mapito te gebruiken. Deze is al oud en zie geen reden om het te vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is al oud en zie geen reden om het te vervangen.

 

je zegt het alsof het goed is dat de mapito oud is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee miami. Ik gebruik deze al heel heel lang voor paprika planten. Bedoel dat het niet zo is dat ik vorige week mapito heb gekocht omdat ik mapito zo goed vind. Het is er en is geen reden om het te vervangen. Hoop dat t zo duidelijk is, gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, maar gaat mapito niet achteruit naarmate de tijd zoals aarde?

 

ik moet erbij zeggen dat ik geen verstand heb van mapito of rfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb weer geen verstand van aarde, maar lijkt me dat die uitgeput raakt. mapito komt niet met een buffer maar op hydro voed je vanaf de start op maat.

de vlokken worden wel wat kleiner maar daar ondervind ik geen hinder van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke duidelijk, bij aarde kan je niet blijven opwaarderen idd

 

thanks voor de uitleg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes super,ik ga je volgen.

Vraagje wat is nou precies het verschil tussen mapito en RFX ?

Ik dacht altijd dat het hetzelfde was :nerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn een paar verschillen.

 

1. Mapito is hergebruikt steenwol en komt met restzouten, rfx komt "schoon"

2. Mapito zijn steenwol vlokken met kokos, Rfx zijn enkel steenwol vlokken. Iets vaker water geven op Rfx. Kun je zowel als voordeel als een nadeel zien.

3. Rfx vlokken zijn wat groter.

 

Zou gewoon rfx of kwx kiezen voor de gene die over willen stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En RFX is altijd met eb en vloed ?En hoe lang laat je het water erin staan?

En dat water wat je uit eindelijk wegspoelt kan je meten als drain en deze waardes zijn altijd goed ?

Dat is echt iets wat ik mis bij coco slabs.

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kutverslag :whistle:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

En RFX is altijd met eb en vloed ?En hoe lang laat je het water erin staan?

En dat water wat je uit eindelijk wegspoelt kan je meten als drain en deze waardes zijn altijd goed ?

Dat is echt iets wat ik mis bij coco slabs.

 

Ja, eb/vloed. Afhankelijk van de hoogte van de krat/pot, hoogte van het water en aantal/grote gaten, 15-30 min

Als je al het water wegpompt en de laatste druppels meet, heb je een idee van de ec stijging/daling in je medium en kun je daarop sturen. Je weet echter nooit welke zouten je meet, dus de samenstelling moet wel goed zijn, anders kun je alsnog tekorten of een overschot van iets krijgen.

 

 

 

Wat een kutverslag :whistle:

 

Dankje. Dat je er maar niks van mag opsteken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit dat bij hergebruik van Mapito/RFX/KWX, laatste 2 weken afgezuurd water water, daardoor blijft de PH gebufferd?

 

Wortels verwijderen, kleine wortels ook?

 

Moet je het dan nog wassen, spoelen?

 

Eerste keer inwateren direct weer met juiste EC en PH, neem ik aan.

 

Noob, jij meet geen drain toch, en geeft als ik het goed heb de hele rit dezelfde EC mee.

 

Alleen week 3 t/m 6 extra Ca-Mg.

 

PH ook gelijk de hele ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen doet het een beetje anders,

 

Doordat je recirculeert geef je de laatste weken eigenlijk ook voeding maar je gooit er geen A en B meer in. Hierdoor zakt je ec en "vreet" de plant je medium tamelijk schoon.

 

Je vult dus alleen water bij. Als je vindt dat de ec te langzaam zakt, dan gooi je een half vat weg ofzo. Inwateren doe je met de juiste start ec en ph en wat er dan onderuit loopt gooi je weg.

 

PH altijd gelijk en ik gebruik bijna nooit toevoegingen, alleen A en B

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...