Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

De HPI houdt ze iig iets gedrongener, maar ik denk dat je bondage de grootste vinger in de pap heeft gehad, je moet eigenlijk, en dit is best lastig, je bondage zo plannen, dat wanneer je uit-ge-cropped bent je de planten tijd en ruimte geeft om nog wat hoogte/breedte te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet, schuif weer even aan. Weer een mooie update met dito mooie plaatjes... :tu

Wat zijn eigenlijk de voor/nadelen van oppervlakte en/of diepte bloei?

 

Je hebt de HPI er lang boven gehad, dus dan meer oppervlakte bloei door het lichtspectrum, maar wat is eigenlijk verstandig? Ik wissel de lamp zodra de klok op 12/12 gaat, maar dit zal ook te maken hebben misschien hoe dat ze er bij staan tot het moment van bloei?

 

Mijn plan was: 2 weken 18/6 + 1 week 12/12 onder HPI 400 watt.

2e week 12/12 de 600 watt HPS er in, en dimmen naar 400 watt.

3e week 12/12 schakelen naar 600 watt.

vanaf 4e week 12/12 de volle 660 watt er op.

 

Doe ik er verstandig aan met dit schema?

 

Ga deze keer niet scroggen, maar wil ze lekker laten gaan, met hier en daar een pletje en een knakje.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro!

 

Zoals je weet heb ik de scrog methode gehanteerd in combinatie met de HPI lamp totdat de groei eruit is. De volgende ronde ga ik het iets anders doen, als de klok op 12/12 gaat gelijk de HPS erin een paar dagen op 440watt, daarna volle bak 600 watt. Bij dieptebloei zijn de toppen gewoon wat langer waardoor je meer kans hebt op een hogere opbrengst per plant en heb je een betere belichting onder in je gewas. Wellicht heeft Krasi nog een aanvulling op deze theorie.

 

Ik denk dat het te hanteren schema erg strain gebonden is. Een indica zal over het algemeen korter doorgroeien na het omzetten dan een sativa of een haze achtige strain. Al met al is onze hobby elke keer weer een verrassing toch?

 

Succes met je run en bedankt voor je bezoekjjes aan mijn topic.

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best interessant eigenlijk? Wie weet idd hebben anderen hier een antwoord op in deze?

 

Ik zit met Silverhaasjes, die groeien nog wel even door, en ik ga niet in scrog, dus wat je zegt strain gebonden, misschien verstandig om het schema aan te passen, 1e week 12/12, bloeilamp op 400 watt, 2e week 12/12, bloeilamp 600 watt.

 

Het andere spectrum van de bloeilamp activeert ook weer eerder bloei, heb ik wel eens ergens gelezen.

 

En wat je zegt Piet, het blijft iedere ronde weer een uitdaging zo goed mogelijk te growen, en een lekker rokertje te fabriceren.

 

 

Ik zit nu op dag 12 18/6 en ze gaan best lekker.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk en lees het vaker dat direct vol vermogen licht, mits de temperatuur dit toelaat het beste is.

Hpi voor de groei en daarna overgaan op hps.

Diepte bloei geeft idd een betere opbrengst dan oppevrvlakkige bloei.

En zoals Piet zegt, het is strain gebonden, daarom kweken sommigen alleen maar 1 soortje, dan weten ze na een tijdje precies de likes en dislikes van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi, je zegt: Hpi voor de groei en daarna overgaan op hps, dat is natuurlijk zo, maar stel, de lamp gaat op 12/12, de dames groeien nog 3 weken, met in de 3e week bloeiverschijnselen, wat zal dan het verschil zijn om nog even door te groeien (bijv 2 weken langer) met Hpi of direct de hps er in?

 

Misschien maakt het niks uit in dit stadium van de plant, hoewel toch een heel ander lichtspectrum in de bloeilamp met misschien meer aanzetten tot bloei? :oeps :head_hurts_kr: :oeps :head_hurts_kr:

 

Leuk dat boomen, of draaf ik door? :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi, je zegt: Hpi voor de groei en daarna overgaan op hps, dat is natuurlijk zo, maar stel, de lamp gaat op 12/12, de dames groeien nog 3 weken, met in de 3e week bloeiverschijnselen, wat zal dan het verschil zijn om nog even door te groeien (bijv 2 weken langer) met Hpi of direct de hps er in?

 

Misschien maakt het niks uit in dit stadium van de plant, hoewel toch een heel ander lichtspectrum in de bloeilamp met misschien meer aanzetten tot bloei? :oeps :head_hurts_kr: :oeps :head_hurts_kr:

 

Leuk dat boomen, of draaf ik door? :punk:

 

De spurt komt er meestal na een week tot 10 dagen in, dus je zou bv na 10 dagen de hps erin kunnen draaien om nog zo`n 10 dagen snelle groei voor je diepte te stimuleren.

 

En idd mooie foto`s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: thx voor de toelichting!

 

@Green-go: Het zijn idd al mooie plaatjes. Van het gewonnen tegoed van de foto wedstrijd heb ik KF zaad gekocht welke nu in mijn tent staat. De mooiste foto's moeten nog komen!

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat weer de fotoprijs worden denk ik Piet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

40 dagen 12/12, 24 dagen zichtbare bloei.

 

De stekken welke ik eigenlijk al geen stekken meer mag noemen, staan er lekker fris bij. De kleuters van nummer 8 zijn al overgepot, de rest nog niet. Ze zijn echt toe aan overpotten maar omdat ik geen afscheid kan nemen en omdat ik gewoon de ruimte heb ga ik door met alle kleuters die in de DP90 staan, dus heb ik niet genoeg potten voor allemaal. FF naar het tuincentrum of GS deze week.

