Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

prettig gestoord

allemaal,nieuwe speeltjes. van bouw tot bloei.

Recommended Posts

City,

 

jij denkt gewoon dat je alles weet en kent,

door mensen als jou,met je praat alsof je een hoogbegaafd persoon bent,komen er vele hier niet meer,

en een verslag posten,ik heb geen opti,sorry,ik ben niet van deze tijd,dus heeft geen zin om wat te posten,

de gewone kweker kan hier niks meer bijdragen.

Maar ja,gaat weer nergens over wat ik post...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je slaat in mijn ogen de plank volledig mis, in het verleden keek ik ook niet naar umols dus betekend dat ik niet serieus (genoeg) met mijn lichtplan bezig was. Heeft niks met hobby kweek of broodkweek te maken, iedereen wil hier een zo goed mogelijk opbrengst lijkt me toch?

En het is ook onzin dat je er niet bij hoort als je geen opti hebt, je ziet genoeg reacties in andere topics.

Ook vind ik niet dat hij doet of hij de waarheid in pacht heeft, hij staat juist open voor discussies en input van andere (kijk zijn verslag maar)

Het is nu niet zo dat ik verliefd op hem ben hoor, maar jou commentaar is in mijn ogen niet gegrond.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier toch ook over een high tech kweek met opti en het nieuwste van het nieuwste op licht techniek?

 

Je kunt inderdaad je verlichting kiezen op basis van Watt/m2, lumen/m2, umol/m2 of gewoon voor een standaard maat tent gaan en dan de lamp nemen die daar bij hoort. Vind ook wel dat het soms wat overdreven wordt dat je nou perse naar umol moet kijken. Het is wellicht iets minder onnauwkeurig dan de andere methodes, maar zo veel scheelt het nou ook weer niet. Bovendien is het allemaal nog steeds onnauwkeurig. Stel dat ze een zeer efficiente groene led kunnen maken. Dan levert die een berg umol op, maar de plant doet daar geen moer mee.

 

Maar goed, de vraag over CO2 bleek er uiteindelijk op neer te komen of je 10x600W of 10x1000W zou gebruiken. Ben zeker met City eens dat geen "serieuze" vergelijking is, want dat is op geen enkele methode vergelijkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ City,

 

dus al de rest die niet met zijn umols en par licht bezig is,is niet serieus bezig?

Jonge toch,jij praat over niks anders meer dan umols,...

Denk dat de meeste zich daar niet mee bezig houden.

Heb in al die jaren dat ik in growshop's kom nog nooit iemand horen zeggen,

ik wil zoveel umols op mijn gewas,welk lampje heb ik nodig?

Ik zit op een ongeisoleerde zolder,

zonder airco,

zonder opti,

zonder co2,

zonder uitgerekend te hebben hoeveel par licht er is,

zonder al die andere regelaartjes en snufjes,

en draai iedere ronde rond de 1000 à 1100gr met 18 plantjes,een dr240 en 2 proline's van 600watt.

Dit is nog steeds een hobby voor mij,waar ik zelf ook nog iets doe om het tot een mooi eindresultaat te brengen,

maar jullie zetten een aantal planten,

stellen al jullie apparaatjes in en laat maar draaien,

tis bijna alsof jullie wiet gekweekt word door een machine waar je wat stekken in zet en een vat om de zoveel tijd laat vollopen,

en als je nou niet in zo'n machine wil/kan kweken,

dan ben je niet meer serieus bezig,en heb je je 'huiswerk' niet gemaakt he kerel.

Ik vraag mij dan toch af wat zo iemand als jou,

die wel zijn huiswerk heeft gemaakt,

die alles berekend heeft,

aan iedereen raad geeft hoe het wel moet en die alle puntjes op de i heeft staan,

zelf onder een lamp uit haalt,

maar dat zal toch wel heel veel zijn?

Ondanks dat ik me af te toe me ook wel eens aan City zijn soms wat belerende houding irriteer (wat volgens mij niet slecht bedoelt is) is jou verhaal echt totale bullshit.

 

Als je een beetje nadacht en niet beperkt denkt dat snapte je dat kennis en kleine details zo belangrijk zijn om je resultaten vooruit te stuwen. Dat jij blij bent met wat je draait prima maar dat anderen opzoek zijn naar meer en beter door misschien voor jou ( en soms ook voor mij) ingewikkelde kennis toe te passen kun je toch niemand kwalijk nemen?

 

The devil is in the details.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou het is allemaal on-topic, dit is PG zijn verslag,

open anders je eigen topic!

 

wat een topic-terreur.....

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ff weg geweest, de plantjes stonden erin toch, Update??

 

verder still hier op wat topic terreur na haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, en als je 1000 erin gaat hangen? Wat dan?

 

En ik ben net begonnen in een ruimte met die afmetingen, en raad eens wat daar nu in hangt

 

4 x 1000watt in 2 rijen.

 

Zonder boost

 

8 x 600 w = 4800W / 6m2 = 800w/m2

4 x 1000w = 4000W / 6m2 =666w/m2

 

Keuze snel gemaakt en dan hebben we de umol per m2 nog niet eens gerekend...

 

Gr,

 

Worm

 

4x dimlux 1000 op boost 1200= ook 4800w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar komen pg!!!

