Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Monsanto, Gevaarlijk of niet?

Recommended Posts

Nou dat valt nog niet mee. Het leek me zo makkelijk, 500 ratten GM, 500 ratten nonGM en een wat kleinere controle groep. Maar helaas.

Ja er was wel een onderzoek maar dit is ingetrokken. Verder staan er veel onderzoeken die claimen dat het allemaal geen probleem is maar die zijn allemaal te herleiden naar Monsanto of andere partijen die in the game zitten.

 

Verder valt het op dat het moeilijk te bewijzen is of er risico's zijn omdat er zoveel factoren meespelen.

 

Ik hoop nu hier http://www.responsibletechnology.org/gmo-dangers/health-risks/articles-about-risks-by-jeffrey-smith/Genetically-Modified-Foods-Toxins-and-Reproductive-Failures-July-2007#_ednref22 wat te vinden. Daar staan zo belachelijk veel bronnen, moet wel iets tussen zitten.

 

De claim dat GM leidt tot verhoogde kans op kanker kan ik beter omschakelen naar GM kan leiden tot verhoogde gezondheidsrisico's zoals, allergie, orgaan schade, kindersterfte, steriliteit bij vee en de dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net alleen slechte wetenschap, maar blijkbaar ook een schunnige aanpak om hun boodschap zonder weerwoord in de media te krijgen:

Modifying the message: how tricks masked home truths about anti-GM science

 

Er zijn blijkbaar al 600 onderzoeken geweest naar GMO:

http://www.biofortified.org/genera/studies-for-genera/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Misschien ook slechte wetenschap, want je moet tegenwoordig over de funding van deze onderzoeken nakijken.Tis leuk links te plaatsen van professoren, maar hoe onafhankelijk zijn die.Persoonlijk kijk ik liever naar de praktijk voorbeelden zoals de SuperWeeds die in verschillende landen in grote getalen beginnen te verschijnen.

 

Argentinie waar onze huidige koningin vandaan komt verbouwt al geruime tijd gentech gewassen waaronder soja, nummer 3 op de wereldranglijst, gevolgen zijn nu wel merkbaar

 

http://www.news24.com/Columnists/AndreasSpath/Its-time-to-cry-for-Argentina-20131111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ze moeten wel leren dat je niet continu hetzelfde gewas neer moet zetten op je land. GMO of niet, dat geeft inderdaad problemen op den duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patentenoorlog over de rug van tientallen miljoenen doden gaat nog steeds door, met medeweten en goedkeuring van de EU. Zie deze video (nederlands ondertiteld):

. Eindelijk het ware gezicht van de EU!! Maar wij kunnen rustig gaan slapen, de EU waakt over ons........... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorbeeld van hoe je een toespraak van 10 minuten over een uur uit kan rekken.

 

Telt die clip trouwens als een Godwin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We willen waarschijnlijk allemaal voldoende, gezond, veilig, voedzaam en goedkoop voedsel. En dat goedkoop botst met alle overige criteria: het is het een of het ander. De eieren van onze eigen kippen, die graan eten en een vrije uitloop hebben kosten meer dan 50 cent per stuk aan voerkosten. Wie is er bereid om twee kwartjes voor een ei te betalen? Een plof kip, die na 6 weken door zijn poten zakt en preventief penicilline heeft gekregen kost een paar euro de kilo (kiloknaller dus), een maïskip een veelvoud daarvan en een poule de bresse is nog veel duurder. Onze goedkope aardappelen worden vele malen bespoten met een of ander gif tegen fytoftora. Met wat genen uit de wilde aardappels kunnen onze aardappels fytoftora resistent gemaakt worden. Wat is wijsheid, wat is gezond? Aardappels die vele malen bespoten zijn of aardappels die resistent zijn. In ieder geval worden we dankzij of ondanks - je mag zelf kiezen- ons vermeende ongezonde voedsel wel nog steeds ouder dan de generaties voor ons. Er zijn zo veel dingen op ons voedsel aan te merken: vroeger was er bij ons voedsel een seizoenpatroon: wie eet er nu nog uitsluitend wintervoedsel, zoals koolsoorten en knolgewassen? Sla uit de kas, witlof uit de kas, sperziebonen ingevlogen uit Afrika: alles is thans verkrijgbaar in elke groenten afdeling van de supermarkt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Heb je wel eens gemerkt op wat voor manier we ouder worden.Kan nu niet zeggen dat de oude mensen als jonge goden rondspringen.Ze worden allemaal nog in leven gehouden mbv medicatie.Ga nu niet denken dat dmv GMO je de wereldbevolking kan voeden.Praktijk laat wat anders zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liepen oude mensen vroeger wel als jonge goden rond? Overigens denk ik niet dat genetische manipulatie het voedseltekort in sommige gebieden ongedaan kan maken. Gebrek aan transportmiddelen en gebrek aan geld leveren ook hun bijdrage.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die gingen met 45 jaar de pijp uit & tegenwoordig wordt dit gerekt door medicatie.Nu zal je zeggen maar dat is toch mooi, maar ja als je door bijwerkingen van die medicatie verder moet leven is dat ook geen prettig vooruitzicht,Nu moet ik wel zeggen dat in bepaalde delen van de wereld vrij oud worden, zoals in bv Sardinie, waar veel mensen rondlopen die over de 100 zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet alles over een kam scheren: ik ben bijna 65 jaar oud en kan mijn medicatie op de vingers van een hand tellen. Misschien eens in de vijf jaar een paracetamol tablet, twee keer buscopan zetpillen vanwege niersteen, een keer een narcose bij het verwijderen van mijn meniscussen, een keer een lokale verdoving bij een partij tandimplantaten en een keer lokaal verdoofd bij het implanteren van lenzen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Oerouders bepalen nog steeds onze gezondheid