 

De bloeiende moeders zijn echt een genot om te kweken, man man man wat een kleurenpracht, 1 plant, nummer 4 is echt bijzonder want deze vertoont 2 kleuren in 1 top, een soort van roze en paars, echt supercool om te zien, nummer 8 is de plant met de meeste sativa genen en is echte schoonheid. De groene KF is ook zeer potent. Met nog weken te gaan voordat de boel omgaat ziet deze kweek er veelbelovend uit. De dames drinken nu de ene dag 0.25 liter via de tubes en de andere dag van boven 0.75 liter en dat gaat prima. Ze krijgen inmiddels elke dag BAC bio bloei mee. volgende week nog een keertje Bacto mee en daarna nog een PK booster..

 

Kinderen.... even op de foto... say cheese! :icecream:

 

gallery_33629_16425_2326217.jpg

 

En natuurlijk mag ik de moeder niet vergeten.. :dribble: :dribble: :dribble: :punk:

 

gallery_33629_16425_2201696.jpg

 

gallery_33629_16425_1014471.jpg

 

Moeder #1.

 

gallery_33629_16425_2460940.jpg

 

Moeder 8#.

 

gallery_33629_16425_2020035.jpg

 

Top close-up van #8.

 

gallery_33629_16425_300927.jpg

 

Moeder #4.

 

gallery_33629_16425_2734629.jpg

 

Top close-up #4.....2 kleuren in1 top :wOOt

 

gallery_33629_16425_2734629.jpg

 

Moeder #5

 

gallery_33629_16425_2260875.jpg

 

+ top...lijkt verdacht veel op roze toch?

 

gallery_33629_16425_1000414.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Piet

 

Top close up #4

 

gallery_33629_16425_2453307.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleurrijk en mooi, en met nog een kleine 4 weken wordt het alleen maar mooier. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent weer lekker bezig Pietje.... top gozert :tu

Ik zie mooie mama's maar die kids mogen er ook wezen hoor ;)

Je hebt in ieder geval een mooie regenboog aan kleur bij elkaar weten te sparen... nu de pot nog vinden he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Piet,

Effe weeer eens ingelezen in je topic.

Super goed gaat het daar en mooie kleurtjes in je dames.

De Killing Fields die ik eind vorig jaar had staan zijn nu gerijpt en smaken heerlijk!

Nog een paar weken en je kan ook proeven! Keep 'em green!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update!

 

gallery_33629_16425_2656396.jpg

 

gallery_33629_16425_2581688.jpg

 

 

Groet van Piet

Edited by Krasi
Edit: sorry Piet ik heb wat moeten knippen in je reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige mensen zijn gewoon aardig. Piet is er een van

Edited by Krasi
Edit: zelfde verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er vanuit dat ......... er wel goed voor zal zorgen!

Edited by Krasi
idem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er wel schitterend uit zeg... :icecream: Om te smullen!

Edited by Krasi
idem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

48 dagen 12/12.

 

De kleuters gaan nog steeds lekker, ze groeien niet zo hard onder de T-neon, maar dat hoeft want ze mogen toch pas over een week of 3 over naar de grotere tent, de internodes blijven mooi kort en ik kan nog de hoogte en de breedte in dus geen paniek.

 

in de grotere tent ziet het er ook dik voor elkaar uit, nummer 8 (de paarse sativa) heeft een beetje naar beneden gericht blad in de topjes, weet niet wat het is maar vooralsnog maak ik me geen zorgen, wellicht heeft het te maken met de temperatuurschommelingen maar daar kan ik weinig aan doen. Verder ziet nummer 8 er goed uit, ze is echt mooie toppen aan het maken, of ze echt knetterhard gaan worden weet ik niet maar de toppen zien er compacter uit dan mijn vorige ronde. Ik ben inmiddels ook de voeding aan het opschroeven (BAC bio bloei en PK booster), de dames drinken flink door ongeveer een liter per dag. Nummer 3 en 4 zijn zijn al iets verder in de ontwikkeling, de toppen zijn hard en compact en bladeren onder in het bladerdek worden lichter van kleur hier en dar heb ik al wat gelig blad weggehaald. Nummer 1 en 5 doen ook lekker mee maar dit lijkt weer een iets ander pheno te zijn. De groene pheno waar ik er 4 van heb staan staan er schitterend bij, heel fris en mooie toppen, lekker compact en nu al flink van formaat en deze moeten nog gaan zwellen.

 

Nog ff een paar foto's....

 

De kinderkamer..

 

gallery_33629_16425_3811787.jpg

 

Nummer 8

 

gallery_33629_16425_2566670.jpg

 

gallery_33629_16425_2515600.jpg

 

Nummer 4

 

gallery_33629_16425_3719226.jpg

 

De groen pheno

 

gallery_33629_16425_2053873.jpg

 

Tot de volgende update!

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer briljant uit Piet :tu

Alleen op de laatste foto lijkt het wel of het blad wat aan de lichte kant is klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@critical: dat heb je goed gezien, ik heb zeker 3 verschillende pheno's in mijn tent staan, die met dat lichtere blad is de gekleurde paars/roze pheno en heeft meer indica genen en zal naar verwachting sneller klaar zijn dan de rest welke meer hybride of sativa zijn.

 

@bobski: verkeerd gegokt :-) thanx man

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie eyecandy Piet, die rose, is dat nu een paarse maar zo wit dat ie er rose uitziet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...