Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

ik heb hier buffertabs liggen , heb ze er niet bij gestoken omdat ik dacht ik hou ze voor de volgende ronde ....

 

Btw het is juist op het blaadje waar ik af en toe over wreef om eens te rieken hoe goed ze rook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er meer uit dat het een beschadiging is geweest.

Met wateren BV op 1 van de korrels gelegen?

 

En als het TMV zou zijn scheelt dat volgens mij niet heel veel voor de opbrengst. Zit je met tabakvingers aan de planten dan? Niet meer over blaadjes wrijven, kan ook af en toe aan de stam als dat lukt met het formaat.

 

Als dit maar op 1 blaadje zit zou ik me er niet druk over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk idd dat je er niet al te druk om moet maken, geef ze de buffer tabs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx dj broertje , uwe post is vrij gerust stellend ... het is idd maar 1 blaadje we zulle zien hoe het afloop overigens heeft de andere bud ook last maar bij haar zijn het eerder wat gele plekjes anyway beschadiging klinkt in mijn ore ook het meest logische , dat was het eerst eigenlijk dat ik dacht voor ik tmv en dergellijke begon op te zoeken omdat het een beetje groter werd... het spotje is de laatste +- 12 u niet meer groter geworde hopenlijk blijft het daar bij , dat andere plantje hou ik in't oog

 

en greenhulk , waarom de buffer tabs ? de aarde is 3 weke voor gemest en wil nog bij meste met canna flores.. zijn die buffer tabs dan echt nodig ? ik haal men water in ph naar benede tot 6 en de plantjes doen het buite die blaadjes eigenlijk zo goed als perfect , ze blijve wat klein maar compacter omdat men lamp er 5 cm (nog niet) bove hangt...

Heb dat juist wel een klein beetje verhoogt om ze toch ietsje te strekken...

 

Aja en het licht is vandaag op 18/6 gezet ik denk dat ik ze hier een weekje laat "chille" in midde van de week 1 vd 2 lampe vervang in andere kleur en ze volgende week over op 12/12 zet en de andere lamp vervang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon doet het in het algemeen 2 weken langer over om te oogsten dan als voorbeeld een hps.

 

Dikke onzin, weet niet waar je dit hebt opgepikt of hoe je zelf kweekt onder TNeon maar hier is het eender aan een HPS of t5 kweek.

 

lampenwissel naar bloei doe je als de groeispurt van de bloei eruit is, eerder lampen wisselen gaan ze meer strekken (wel iets eerder de bloei in).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild,

 

Meerdere topics gezien en gelezen dat ze er langer over gedaan hebben.

 

Ook vorig jaar ongeveer een topic gezien dat men dezelfde planten hebben gekweekt met een hps van 150w en een tneon van 150w. Dit was gedaan om te kijken welke er grotere opbrengst zou leveren en eerder klaar was.

 

Dus echt onzin vind ik het niet als ik meerdere topics heb gezien waarvan de starters dit zelf hebben beweerd.

 

Zou zeggen zoek het ff op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welicht hangt het ook van andere factoren af. Ik had een kweek onder t-neon waarbij het bijna 9 weken duurde om een Kush af te bloeien. Dat was langer dan de aangegeven bloeiduur van het soortje. De kweek erna waren de planten in minder dan 5 weken afgebloeid (veel korter dan aangegeven). Ik denk dat die korte kweek kwam doordat de wortels 's nachts een tijd te koud stonden door de koeling van de sterk verdampende smartpots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het niets me uw soort licht heeft te maken hoelang een plant er over doet ... (als het over t neon of hps gaat ik praat neit over kleine spaarlampjes)

 

Ik denk dat da eerder andere factoren zoals hierboven gemeld.

 

Anyway thx over de reactie van de lampen..

Zo'n eerste kweekje is toch altijd wat zoeken ookal heb ik het vroeger al meerdere keren geprobeerd met tl en spaarlampen.. dit is anders!

 

Sebiet nog eens een paar foto'tjes uploaden er is weer wat veranderd :D

de buds (aka heltah & skeltah) groeien echt lekker dicht dicht als een kooltje!!

