Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Monsanto, Gevaarlijk of niet?

Recommended Posts

Ik ben veel mais tegen gekomen in mijn kwekersjaren, en ik schrik gewoon van de mutaties die ik elk jaar tegen kom, van paars zwarte tot volledig witte geboggeld maiskolven. Ben zelfs donkerblauw tegen gekomen en paars. Dat kan nooit van een schimmel of landbouw gif komen dat is gewoon gemanipuleerde klotetroep.

 

Babyvoeding met "imunofortis" wat de fuck is dat nou weer kerel, kolere wat een meuk heb je tegenwoordig!! WAAROM!!?

Vraag me af wat de topleiders van monsato consumeren, waarschijnlijk niet het eigen gefabriceerde zooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er dan wel weer grappig uit als je dit op een bbq heb liggen ;)

 

Maar nee ik laat ze links liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die Painted Mountain is ontwikkeld vanuit een aantal oude Indianenmaisrassen, dus die kan je gerust eten.Painted Mountain bevat ook meer proteine dan de moderne rassen of de suikervarianten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet, heb je dat weleens in NL geprobeerd? Mais wordt bij mij altijd zo,.. tjsa durf het niet te zeggen, grassig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

genetische gemanipuleerde voeding, dus gemanipuleerde bouwstenen geven gemanipuleerde bouwcontructies.

 

Als ik bakstenen gebruik die niet recht zijn krijg ik een scheef huis. Dat is het hele probleem en het gevaar erachter.

 

Maar waar is niet mee geknoeid, ik heb het gevoel al sinds kinds af aan dat ik niet voldoende voeding binnen krijg terwijl

ik ontzettend veel eet. Met andere woorden de voedingswaarde van veel voedsel is onder de maat.

 

Koeien grazen armoedig gras waardoor het vlees idemdito armoedig is, gewassen worden op armoedige grond geteeld

met als gevolg een product arm in voedingswaarde. Dus dubbel op worden we uit gemoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ff wachten op de grondverrijking van Moeder Natuur

 

Eyjafjallajokull_volcano_plume_2010_04_18.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg optimistisch beeld heb je van de mensheid El Manito :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zo veel dingen op ons voedsel aan te merken: vroeger was er bij ons voedsel een seizoenpatroon: wie eet er nu nog uitsluitend wintervoedsel, zoals koolsoorten en knolgewassen? Sla uit de kas, witlof uit de kas, sperziebonen ingevlogen uit Afrika: alles is thans verkrijgbaar in elke groenten afdeling van de supermarkt.

 

Juist. In verhouding tot vroeger heeft de middenklasse Nederlander een beter dieet dan de middenklasse Nederlander van 50 jaar terug. Dit komt door bewegingen als genetische manipulatie etc.

 

Rijke mensen konden destijds allerlei verschillende voedingsmiddelen kopen en waren niet seizoensgebonden. Rijke mensen tegenwoordig kopen ook gewoon hun biologische eten en laten puur vlees overvliegen vanuit andere landen.

 

Per saldo zijn we er nu beter aan toe dan 50 jaar terug. En dankzij alle tegenbewegingen als ook bewegingen als 'power to the people' waarbij meer mensen hun eigen voedingsmiddelen weer gaan bereiden zullen er ook pure levensmiddelen blijven bestaan. Ook daar zit helaas een prijskaartje aan en is waarschijnlijk lastig te krijgen/vinden.

 

Zoals ik zeg, tot nu toe is het allemaal nog steeds een stijgende lijn voor de wereldbevolking als geheel. We moeten alleen wel oppassen dat we de gevaren van deze nieuwe zaken onderschatten. Besteedt dus die extra eurotjes aan puur voedsel in plaats van bier en je hebt ook nu nog steeds niets te vrezen...

 

Wel alert blijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Erg optimistisch beeld heb je van de mensheid El Manito :)

Tis & blijft vreemde wezens, maar we houden de moed erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is het nu zogenaamd beter, wij als westerlingen

Juist. In verhouding tot vroeger heeft de middenklasse Nederlander een beter dieet dan de middenklasse Nederlander van 50 jaar terug. Dit komt door bewegingen als genetische manipulatie etc

 

Lees jij weleens een krant? Een boek? Of heb je het topic wel gelezen? Wij hebben het zeker niet beter, we leven langer dat kan aangetoond worden. Maar wij westerlingen roven toch alles weg? WIJ hebben het best goed, maar de rest dan? Die ligt krom omdat jij (en vele met jouw)bloemkool met een paprika moet eten in de winter.

Genetisch manipulatie zorgt er juist voor dat steeds meer voedingsstoffen missen in onze voeding. Hoe kan het anders, aan een stuk dood akker chemie toevoegen, planten erin, spuiten spuiten spuiten GIF, nog meer spuiten en dan verwachten dat die plant iets goed in die bodem kan vinden? http://www.netwerkvl...29_okt_2011.pdfTis een wonder dat er nog iets op groeit. Ik weet plekken waar de grond zo hard is dat er zelfs geen onkruid meer groeit.

Dat doet mais, jaren na jaren mais op hetzelfde stuk en alles wordt beton. Wat een structuur verpester.

