Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ziet er erg smakelijk uit !

Zelf ben ik verder gegaan met 9 stuks dit omdat ik toch echt een 2e lamp mis.

De plantjes aan de buitenkant , krijgen niet genoeg licht.

Bij jouw is goed duidelijk dat je daar met 2 x 400 geen last van zult hebben :tu

 

 

Groeten uit Alkmaar :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie knuppels he man... :tu

 

ik ben tot nu toe wel tevreden van de smartpotten, enige minpuntje vind ik wel bij watergeven druppelt er al een deel uit aan de zijkant...

dat ben je dus wel kwijt, en ik merk ook wel dat de lv ietsje hoger ligt dan met gewone potten

 

hou ze gelukkig daar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casto: Het voetbal seizoen is voor mij klaar dus ik dacht gelijk aan een andere avatar. Als het voetbalseizoen weer gaat beginnen komt dat mooie logo natuurlijk gelijk weer terug :tu Deze kat heeft btw wel wat weg van mijn kat, allen de mijne heeft geen snorretje :whistle:

 

Grondlegger: 2 x 400 is me goed bevallen idd, totdat ik de 1000watt bij elkaar gespaard hebt blijft dit ook gewoon hangen in de tent ;)

 

Sensi: Ik ga het hoe dan ook uitproberen met die smartpot want ik heb 'm nu toch :rolleyes: Wel ga ik hier pas mee aan de slag na de zomer want ik ken me nu even geen misstap permitteren. We zitten namelijk niet op rot te wachten ...

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra de bladeren van de bomen zijn en het snachts rond de 8 graden is word een smartpot handig.

 

Nog 1 weekje voeding, zou die wel al omlaag gooien en dan volgende week idd op water.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat staat idd in de planning .... Ze hebben nu ook al 2 dagen achter elkaar alleen water gehad.

Volgende week nog 1 x bacto en de halve dosis voeding en dan is het klaar hiero..... Ik wil vrijdag 2 mei gaan knippen dan hebben ze bijna 10 weken gestaan, en dan kunnen de amneesjes plaats gaan maken voor 9 commerciële indica stekken. Keuze uit WW, NLX, bubble of PP :tu Die laatste zal het in ieder geval niet worden <_<

 

Ik ga die planten dan ook niet toppen, knakken en/of buigen. Ik laat ze gewoon lekker normaal afbloeien! Het gaat bij deze ronde dan niet om kwaliteit/kwantiteit maar om kwaliteit ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff vandaag een stukkie rot weg motten knippen :thumbsdown:

Ik zit maandag op week 8 12/12 en zie nu al laag liggende toppen die op het oog al bijna rijp zijn.... snap er niks van :wacko:

Vanmiddag zal ik een paar foto's erop knallen van het zooitje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte!

 

Ik merk ook dat sommige soortjes erg snel afrijpen maar hoe dat komt of dat het toeval is?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal nog effe snel de pics erop knallen:

 

 

gallery_27271_13641_1259828.jpg

 

gallery_27271_13641_198155.jpg

 

gallery_27271_13641_586086.jpg

 

gallery_27271_13641_1367643.jpg

 

gallery_27271_13641_1945421.jpg

 

gallery_27271_13641_2998574.jpg

 

gallery_27271_13641_3035986.jpg

 

gallery_27271_13641_2330535.jpg

 

gallery_27271_13641_2879021.jpg

 

 

 

Maandag dus pas 8 weken op 12/12.... Onderliggende toppen zien er al bijna uit als orange bud <_<

De hoofdtoppen zwellen niet echt zoals ik gehoopt had, dus ik vraag me echt af wat ik verkeerd hebt gedaan...

Ik ga nu spoelen en kijk wel wanneer ik ze omhaal... misschien beetje bij beetje is een optie

 

Met 2 x 400 watt had ik meer verwacht als wat er nu in mijn tentje staat. Dit had ik waarschijnlijk ook gered met alleen een 600 watter.

Damn ik ben best wel pissed.... ligt het dan echt aan mijn kweekskills?

 

 

Ik ga eieren zoeken, misschien dat me dat beter afgaat :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer kerel,het zag er allemaal zo veelbelovend uit,ga je ze nu nog 2 weken laten staan of heb je knipplannen?

