Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

de lampen gaan nog maar een uurtje uit dus dat zal het wel niet zijn , ze gaan om 6 uit dus de temp weet ik niet want dan lig ik zelf in dromeland:)

Vanavond update met foto's , ze zijn gegroeid !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke zoals beloofd Een deftige update vandaag ^_^

 

 

Het is ondertusse wat dagen geleden sinds er een foto-update is gedaan en er is redellijk wat verandert in de tent !!!!

 

14.02 Zijn de Fast Buds # overgepot in een 19.3L smartpot !!

Ik heb de smartpot bedekt met een laagje hydrokorrels die ik ben gaan halen.

Heb daar een dikke laag special mix van gold label over gedaan nog wat hydros tusse gestrooid, daarbove een laagje zaai&stekgrond.

Daarin heb ik de plantjes overgepot en dat nog bedekt met een laag special mix en hydro korrels!!

 

14.02 S'avonds groepsfoto !! SAy Chees

gallery_16263_5412_343173.jpg

 

Dat vinde ze duidellijk lekker want ze zijn een gang aan't gaan nu !!!!!!

 

Hier een foto'tje van 15.02

2XFast bud#2 links 2X Black Cream rechts !!!!

gallery_16263_5412_1270614.jpg

 

 

BOEM 2 DAGE LATER (vandaag dus)

gallery_16263_5412_1274515.jpg

 

Ligt het nu aan mij of zijn die precies op 2 dage ontploft en in gang geschote ?? B)lekker lekker lekker lekker :wub: :wub: :wub:

 

Dan vandaag de 2x Black ceampjes beginne ook aardig hun draai te vinde !

gallery_16263_5412_869124.jpg

 

Ik kon het niet laten en was eens benieuwd hoe het stond met hun wortels dus heb 1 plantje vakkundig omgedraait en de aarde zo uit het bakje late schuiven in men hand om te piepen..

En amaai wa wasda het wortel stelsel is goed bezig !!!!! hij was al langst de kant helemaal opgestapeld van onder en terug naar bove aan't groeie bijne aan de top laag :o dus ikke snel een beetje aarde erbij gedaan!

Ik denk nog 2 dage en dat ik ze dan ook naar hun Def. huisje ga plaatse zodat ze wat meer ruimte hebben...

Hiervoor ga ik toch 2 apparte potten gebruiken. men moeder had er nog 2 ligge dus ik die snel opgeijst :P

Kan ik ook ineens eens kijken of er veel verschil zit in 2 planten in 1 19.3L smartpot of 2 planten in ongeveer 2X 9 L potten....

Hier nog een geheel foto

gallery_16263_5412_277882.jpg

 

 

 

 

Voila da was het voor vandaag !

Ik denk dat alles goed zen gangetje aan't gaan is.

Ze krijge elke dag water , veel met de sproeier 1X om de 2 dage ook met het gietertje...

Gaat allemaal lekker onder de 2X 75W t neon.

Nu wachten tot men 2e bloei lamp met de post aankomt!!

 

GRtz und peace from planeet paf..

 

Alle comment welkom goed of slecht maakt ni uit !

 

Grappig : deze post exact 12u en1 min later als de vorige

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kerel! Staan er ook gezond bij vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx greenhulk , voor de rest niet zo veel reacties blijkbaar :comp:

 

Nuja anyway ik denk dat ik de 2 black cream's vandaag ook ga verpotten naar hun def. huisje... 1 van de potjes komen de wortels al masaal langst onder piepen en bij de ander (zoals hierbove vermeld) isdie al helemaal terug naar de toplaag gegaan..

 

Verklaard wel waarom deze zo traag op gang kwam ..Eerst de wortels wat schieten dachte ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker overpotten idd.

 

Ga je uiteindelijk ook scroggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje,

 

Mylar wat in jou tent zit als reflectie, is dat hetzelfde als diamantfolie? Of heeft dat een compleet andere structuur? Heb wat testjes gelezen dat diamantfolie behoorlijk crap is omdat het alle kanten op reflecteert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een autoflower soort dus wat ik ervan heb opgestoken is scroggen niet nodig en zelfs niet zo verstandig? correct me if i'm wrong!

