Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

??..

 

Olraait eve klein vraagje , straks update met fototjes maar lampen zijn nu uit en wil ze niet storen in hun piowernapje.

Tijd is verschove van snachts naar overdag aangezien het dan ietske warmer blijft in de tent..

 

 

Dus de vraag , ze zijn allemaal goed in bloei geschoten lamp heeft er altijd bijna 10 cm max boven gehangen..

 

Nu wat is het beste ze zo laten of de lamp helemaal boven hange zodat ze nog veel plek hebben ?

Plantjes zijn best klein gebleven daardoor en heb ook al gezien dat doordat de lampen er te dicht op bleven de topjes vrij klein bleven klopt dit ?

 

GRtz

 

Wat foto's ..moest er nog belangstelling zijn ....

 

het geheeltje

Ondertusse wel al wat bind draad gebruikt om hoofd stelen wat te buigen en zij steeltjes een beetje te sturen

 

links Fast bud#2 (Dag 34 van zaad)

Rechts black cream (Dag 30 van zaad)

gallery_16263_5412_527693.jpg

 

En dan nog een kleine close up

gallery_16263_5412_120910.jpg

 

En vanbinnen

gallery_16263_5412_668266.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ziggy,

 

Leuk kweekje heb je staan. ze zullen nog wel wat groeien maar daarvoor hoe je de lamp niet hoger te hangen. Max 10 cm er boven houden. Als je nu de bloeilampen erin zet zullen ze nog iets meer streken en die bevorderen de bloem vorming.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx arnold63.

 

bloei lampen steken er al 2 weken in mss al een beetje langer hou het niet echt bij.

En ik zie ze niet echt meer groeien de laatste dagen alleen meer en meer haartjes.

Lamp hangt er nu ongeveer 16 cm boven en dat is alles van plaats dat ik nog heb, alle hoofdstammen buite eentje zijn al helemaal omgebogen door bind draad omdat ze anders te groot werden voornamellijk de black creams dan ..

 

Achja ik verwacht ook eigenlijk geen knoeften van toppen:) wrs een paar magere topjes met hier en daar nog wat pluis.

 

Volgende ronde zeker scroggen , dit was een autoflower experimentje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh ik zou de lamp er niet zo hoog van de plantjes zetten. Max 10cm is ideaal voor tneon.

Nu zijn het nog kleine topjes maar ze zullen nog veel groeien/ aandikken en soort van versmelten met elkaar tot een grotere top. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag beste Ploppertjes!!!

Het is zondag en dat betekend ; Uitgebreide-review-dag

Even een klein beetje uitleg wat er de afgelope dagen allemaal is gebeurd.

 

 

De Temperatuur in mijn tent krijg ik maar niet over de 25°..

Heb ook gemerkt dat T-neon helemaal neit zo warm word eigenlijk..

Als ze een hele tijd brande kan ik gerust 1-2 sec mijn vingers er tegen houden voor ik het "ai-trek-weg-gevoel" krijg...

Dus mss toch maar overwegen om er een tweede setje bij te hangen in de toekomst ...?? Ik weet het nog neit kost allemaal weer zoveel geld.....

 

Snachts durft de temp zakken naar 19° Godverdomme echt ik kom er eigenlijk niet zo goed van , ik denk dat dit de reden is waarom ze vrij traag gaan..

 

Ook heb ik de afgelopen 2 weken zo om de 3 -4 Dagen water gegeven..2X met een beetje bloei voeding in voor de rest afgezuurd naar ongeveer 6.2-6.4.

 

Ik denk dat dit te weinig is aangezien de afgelope 4-5 dagen er vanonder vanalles is beginne vergelen en plekjes is beginne krijgen..

