Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Kut Verslag, 50X Lemon Haze

Recommended Posts

Krasi. Ik geef amnees en deze denk ik ook de hele rit ec 1.4 ja. En meet geen drain. Alleen de laatste 2 weken niet, dan probeer ik zoals racker al zei de planten het medium schoon te laten eten door alleen nog aan te vullen met kraanwater. Maar, er blijven altijd genoeg zouten inzitten. vooral in de bovenste helft van je pot omdat daar minder wortels zitten. Ik water in met minimaal het aantal liters van de inhoud van de pot, 25 liter dit keer per 18 liters. met ec 1.1 Ik schat dat mn ec in het medium daarna rond 1.4 zit. Verder word er niks gespoeld/gewassen.

 

Gooi na elke ronde wel de potten om, trek de wortels uit elkaar en vul de potten weer luchtig. Heb dat 1x niet gedaan en toen gingen er een stuk of 10 planten dood binnen een aantal dagen. Kan komen omdat mn pito wat ouder is en wat minder luchtig word. Nu gaan ze weer super.

 

Geef de hele ronde 0,5 ml ultra mg van GL tot 3 weken voor de oogst, en 0,25 ml ultra pk van week 5 t/m 3/4 vloedbeurten voor de oogst. Zijn halve dosissen

Ph 5.5 in groei en 5.7 in de bloei.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ik het goed begrijp dan hergebruik je het water wat je de laatste keer als "drain" heb weggepompt ?

En gebruik je een continue zelfde frequentie van water geven ?(bv om de dag van begin tot eind)

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, nuttige info, wat Wietbladeren vraagt was ik zelf nog vergeten.

Je retourwater wordt hergebruikt, dus teruggepomt, aangevuld en naar de juiste waarden gebracht qua EC en PH, geen drain to waste dus?

Ik geloof ongeveer eens in de 3 dagen wateren toch?

Al is het natuurlijk situatie en zelfs medium gebonden KWX of RFX.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook misschien het vermelden waard is, is dat je voorzichtig moet omgaan met je medium. Blokjes moeten blokjes blijven. Niet kapotspuiten, niet ph van onder de 5 en lopen rukken trekken aan je wortelkluit als een malle.

 

Als de structuur kapot is, werkt het niet goed meer en krijg je 1 vieze natte bende onderin.

 

Drainwater gebruik je weer maar je moet het wel aanvullen en aftoppen voor de volgende vloedbeurt. Je gooit in principe bijna nooit wat weg.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik ben helemaal noob in het hydro gebeuren...

 

maar wat mij lijkt te gebeuren bij het hergebruiken van je drain. is dat je e.c zakt... maar je meet alleen de EC en niet de opgenomen/overgebleven voedingstoffen in je drain..

 

snapt iemand waar ik hiermee naartoe wil?

 

bijvoorbeeld: je geeft een A+B met een npk waarde van 7-6-7 (noem maar wat) met een ec van 1.5

 

je drain is 1.3 maar het is niet zo dat een plant constant van alle elementen evenveel opneemt.. waarschijnlijk meer N&K dan P

 

als je de drain gebruikt begin je dus met minder "belangrijke" elementen die de plant op dat moment het meest opneemt (die heeft ie de vorige vloed al opgenomen) en blijf je de niet opgenomen elementen rond pompen (zelfs verhogen door je e.c weer op te krikken naar die 1.5)

 

of is dit verwaarloosbaar als je 1x in de week je vak ververst?

 

dan lijkt me een vers vat om mee te vloeden elke keer wel zo fijn omdat je dan elke keer de juiste elementen in de juiste verhoudingen blijft aanbieden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt skunkmoster. is even zoeken naar de juiste balans. Maar stel ik wil in week 7 stoppen met MG. Dan stop ik eind week 5 al met toevoegen in mn vat. Zodoende is het vat 3x ververst begin week 7 en is je MG er uit. Je moet ook rekening houden met de buffer die nog in je mapito/rfx zit. Doe meestal 2 x per ronde even mn hele vat door het riool en een nieuw vat aanmaken, maar opzich hoeft dit niet. Doe dit meestal aan het begin als ze nog heel weinig drinken en je heel weinig ververst, en dan later nog een keer. Gewoon omdat het kan en omdat ik genoeg voeding over heb.

 

Gebruik in een hele ronde maar 1 x 5 liter a&b 2 liter flessen ultra mg en een halve liter ultra PK. roots ben ik ook mee gestopt. geen van alle is op aan het eind van de ronde. max 150 euro aanvoeding/ph- voor deze kweek, not bad.

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is duidelijk superN,

hoe hou je de tepratuur in je vat onder de 25 in deze periodes? nog zo iets wat me een lastig verhaal lijkt.