 

Euhm over die foli, geen idee het zat zo vanzelf in het tentje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Ziggy,

 

Lekker bezig man, ze zien der inderdaad supergezond uit.

Ik begin precies ne serieuze achterstand te krijgen.

Waar hebde die hyrdokorrels gehaald? Ik ga mij ook zo'n zakske halen denk ik, ziet er echt goed uit.

Geeft gij die extra voeding? Want die gaan wel goe vooruit :)

 

Soit, keep up the good work man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

diamantfolie is wel stukkie duurder dan mylar !

 

ik zou voor spiegelfolie gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze momenteel nog niets vooeding , ze hebbe zo'n 7 dage in zaai/Stek grond gezete met wortel stimulerende middeltjes in de grond zelf.. daarna in special gold miks ik ga pas bijvoeden vanaf ze ...2weken in bloei saan KLOPT DAT ???? ben nieuw met voede......

 

 

Voor de rest vandaag de black creams ook overgepot zelfde methode als de buds alleen 2 verschillende bakken...

Nu had ik een vraagje kan ik voor de volgende ronde die grond opnieuw gebruiken als ik er buffer tabs insteek????

 

 

Ze gaan lekker vooruit de plantjes vrij snel ook lijkt me als ik het zo wa vergellijk met andere topics!

Morge foto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers hebben niet zoveel voeding nodig heb ik begrepen, zou iig nu nog niet beginnen met de voeding ( correct me i im

Wrong cupp0 ). Je kan wat wortel stimulator geven. En over een paar dagen iets dergelijks als terra grow?

 

Groet,

 

GreenHulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh greenhulk ik antwoorde alleen maar op lulaken z'n vraag.. ik ben helemaal niet van plan om te voeden voordat de bloei er deftig in zit.. geen grow.. niks laat gewoon maar rustig doen , ze doen het goed

 

Dag 13 Voor de fast buds#2 (vanaf het zaadje uit het doosje is gehaald en in de spongepot is gestoken)

En Dag 9 voor de black cream.. ik tel zo omdat we dan beter een totaal plaatje krijgen van de tijdsduur:)

gallery_16263_5412_1009518.jpg

 

 

Gaat lekker volgens mij !!

 

Beetje info =

 

23/1 Licht nog steeds

Per dag sproei ik de bovenste toplaag wat nat , om de 2 dagen bewater ik met ongeveer 1L water PH6

Geef geen groeivoeding of dergellijke

Temp schommelt tusse 26°-30° maarja buiten is een temp ook niet constant. hangt er wat van af.

 

Ik doe bijna alles op het gevoel af en toe denk ik nu zet ik de luikjes ope dat ze wat frisse lucht binne krijgen dan weer toe , soms zet ik de fan een uurtje of 5 aan dan weer niet.. kweetniet het voelt gewoon juist!

 

Ik denk dat ik 23/1 licht ga blijve geven ze vinde het blijkbaar allemaal goed :)

 

VRAAG !!! maakt het veel uit wnnr ik de bloei lampen er in hang , wnnr kan ik dit het beste doen , het zijn autoflowers dus ik dacht hoe sneller hoe beter? En het licht omschakelen wel euh.. da voele we wel aan :P

 

 

 

nog een modelle foto van heltah !

gallery_16263_5412_762165.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voeding geven wanneer de 3e internode ontstaat .

 

ten slotte bepaal jij dit zelf en zou jij dit zelf het beste moeten weten wanneer .

als je light mix gebruikt mag je nu wel halve dosseringen toedienen ...

 

met all mix mag je nog wel weekje of 2 wachten ...

 

Cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx cupp0 wel kijk het zijn autoflowers dus ik heb alleen bloei voeding uiteraard.. ik dacht inderdaad nog een weekje MINSTENS wachte aangezien ze nu in een goldlabel special mix zitten..

Ivm het licht wnnr kan ik best de "warmer" kleur er in hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk pas over een weekje of misschien wel twee de bloei lampen erin. Laat ze maar eens lekker groeien. Deze gaan/moeten ook twee weken langer in de bloei staan ivm je lamp.