Daar ga ik de foto's ook mee beginnen

 

:

gallery_16263_5412_451905.jpg

 

gallery_16263_5412_1226124.jpg

 

gallery_16263_5412_962167.jpg

 

Ik denk echt dat dit door uitdroging is , de aarde was eergisteren ook helemaal uitgedroogd maar echt een beetje overdreven (shame on me)

gallery_16263_5412_372070.jpg

 

gallery_16263_5412_1472478.jpg

 

gallery_16263_5412_1168366.jpg

 

Nadat ik dit gistere goed en wel in de mot kreeg heb ik besloten om gewoon elke dag terug te wateren gistere 2 L verdeeld over 4 planten PH 6.3

 

Vandaag 2 L verdeeld over 4 planten Ph6.4 / 5Ml Canna terra flores

 

En nu morgen even niets denk ik.

 

Nu niet alles is slecht nattuurlijk hier wat betere foto's van de dames :)

2X Fast Bud #2

gallery_16263_5412_1771606.jpg

 

Dan wat random topjes fast bud en black cream door elkaar

Fast Bud

gallery_16263_5412_1182626.jpg

 

Fast bud

gallery_16263_5412_1240923.jpg

 

Black Cream

gallery_16263_5412_514231.jpg

 

Op 1 Van de fast buds heb ik balletjes ontdekt :execute

Dit wil zeggen , herma..... Damn ik blijf ze controleren , dagellijks , heb de balletjes dat ik heb gezien er direct afgehaald ....

Hopen dat ik er geen heb gemist..

 

Overigens is er nog neits paars te bespeuren bij de black creams alhoewel dat het soms lijkt dat de haartjes al een roze schijn beginnen te krijgen..

Nog niets is duidellijk dus we zulle wel zien :)

 

Ik hoop dat het water tekort was wat de plantjes vertonen en geen voeding tekort ofzo..

Zat voor 3 weken mest in de grond ..standaard.. dus nu wat bijmesten om de 3 dagen zal wel mogen zeker...?

We zien wel vanaf ik verbrande puntjes spot stop ik direct.. dit word wel wat moeillijk aangezien veel onderste bladeren er echt niet uitzien .. word moeillijk onderscheiden ..

 

Anyway nog een foto van het geheeltje en dat was het dan weer voor vandaag.

Wel weinig leven hier.. maar veel views , is een beetje spijtig vindt ik .. nuja niet zagen maaar door growen , alhoewel wat meer leven wel aangenaam zou zijn..

Ben niet graag zo'n eenzaam persoon dat wat tege zichzelf lult... hahah :likken: :likken:

 

KEep it cool !!!! kijk een ijsje =======> :icecream:

gallery_16263_5412_1599300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever droger als natter keken uiteraard, maar te droog is ook niet goed.

een scheut voeding kunnen ze wel hebben, rustig opbouwen.

1x water per 3-4 dagen is te weinig. Regelmaat is noodzakelijk voor planten in potten die geen toegang hebben tot grondwater...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd heb je helemaal gelijk in Baekelandt !!!

Ik hield me een beetje te hard vast aan wat snaaiper hier een tijd gelede zei en als ik eens ging kijken in zijn topic , die heoveelheid water was voldoende toen ze jonger waren maar nu duidellijk niet meer....

Anyway geleerd heb ik vanaf nu elke dag dat eens probere of 1x zonder voeding 1x met voeding 1 x niet.. ben er nog neit uit we zulle zien wat het beste werkt ..

 

Ze hebben duidellijk wat water tekort gehad dus nu maar eve elke dag :) juist voor dat de lampen terug aangaan.

Morge geef ik gewoon terug water , de volgende x weer met 5ML per 2L water

 

Mss daarna een beetje meer ben ook ies meer ingesteld , die planten doen het ook goed met niet teveel voeding , let nature do it's job

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet stille aanwezigen

 

Weer 2 dagen verder tijd voor een kleine update.

Ik geef ondertusse Elke dag water 0,5L per plant de afgelope 2 Dagen met 5ml/2L Canna terra flores.

Vandaag enkel water morgen ga ik proberen met 8ml /2L Dan weer dagje gewoon water.

