Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

Die fanline zit wel met een lichte brom tussen de 30 en 60% maar niet overdreven ,heb hem zelf ook

Simpele timer voor je afzuiger zal het op en aan wel regelen ,lv ga je dan wel moeten regelen door de afzuiging om de zoveel tijd te laten draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes indeed !

 

SNEL VRAAGJE ZOU IK WAT GROTE BLADEREN WEGKNIPPEN zodat de zijscheuten wat meer licht krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ze niet weg knippen ik verplaats het blad gewoon eronder of geef de complete top even een knakje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier nog al iemand het zien doen , weet niet meer juist wie .. baekelandt of cupp0 kweetniet meer ..

Maar kan het veel kwaad heb echt een paar mega bladeren (in vergellijking met de rest) als ik die nu gwn weg knip zou er veeel meer licht valle op de andere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door die mega bladeren groeien ze zo hard (vind ze nog erg klein en veel te gedrongen), haal je die weg dan gaat de groei ineens hard achteruit.

 

Ga je ook elke dag 15 keer bij je kamerplanten langs?

Leer je aan om 1 keer per dag even te kijken: hebben ze water nodig, niet te dicht op de lamp, alles ok met de lamp en dan weer rits dicht.

 

Met elke keer je tent open verander je ook sterk het klimaat wat ze niet ten goede komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg die lv maar niet onder controle , zonder afzuiger en zonder fan met luikjes dicht = +80% +-31°

met luikjes open fan uit afzuiging uit 40% En 29°

Met afzuiger aan fan uit 40% +-24/25° MAar snachts ijskoud...en nu zo'n tensio meet instrument kopen is geen optie , het geld groeit niet op men rug weet je wel

En t'is ni omdat ik nu geen tensio meter heb dat ik het niet goed leer he ?

 

Als ik iets hard nodig heb kan ik dat altijd later bij kopen.. er zijn manne die kweken in een veel minder "cleane" ruimte als dit met veel minder materiaal , ga allemaal goe ze halen er geen honderde gramme af maar da hoeft voor mij ni , tis zeker niet eenmalig dus ik kan altijd bij bouwen en bij kopen in de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wie zegt er dat ik elk uur die tent ope doen ? 2-3 x per dag max...

Ik lees hier massas.. heb tusse 2008-2009 hier recent aanwezig geweest.. dinge gelezen.

Nu ondertussen ook al 3 maanden of langer heel de tijd kweekjes volgen lezen..

En vrage stelle is ni zagen e

swoit tensio meter en fan controller zijn ni voor nu punt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren laten zitten, zitten vol met nodige buffer voor de plant zelf. Als de plant deze bladeren niet meer nodig heeft zal deze ze zelf wel los laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga gewoon in je tent zitten en de rits weer dicht.

Heb geduld Ziggy en de toppen komen vanzelf wel. Het is je 1e ronde, lekker laten groeien en vooral de tips op het forum volgen en van je plantjes leren wat ze willen en zelf een berg ervaring opdoen.

Ik vermoed eigenlijk dat je op het moment niks te blowen hebt en daarom ongeduldig bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38549_16594_13877.jpg

 

Temp te warm zet raam open temp te koud zet raam terug dicht of mits mogelijk de lampen iets omlaag

Momenteel draai ik onder de 250 hps op 30% afzuiging en stand 1 inblaas direct van buiten temp 26-27 graden door de dag lv 45 temp 24-25 in de nacht

 

Als je dus geen cash hebt momenteel om een controller te kopen ga je het op een andere manier moeten oplossen om je temp toch onder de 30 graden te krijgen

Lichturen in de nacht om je licht uit temp onder controle te hebben in de dag in de middag is het warmer dus scheelt al weer wat moeite

 

Door opgefokt te worden gaan je plantjes niet sneller groeien en bloeien en je klimaat problemen gaan er ook niet mee opgelost raken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic een beetje opgeschoond.nou weer een beetje aardig zijn tegen elkaar

 

je hoeft niets te melden, en je kunt ook netjes zeggen dat je sommige reacties niet op prijs stelt.

 

En weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat rond dat je een stuk rustiger wordt van het bezig zijn met de plantjes, als je het rookt is het helemaal feest hier :vape:

No worries m8!

des te meer je je ermee gaat bemoeien (de plantjes) des te meer gaat je opvallen en wil je 'verbeteren' wat jouw en je plantjes niet helpt.

1x pdg is meer dan zat om te kijken en beoordelen gaf ik eerder al aan, wordt het een deel van je dagelijkse routine.. na het eten bijvoorbeeld ff de plantjes doen met een bak koffie zoals hier al jaren het geval.