 

Wacht eens eve , heb ik nu last van een beesje?

gallery_16263_5412_234190.jpg

Echt lekker dicht begroeit

 

Endan nog 1 black creampie

gallery_16263_5412_826435.jpg Dus even wat info

 

F. Buds# 2 Staan sinds 06.02 Hebbe hun kopje late zien en zijn in een potje gestoken 08.02 Dus zijn nu 16 dagen bezig (14 dagen bove de grond)

 

Black creams Staan sinds 10.02 en hebbe hun kopje 11.02 late zien dus die staan nu 12 dage (11 bove de grond)

 

Het licht staat sinds vannacht op 18-6 heb overigens ook al 3 dage geen water gegeven aan de fast buds omdat ik een vermoede had da tik wat te veel waterde... doen het nog altijd goed met de reserves blijkbaar.

Black creams hebbe gistere nog een klein likje water gekregen maar dar ga ik ook weer een paar dage late tot ik MERK dat ze water nodig hebben.

 

Ik geef nog niets van voeding buite mss de groei stimulerende stoffen die in men ph- groei zitten.

 

Euhm wat nog.....

 

Aja ik ga straks de filter en afzuiging er in hangen .. De plantjes beginnE LEKKER TE RIEKEN niet normaal !!

Echt ik watertand ervan na al die jaren hasj te roken zit ik me nu echt wel te verlekeren op men eige wietje :)

 

Ik ga de afzuiging nog niet opzetten gewoon al hangen , de geur beperkt zich tot men tentje dus cv (zelfs met de luikjes open , die echt wel open moeten anders vliegt men lv de lucht in!!)

 

 

Eve de geurtjes beschrijven zodat jullie je het wat kunne voorstellen :

 

De fast buds die rieken heel fris maar toch een diepe geur , plant gericht maar de cannabis geur is er duidellijk alhoewel die toch nog wel een beetje op ge achtergrond lijkt te liggen.

 

De black creams....WEL... kende die blauwe bubbelgums???? :D die grote zo die naar besjes smake??

Zo riekt deze plant echt geniaal en kei speciaal eigenlijk ,wiet vindt ik er niet zo hard in terug eerder een zoete , snoeperige aard getinte geur en .. speciaal :D

 

 

Dat was het voor vandaag

GRtz und peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Ziggy! Leuke topic en je bent goed actief. Hou daar wel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij nader inzien toch maar +-0.6L ph5.9 in de smartpot met de fast buds verdeelt en +-0.15L ph5.9 verdeelt over 2X black creams..

 

Dacht het is al 3 dage gelede dat de fasts hebbe gedronke.. kzou ook dorst hebbe..

 

Juist afzuig systeem opgehangen.. damn da spel maakt geluid :P

 

Compleet =>

gallery_16263_5412_98367.jpg

 

& Omdat ik het niet kan late en ze fotogeniek zijn :icecream:

Heltah & skeltah=>

gallery_16263_5412_443779.jpg

 

Black Cream=>

gallery_16263_5412_278189.jpg

 

Ze racen echt :)

De buds zijn nu duidellijk breder aan't worden en tusse de internodes zijn al terug scheuten bijna eve groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen zoek het ff op.

 

Zoek ff mijn s5 kweekjes vd afgelopen jaren erbij..

ik spreek uit eigen ervaring hier en het maakt geen * uit of ik nu met HPS of Tneon of T5 kweek en ik draai 'pas' sinds 2009 met de s5 strain zowat elke ronde wel 1 of 2 planten dus weet echt wel hoe of wat ipv ' we hebben een testje gedaan side by side dus' wat alleen maar iets zegt over die bewuste ronde, ronde erna zelfde gedaan en zelfde resultaat dan pas 'aannemelijk' maar nog niet helemaal.

 

Je kweekwijze aanpassen op je lichtbron gaat je een boel helpen is de truuk, diffuus licht (Tneon) is een andere manier van kweken, niet zo opgefokt als HPS gaat maar dat hoeft echt niet te betekenen dat je 9wk'er ineens 11wk moet staan.

 

63-67 dagen oogstraam meer niet nu dus al ruim 4jr met de s5 hier en lichtbron maakt dus echt geen verschil, vol hydro HPS ben ik bijna 1wk eerder klaar, heb dat nog niet geprobeerd met TNeon omdat ik daar geen plek voor heb, wel met t5 bezig op dat gebied nu.