 

De toppen beginne zienlijk aan te dikken en te groeien nu, altijd maar sneller en sneller , het is letterlijk leuk om het tentje open te doen en zo'n 5 min alles van dichtbij te bekijken :)

Spijtig dat ik alleen maar fototoestel op men gsm heb en dus geen flash dus kan ook niet laten zien dat er echt al duidelijk thc op de blaadjes begint te komen :)

 

Ik ben nog altijd aan't overwegen om ofwel een matje te gaan halen ofwel een 2e set tneon , gewoon om de temperatuur..

Het is moeillijk om het boven de 23° te houden .... :S

Veel last hebben ze niet precies maar ik durf te wedden dat ze al iets verder zouden hebbe gestaan en ik denk dat dit wel gaat schelen in de opbrengst .

Al heb ik niet veel verwachtingen van deze ronde , alles is goed :)

 

Ik heb ondertussen ook al het nodige knak werk gedaan omdat de black creams anders te groot werden.

Man die hebben echt duidellijk een dikkere stam als de fast buds. waar de fast buds kleine dunne stammetjes hebben zit er op de black creams een stam die 2 keer men duim is:)

Spijtig genoeg is hier ook een klein stammetje helemaal doorbroken... het hangt nog letterlijk met een haartje vast.. heb het wat op het weerstationnetje gelegd...zien of het overleefd.

Ziet nog altijd lekker groen en is nog niets dood aan dus we hebben hoop!!

Anyway

 

Genoeg blabla

Foto tijd !!

 

Dag.......... geen idee en te lui om het uit te reken , staat hier allemaal wel ergens in het topic vermeld

gallery_16263_5412_976055.jpg

 

 

Topje dat duidellijk meer volume heeft gekregen op 2 dagen !!!!

gallery_16263_5412_1206034.jpg

 

onder het bladerdak ook topjes topjes overal mini topjes!

gallery_16263_5412_1399300.jpg

 

bovekant Fast Bud# 2

gallery_16263_5412_1268184.jpg

 

Black creams met links in't midden hoofdtopje dat hierboven staat van 1 vd fast buds

gallery_16263_5412_1820114.jpg

 

en dan de laatste

gallery_16263_5412_501207.jpg

 

 

ziggy gaat chille nu met zijn gitaar

 

Adios amigos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey ziggy, mooie plantjes heb je daar =).

weet je al wat je gaat doen met die herma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiometer :whistle: heb ik je al eens gezegd maar toen interesseerde het je niet.

Luister je nu wel? je moet hem niet kopen he maar het is echt en goed hulpmiddel, meer als een extra t-neonset op dit moment als ik deze laatste updates bekijk.

Zolang het in de donker periode niet te extreem afkoelt zou ik je toch aanraden eerst een Tensio te kopen en dan te gaan uitkijken naar meer licht en warmte.

Het is toch normaal dat plantjes meer drinken als ze ouder worden.

 

Niet om je te stangen of hoe je het ook bekijkt, maar je hebt/had wat problemen en men geeft advies/meningen: doe er dan ook wat mee, das de bedoeling van een kweekverslag op een openbaar forum.

Ook al is mijn klein kutplantje een klein kutplantje ze zuipt inmiddels wel een halve liter per dag weg. 2 dagen voeding 1 dag schoon water en af en toe een dag niks. Als ze wat groter worden zuipen ze zo je pot droog, zelfs de tensio trekken ze droog als dat dan de enige waterbron is.

 

Die afgeknakte tak had je gelijk moeten spalken met afplaktape of zo, die is nou vast al dood maar als je het er gelijk weer tegen hangt en fixeert heb je veel kans dat het heelt. Nu verwacht ook geen wonderen, finaal af is finaal af.

 

En eens een geel blaadje onderin kan geen kwaad, dat valt er normaal na een tijd wel af, teken dat de plant het niet meer nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep die tensio meter zou in dees geval inderdaad handig van pas komen en ge jaagt mij zeker ni "op" ofzo ze , ben gene moeillijke mens mss kwam da zo voer ma das zeker niet het geval.