 

strap jezelf in een dwangbuis wat dat aangaat is wat ik bedoelde, komt jouw gemoedstoestand en die vd plantjes erg ten goede en waarom niet wat grammen meer als dat kan ook al ga je daar niet voor zeg je? 15gr wiet van goede kwaliteit is een boel hoor :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update

 

Zo stonde ze er gistere bij

Dag 20(vanaf zaaidag geteld) fast bud

Dag 16(zelfde telling) Black cream

 

gallery_16263_5412_152837.jpg

 

Die roest plekjes beginne meer en meer op die buds te komen , na enig opzoek werk blijkt het dat auto's wel eens last kunne krijgen van een calcium tekort? het lijkt er op dat het dit is maar ik ben niet zeker..

Vandaag voor de eerste x in 5 dagen gewaterd

0,5 L voor de 2 fast buds en 0.25 Per black cream

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beginnen echt veel bladeren te worden , de plekjes lijken het hardst op een chloor tekort ... maar het komt weinig voor word gezegd..

utriënt: Chloor

Gebrekverschijnsel: Bladeren verwelken en er ontstaan gele en dode plekken. Bladeren kunnen bruin worden, en wortels worden langer en dikker aan het einde.

Gebreklocatie: De oude bladeren gaan dood, de jonge bladeren vertonen gebrekverschijnselen

Oplossing: Extra chloor kan worden toegevoegd door te bemesten.

Andere informatie: Chloorgebrek komt slechts zelden voor, aangezien de plant slechts weinig nodig heeft. Chlooroverschot komt vaker voor, hierin sterven de bladeren af.

 

EXTRA CHLOOR KAN WORDEN TOEGEVOEGD DOOR TE BEMESTEN....

 

Ze steken in grond die 3 weken voor gemest zijn ... mss is dit al eve op ? doordat ze met 2 in een smartpot zitten en mss dubbel zo snel alles op eten?

KAn ik al canna terra flores meegeven aan 20 dagen oude autoflowers? mss een heel klein beetje om wat extra te bemesten en zien of het uitbreid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin met bijvoeden aangezien je een lightmix als start hebt gebruikt.

1/4 van wat er aangegeven staat en kijken hoe plantjes erop reageren, goed dan nog 1 of 2x herhalen en dan naar 1/2 van aangegeven gaan.

 

Lamp iets hoger hangen kan ook helpen om dat gedrongene wat eruit te krijgen (strek tussen de nodes ipv alles zo op elkaar).

 

Waarom spreek je van witte plekken op steeds meer buds waar er nog amper een haartje (en dus al helemaal geen bloemvorming) te zien is?

Buds zijn toppen/bloemvruchten en door het woord zo te gebruiken als je nu doet schep je verwarring, ook voor jezelf :showoff:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de buds = het soortje is fast bud.....

Buds zijn toppen ? no shit sherlock :D

Anyway is special mix een light mix?

Goed idd heb de lampen eergistere al wa hoger gezet voor idd wat strek te krijgen , sinds vandaag zijn er zelfs haartjes te zien :) op 1Van de Bud-plantjes :P (beter lost child ? :P)

En het zijn roestvlekjes geen witte plekjes , ook beginnen er nu gewoon stukjes van blaadjes en dergellijke af te vallen.

 

Nog een paar fototjes erbij !

gallery_16263_5412_1309674.jpg

 

Zit nog steeds met een temp. en lv probleem maar er word aan gewerkt , de lv heb ik zowat onder controle met een timer op het afzuig systeem , de temp die zo laag blijft denk ik dat te wijten is aan het feit dat tneon niet veel warmte produceert en mijn kamer op zich ook nogal koud is...

Komt in orde , mss 2X 55 Watt bij hangen ... kweet het ni zeker maar ik ben het aan't overwegen.

 

fast bud # 2

20dagen geleden gezaaid

gallery_16263_5412_176368.jpg

 

Black cream

17 dagen geleden gezaaid denk ik

gallery_16263_5412_1441442.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziggy,

 

Hoe staat het ervoor? Zijn ze al lekker gegroeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alraait

Het is even geleden en ik heb terug een beetje tijd dus update time!!!!!

 

Ik heb de plantjes sinds de laatste update voornamellijk late doen ! heb 2X een L water met 0.02 Canna terra flores meegegeven , voor de rest niets

De black creams heb ik beide 2 X 0,25L / stuk meegegeven 1 x met een beetje bloei stof 1X zonder

 

Beide soortjes doen het zeer goed. verder als dit ben ik indoor nooit geraakt dus nu is alles compleet nieuw , zien wat dat geeft !

 

De lv en temperatuur heb ik opgelost door zowel de fan als het afzuig systeem op timers te zetten.