Met je smartpot is de kans op rot nog groter,mss dat je dan toch best nog wat andere aanpassingen doet om je lv lager te krijgen.

Bij mij gaf een 3de lamp niets meer,het leek enkel wat sneller te gaan allemaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het probleem niet.. :huh:

 

ik zie redelijk gezonde planten met mooie buds er op, je gaat nu spoelen dus veel fout kan er niet meer gaan in de laatste dagen...

ik wou net zeggen vind het je mooiste rondje tot nu toe na het zien van de fotos, staat jou bericht er onder... :whistle:

 

wat je beter kan doen de volgende ronde is iets minder op diepte spelen (400 watters gaan niet zo diep)

als je meer zou knakken en dus minder diepte maar meer toppen boven aan je gewas krijgt score je beter met je 400 watters...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo :oeps sorry overheen gelezen, zag wel een vreemde top maar dacht dat het van verbranding van een lamp was :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt niet uit kerel ...

 

Het zaakje goed in het oog houden en op tijd omhalen zou ik zeggen,

critical zal het wel onder controle houden,

hij staat scherp nu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Predator: Lijkt me erg sterk dat het door de voeding komt.... Ik geef echt bijna niets mee hoor! Ik gaf vorige week 15ml mee op 9ltr water en de weken daarvoor nog minder!

 

@ Blowke: Acht het was niet heel veel hoor kerel het was echt minimaal maar heb gewoon de hele top weggehaald voor de zekerheid. En wat je zegt... het lijkt allemaal wat sneller te gaan nu allemaal. Ik spoel tot volgende week en dan zullen ze omgaan denk ik.... Smartpot gaat pas na de zomer tevoorschijn komen en niet eerder. Daar werd ik al op gewezen door P.H.

 

@ 3.0: Hey maat, het ziet er ook zo slecht nog niet uit hoor dat ben ik met je eens. Het is alleen jammer van dat kleine stukkie rot wat ik er uit heb moeten knippen. En zoals ik al hierboven aangaf vind ik dat het te snel gaat. Maandag pas in week 8 en denk dat ik ze al voor de 9 weken om moet hakken <_< En verbranding op de toppen zou niet kunnen... ze hangen nu op de maximale hoogte zoals afgesproken -_- Ik hou het zooitje goed in de gaten nu en hoop dat er geen andere ellende zich gaat voordoen.... Maar ik heb zoiezo al mijn best gedaan met knakken hoor gozert, daar kan het niet aan liggen. De onderste toppen mogen er dan ook wel wezen al zeg ik het zelf :tu

 

 

@ Blowke: Ik sta inderdaad op scherp, en ga de komende dagen lekker bij de dames zitten en een paar eitjes eten met ze :huh: :P

 

 

gallery_27271_10561_5213.jpg

 

 

 

Vrolijk Pasen iedereen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het probleem niet.. :huh:

 

ik zie redelijk gezonde planten met mooie buds er op, je gaat nu spoelen dus veel fout kan er niet meer gaan in de laatste dagen...

ik wou net zeggen vind het je mooiste rondje tot nu toe na het zien van de fotos, staat jou bericht er onder... :whistle:

 

wat je beter kan doen de volgende ronde is iets minder op diepte spelen (400 watters gaan niet zo diep)

als je meer zou knakken en dus minder diepte maar meer toppen boven aan je gewas krijgt score je beter met je 400 watters...

 

Zouden de toppies met 800w op dit oppervlak niet wat groter mogen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het probleem niet.. :huh:

 

ik zie redelijk gezonde planten met mooie buds er op, je gaat nu spoelen dus veel fout kan er niet meer gaan in de laatste dagen...

ik wou net zeggen vind het je mooiste rondje tot nu toe na het zien van de fotos, staat jou bericht er onder... :whistle:

 

wat je beter kan doen de volgende ronde is iets minder op diepte spelen (400 watters gaan niet zo diep)

als je meer zou knakken en dus minder diepte maar meer toppen boven aan je gewas krijgt score je beter met je 400 watters...

 

Zouden de toppies met 800w op dit oppervlak niet wat groter mogen zijn?