 

onder de 19° dropt het zeker niet maar pakt dat het ook niet bove de 22° komt heel af en toe is als het buite heel warm is en mijn kamer warmt ook op...

Dus ik moet toch iets aan die warmte gaan doen , zo'n kacheltje is ook geen optie dat verbruikt ietske teveel.. 1000Watt...

Kan ik evegoe een grote tent kope en volhange met hps.. niet?

Dus da is ook geen optie.

Daarma dat ik dacht 2e setje van 2X75Watt T-neon...

Nu we zien wel wnnr het budget het toelaat want ben ook van plan 1 van de dage een nieuwe versterker te kopen en dat loopt toch ook gemakellijk uit tot +500€..

Dus we zien wel , vindt het een beetje kut aangezien ik me'n plantjes een leuk stekske wil geven en niet iet dat wat te fris is voor hun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een versterker voor wat? om hoppend rond te rijden of de buren op stang jagen, beide slecht voor je oren.

Dan kan er toch 35€ af voor een tensiometer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jouw was zou ik als eerste investeren in een fancontroller zeker als de nachttemp niet onder de 19 graden komt.

Kan die versterker niet een mandje wachten?

 

beter voor een stabiel klimaat en voor hogere temperatuur met je licht aan.

 

Zo gaat het ook wel lukken, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Voor een tientje of 6 dacht ik heb je BV al een variac, Maar de keuze blijft bij jouw uiteraard.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties .

Ivm bure op stang jagen , geen last van wij hebben geen buren :)

En het is niet zo dat dit kweekje boven mijn andere hobby gaat namenlijk het bespelen van mijn gitaar...

Heb hiervoor gespaard en het is eindellijk zo ver dus nene versterker gaat voor !

 

Mijn intresse zit veel harder in muziek als in wiet kweken/roken vandaar :)

Het komt er nog wel van gewoon nu nog even niet.

 

 

Tot de volgende update *! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit ziggy !!

 

houden zo !

 

wanneer PK13/14 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx cupp0 pk heb ik niet , ik geef gewoon een beetje bloei voeding mee meer niet :)

Volgende ronde kome sannie tabs er bij kijken :)

 

Poederbaas : Ik laat de herma gewoon staan het waren echt maar 10 balletjes ofzo , ik heb er 2 gemist van onder die opgedroogt op een blaadje lagen , nuja dan zitte er maar wat zaadjes bij , maakt voor mij allemaal niet uit :)

Die gooi ik hier achter wel ergens langst de sporen in de zomer en wie weet wordt dat nog lache :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal een druk bereden trein worden dan :)

Zie daar wel wat bladpunten omhoog krullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

blaadjes omhoog krullen ? waardan kzie het niet :P

 

denk niet dat je het ziet vanuit de trein , anyway nog maar een theoretisch spotje we zien dan wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raad het wel ten alle tijde aan om pk te doen .. maar sannies is prima spul .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom dan cupp0 ? op de moment zien de plantjes er uit alsof ze genoeg hebben aan de canna terra flor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha daarom, het is altijd beter dan de stuff uit een shop. (vind ik dan =P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens Poederbaas !

 

Ik Doel alleen op Pk omdat je in de 4e week bloei of 3e week wel wat extra P en K kan gebruiken . Het is mischien wel chemisch en dergelijke maar dat spoel je de komende 4 a 5 weken er makkelijk uit .. en je haalt er meer mee uit je wiet .. Betere afrijping van de Fruiten en mischien nog zelfs een lekkerder smakie ..

 

Gebruik zelf ook Canna terra flores Bio en met PK haalde ik vorig jaar mooie resultaten .. Kijk maar in me topic Outdoor

 

Maar Mattie ! Dit is Persoonlijke basis en wil je de info alleen geven .. Ermee iets doen is 2 :)

 

Wil je dit Puur Bio en toch extra P en K geven ?

