Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

Nieuwe ronde 12 x Silver Haze onder Gavita 600 watt

Recommended Posts

@tune. :likken: :jump: :likken: :jump:

 

Effe een vraagje aan de medelezers. 4 meter slang 125 mm gaat boven de tent (1.20x1.20)in en wordt aangesloten op een LVS. Hoeveel kuub inblaas zal dan ruim voldoende zijn om straks in de zomer de warmte (geen temperaturen boven de 30) tegen te gaan?

 

De afzuiging is de Ruck RK 125 L 330 m3/u max.

 

Alvast bedankt!

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoveel m3 is je lvs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Casto, heb nog geen LVS aangeschaft, wacht eerst op wat reacties hier voordat ik wat aanschaf, of anders maken we zelf wat van pvc pijp rond 125 en dan op 1/3 van de omtrek allemaal gaatjes er in boren van 10 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit, tot dag 45 doorgaan op 660 watt.

 

Daarna dimmen naar 400 en alleen water.

 

Net zo lang laten staan tot ze stoppen met drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie schepsels daar.... ;)

 

doe lekker zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

El oro... ! dat gaat nog steeds erg lekker daar zo te zien! Het is goed te zien dat jullie veel aandacht besteden aan deze run. Mooi verslag ook...leest lekker weg zeg maar. Complimenten hoor, nog ffies en dan kan de vlam erin!

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag medeforumers!

 

Hier weer een updatje omtrent onze Haze dames.

 

@Grondlegger. Je bedoelt knappe toppen? :likken:

 

@Predator. Thnx voor je reactie, we hebben de lamp van 660 naar 600 gedraaid, einde deze week gaat ie op 400.

Maar je zegt alleen water, ons voedingsprogramma geeft juist de bloei en de PK in de laatste weken, vanaf week 5 tot de 1 na laatste week, als we daar nu mee stoppen hebben ze dus 1 week bloei en PK gehad, wel doen we het met de EC rustig aan, en krijgen ze niet alle dagen voeding.

 

Net zo lang laten staan tot ze niet meer drinken??? de trichomen vertellen mij toch wanneer het harvest time is?

 

@Sensi. Dank u dank u, ja valt niet helemaal tegen, toch hadden ze van mij wel wat dikker gemogen, maar ze zijn moddervet!

 

@Piet. Dank je Piet, tja het komt nooit aanwaaien he, daar weet jij alles van, maar we genieten nog steeds als we de boel verzorgen, en dat voelen ze! Ja gaat wel weer hard deze ronde, maar ondanks dat ze super vet zijn hadden ze van mij best nog wat dikker gemogen, maar ze staan nog even gelukkig.

 

 

Update dag 44 12/12:

 

Even bijpraten weer hier.

We hebben wat aangepast in de tent, We hebben een zwaardere actieve inblaas gefixed, draait op 50% wanneer de lamp aan is, staat geschakeld op de lamp en gaat uit in de donkerperiode.

We hadden regelmatig de temperatuur op 30 a 31 graden, dat is opgelost, de slang blaast nu de koelere verse lucht tussen de toppen en de lamp, de ventilator verdeelt het weer door de tent en de meter geeft max 28 graden aan! :likken:

Later zullen we dit nog verder fine-tunen met een LVS.

 

Met de EC doen we het rustig aan, de dames waren goed doorvoed, dus hebben 3 dagen op water gestaan. Volgens het kweekvoedingsprogramma van Bio-G-Power moet de EC nu op 1.7 zitten, we houden hem op 1.5. en wisselen af met alleen water Ph 6.0

Vanaf dag 35 geven we (bloei 1ml/liter en PK beginnend met 0.2ml/liter mee) dit schema houden we aan tot de 1 na laatste week, ze hebben die voedingstoffen hard nodig deze weken, dan 7 tot 10 dagen spoelen.

 

Verder worden ze wel vetter, dikker en voller maar de echte explosies hebben we nog niet gezien.

 

We gaan het zien, dorst hebben ze nog steeds dus water nog steeds naar behoefte (gem 0.6 liter/p/pot)

Temperaturen zijn allemaal oke verder.