 

succes in iedergeval, leuk weer een hydro verslagje... :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog zo'n reden om je vat wat vaker door het riool te spoelen en een vers vat aan te maken, lol. heb er nu nog geen last van want ik blijf een week weg met water. Zometeen wel. Ga geen chiller kopen zoals Mug want voor mij is t slechts een tijdelijk probleem.

 

Ik zou ook nog kunnen kiezen om alleen te vloeden. Heb immers de potten gewoon op de grond staan. Elke keer vers water, kan dan rustig 3-4 dagen weg blijven met water.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarmee zeg je Noob, dat je eens in de 3/4 dagen vloed.

Ik neem aan ook een 1/2 uur..

Hoeveel hebben de dames dan gedronken??

 

Geef ik de dames van boven dan veel te veel water.

Dagelijks, 1 1/2 liter, vandaag zelfs 2 1/2

EC 1.8

Ph 6.5

Temp 23 graden

30 dagen bloei

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige wat mij ervan weerhoud om mapitp of rwx/kwx te proberen is de pomp

je moet toch een pomp/zuiger hebben

ze kosten niet zo veel das het probleem niet maar het lawaai

 

zoals sj het deed vond ik mooi http://www.wietforum.nl/topic/98859-24xpp-op-mapito/page__st__100

mooie spullen zo zou ik het ook doen/proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarmee zeg je Noob, dat je eens in de 3/4 dagen vloed.

Ik neem aan ook een 1/2 uur..

Hoeveel hebben de dames dan gedronken??

 

 

Denk dat dit helemaal ligt aan in welke periode je zit in de kweek en de omstandigheden tellen ook mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pompen maken niet zoveel geluid hoor Miami, daar hoef je het niet voor te laten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocker, dat weet ik niet. Weet niet op welk medium je kweekt, hoeveel per m2 ect.

Dames in mijn tent drinken als ze volgroeid zijn met eb vloed 150 liter, elke 3 dagen. dus ongeveer een liter per dag per plant. Laat de potten in de bloei niet licht worden, er is altijd voldoende buffer.

 

De vlakzuiger kan wel wat lawaai maken met leegtrekken van de vijver, maar je kunt ook alleen vloeden, dan heb je geen vlakzuiger nodig. Alleen de 1e week. Is voor mij al een lange tijd geleden dat ik alleen heb gevloed, maar ga het vanwege de watertemp die snel oploopt weer eens doen deze ronde. Schuif aan zou ik zeggen en kijk of het iets voor jou is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietbladeren en supernoob.

Ja ik lees en volg het hier, omdat ik idd het voornemen heb de volgende ronde ook met vloed te willen gaan werken.

 

En ja natuurlijk had ik nog ff moeten zeggen dat ik op aarde kweek.

35 liter smart pot

1 per pot

4 potten/planten op 1.2 x 1.2 x 2.00 (Oppervlakte is vol 1.44 m2)

660 wt

 

Zitten dus in de 5 week bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen vloed, hoeveel water geef je dan?

Wij gebruiken ook een vlakzuiger, in het watervat dus niet in de vijver, deze maakt niet zo`n herrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk zon 150 liter krasi. geef pas weer water als de vijver 1 dag droog staat. moet even kijken hoeveel precies nodig is voor deze ruimte. liefst geef ik eens in de 3 dagen water. ec doe ik denk ik een puntje omdat er meer water verdampt en voeding achterblijft in de vijver.

 

wel belangrijk is dat je vloer recht is als je alleen vloed. is die van mij niet helemaal dus zullen wel wat verschillen ontstaan. maar ik kijk naar de gene die eerst droog staan.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow, zijn we weer. Terug bij de struggles van een oldschool zomer kweek

Planten zijn door de hoge etmaal temp als een speer gegaan. Ben er niet super blij dat ze zo snel gaan want strekken meer en dikte stammen en vertakkingen worden niet optimaal. Ik heb de 1e 3 dagen 2 lampen aangehad aan het plafond, de opvolgende 3 dagen heb ik gedurende 12 en 8 uur sochtends 2 lampen extra aangehad. Temp met de lampen aan was 32 en uit 28-29. Stonden immers uit tijdens de dag op dagen dat het buiten boven de 30 graden was. Niks aan te doen.

 

Na 6 dagen, waar ik er normaal 10 geef geschakeld naar 12-12. En heb mn mobiele airco toch maar aangesloten. Kan nu 4 lampen draaien op 31 graden, en een nachttemp van 22 graden realiseren. Let wel, de sensor hangt op plant hoogte en de lampen aan het plafond. Hoop dat ik meer lampen kan draaien als de planten mee gaan verdampen maar de sensor gaat natuurlijk mee omhoog. 5 moet zeker lukken met de temperaturen van volgende week, en als het kan prik ik de 6e erbij.

