Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

Nieuwe ronde 12 x Silver Haze onder Gavita 600 watt

Recommended Posts

Die fans heb je nog niet nodig Oro, die doen meer kwaad dan goed.

Ook zou ik alleen wortelstimu meegeven voorlopig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi thnx man. Ik hou het schema aan van Bio-G-Power, nog een weekje wachten met de voeding? Ze staan alleen op een lightmix zonder toevoegingen zodat ik niet snel overvoed.

 

We willen stevige struikjes kweken met een beetje wind, hij staat er net boven. Denk je dat het slecht is voor de verdamping in dit stadium? Ga hem morgenochtend weghalen.

 

Hoor het wel weer van je Krasi! :mobile:

 

 

:tu El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, de stekken moeten nog veel via het blad doen, dus nog even geen fan.

Wat betreft de voeding, kan natuurlijk wel, maar dan de aarde vochtig houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Krasi, thnx voor je advies, de fan is er weer uit, voeding hebben ze vandaag niet gehad, aarde was nog vochtig genoeg, maar zal er rekening mee houden.

 

 

 

Dag 11 18/6:

 

Gister hebben de dames nog een litertje vocht met wortelstimulator gehad (Ph 6.0, EC 1.2) daarbij nog een plasticje over de grond voor het uitdrogen. Vandaag niks gehad, aarde was lekker vochtig, tensio op 110.

 

LV tussen 65 en 70%....temp 26 om 20....grondtemp. 24 onderin, 20 bovenin.

 

 

 

Dames 11 dagen:

 

 

gallery_37549_16651_61251.jpg

 

 

Lekker laten groeien/wortelen!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed verzorgd uit allemaal man, vind de keus van silver haze ook perfect.

Toen ik met stekken werkte kon ik kiezen uit pp of Ww :) en nu zie ik de mooiste soortjes voorbij komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Casto, leuk dat je hier effe mee gluurt. Dank je!

Ja, ben ook wel tevreden, alleen niet zo over de stekken, veel hoogteverschil, slechte beworteling en verschil in potentie bij de jonge dames, beetje jammer.

Begin vorig jaar al stekken met spint, en het jaar daar voor het tabaks mozaiekvirus, dan ben je gewoon niet goed bezig, en een afnemertje kwijt. :wave:

 

PP was ons 1e kweekje, jaren geleden, en daarna kwam idd de White Widow.

Wordt tijd om ze zelf maar is te gaan snijden, je bent zo een beetje overgeleverd aan het geknutsel van anderen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat je zegt de meeste stekkenboeren willen snel geld en ik heb soms dan ook het idee dat ze voor je de stekken krijgt ze net gestekt zijn.

Beetje stekgel erop en in een plug gepropt, zonder enkel worteltje.

 

Jammer want zoals jij zegt ga je dan of zelf stekken of een andere boer opzoeken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Casto. Idd zo zie ik het ook! Maar zelf stekken snijden eist ook wel weer ruimte, ervaring, en goeie stekken voor de moederplanten, maar dat kan het probleem niet zijn, we gaan zien!

 

Eerst deze ronde weer is netjes afmaken, ze zien er gezond uit en ze bouwen lekker, dus ik lijk op de goede weg te zitten.

 

Vanavond of morgen weer even een update op het topic gooien!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit man. Mooi topic om zoals velen andere ook te volgen. Heb jij trouwens je warmtekabel weleens opgemeten in de gootjes hoeveel graden deze nou daadwerkelijk werden ? Bij mij komen ze niet boven de 20 graden uit.

 

Keep them growing !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de kabouters eten te geven!

 

 

 

En wat te blowen, anders vertrekken ze weer, zou ik ook doen!

 

 

Hoofdtuinkabouter:

 

gallery_37549_16524_15276.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik bedenk me net dat ze bij een sjop bij me in de buurt kabouter hasj hebben. Nu vraag ik me af waar die vandaan komt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 15 18/6:

 

 

@Ingrow. Dank je wel, leuk dat je ook even aanschuift hier.

 

Waarden zijn ook allemaal wel goed, en dat zie je terug aan de dames. Mijn verwarmingskabel wordt toch wel 40 a 50 graden in de gootjes, mijn dimmer stond vorige week op 80% toen was het onder in de pot 28.8 graden, ik bedoel maar. Hij staat nu op 55% en de aarde is onderin 24 en bovenin 21, prachtige temperatuur volgens mij.

 

@NoNonSense. Eh nou tja eh, het zit zo.... :whistle: :shifty: :whistling :rolleyes2: pom tie dom pom pom!......

 

 

 

Dag 12 hebben ze 5 liter gehad met alleen wortelst. Ph 6.0

Dag 13 3 liter met wortelst.

Dag 14 niets.