 

@ziggy

zou niet zo strak op 'ideale' ph waarde sturen, je hebt een bufferend medium en doet met steeds onder de 6 een aanslag op oa je kalkbuffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lost child,

 

Goed om te horen, ga jou testjes wel eens ff doorlezen ben wel benieuwd. Dan zou het andere factoren geweest zijn. Hij/zij had wel exact dezelfde tent met de vergelijking. Kan er dan nog iets anders zijn wat er toch een verschil uit kan maken?

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand een idee hoe ik da lawaai van het afzuig susteem kan dempe ?

want zo kan ik binnekort echt niet slape.. was aan't denke om een box ofzo te make maar dan moet die uit de tent staan en hang het liever in de tant dus mss een demper ofzo ?

 

Ook als het ventilatorke en de afzuig opstaat is het maar 23 ° :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een fancontroler of draait de afzuiger voluit?

 

Anders een goede controller of een variac gaan gebruiken, dan draait de afzuiger minder hard dus minder geluid en hogere temperaturen.

Ook helpt het om een geisoleerde slang te gebruiken. En de afzuiger in een box maken zou ook wat kunnen helpen, al maakt een buisafzuiger altijd wat meer geluid.

 

Hier trouwens ook normale bloeitijden onder T5,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fan controller... hmm maar ik heb wel eens meer gelezen dat een dimmer de afzuiging stuk maakt ?...

 

Kan ik er niet iets in proppe ofzo tege het geluid ? en ee box maken ja klopt maar tzou echt liefst in het tentje moete blijve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een trafo gestuurde dimmer of een variac maakt je afzuiging niet stuk en dimt je afzuiging zonder brom. ;)

 

Succes met je kweekje, gaat lekker zo. :tu

 

Groeten Beaker :spliff:

Edit: ik heb de S-vent trafo regelaar en een Variac (deze gebruik ik voor hetzelfde afzuigertje als die jij gebruikt) en ben met beide zeer tevreden.

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lost child,

Hij/zij had wel exact dezelfde tent met de vergelijking. Kan er dan nog iets anders zijn wat er toch een verschil uit kan maken?

 

Je kweekwijze aanpassen op je lichtbron gaat je een boel helpen is de truuk, diffuus licht (Tneon) is een andere manier van kweken, niet zo opgefokt als HPS gaat maar dat hoeft echt niet te betekenen dat je 9wk'er ineens 11wk moet staan.

 

;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als voorbeeld andere folie? Zoja welke kan jij erg goed asnraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

137€ en 75€ ?? das goed gelache :D

Nee dat is me te duur sorry

 

Dankje ja tgaat idd ni slecht , ze zijn echt weeral een stuk verder (ze hebbe hun naam echt niet gestole want ze gaan rete snel !!!! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoper om mee te slapen

 

post-19177-0-52619000-1393196027.jpg

 

Maar dat doet natuurlijk niets voor klimaat ;) en je afzuiger regelen helpt voor beide. Maar ik kan natuurlijk niet in je knip kijken.

 

Als voorbeeld andere folie? Zoja welke kan jij erg goed asnraden?

 

andere folie of wandbekleding geeft je geen 10-tallen procenten verbetering. als de lamp erg kort op de planten hangt heb je daar niet heel veel voordeel van maar kleine beetjes kunnen natuurlijk helpen.

 

http://www.wietforum...l-op-de-wanden/

 

hier wat testjes gedaan voor de geïnteresseerden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oordopjes haha heb er hier massas liggen ...

MAar ben bang dat ik dan ook los door men wekker slaap achja we zulle wel zien nu , kzal morge als ik een updateje doe ook ineens een verslagje over het nacht dutje erbij zette ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shit met afzuig aan en lampen uit 16° ow jeej :thumbsdown:

 

Das minder eens zien he we dit gaan oplossen...

 

Sebiet ook al 1 lampje vervangen door een bloei lamp tijd blijft 18-6

oja en een foto update

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 graden is wel koud hoor Ziggy, wat was zonder de afzuiger je tempratuur?

Persoonlijk vind ik het nog wel vroeg voor je bloeilampen, je plantjes gaan nog wel flink groeien komende weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn autoflowers he dus dan vindt ik bijne 3 weken groei lampen wel voldoende.. heb er daarstrax 1 vervange door een bloei lamp..

Licht is nog steeds 18-6

 

De temperatuur zonder afzuiger met fan aan is +-28° zonder fan +-30° dus aan die afzuiger moet ik nog iets doen...

