Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

El oro... waar haal jij die dingen dan? En hoe werkt dat precies? Als ik het probeer op te zoeken dan kom ik uit op engelse sites

 

 

PS ik heb dan nog steeds de flappen open el oro.... Daar heb ik er ook nog van open staan namelijk ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn te bestellen bij tuinkassenwinkel.nl in verschillende wattages en grootte. Ze zijn goedkoop in verbruik, en ook niet al te duur in aanschaf.

En werken doen ze zeker, mits goed afgesteld op een aparte temp. schakelaar. Na 10 minuten pak je ze al niet meer vast zo warm, ze staan bij ons onder de inlaten met een afdakje...wij zijn er zeer tevreden over!

 

 

 

Zoiets:

 

gallery_37549_16651_1555725.jpg

 

 

De koudste lucht komt altijd over de vloer, en die trek je naar binnen met de afzuiging, dat kan je zo mooi onderbreken.

 

 

Succes er mee! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie bedankt kerel... Ik ga hier serieus over nadenken ;)

Maar hij kan tegen waterdruppels.... waarom dan niet in de tent bij je potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, hij kan wel wat spetters hebben en zou ook in de tent kunnen. Wel oppassen dat hij nergens tegenaan staat.

Maar wij hebben er voor gekozen de luchtstroom te verwarmen voor dat ie de tent in komt, ga voor de volgende ronde een soort koker maken aan beide kanten open en met een opening in de zijkant ter grootte van de inlaat van de tent, daar staat dan de tube in. De lucht wordt dan nog beter verwarmt omdat hij door de verwarmde koker moet.

 

De potten of liever gezegd de aarde wordt weer verwarmt tot 21 graden door kabelverwarming.

 

Als je op een gegeven moment de juiste afstellingen hebt, en het blijft stabiel is het prettig kweken, en zijn je dames je zeer dankbaar! :hug:

 

Vaak geven die stroomvretende kachels ook nog van die vieze warme droge lucht die je klimaat verzieken, daar heb je met die tubes ook geen last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man! :tu

 

 

Dat met die koker wordt dan zeg maar een soort warme inlaat... De volgende ronde ga ik over op naar grote smartpots!

Ik wil weer terug naar 5 of zelfs 4 planten net als predator. Ik denk dat dan zo'n verwarmingstube er prima bij zal gaan passen :tu

Alleen moet ik natuurlijk ook nog een goedkopere controller erbij kopen voor die tube... We gaan weer even een wenslijstje maken,

zal het vrouwtje blij mee zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend veldje maatje !!! denk dat dit je beste rondje tot nu word..! :verrygood wat denk je ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikmans :D

 

 

Ik vind het tot nu toe idd een schitterend veldje ja ;)

Tja ik zou het raar vinden als ik maar 4 ons er vanaf zou halen met 2 x 400watt ...

Alles gaat vooralsnog goed dus daar ligt het niet aan.

In mijn kop ben ik al met de volgende ronde bezig. Na het lezen van de topics van City en Predator wil ik de volgende ronde

ook lekker terug naar 5 dames in grotere pots hebbie wat tips voor me? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook lekker terug naar 5 dames in grotere pots hebbie wat tips voor me? :tu

 

pak de max maat aan potten die je kwijt kan en volg niet de hoeveelheid buffertabs die op het pakje staan maar minder.

 

tabs

bacto

myco's

GL wormenmest (geen must maar ik vind het fijn spul)

bac bloei

en als je wil nog een booster maar zeker ook geen must..

 

liever minder als meer dames (5/6 per meter) dan hebben ze ook meer groei nodig wat je juist wil ivm de wortel ontwikkeling in zo een grote pot (vaak een week tot een dag of 10 18/6)

super simpel en altijd een mooi resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie Stik doen we .... :showoff:

 

Ik zat zelf te denken aan 4 x 41ltr smartpots...

 

Dus die boost heeft dus eigenlijk ook geen meerwaarde aan je gewas?

Ik zat er namelijk al naar te kijken om dit spul aan te schaffen, maar als het geen must is dan hoeft het voor mij ook niet.

En hoe sta jij eigenlijk tegenover een afharder voor je toppen? En die regenwormen in je pots zijn natuurlijk ook wel goed of??

 

Verder wil ik deze aarde die ik nu heb (9x18ltr) gaan hergebruiken.... Heb ik dan alleen biochar nodig of heb jij daar ook wat tips voor :whistling

 

 

Alvast bedankt maatje :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om complimenten te krijgen van "de oude garde" uit mijn omgeving. :tu Bio growen komt namelijk in hun woordenboek niet voor, tot dat .... :whistle:

Wie weet ken ik hun overtuigen om een keer te gaan investeren in "de nieuwe hardware"

Misschien komt er dan ook nog eens binnenkort een topic van mijn kant met een wat grotere opstelling ;)

Eerst de opa's overtuigen dan maar ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenwormen in je pot? Nooit van gehoord. Ik ben ook wel benieuwd of dit wat toe zal voegen aan je gewas. Lijkt me nog niet zo stom idee eigenlijk. Misschien dat ik morgen ma is bakje wormen ga halen en elke pot er is 3 in knikker.

 

Wat is dat afharder voor je toppen? Os dat het Zelfde als Topbooster?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de hengelsportzaak zijn het volgens mij geen regenwormen?

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieren zijn toch gewoon regenwormen? Misschien dat ze in kaasstad andere wormen hebben :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, maar je kan ook speciale compostwormen kopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo jullie kenne weer plaatjes kieken :tu

 

 

gallery_27271_12352_2042237.jpg

 

gallery_27271_12352_747925.jpg

 

gallery_27271_12352_409024.jpg

 

gallery_27271_12352_2131997.jpg

 

gallery_27271_12352_344267.jpg

 

gallery_27271_12352_3441849.jpg

 

gallery_27271_12352_742503.jpg

 

gallery_27271_12352_2553118.jpg

 

gallery_27271_12352_2197141.jpg

 

gallery_27271_12352_2895162.jpg

 

gallery_27271_12352_593325.jpg

 

 

 

 

Dit was m voor nu weer effe, kom net van Preston Palace vandaan en heb geen bier in huis dus mot ik effe halen dan maar he.... :rolleyes:

Voor jullie alvast veel kijkplezier en tot straks .....

 

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks op aan te merken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens je hebt gelijk over die compost wormen Kaasto.....

Ik weet nog wel toen ik een schooltuintje had hadden ze dus ook speciaal gekweekte compostwormen.

En laten we die nou net nodig hebben. :tu

 

Over 5 weken gaan we over op grotere potten/pots en zullen de wormpies goed van pas komen....

 

 

Tot sinas! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wij weten niet alleen wat van kaas hoor ;)

Wormen zijn mijn specialiteit hahaha :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erge mooie toppen en lekker vol. Dat moet wel een mooie eind resultaat gaan worden.

 

ik heb de wormen al in huis. Volgens mij geen compost wormen maar gewone dikke en dunnen.

ik zal de morgen is een paar los laten.

geen idee of het een toevoegende waarde zal hebben.

 

Maar zouden die beesten de wortels niet opvreten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze eten alleen de dode wortels en dat is juist wat je wilt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ gelderse:

 

 

En ze houden je medium "luchtig" ... kortom heeft het altijd een meerwaarde. En als ze aan de schijt zijn heb je ook nog wormenmest, wat wil je nog meer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan ben ik overtuigd :)

Dan ga ik er morgen 4 per pot los laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...