 

Dag 15 alweer, time flys! Vandaag gaat de klok op 12/12, en gaat de bloeilamp er in op 400 watt. Doordat de aarde lekker vochtig is en blijft door de bedekking, geven we vandaag weer aarde compo voeding (EC 1.2) met wortelstimulator. We proberen de aarde goed vochtig te houden, zodoende langzaam de voeding op te bouwen.

 

Verder zijn de stekken nu tussen de 25 en 30 cm, de kleinste (kneusjes) zijn ongeveer 17 cm nu, dus blijven nog steeds achter, het is niet anders.

 

Tot nu toe in 14 dagen hebben ze 17 liter vocht gehad = 1.42 liter p/pot, komt vandaag weer 3 liter bij!

 

 

 

 

Foto's van de stekken gister geschoten:

 

gallery_37549_16651_1152235.jpg

 

 

 

 

3 jonge dames na 14 dagen 18/6:

 

gallery_37549_16651_2582968.jpg

 

gallery_37549_16651_1681058.jpg

 

gallery_37549_16651_842178.jpg

 

 

 

Ik zeg maar zo: "mooi groen is niet lelijk!"......ze lijken het goed naar de zin te hebben. :verrygood

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker daar....

 

blijft ook echt een heerlijk soortje als ie goed gekweekt is!

ik schuif aan :)

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk El oro verde is altijd leuk om zo'n verslag te volgen he die een beetje lijkt op die van mij.

Mijn verslag komt nog hoor.

Maar wel vaag want mijn kabel word niet warmer dan 22,5 graad. in de gootjes de thermometer staat er bovenop.

jij hebt de kabel ook via barteljo toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sensi-life, leuk dat je hier ook aanschuift. :spliff: :popcorn: Ja klopt wat je zegt, de geur die er van af komt zodra de toppen lekker aan het ontwikkelen zijn is zo apart, lekker en kruidig. Ik rook hem graag, want ook de smaak en de uitwerking zijn echt om van te smullen, zeker nu na 5 weken drogen waarvan 3 in de weckpot...groene snoepjes voor in de vloei, vape of pijp! :dribble:

 

@Hansworst. Dank je, schuif gezellig aan en lees en kijk lekker mee. :)

 

@Ingrow. Ja klopt is ook leuk...en leerzaam, daar is het forum ook voor natuurlijk. Klopt, de kabel komt van Barteljo, en is 12 meter, 10 meter verwarmt. Let wel op dat de kabel elkaar niet overlapt en niet ingedrukt wordt, dat heeft invloed op de warmte afgift van je kabel (vandaar de gootjes). Probeer 2 metertjes ter vergelijking op je kabelgoot te plakken, laat een dag zitten, en kijk dan nog eens, temperatuur moet dan echt wel boven de 30 komen anders is hij stuk.

 

Succes!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke el Zal het eens proberen. anders even een mailtje naar barteljo :wave:

 

greets ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man :tu

Die vloerverwarming is ook een goed idee zeg... heb ik al vaker voorbij zien komen.

Ik ga me er ook maar eens in verdiepen....

 

 

Succes goos ik blijf lekker meekijken ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Piet!...Ze gaan idd niet onaardig, de groei zit er goed in en heb er 2 een pletje op de stam gegeven, die gingen mij te hard. Ze staan inmiddels 2 dagen op 12/12 met de bloeilamp op 400 watt, ze krijgen einde deze week 600 watt voor de kiezen, de week er op 660!

 

En dan maar knallen in de bloei! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical, leuk man dat je hier even aanschuift!.....Thnx! :tu

 

Ja die vloerverwarming komt bij Piet de Wiet vandaan, wilde eerst iets van een mat maar toen kwam dit voorbij, en ik moet zeggen...super! :verrygood

De grondtemperatuur komt niet onder de 21 graden met de dimmer op 50% dus laag stroomverbruik.

En ze laten zien dat zeer te waarderen.

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag heren, medegrowers!

 

I.v.m griep is deze jongen niet in staat geweest wat te updaten, de honeurs zijn tijdelijk waargenomen door mijn hoofd tuinkabouter.

 

gallery_37549_16524_15276.png Deze vriendelijke vriend!

 

 

God wat kan een mens zich beroerd voelen, en velen met mij, leve het gezonde klimaat in Nederland...NOT!!

 

Ik ga proberen vanavond wat foto's te schieten en weer te updaten.

 

Ga eerst maar is een lekker badje met eucalyptus olie nemen.

 

Latorrrrrr!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, voortaan 2x zoveel stekken bestellen als je nodig hebt.

Bij binnenkomst direct in 1 liter potjes in een propegator voor 1 week onder t neon.

 

Kunnen ze even bijkomen eventueel ook direct behandelen tegen spinten.

 

Daarna kan je de sterkste selecteren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...