Macheert goed een beetje afwisselend omdat de fan zorgt dat de temp te hard daalt in combo met het afzuig ysteem dus het was een beetje zoeken maar ik denk dat ik nu de combo heb gevonden zeg maar :)

 

Afwisselend anderhalf uurtje op , half uurtje af dan 2 uurtjes op .. zo van die dinge dan in combo nog eens de fan een half uurtje op 2 uurtjes af , een uurtje op.. you get the picture :)

Klinkt mss een beetje raar maar het werkt.

Binnekort als alle 4 de vrouwtjes goed in bloei staan gaat het afzuig systeem wrs constant draaien.

 

Swoit genoeg gezever hier volgen een paar fotokes

 

Gisteren het geheeltje

 

Links 2 x fast bud #2 (gezaaid 06-02) Dag 25

Rechts 2 x Black Cream (gezaaid 10-02) Dag 21

 

gallery_16263_5412_813567.jpg

 

Hard gegroeid zoals jullie zien :verrygood

 

Dan De black creams gaan het hardst de hoogte in dus vandaag wat Bind draad gaan halen en een klein gaatje in hun potje gemaakt en ze wat naar benede getrokken.. lukte aardig en er zijn geen slachtoffers gevallen !!!!

 

Vandaag

Links fast bud #2 dag 26

Rechts De vastgebonde Black creams Dag 22

gallery_16263_5412_221661.jpg

 

Endan nog een klein close upje van 1 van de fast buds die al in bloei is geschoten . op deze foto valt het niet zo hard op maar het is er duidellijk

gallery_16263_5412_753888.jpg

 

 

Spijtig genoeg merk ik nog niets van bloei bij de andere fast bud die wel een PAK voller is als de andere nouja komt wel :)

 

Beide black creams zijn ook al in bloei geschoten.

Als ik het tentje opentrek riekt het echt al lekker hehe :)

 

Voila da was het binne enkele dagen terug een klein updatje

 

 

Ik weet wel voor volgende keer dat ik wrs geen auto flowers ga nemen maar ga scroggen met 2/3 plantjes

Ik vindt dit ook wat on overzichtellijk te worden..srry daarvoor.

Wat ik ook veel doe is grote bladeren onder zijsstengels steken zodat deze wat meer licht krijgen.

 

Anyway ik hoop dat het jullie ook zo hard opvalt hoe razendsnel deze ineens aan't gaan zijn . :likken:

 

Tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker zien we weer !!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sryy voor de slechte foto's het is met gsm getrokken en ik krijg het beeld da tik hier thuis heb niet goed over op foto ..

Iets duidellijker hier .

Ze zijn nu allemaal op een lengte van +- 23 cm gebonden .

De black cream zouden al over de 30 zitten zonder ik doe dit omdat mijn hoogte maar 90 is... dus ja niet veel keus :)

Vandaar volgende ronde = scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update , niet teveel blabla wel wat meer foto's die ietsje duidellijker zijn :)

 

Niet veel te melden alles gaat goed , heb vandaag de lamp een pak naar bove gedaan zodat ze toch nog een klein beetje strek krijgen heb nog wel wat ruimte in de tent zodus....

 

De black creams lijken wel na de bind sessie een beetje stil te staan...

Heb vandaag 2L water ph6.4 verdeelt over de 4 Plantjes.

Eve niet meer bijvoeden en een paar x alleen water geven aangezien de fast buds vanonder een paar verbrande blaadjes hadden en ik denk dat het daardoor komt.

Swoit pic time

Aja de stand=

 

Fast Bud#2 gezaaid 28 Dagen geleden

Black Cream gezaaid 24 Dagen geleden

Het geheeltje

gallery_16263_5412_1679873.jpg

 

Gebonde black cream

gallery_16263_5412_957450.jpg

 

Bovekant beide fast buds , begint er al leuk uit te zien vindt ik , goudkleurig

gallery_16263_5412_515531.jpg

 

Bovekant beide black creams

Wel raar waar de topjes komen zijn geen witte haartjes (of nauwellijks) maar vooral witte blaadjes :P vreemd he

gallery_16263_5412_1746674.jpg

 

hoofdtopje of het deeltje van skeltah dat smeekt om stuifmeel aka mannelijk zaad

gallery_16263_5412_536854.jpg

 

bovekant van 1 vd black creams , kijk allemaal witte blaadjes :P

gallery_16263_5412_1195501.jpg

 

en nog eens ietsje meer het geheel vanbove bij skeltah

gallery_16263_5412_1108376.jpg

 

 

 

 

C'est ca pour toujours

Amuzes-vous

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies niet meer veel leven hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen willen kwantiteit, geen kwaliteit

Liever ondergrondse grotten met 50.000 PP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...