 

Lion on maak nog eens zon mooi verslagje man. Altijd mooi om jouw amnezen te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, ik had helemaal die commotie om mijn persoon gemist. Grappig dat de term City en hoogbegaafd in 1 zin voorkomen. Dat zou men vroeger nooit geloofd hebben :D :D Moet ik vaker doen, gewoon niet opletten, dan lossen de problemen zich vanzelf op :) Ik dank de mensen die uitspreken dat ze nog wel heil zien in mijn posts. Als niemand er wat aan heeft dan stop ik er mee. Ik doe het niet voor mijzelf..

 

@ Johnny Sack. Is niet bedoeld om als badmeester over te komen, ik schrijf alleen op wat ik zie als logisch. Er zijn niet heel veel mensen die zo obsessief zoeken naar informatie en als ik die dan heb gevonden dan ben ik overtuigd van die waarheid. Als dat later onjuist blijkt dan geef ik dat ook toe, maar tot die tijd blijf ik er in geloven. Zoals gezegd; niet bedoeld om mensen te betuttelen.

 

@ PG. Kom op met die foto's dan!

 

@ Lion. Doe eens een verslagje idd! Als je het met de koeling en stroom kunt doen kunnen er nog wel twee van die lampen bij denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej post eens wat foto's kut, de dames zijn niet meer te houden! jou dames en de heren hiero!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Is niet bedoeld om als badmeester over te komen, ik schrijf alleen op wat ik zie als logisch. Er zijn niet heel veel mensen die zo obsessief zoeken naar informatie en als ik die dan heb gevonden dan ben ik overtuigd van die waarheid. Als dat later onjuist blijkt dan geef ik dat ook toe, maar tot die tijd blijf ik er in geloven. Zoals gezegd; niet bedoeld om mensen te betuttelen.

Grappig,

Ik moet daarbij denken aan de kreet...

Als heel veel vinden dat het zo is, hoeft het nog niet de waarheid te zijn.

 

Als niemand er wat aan heeft dan stop ik er mee. Ik doe het niet voor mijzelf..

Als je het maar laat hé, ik hou wel van zo'n blik/... :)

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

City doet het ook voor zichzelf. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, ik had helemaal die commotie om mijn persoon gemist. Grappig dat de term City en hoogbegaafd in 1 zin voorkomen. Dat zou men vroeger nooit geloofd hebben :D :D Moet ik vaker doen, gewoon niet opletten, dan lossen de problemen zich vanzelf op :) Ik dank de mensen die uitspreken dat ze nog wel heil zien in mijn posts. Als niemand er wat aan heeft dan stop ik er mee. Ik doe het niet voor mijzelf..

 

@ Johnny Sack. Is niet bedoeld om als badmeester over te komen, ik schrijf alleen op wat ik zie als logisch. Er zijn niet heel veel mensen die zo obsessief zoeken naar informatie en als ik die dan heb gevonden dan ben ik overtuigd van die waarheid. Als dat later onjuist blijkt dan geef ik dat ook toe, maar tot die tijd blijf ik er in geloven. Zoals gezegd; niet bedoeld om mensen te betuttelen.

 

@ PG. Kom op met die foto's dan!

 

@ Lion. Doe eens een verslagje idd! Als je het met de koeling en stroom kunt doen kunnen er nog wel twee van die lampen bij denk ik!

Wel blijven opletten hé. :likken:

 

its all good man. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cityboxer,

 

mijn oprechte exuses dat ik mij toen wat heb laten gaan met mijn woorden,

ik heb je wel gemist die 3 dagen,ik post niet veel meer,maar ben er wel bijna continu,

blijf gewoon doen wat je doet kerel...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's? Ik had een kweekverslag beloofd als jij het niet zou doen PG maar jij zou een kweekverslag maken toch? Maak dan even een kweekverslag aan, dit is ook de bouwdoos trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pg wat is er aan de hand amigo? je moet ook niet zoveel hokken bouwen als je nog geen pics kan maken voor je volgers hier :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, hou Prettig zijn verslag schoon, ontopic reageren aub.

Topic lichtelijk opgeschoond.

 

Verder moeten jullie ff wat toleranter worden naar elkaar, reflecteer WF eens met de samenleving, allerlei soorten mensen, gelukkig maar.

Ik ben blij met Amnees, Johnny, Blowke, CityBoxer, Starter.....ieder zijn bijdrage, de een wat meer dan de ander.

Geintjes horen erbij, sterker nog, dat hebben we hier ook af en toe nodig, zolang het niet beledigend is moet dat gewoon kunnen.

Verder dus wat meer tolerantie en niet gelijk jammeren, ligt een bepaalde member je niet, ga hem dan uit de weg, liggen z`n posts je niet, lees er dan overheen.

Tis buiten WF niet anders dan hier.

 

 

Pretiig, tijd voor foto`s man. :D

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het idd tijd wordt voor een mega update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er morgen eens voor gaan zitten.

Die foto,s oploaden duurt zo lang bij mij. Een voor een.

Of kan ik ook meerdere tegelijk dounloaden. ????????

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's alive! We wachten allemaal met smart op je update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiet eens op! :likken:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0FiuDrfu2D8

 

Gebruik je toevallig Explorer als browser? Die werkt niet helemaal lekker op het forum, probeer het eens met Crome of firefox. Je kunt meerdere foto's in 1 keer uploaden.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan nog Johnny,

Het duurt stervens lang als je meerdere foto's wil "klaar" zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...