Mss ook nen timer dat ier 2 u aansta 2 u af , 2 u aan... ofzoiets kweetniet..

Anyway die plante gaan echt gestoord ni normaal (vindt ik)

Sebiet eens foto's nemen..

keiveel zijtakken ,echt overal takke :D en lekker klein gehouden !

Anyway kijk sebiet zelf maar en laat maar weten wat jullie ervan vinden !! ;)

 

**Sneak preview**

gallery_16263_5412_362703.jpg

 

Oke foto tijd

 

We beginne deze keer bij de black creams !

Deze gaan duidellijk een beetje trager als de buds.

Ze gaan lekker , hebben het goed is nu 2,5 Dag geleden dat ik ze heb gewaterd , morge water ik alles nog een keer !

Zijn ook lekker aan het uizetten , beginne kleine zijscheutjes en iets grotere te krijgen

 

Dag 14

#1

gallery_16263_5412_183995.jpg

 

#2

gallery_16263_5412_14044.jpg

 

Dan de buds , deze zijn heel hard aan't gaan!!!

Veel zijscheuten die al serieus beginne tellen.

2Dagen gelede gewaterd en gaan morge ook nog eens eentje krijgen !!

 

Dag 16

 

Deze keer beginne we met skeltah !

Vooraanzicht

gallery_16263_5412_516075.jpg

 

ergens tusse in zodat je de zijscheutjes wat beter ziet !

gallery_16263_5412_347106.jpg

 

Dan Heltah!!

Zij gaat duidellijk het hardst veel zijtakken en echt lekker compact oerwoudje !

Direct de binnekant

gallery_16263_5412_180730.jpg

 

Heltah (rechts) & Skeltah (links)

gallery_16263_5412_1481809.jpg

 

 

Endan nog eens alles samen !!!

Buds links , Black Cream rechts

gallery_16263_5412_621335.jpg

 

Voila dat was het voor vandaag !!

Gaat allemaal goed , ze vragen niet naar voeding denk ik en hebben het lekker naar hun zin !

Ik steek er veel aandacht in , tentje gaat geregeld open om te kijken naar lv en temp.

Fannetje eve aan , dan weer eve uit (late bijkomen)

Lucht kapjes ope , dan weer eve dicht blablabla

Ze krijge veel liefde ! :)

Ze leve ook wete

 

Was mss ook aan't denken om een paar grotere bladeren weg t eknippen om de zijscheuten meer licht te geven.. Goed idee?

T'is echt genieten , die plantje verzorgen.

Zo dat was het :)

 

Wat denke jullie tot hiertoe hiervan?

 

 

Grtz und peace , Ziggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

t'is zo moeillijk om die plantjes gerust te late , zeker je eerste ronde.. ik begrijp dat na 10X het te doen je er heel proffesioneel overgaat en zo ..

Maar voor mij zijn da meer als gewoon maar plantjes om ze daarna op te roken...

Ik geniet er gewoon ook veel meer van door af en toe het tentje eens ope te trekke ,erbij gaan zitten er wat naar kijken blablabla...

En het moet voor mij ook allemaal niet te technologisch met metertjes voor dit en metertjes voor dat , kvindt het vee lleuker op het gevoel.

 

Over de hydro korrels = kheb daar geen enkel idee van hoeveel ik er juist in moest doen of dergellijke... De bovenste laag droogt idd iets sneller uit komt mee doordat de bovenste laag bestaat uit zaai en stek grond en die droogt veeeeel sneller uit als de special mix die daar onder zit..

 

Enja nog eens ik kan ze niet gerust late dus dinges als laat ze gewoon hun ding doen gaan niet bij mij..

Ze doen zeker hun ding , met de nodige aandacht.

Das juist hetzelfde als een huis dier , die geef je niet ook dringe en ete en laat ze maar gewoon hun ding doen :P

 

had juist uwe eerste post nog geleze :)

 

De plantjes zelf zien er goed uit toch ?

 

edit , zo'n tensio meter valt nog goed mee in prijs , mss voor de volgende ronde wel een idee.

En die fan control wel gewoon handmatig op en af de fan is goed genoeg voor mij .

Buite is het ook niet constant 28° ofzo dus veel zal da wel ni uitmaken.

 

T'enige waar ik mee zit is die afzuiging maar ik denk dat ik da oplos met een timer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...