 

Heb getopt op het schakel moment. Planten gaan als een speer door, als het zo doorgaat worden ze alsnog te hoog. Ik kijk het even aan, en waar nodig is probeer ik de hoogste uitschieters een knak te geven.

 

Ben wel tevreden over de gezondheid van de planten, blaadjes mooi groen en geen enkel rood/paar steeltje te zien. Heb gister voor het eerst ge ebvloed. Wil nog niet alleen vloeden omdat de planten nog weinig drinken. Ec zit nog steeds op 1.4 oh 5.5

 

Dag 2 12-12

 

gallery_38563_17289_1734656.jpg

gallery_38563_17289_887265.jpg

gallery_38563_17289_1206724.jpg

 

 

Commentaar weer welkom

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan idd hard ouwe, lage LV en hoge EC zijn beïnvloeders van de groei, maar jij hebt je formule en die gaat altijd goed dus ik zou je eigen ding blijven doen.

Ze zijn idd mooi groen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen Noob!

 

Geen last van beestjes?

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, heb meestal een erg lage lv in mn ruimte maar in dit weer even niet. De airco staat wel aan maar met de afzuiger aan is het zoals je weet dweilen met de kraan open. Voor de temp met de lampen aan helpt het om die reden ook weinig, Misschien 1, maximaal 2 graden. Maar ben iig blij dat ik mn nacht netjes onder controle kan houden.

Zit wel te overwegen om mn ec wat op te schroeven komende 2 eb vloed beurten, enkel denk dat het ec in mn medium al hoog genoeg is. Weliswaar met 1.1 ingewaterd en met veel water doorgespoeld maar als je een vlok uitknijpt schrik je je waarschijnlijk rot, lol. Zie ook licht, licht puntjes op sommig fanleaves dus ben wel een beetje huiverig om een hogere ec te geven.

 

Zag wel wat spikkeltjes op een heel enkel blaadje Worm. Heb niet gedompeld, doe ik nooit bij stekken van die boer en nooit last van spint. Maar zit er wel aan te denken om volgende week 2x te spuiten, voordat de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar zijn. Better save than sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er 'nog' steeds goed uit. ;)

 

Kijk uit als je spikkeltjes ziet. Wel deze week behandelen als je spikkeltjes ziet. Anders trekt de bloei er goed in.

Aaltjes is ook mooi spul ,, wachten en het eindigt ook kut.

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemon haze

 

pfff wat word ik daar altijd vies stoned van :P (op een goede manier)

 

bijna geen haze meer te noemen met voor mij altijd een:

dronken gevoel tot sleepy-power-nap ipv "up-high-hazey"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag even alle stekblaadjes verwijderd (de geknipte) Dat waren de enige blaadjes met spikkeltjes. Zo heb ik denk ik de ergste bron al weggenomen. Plant heeft inmiddels voldoende nieuw blad dus die zullen ze niet missen. Ga morgen en zaterdag spuiten met floramite, verwacht geen problemen daarna. Ben dan de zichtbare bloei ook voor. Floramite is een goed middel tegen beide stadia van spint.

 

Vandaag voor de 2e keer water gegeven, na 7 dagen niets en daarna 4 dagen niets. De water temp in het vat was 27 graden na toevoeging 1/3 vers water, veel te hoog dus. Dus vat door de plee en 150 liter vers water gevloed. Pomp nu niets meer retour, maar wacht tot de vloer 24 uur droog heeft gestaan. Het is ongeveer 13 mm wat erin staat.

 

Voordeel is dat ik in princiepe geeneens een ph of ec meter meer nodig heb, met 150 ml a/b 75 ml ultra mg, en 3 doppen ph - op 150 liter water kom ik op ec 1.4 ph 5.5 uit en dat ben ik voorlopig van plan om te geven. En water temp altijd mooi tussen de 20 en 21 graden. Gaat dus lekker snel, even nameten voor de zekerheid, erin pompen en klaar is kees. 5 minuten per 3 dagen werk.

 

Nadeel is dat er nog licht schijnt op de grond, dus water temp loopt alsnog snel op en is niet geweldig voor de voeding. Misschien had ik beter nog even door kunnen gaan met eb-vloed en peroxide toevoegen. Maarja die had ik niet liggen, snel genoeg zal het goed dichtgegroeid zijn en staat de vloer binnen een dag droog na het vloeden.

 

Branden nu 5 lampen. temp 22-31

 

Probeer elke zaterdag een foto update te doen, te vaak word saai.

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar niet de EC omhooggeschroefd? Misschien is het beter als ik ook 1x per week ga posten ;)

Edited by Groene Mug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...