 

Om nog maar niet te spreken over waterkwaliteit en wat er bij jouw uit de kraan komt. http://54.229.196.37...erkwaliteit.pdf

 

 

EDIT: Ik wil zelfs zo ver gaan dat GMO voeding de opname van nutriënten blokkeert.

 

 

 

Maar je hebt gelijk hoor, wij leven als koningen. Soms zit ik ergens op een terras en dan denk ik, kijk mij nou. Er wordt bier gebracht in een bokaal, mensen lopen langs, boodschappen in de tas, wat een heerlijk leven.

Wij leven als koningen,

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de grond wordt beton door GMO? Of is de oorzaak daarvan misschien dat er geen croprotatie plaatsvindt? Wat dan weer precies niets te maken heeft met GMO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kunstmatig verhogen van de opbrengst gebeurt in de cannabisteelt evenzeer. Wiet geteeld op aarde, met een bescheiden bio voedsel gift, levert in gewicht nu eenmaal minder op dan substraat wiet met een maximum aan voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunstmatig verhogen van de opbrengst door het optimaliseren van de condities heeft niets te maken met gmo....ook het substraat staat hier buiten gmo gaat veel verder dan een beetje voeding en juiste verlichting en klimaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedsel kan op vele manieren worden gemanipuleerd: genetisch door te knoeien met het DNA, chemisch met gewasbestrijdingsmiddelen en overdadige meststof giften en door de lijnenteelt met dierenrassen. De koeien met de hoogste melkgift worden doorgeteeld, de slachtkippen die met het minste voedsel het meeste vlees produceren eveneens, bij vleeskoeien -zogenaamde dikbillen- wordt elk kalf tegenwoordig gehaald met de keizersnee. Dieren met afwijkingen die ons nuttig lijken worden doorgefokt tot genetische monstruositeiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees jij weleens een krant? Een boek? Of heb je het topic wel gelezen?

 

Nee ik lees niet, ik reageer op gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven jullie wel beetje kwaliteit referenties gebruiken bij het staven van de beweringen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad extreme kan op vele manieren worden gemanipuleerd zoals dat al jaren gebeurt maar eigenschappen opzoeken, uitselecteren en doorkweken is iets compleets anders als eigenschappen toevoegen en wegknippen dat is volgens mij waar t hier om gaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met je eens dat de gevaren van genetische manipulatie nog niet of onvoldoende in kaart zijn gebracht. Voor zover ik weet zijn thans soja, katoen, cannula, suikerbieten, Hawaiian papaja, sommige courgetterassen en gele pompoen genetisch gemanipuleerd. Deels door herbicide tolerant te worden en deels door auto gifproductie. Maar zonder klinische proeven op de mens of postmarketing surveillance zullen we nooit weten of GMO gevaarlijk is of hoe gevaarlijk het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de grond wordt beton door GMO? Of is de oorzaak daarvan misschien dat er geen croprotatie plaatsvindt? Wat dan weer precies niets te maken heeft met GMO.

Ja klopt, ik doelde op de mais,. een structuur vernieler alhier. Mais is vaak wel GMO.

 

 

Lede grond wordt beton door GMO? Of is de oorzaak daarvan misschien dat er geen croprotatie plaatsvindt? Wat dan weer precies niets te maken heeft met GMO.

Ja klopt, ik doelde op de mais,. een structuur vernieler alhier. Mais is vaak wel GMO.

Nee ik lees niet, ik reageer op gevoel.

 

Mijn reactie was beoordelend en dat had ik willen laten. Toch gedaan en neem ik terug. Excuus. Blijf vooral met je gevoel reageren!!

 

 

 

Het gevoel wat ik krijg van GMO is weerzinwekkend en dat komt omdat het gebruikt wordt om organisme resistent te maken tegen gif. Dat gif zorgt niet alleen voor dood onkruid of voor insecten oneetbare gewassen, maar sijpelt later door ons voedsel en drinkwater in. Zorgt voor boeren die er ziek van worden, maakt natuur kapot en heeft indirect gezorgd voor een monopolie positie voor een aantal grote coöperatieve bedrijven. Zij hebben voor een deel de politieke macht in handen en kunnen nieuwe wetten aannemen of aanpassen die het mogelijk maken om hun producten op de markt te zetten.

Voor mij is GMO niet los te koppelen van bestrijdingsmiddelen. Het is misschien verziekt door Monsanto? Maar ik denk niet dat we deze weg moeten inslaan. Laten we ons dan focussen op efficiëntie. Hoeveel energie gaat er in de landbouw, en hoeveel gaat eruit? Daar is nog meer dan genoeg terrein te winnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh ze zouden zelfs de super weeds in kunnen zetten voor bio oorlog...zijn niet/nauwlijks uit te roeien als je dat rond strooit over bevolkte gebieden moet je kijken hoe zo n zooitje het wordt na een aantal jaren.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk voortuin ook uit als ik zalm koop, doe ik altijd al op de markt en niet bij de super maar dit is wel iets om bij stil te staan, wel geen monsanto maar net zo smakeloos:

 

http://m.newsmonkey.be/article/2439

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekzalm heeft geen "bite" en weinig smaak. Nu blijkt dat het nog ongezond is op de koop toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ga je lekker wilde zalm eten uit de Stille Oceaan.

 

Fukushima-555x419.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...