Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Monsanto, Gevaarlijk of niet?

Recommended Posts

Wel als ze tussen de toppen zitten die liggen te drogen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zaden bevatten toch geen thc?

Hoesje om het zaadje wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Amperbroekie weer aan vandaag. :rolleyes2: Kip haalt het hoesje er toch niet af :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ik zie even een heel gek beeld voor me :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ooit is van een techniek gehoort, maar nog niet uitgeprobeerd. je kan de kip hypnotiseren door haar plat op de grond te duwen, dan trek je met een krijt een lijntje van haar snavel weg van het lichaam, blijkbaar zouden ze moeten blijven liggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amperbroekie weer aan vandaag. :rolleyes2:Kip haalt het hoesje er toch niet af :whistling

 

Maar een mens toch wel? Flikker je dan zo een zooitje toppen neer waar zaad in zit :D

 

heb ooit is van een techniek gehoort, maar nog niet uitgeprobeerd. je kan de kip hypnotiseren door haar plat op de grond te duwen, dan trek je met een krijt een lijntje van haar snavel weg van het lichaam, blijkbaar zouden ze moeten blijven liggen...

 

Als je met krijt een lijntje om een mens heen trekt is ie meestal overleden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ladderzatte kip, is gewoon in coma. Ik bind zijn poten bijeen en nadien doet de guillotine zijn werk. Dus geen onthalsde kip, die hollend als een kip zonder kop, stuiptrekkend en rollebollend onze tuin met bloed besproeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Is die kip alvast voorgemarineerd zullen we maar zeggen, misschien dat de salmonella ook gelijk geëlimineerd is.

 

Maar een mens toch wel? Flikker je dan zo een zooitje toppen neer waar zaad in zit :D

 

Tuurlijk speciaal voor de kip het zaad eruit halen, gewoon de toppen omgekeerd ophangen in het hok.De kip pikt die zaden er wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wereld volgens Monsanto

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zonde van de wiet :P

 

Niet als je lekkere kip ervoor terug krijgt met THC :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook wel eens een kip. In ons huis is een dubbel rookkanaal bij een van de schoorstenen. Bij een kanaal kun je een metalen plaat verwijderen en er een kip, een rauwe ham of zelfs vis in ophangen. Via de kieren van het echte rookkanaal wordt hetgeen je er in hebt gehangen, zogenaamd "koudgerookt".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kip roken kon ik nog niet :D

 

En ik heb al veel gerookt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat we met zijn alle niet zo druk moeten maken om allerlei regeltjes en dat iets van iemand moet zijn, nu weer de rode paprika.

Als iemand bij mij aan de deur komt en die wijst met zijn vingertje van die paprika's mag jij niet kweken want daar heb ik octrooi op dan krijgt ie van mij een dikke klodder in zijn gezicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Particulieren die gecertificeerde zaden oogsten voor eigen gebruik worden ongemoeid gelaten. Ik heb wel eens "opperdoezen" laten overwinteren in het groentevak van de koelkast en in het voorjaar gepoot. Daar kraait geen haan naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondernemingen met octrooien of artiesten (muzikanten, schrijvers e.d.)met licenties willen nu eenmaal geld zien voor hun rechten. Als jij een schitterend boek schrijft -een wereldwijde bestseller- wil je toch ook de afgesproken vergoeding voor elk verkocht boek. Ik zou dat in ieder geval wel willen, maar ik ben een egoïst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker, maar dat is je eigen eigendom, je eigen creatie. Een parpika plant is gemaakt door de natuur ik vind dat je daar geen octrooi op mag zetten. Veredelt of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt naar mijn oordeel toch wel wat genuanceerder. Een nieuw ras komt door kruisingen tot stand. Daar zitten vele jaren dure research achter. Voldoende zaden kweken kost ook jaren tijd met daaraan gekoppelde loonkosten en het op de markt zetten is eveneens duur. Het duurt jaren voor dit is terugverdiend. Stel dat jij een nieuw wietras ontwikkelt, ongevoelig voor toprot en spint, in 4 weken afgerijpt, met een opbrengst van 5 gram per watt en een thc-percentage van 40 %. Je bent een jaar of 10 met de ontwikkeling bezig geweest. Zou je totaal niks aan al de moeite die je je hebt getroost willen verdienen? Als ik een zadenkweekje van Sannie-zaden ga doen en ik zet de zaden voor een fractie van de prijs op de markt dan zal Sannie zich terecht door mij te kort gedaan voelen. Ze zullen het waarschijnlijk niet op een procedure laten aankomen, omdat zo'n zaak te gevoelig ligt, maar een miljarden concern als Monsanto procedeert je gewoon naar de verdommenis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mbt de paprika gaat het niet om een nieuw ras, maar om een eigenschap nml resistentie tegen witte vlieg.Als je een andere paprika varieteit hebt die ook deze eigenschap bezit, dan zou betekenen dat de rechten tot Syngenta behoren & dat gaat te ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...