 

Vind ze er gezond bij staan Ziggy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken langer in bloei staan in verband et mijn lampe?? leg uit ? begrijp ik ni zo goe

 

Edit : ow en thx ik doe men beste om ze het hier naar hun zin te geve..

 

En een dagellijkse portie goede muziek zal ook wel veel doen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon doet het in het algemeen 2 weken langer over om te oogsten dan als voorbeeld een hps.

 

Zet bob marley op dat gaan ze geweldig vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isda zo , zijn er nog andere die dit beamen?

 

Btw bob marley is te cliché :) geef mij maar pink floyd & jimi hendrix

 

Is er ergens een kweekske van u te vinden ofzo greenhulk ?

 

Heb dat bv nog niet gehoord dat t neon er langer over doet dan bv hps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb enorm veel gelezen maar helaas nog niet begonnen.

 

Heb een autoflower gehad in mn tuin vorige zomer ( lowryder ) die toch behoorlijk lekker was.

 

Ik ben momenteel behoorlijk wat ideeën aan het opdoen en tekeningen uitwerken voor een kast die ik wil gaan bouwen.

 

Zal uiteindelijk 300W tneon gaan worden. Wil lekker laylow aka stealh.

 

Zat te denken aan 75 bij 75 en 140cm hoog of zelfs 85 bij 85 cm.

 

Ben aan het dubben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan echt zienbaar snel !

 

Fast Bud#2

gallery_16263_5412_138553.jpg

 

 

 

 

Fast Bud links Black Cream rechts

gallery_16263_5412_546181.jpg

 

Had ze gistere wa teveel water gegeven denk ik (heltah en skeltah) ze honge er een beetje slapjes bij dus alat ze nu een dagje of 2 -3 droog trekken.

 

 

Edit.. zou ik de lamp mss wa hoger hangen ? de internodes zijn wel HEEEEEL dicht op elkaar als in geen speld tusse te krijgen :P elhoewel nee , kleine compacte kerstboompjes klinkt niet slecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet veel leven hier op't forum , spijtig dacht dat wietforum actiever was.

 

Anyway ik heb een klein probleempje met 1 van de plantjes en ik vraag om een beetje hulp.

Het gaat om een blad probleem.

2 dagen geleden begon er op 1 van de blaadjes van een plantje een beetje een bruiner schijntje te komen , nee neit echt bruin meer roest kleurig.

heb het maar zo gelaten en dacht na wrs is het niks.

Nu 2 dage later begint het vlekje toch groter en groter te worden :5

Foto =>

gallery_16263_5412_357029.jpg

 

Langst de onderkant is er niet veel te zien buite een klein streepje....

Dit is toch niet het mosaic virus he????

 

Euhm wat meer info over ruimte en medium . temp 27°-31°

LV +-50

medium Goldlabel special miks met een laag zaai & stekgrond en hydro korrels...

nog steed 23/1 licht alhoewel ik dit wrs vandaag ga verandere naar 18-6 en er mss morge al 1 andere kleur lamp ga inramme...

Begin een beetje schrik te krijgen door deze plekjes.........

En wil precies zo snel mogenlijk afbloeien en opnieuw beginnen dus ik denk fuck voorgroei methode voor autoflowers en gewoon zo snel mogenlijk naar 12/12 en warm white licht

 

AUB HELP wil zo snel mogenlijk weten wat dit is en MOEST het mosaic zijn zo snel mogenlijk dat het plantje weg kan en de andere niet infecteerd...

 

Maar denk niet dat het dat is , ziet er toch zo niet uit en het gaat traag

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is je eerste blad ?

 

meestal 1 of 3 vingers ?

 

zoja dit is normaal dit is je kiemblad dan .

 

voeding ?? PH ?? EC ?? check het nu zou ik zeggen als dit niet geval is

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 vingerig blad en het is al bij de 2e internode en op een ander plantje begint er een gelig gestipte kleur te kome , ph meter check ik alleen bij het wateren ec meter heb ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop buffertabletten ! 2 tientjes en je hebt voor de volgende kweek ook !

en kans dat dit gebeurd is kleiner .

 

zoek naar : bekende voedings en bladproblemen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...