 

 

De toppen hadden idd wat groter mogen zijn maar sommige zijn toch echt wel cola flessen geworden hoor predator.... En nog een pluspunt ... ze gaan doorhangen ;)

Ik moet sommige toppen met touwtjes vastzetten aan bv de bamboestokjes. En de onderliggende toppen zijn toch wat groter als toe ik die 600watt gebruikte.

 

Maar dat het beter had gemogen ben ik helemaal met je eens.... Ik ga het de volgende ronde toch weer anders doen met hetzelfde soortje maar dan zonder enige voorgroei van 1,5 weken. Ik ga ze na 3 dagen wanneer ze zijn aangeslagen gelijk op 12/12 knallen. En ik ga proberen een moeder te behouden zodat ik het gekloot met stekken bestellen ook gelijk niet meer heb! :tu

 

 

Ps. Ze drinken op het moment ook een stuk minder dus ik zit denk ik toch nog op schema toch?

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kerel. Mooie dikke toppen al.

ik zou er wel tevreden mee zijn.

ik zou ze nog een 2 weken water geven. En ze na elke water beurt ze eerst goed droog laat staan voor je weer water geeft.

 

Ik denk dat als je straks alles droog heb je resultaat niet tegen gaat vallen. (Hoop ik voor je)

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot, ziet er voor de rest wel goed uit. Belangrijk is dat de 2e laag toppen ook mooi hard zijn.

 

1 op 1 zal je wel niet halen maar zie wel 600gr.

 

 

Succes met de laatste loodjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gelderse: Ik ben er wel tevreden mee hoor maar ik had de lat wat hoger gelegd voor mezelf snappie ;) En wat ik echt vervelend vind is dat ik niet weet wat ik nou verkeerd gedaan heb. Zou het dan toch een beetje aan de set-up liggen?

 

 

@ Sack: Rot is nooit leuk natuurlijk maar vraag me serieus af hoe dat is gekomen. Het zal echt alleen bij dat betreffende topje blijven daar ben ik van overtuigd maar het blijft vreemd. 1 op 1 was ook niet echt mijn doelstelling maar als ik de 600 gr aantik en een mooi afgebloeid eindproduct af kan leveren, dan ben ik alsnog tevreden :tu

 

 

Ik ben echt benieuwd wat ik de volgende ronde kan verbeteren... iemand tips? Ik dacht dat het knakken me nu wel aardig gelukt was maar het kon nog beter hoorde ik. Ook kan ik het klimaat wat moeilijk onder controle houden ivm met mijn continue diensten... maar ook dit is een aandachtspuntje lijkt me, verder nog iets vergeten??

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe snel warmt je ruimte op en koelt je ruimte af bij het uit gaan van de lampen ??

als je ruimte te snel afkoelt/opwarmt krijg je condens in je toppen wat voor rot zorgt.

 

ik zelf zou je potten niet droog laten trekken voor elke waterbeurt, gaat je smaak niet ten goede komen.. (ook voorkomt het geen rot)

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pak m beet 2,5 uur zijn de temperaturen in de tent op top hoogte gedaald van 26,5 naar 19,8 terwijl de omgevings temperatuur maar gezakt is naar 23,5 en ook meestal aanhoud...Ik denk dat ik die meter maar een gewoon in de ruimte gaat hangen ipv erbuiten met die externe sensor kijken wat hij dan aangeeft... Of gewoon een betere kopen??

 

Droogtrekken doe ik zoiezo niet stik.... Ik laat ze altijd vochtig staan tot de laatste 3 dagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas weer een klein stukje rot weg moeten knippen uit een grote top.

De grote toppen doen bij mij niet veel goeds deze ronde....

Maar ach ik knip het ruim weg en dan blijft er toch nog een behoorlijke top over hoor, maar het blijft zonde.

 

Vandaag precies een week op water en ik denk dat ik ze morgen of zondag omhaal, dan hebben ze bijna negen weken gestaan maar ik ga voor die paar dagen niet nog meer willen verliezen aan rot! Als ik mijn vorige amnees ronde terugkijk hebben die ook geen 10 weken gestaan maar 9,5 dus zoveel scheelt het niet gelukkig.

3 van de negen worden al geel dus ik denk dat het alsnog helemaal goed gaat komen.....

 

De laatste foto's zullen morgen erop gepleurd worden.....

 

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...