 

Je moet niet alles over een kam scheren: ik ben bijna 65 jaar oud en kan mijn medicatie op de vingers van een hand tellen. Misschien eens in de vijf jaar een paracetamol tablet, twee keer buscopan zetpillen vanwege niersteen, een keer een narcose bij het verwijderen van mijn meniscussen, een keer een lokale verdoving bij een partij tandimplantaten en een keer lokaal verdoofd bij het implanteren van lenzen.

 

Gefeliciteerd dan behoor je tot weinigen met goeie genen.Menigeen van jouw leeftijd zit tegenwoordig wel aan de medicatie zoals statines, antidiabetica, hoge bloeddruk etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi daar in brazilie weten ze wel hoe geld te scheppen :)

 

Wel leuk ilegale zaadjes krijgen + een smak geld dan aanklacht indienen omdat ze wss elke oogst terug zaadjes moeten gaan aaschaffen

Want ja monsanto zijn contractjes zijn er duidelijk in zaad mag je niet schoonmaken & bijhouden uit je gewas elke keer terug langs de kassa bij monsanto graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme schrijft: Wie is er bereid om twee kwartjes voor een ei te betalen?

 

We do. Verder eten we (bijna alles) biologisch. Ook vlees (eten we niet zo vaak). Moet zeggen, zoveel biologisch eten kopen; lukt met moeite. Omdat het zoveel kost, moeten we andere dingen laten. Maar persoonlijk vinden we het waard, zowel voor onze gezondheid als voor de aarde. Sinds we biologisch eten en geen e-nummers gebruiken die schade toe kunnen brengen aan je gezondheid, voelen we ons veel fitter.

Heb zelfs een jaar rauw gegeten (raw-food) en dronk veel zelf geperste rauwe groentesappen en voelde me toen het fitst. Allerlei kwaaltjes en pijntjes verdwenen, voelde me helder en blij en ik had veel energie. Voeding maakt echt veel uit.

(Voor ons dan ook alleen regulier cannabis zaad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salvati, kweek je eigen zaden, duurzaamste en zekerste oplossing dan weet je dat het goed zit.

 

 

Ik kom er verder niet uit met wat het op het menselijk lichaam doet. Verder sluit ik me aan bij Elmanito's bronnen. Alle info over het proces en hoe die mensen worden uitgeknepen. Alle viezen trucjes om mensen aan dat spul te krijgen, draaideur affaires, superWEEDS, neonicotine en andere giftige vergiften die ze hebben ontwikkeld en van het land afdruipen zo de sloot in en hoppa in ons drinkwater terecht komen.

Het idee om je land als substraat te gebruiken waar je te keus en te keur stoffen aan toe kan voegen. Ik zeg NEEN. De grond die gevoed te worden, het leven moet gestimuleerd worden en dan zullen we zien dat er veel van een stuk land afgehaald kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Permacultuur wordt toch de toekomst om de velen monden te voeden, want ook de gentech industrie is afhankelijk van olie & gezien het feit het steeds moeilijker wordt om olie te winnen, moet je wel een andere oplossing vinden.Waarom moet eieren 2 kwartjes gaan kosten?? Xtreme vergeet dat de werkelijke kostprijs voor onze landbouwproducten verdoezeld wordt door de landbouwsubsidies.De werkelijke kostprijs ligt velen malen hoger.

 

http://youtu.be/v_FkRehjsTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt als boer subsidie per hectare gewas wat je neerzet. Maar dan moet je het wel 20 x platspuiten met 10 middelen. Maar die subsidies daar kunnen ze van leven. Er is een beetje last van scheefgroei in de agrisubsidiepot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip Miramar. We kweken inderdaad onze eigen zaden, maaja, ergens moet een begin zijn; gekochte zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Denk aan De Bolster (biologische zaden), Horizon Herbs (Biologische zaden, maar zit in Oregon) veel oude rassen trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opblazen die handel, geweld is niet altijd zinloos.

 

Kan iemand me trouwens vertellen waar bloemkolen in het wild groeien? Die vraag houd mij al jaren bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...