 

Wat me verder opvalt is dat door het open gewas ook alle lager zittende toppen mooi compact en harsrijk zijn, dat is mooi meegenomen, heb een hekel aan fluffie!

 

 

Dit was het wel weer voor nu, vandaag of morgen nog wat nieuwe foto's schieten en posten.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even dit!.......

 

Binnenkort wordt er gestart in de andere ruimte!

We zijn nu aan het voorbereiden, inkopen, en alles op orde aan het maken.

 

 

Growen:

 

Biologisch on the Sannie's way.

 

Plagron light-mix.

Perfect start 20 gram p/pot.

Schimmels 5 gram p/pot.

Buffertabs 3 p/pot.

Bacto eens in de 10 dagen.

 

Vanaf de eerste bloeiharen,

Bloeivoeding om de dag.

 

Vanaf 4e week bloei

PK booster om de dag.

 

9x Cheese zaden van the Greenhouse.

9x Smartpot 15 liter.

 

 

De smartpots een weekje eerder klaarmaken en inwateren om het bodemleven op gang te brengen.

Ontkiemen in de spongepotjes in de propagator.

10 dagen voorgroeien onder T-Neon.

1 week onder 400 watt.

8 a 9 weken bloei deze soort.

 

Cheese heeft Skunk en Kush invloeden, iemand ervaring met deze strain???

Tips altijd welkom.

 

Een verslag volgt als de zaden de spongepots in gaan.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijken of we dit weer voor elkaar krijgen on the Sannie's way, heerlijke smakelijke potente volle kanjers!

 

 

Foto ergens 2012:

 

gallery_37549_16521_1324148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit, de nieuwe en oude foto's :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er lekker uit goos :icecream: Moet haast wel gaan lukken dacht ik zo ;)

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super topic waar ik veel aan heb!

Zal hem op de voet blijven volgen aangezien ik op dit moment zelf ook ben gestart met mijn eerste haze planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High there? :j

 

 

@Miami. Thnx man, ja en de oude waren ook erg lekker! ;) Voor de nieuwe....nog even geduld. -_-

 

@Murdoch. Die van het A team? :rolleyes: Dank je wel, we doen ons best, en steken er ook wel wat tijd in.

 

@Critical. Dank u, ja en nee eigenlijk. Toppen zijn wel heel vet, en dikken nog wel wat aan, maar de topexplosies waar we op hoopten zijn uitgebleven.

 

@Nikeuw. Dank je wel, Goed om te horen dat er mensen zijn die dit topic als leidraad aan willen houden.

Succes met je ronde...en je weet het he Haze soortjes zijn echte groeiers, dus temperen hoor, en toppen als ze zo'n 15 of 20 cm zijn is wel verstandig, heb ik niet gedaan deze ronde. Let ook op je EC in het begin, rustig aan voeden.

 

Wat voor Haze heb je staan?

 

 

 

Bedankt weer,

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit op 6 of 7 weken nu?? Maar die silverhaze moet toch nog 5/6 weken of?? (ik lees niet alles he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooizo :verrygood

Soort heb ik geen idee van de stekkenboer zei haze, zal het nog ef navragen.

Denk wat wij morgen gaan toppen mede door jou :likken:

Ze zijn denk nu rond de 15-20 cm.

Niet teveel voeden nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 47 12/12:

 

@Critical. Ze gaan bijna de 8e week in nu, maar tis een Hybride Haze deze staat 9 tot 10 weken normaal gesproken.

 

@Nikeuw. Zorg dat je een scherpe en schone schaar hebt, je weet hoe je moet toppen? anders staat er hier op het forum wel ergens een duidelijke uitleg.

Post is een foto als je wilt of een verslagje, zonder foto's is het moeilijk oordelen als je straks eventueel vragen hebt.

 

Succes!

 

Zoals gezegd dag 47 alweer, alles is al zo'n beetje gezegd hier boven in dit topic, en het wordt wel erg saai om weer in herhaling te vallen...dus doen we dat maar niet!

 

1 ding wil ik wel kwijt, en dat is dat ik er geen klote van begrijp waarom die toppen niet 2 keer zo zwaar zijn geworden. Het zijn gewoon iele planten gebleven waar wel mooie toppen aan zitten hoor, maar te weinig, en niet de dikte die ik had verwacht...helaas!

