Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

OOK HAD IK NOG EEN VRAAGJE , ik ben gistere met mijn vader langst het tuincentrum geweest en ik kon het nattuurlijk niet laten.." meneer hebt u toevallig een product waarmee ik men ph naar benede met kan hale?" :whistle:

 

Heeft hij mij iets meegegeve voor in visvijvers.. nu het macheert perfect maar kan dit kwaad voor de plantjes?

Er staat op verbeterd de planten groei dus kzie ni in waarom maartoch , beter eve vragen hier:)

 

 

Moet geen kwaad kunnen. en als je op aarde kweekt hoef je niet perse af te zuren, de aarde regelt dit grotendeels zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

serieus ? da wist ik niet ... graag wat meer meningen hier over mensen !??!

 

Verder heeft ze vandaag haar tempo gevonde denk ik in het potje met zaai/Stek aarde (haha kijk mij nu precies aan't prate of ik heb maar 1 plantje:p komt er gewoon door omdat er 1 duidellijk is beginne gaan en het ander nog aan't opkome is)

 

direct wat fototjes trekke en verder verslag

 

EDIT: "Voila hier zijn we dan"

 

zoals eerder vermeld is er eentje duidellijke vertrokken terwijl het ander haar blaadjes maar niet wou open gooie...

gallery_16263_5412_246249.jpg

 

 

Heltah :

gallery_16263_5412_537535.jpg

 

Skeltah

gallery_16263_5412_850336.jpg

Na de foto van dit plantje te bezien zag ik dat er iets niet klopte aan de blaadjes , raar dat ik er over heb gekeken toen ik het plantje vast had :S

Namellijk dat de 2 blaadjes vast zaten aan elkaar door een vliesje (wrs overblijfsele van het omhulsel)

Dus dit eve met een mesje door gesnede en de blaadjes vielen gelijk ope.. spijtig anders had ze wrs juist hetzelfde als haar zus bijgestaan :P

 

2X Black cream zaadjes (zitte nu 19u in de prop.)Temp. 28-30°

gallery_16263_5412_1653662.jpg

hopenlijk kome deze eve snel uit als de vorige 2 Dan staan ze niet TE ver achter:)

 

En dan nog de temp en LV in de tent:

gallery_16263_5412_260077.jpg

 

 

 

Hehe ik heb de 2buds name gegeve :) heltah & skeltah kei toepassellijk omdat het 1 haar "skelletje" maar niet wou afdoen :P)

 

Zo de eerste deftige update met foto's zit er weer op :) ik hoop op een paar meningen i.v.m. de vraag hierbove !

 

GReeeetz und peace

 

 

PS edit : nu weeral 2u en half later heeft het eerste black cream zaadje zijn wortel al uit het zaadje geduwt en in de spongepot .. dat betekend +-21u nodig gehad om te ontkiemen.... perfect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziek intressant topic !! merci!!

 

 

Voor de rest ni veel leve in dit topic precies :whistle:

 

Anyway de 2 black cream's zijn daarnet ook overgepot in hun klein voor groei huisje . eentje sta al bove en het ander is duidellijk haar wortel eerst nog een beetje aan't verdiep.. ze zalt lekker vinde zeker :dribble:

 

Ik zit nog met een vraag !!

 

zou ik de de plantjes per 2 in smartpots van 19,3 L zetten (aangezien het autoflowers zijn) of zou ik ze echt allemaal appart zetten... hmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de mogelijk hebt is het beste natuurlijk elks apart, hebben ze meer wortelruimte voor zichzelf ;)

 

succes hier :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sensi life , ja idd da dacht ik ook maar kijk khad een maatje kleiner besteld maar die hadde ze nimmr dus hebbe ze mij deze gegeven voor hetzelfde geld(kan niet klagen eigenlijk :likken: )

 

Maar heb de potte wa onderschat en vindt ze nu toch vrij groot en het is precies stom dat ik nu nog 4 kleine potjes moet gaan hale zodat ze toch alle 4 hun eige bakje hebben....

 

Zou dit veel schelen denkje als ik ze per 2 in een pot van 19L steek dat is 9.5L (9.65 om precies te zijn :P) per plant dat is toch wel wat voor autoflowers niet? (in de micro denkwijze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das genoeg hoor Ziggy, veel meer heeft een Autoflower niet nodig, meer is beter uiteraard maar het gaat

En er wordt wel gekeken hoor, enkel niet altijd gereageerd.