 

ga naar de boerderij en vraag wat kippepoep .. 1 eetlepel kippenpoep in een liter water ONAFGEZUURD en dan 24uur laten staan .. af en te goed schudden en je hebt de GOEDKOOPSTE BESTE voeding die je geven kan .. Vraag maar aan alle Marrokanen , Indianen , Afrikanen , Jamaicanen en nog wel meer waar Anen acher kan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh 3e 4e week lijkt mijn wel wat vroeg om de pk week erin te steken ,verwacht dat het bio schema hetzelfde zal zijn als de minerale terra lijn 6e week bloei weekje pk ertegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bangellijk , mijn stief zus heeft kippen !!

"ja se raar vraagske*"

"Ja zeg maar"

"Zoude gij tegen de volgende x dat ik langst kom aan paar eetlepels kippepoep in een potje kunne doen?"

.....

 

HAha moet ik gewoon doen !

euh ja ik heb die canna blablieblie en ik ga het deze ronde erbij houden .

Volgende ronde , nieuwe rodne nieuwe investeringe en testjes :)

 

Morg enog eens wat foto's uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Timezz!!!

 

Alles gaat rustig zijn gangetje !

Plantjes doen het goed , krijgen nu dagelijks 0.5 L per plant.

Black creams hebben vandaag 1L Per plant gekregen om een x extra te voeden , ze hebbek een vele dikkere stam en zijn vele groter en hun blaadjes zijn helemaal ok dus die kunnen dat wel hebben denk ik.

 

 

De fast buds genieten ook van al die voeding.

Juist op het randje want ik heb op sommige bladeren wel het tipje van het tipje gezien dat een beetje verbrand

 

Dus ik wissel een beetje op gevoel af met de voeding en gewoon kraantjes water.

Tot hiertoe lukt het perfect.

 

De topjes beginnen mooi vorm te krijgen , HEEEEEL VEEEL thc productie overal de laatste dagen !

Zaleg

 

Ook zijn de eerste tintjes paars te bespeuren , heb van de duidellijkste een fototje genomen.

Als je ervoor staat zie je het heel duidellijk maar met gsm is dit nogal moeillijk vast te leggen.

 

Anyway foto tijd!!

 

2X Fast Bud# 2 (Dag 46 Vanaf het zaadje)

 

gallery_16263_5412_1101520.jpg

 

 

 

2X Black cream (dag 43 Vanaf het zaadje) hier is het nodige knak werk gebeurd ... ze groeien als gek !!!! Moesten ze niet gebonden en geknakt zijn zaten ze DIK over de meter)

 

gallery_16263_5412_1945403.jpg

 

 

Fast Bud#2 Topje

 

gallery_16263_5412_248321.jpg

 

PAars tintje bij black cream

Kijk in de okseltjes daar kan je het duiddellijk zien

 

gallery_16263_5412_292197.jpg

 

Nog een klein black cream topje

 

gallery_16263_5412_683069.jpg

 

En het geheel

 

gallery_16263_5412_839721.jpg

 

 

 

Als het licht uit is is het nooit boven de 18°

Desondanks doen ze het vrij goed vindt ik!

Als het wat warmer word hier in belgie komt dat wel goed denk ik , t'is vooral dat afzuig systeem dat het vrij koud trekt denk ik.

Nuja ze hebbek er weinig last van (denk ik mss dat iemand met wat meer kennis wel iets zou opmerken maar ik dus niet :) )

 

 

Ik hoop ook dat de topjes nog wat gaan aandikken van de fast buds want ze blijven vrij dun in doorsnee....

Overal kleine balletjes met ongeveer 3 iets grotere toppen een beetje groter dan je aansteker.

 

Ze zouden ongeveer tot 4 april moeten gaan als ik op de reviews van dit soortje mag afgaan.

Dus ongeveer nog 2 weken , er beginnen al wel vrij veel bruine haartjes aan de topjes te komen. maar in dikte is het eigenlijk gene vette.

 

Goed we zien wel!

 

Grtz und peace !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...