 

Klimaat goed zowel dag als nacht

Grondtemp. goed

Voldoende verse lucht

Water naar behoefte, tensio en potten voelen/tillen

Voeding volgens schema en op aanraden rustig aan gedaan met de voeding, ze hebben zelfs alleen op water gestaan omdat ze dicht tegen overvoeding aanstonden.

De dames zijn altijd mooi glimmend groen geweest tot onder aan toe, geen rare dingen te zien, weinig stress gehad.

Altijd onder en boven watergegeven, dus de hele pot is altijd vochtig geweest.

 

En nog geen knuppels!!! :angry:

 

Ik hoop hier wat wijze tips te krijgen waar dit eventueel aan zou kunnen liggen.

 

 

 

Hier nog wat budshots:

 

gallery_37549_16651_230689.jpg

 

gallery_37549_16651_1833727.jpg

 

gallery_37549_16651_760306.jpg

 

gallery_37549_16651_1201241.jpg

 

 

Nog een week of 2 te gaan verwacht ik.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me dat ze nog wel wat langer kunnen/mogen staan dan 2 weken.

Hoe hoog hangt je lamp, het lijkt alsof ze het iets te warm te hebben, of zie ik dat verkeerd?

Ben benieuwd hoeveel ze nog gaan aandikken, succes nog even!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen die er zeer smakelijk uitzien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je al op schoon water?

 

Nu mogen ze 3 a 4 weken gaan afrijpen... het voorwerk is gedaan.

De lamp lekker dimmen naar 400 watt en geen voeding meer.

 

Net zo lang laten staan tot dat ze niet meer drinken.

 

Op de kop hangen en droog knippen... nat knippen is zonde met mooie wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag heren,

 

@Bosrand. Normaal gesproken staat deze Hybride 9 weken, we zullen zien wanneer ze om kunnen, ik hoop zelf ook nog een week of 3.

Ja te warm hebben ze het misschien wel even gehad, waardoor ze torentjes hebben aangemaakt om te koelen.

Maar we hebben met een inblaas van boven de temperatuur op orde, niet meer boven de 28 graden!

 

Aandikken zullen ze niet zoveel meer doen vermoed ik, wel zullen ze wat compacter/harder worden.

Bedankt kerel!

 

@Dilago. Thnx, ja smakelijk zien ze er zeker uit, moddervet ook. Nog even volhouden!

 

@Predator. Ze hebben wel op schoon water gestaan, en ze krijgen de hele kweek al om de 10 dagen enzymen Ph 6.0 We geven nu toch weer om de dag voorzichtig bloeivoeding en PK met EC 1.5 dit eigenlijk omdat ze nog maar 11 dagen bloeivoeding hebben gehad, Denk je dat dit nu averechts zal werken?

Ik neem de raad van je aan hoor, maar m'n maat is niet zo overtuigt, vanwege dat ze nog maar 11 dagen bloeivoeding hebben meegekregen, je zou zeggen dat ze dit nu nog wel nodig hebben in deze fase.

 

De lamp hebben we al gedimd, maar gaat vanavond verder naar 400 watt.

 

Op de kop hangen en droog knippen hebben we wel eens gedaan, maar we vinden het een ramp om dat later nog te knippen. Maar je heb gelijk, voor de smaak en om de suikers beter vrij te laten komen is het veel beter ze op de kop te hangen.

Misschien doen we dat ook wel weer een keer, normaal gesproken liggen ze geknipt in de droogkast op netten 2 a 3 weken te drogen, als de takjes knakken gaat het in weckpotten om verder te curen.

 

Bedankt weer voor je advies Predator! :tu

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je maat koppig is dan heb ik geen zin om daar tijd in te steken.

 

Neem een eigen tentje en laat hem zn eigen planten overvoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja geen bloeivoeding meer meegeven goos.... lekker door alleen water af laten rijpen :tu

Je kan door die voeding weer rot aanwakkeren en dat wil je ook niet denk ik....

 

Nog even geduld gozert :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...