Moet je maar mee leven. Doe ik ook, heb nou de 3 tot 5 regel net als Mac, er wordt pas geupdate als er minimaal 3 reply's zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het regelmatig update is niet alleen voor jullie maar ook voor mezelf , da houd gemakellijk bij is eigenlijk een beetje een leercursus voor mezelf en dan kan ik het hele kweekje goed bijhouden voor men volgende , zien waar het beter kan en waar het goed zat en dergellijke............ :icecream: kijk ijsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een ouderwetse agenda man, ligt bij mij ook op de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

seg dan gewoon da ge minder updates wilt hé :likken:

 

Ik denk dak toch 2 plantjes per pot ga doen , echt grote potjes en maar kleine autoflowers... moet kunne... hard zulde da wel ni voele in de groote/opbrengst van de plant he.. ofwel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat het veel uit maakt op zo'n kleine schaal. Als je op 2 vierkante meter 2 planten in een pot stopt, dan word dat een heel ander verhaal en kan ik je dat zeker afraden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel updaten is ook niet goed, dan zie je de vooruitgang niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo Ziggy,

 

Ik ben u al van int begin aant volgen en da ziet er ier allemaal dik in orde uit.

De mijn staan net onder de grond dus ik heb ne kleine achterstand.

 

Ik hou da hier goe int oog dan kannek wa afkijken ;)

 

Laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gij ze er ook ne van't stad kanda ?

 

Anyway strak nog is een uitgebreid update doen want er is leve in de kwekerij : :jump:

 

Aarde droogt wel snel uit aangezien de plantjes 5 cm ofzo onder het licht staan.

Ik vang het wel op door smorgends en s'avonds de aarde wat nat te spuite me de spray en ik denk ook laat die aarde maar wat droger worde(niet te droog natuurlijk) zodat de wortels zich goed kunne verplaatse in het kleine potje....

 

Ook heb ik het fannetje nog niet aanstaan aangezien deze de potte nog te hard afkoelt. heb die gistere heel de dag late aanstaan toen ik naar men werk ben vertrokke dus ben van 9-8 niet thuis geweest en de potjes stonde echt koud dus die fan blijft nog eve uit tot ze wat groter zijn...

 

Heb ook al gedacht aan hydro korrels maar heb er eve genoeg geld in gestoken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil foto's !! :-)

 

Nee ni vant stad, wel dichtbij ^^.

 

Ik doe hetzelfde, enkel afzuiging staat aan omdat het met de andere fan veel te hard afkoelt. Denkt niet dat zaadjes of kiempjes veel luchtverplaatsing nodig hebben in hun eerste levensdagen, maar ik ben een noob dus bleh :)

 

Ik wacht geduldig op nog wat foto's en ga nu wat naast men kot zitten en liedjes zingen dat men schatjes uit hun schelpje komen :)

 

GOGO Ziggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lulaken haha thx en da heb ik ook gedaan ik zeg het bewaterd in de prop en jimi hendrix op en daar ware ze :D

stuur is pm vanwaar ge juist bent alee ni exact e maar ge snapt het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Dag 7 nadat ik de eerste 2 zaadjes in de grond hebt gestoken !

 

niet teveel woorden aan vuil maken deze keer , heb vandaag ph-Bloom aangekregen & voeding canna terra flores ofzoiets ben te tam om het te gaan pakke en leze (5 m verder :P)

 

Dus zo stonde de buds er gistere bij

gallery_16263_5412_853393.jpg

 

En de black cream zaadjes dag 2

gallery_16263_5412_403817.jpg

 

En zo stonde de buds en creams er vandaag bij

 

Buds

gallery_16263_5412_548035.jpg

 

Cream cream Black cream

gallery_16263_5412_1214925.jpg

gallery_16263_5412_528908.jpg

 

 

 

Voila updatje gedaan

 

Aja nog eve iets , de black creams hun ronde blaadjes en eerste "echte" blaadjes hadden al een paars randje.. kei vreemd , licht stress kan dit niet zijn lampe staan al 7 dagen op23-1 (3 dagen voor de black creams) kmaak er mij geen zorge over , gewoon door knalle dames !!!!

 

Good night

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betteke oep a toal lette mateke, Ollanders verstong gen Vloms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das geen vloms das aantwaarps joengee

 

 

Klein vraagje , zou ik de buds al verpotten naar hun definitieve pot of zou ik nog een paar dagen wachte?

Heb zoiets van hoe sneller ze in hun "voor altijd" huisje zitte hoe beter , maar deze grond is echt wel goed voor hun wortel ontwikelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziggy man, ge kunt pas verpotten wanneer uw pot geworteld is. Het zijn geen radijzen die ge kunt verspenen he...

en eer uw pot geworteld is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze er gisteren overgeplaatst naar hun def. pot en ze lijken het heel hard naar hun zin te hebbe grond aangelegd met hydro korrels laagje special mix daarop laagje stekgrond daarin de plantjes daarop een laagje special met hydrokorrels ..

De black creams doen rustig aan.

 

Toen ik ze verpotte zaten er aan de onderkant al redellijk wat wortels

 

Komt goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppieeee !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen antwoord ivm men vraag over de paarse schijn op de blaadjes aan de randjes & de paarse stammetjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ziggy,

 

Wat zijn de temperaturen gemiddeld? Het zou kunnen dat als de lampen uit zijn te koud staan waardoor de stammetjes en randjes paars kleuren.

 

Zien er verder gewoon netjes uit. We willen uiteindelijk de 0.7g/w zien :jump:

 

Ik volg je sowieso, Succes!

 

GreenHulk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...