Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Piet de Wiet

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

@botsautobob: voor een 120 x 120 tent zou ik de 12 meter (10 meter verwarmd) variant nemen, daarmee kun je makkelijk een vierkante meter mee verwarmen.

 

Groet Piet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.k. bijna alle voorbereidingen zijn getroffen om straks de dames een nieuw onderkomen te geven. Ik heb mijn Lumatek EVSA weer aangesloten en een 400watt HPI lamp in de Adjust A Wing gedraaid. Afgelopen nacht was er vorst aan de grond, dus was he ook redelijk koud in mijn schuurtje. De potten staan nu enkele dagen in het donker op de bodemverwarming in de tent. De temperatuur van mijn medium is nu 21.8 graden onder in de pot na een koude nacht. :)

 

 

P1050043

Het lijkt erop dat een 100% kiemingspercentage gehaald gaat worden :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>

Dag 3 (geteld vanaf opkomst v/h zaad)We zijn alweer enkele dagen onderweg. De zaadjes zijn allemaal boven gekomen, ze staan inmiddels al in eengrotere pot welke ik eerst heb ingewaterd met kraanwater met een beetje wortelstimulator, en ik heb een grammetje symbiosis toegevoegd op de plek waar de de zaailingen de grond in gaan zodat de wortels gelijk "beschimmeld" raken, onder een HPI lamp gedimd naar 250watt. De zaailingen staan in de bodem van mijn verwarmde propagator. De 11 literpotten heb ik nogmaals ingewaterd met kraanwater aangevuld met wat wortelstimulator.Verder ben ik een nieuw projectje begonnen. Het uitgangspunt is het creëren van een goede temperatuur. Ik heb gemerkt dat mijn oliekacheltje niet de ruimte genoeg verwarmd om temperatuur schommelingen op tevangen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een oplossing hiervoor. Ik ben naar de plaatselijke Gamma gegaan en heb daar radiatorfolie,piepschuimplaten van 100x50x5cm dik en dubbelzijdige tape gekocht. Uitgangspunt is dat de kachel een kleinere ruimte moet gaan te verwarmen. De hele tent is normaal gesproken 2 cubieke meter, hiervan heb ik nu 1 cubieke meter geisoleerd. De kachel (maar ook de lamp als deze brand) hoeft nu maar 1 kubieke meter te verwarmen door de isolerende consctructie, en dit werk boven verwachting goed.Nog ff een paar foto'sDe isolerende platen van piepschuim beplakt met radiatorfolie gallery_33629_16425_1215004.jpgBuiten aanzicht van de tent.gallery_33629_16425_2140475.jpgBinnenkant van de tentgallery_33629_16425_2261430.jpgZaailingen overgepotgallery_33629_16425_298915.jpgTemperatuur boven is: MediumTemperatuur onder is: Groeiruimte met 250watt HPI lampgallery_33629_16425_599304.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 2 dagen na het ontvouwen van de lobblaadjes hebben de dames onder 24 uurs lichtregime gestaan zo hadden ze een mooie constante temperatuur van 23.4 graden. de bodemtemperatuur is stabiel op 25.3 graden. Vandaag heb ik voor het eerst de geïsoleerde ruimte getest. ik ben dik tevreden, in mijn schuur was het vanavond 9 graden de buitentemperatuur was 4 graden. In de tent daalde de temperatuur niet verder dan 19.7 graden, de oliekachel stond nog niet eens op vol vermogen. Zonder de isolatie zakte de temperatuur tot 11.5 graad

 

Ik had sommige zaailingen iets dieper in de voorgroei potten kunnen stoppen, maar dat herstel ik wel als ze de 11 liter potten in gaan. Als ik de eerste wortels onder uit de pot zie komen ga ik ze overpotten. De 11 liter potten hebben dan een dikke 2 weken ingewaterd gestaan, lekker met de voetjes warm. Dat wordt een warm welkom straks als de kleine Killing Fieldjes in hun definitieve pot komen te staan. Vooralsnog lijkt het een vliegende start te worden

 

Nog een paar foto's

 

gallery_33629_16425_2074318.jpg

gallery_33629_16425_571502.jpg

 

 

Tot de volgende update

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup ,veel suc6 !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even folie over de potten leggen, dan hoef je niet zo veel te wateren en word de aarde ook niet te warm door stralingswarmte..

en dan kunnen de wortels ook de hele pot gebruiken, die folie kan er weer af zodra de planten de potten bedekken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt zowiezo niet zo warm met die lamp ;-)

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey piet

 

ik heb je topic en verwarmingsmethode gelezen

knap werk

zo te zien zijn we maar met een week verschil ongeveer bezig

dit blijf ik volgen! heel benieuwd naar die KF

ik hoop dat je roze hebt

 

cya

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Leuk dit verslag te lezen van je, lekker knutselen en uiteindelijk het gewenste resultaat hebben, dan kan je weer tevreden een rokertje opsteken, of niet?

Ben benieuwd wat je KF meissies gaan doen in je geisoleerde ruimte, ze zijn in ieder geval uit een lief warm nestje ter wereld gekomen!

 

Blijf je volgen!

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

De KFjes zijn inmiddels 12 dagen boven de grond. Medium staat lekker stabiel op 24,25 graden, in de tent lamp aan 27.3 lamp uit 19.1 graden. LV lamp aan 50%, lamp uit 67%. Ik heb de lamp 10 centimeter lager gehangen en hangt nu ongeveer 25 centimeter boven de plantjes. PH en EC meten doe ik niet, afzuren ook niet. gewoon kraanwater met een beetje wortelstimulator, in een jerrycan deze laat ik in de tent staan, temperatuur van het water is 20.8 graden.

 

DE 11 liter potten hebben allen nog een paar liter water gehad zodat het medium vochtig blijft voor het bodemleven. De buffertablets zullen inmiddels wel opgelost zijn. Voordat de Kfjes overgepot gaan worden naar de 11 liter potten ga ik het medium nog even goed mengen zodat alle toevoegingen goed zijn vermengt.

 

@Wietsmurf:Thanx!

 

@3.0: thanx voorde tip, folie ligt er inmiddels op.

 

@Donnie: klopt daarom heb ik de lamp iets lager gehangen.

 

@Lord Imotep: KF is echt prachtig en ik hoop ook op de roze pheno

 

@Dylanx:Schuif lekker aan, er is plek zat!

 

@El oro verde: groen goud ....mmmmmmm, de dames staan er idd warmpjes bij, hopen dat dat zo blijft!

 

Groet Piet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Ik heb zelf 12 Super Silver Haze staan, gescrogged in een net, de volledige ruimte bedekt op deze manier! Heb een 30 liter vat staan met vatverwarming op 22 graden. Natuurlijk bij de meesten bekend, maar idd, volgens mij vinden ze dat wel lekker die contstante watertemperatuur, iedere dag een emmertje schoon water (22 graden) om te verversen. Ik vind het prettig werken, ze krijgen iedere dag ong. 6 liter Ph 6.0, voor 12 potten van 11 liter, met Bio-G- Power voeding volgens schema, water naar behoefte natuurlijk, soms wat meer, soms wat minder, en met de hand (hogedrukvat) staan nu in de 5e week 12/12, en zien er prachtig groen uit, met al mooie topjes, die nog gaan knallen, maar ben dus te laat om er nog een verslag over te maken, of het moet een versneld verslag worden.

 

In de andere tent staan 14 Kolossus te rijpen (Sannie's seeds) 9 weken op 12/12, die moeten nog een weekje schat ik, er beginnen zich amberkleurige trichomen te ontwikkekelen. Deze hebben we gekweekt met Sannies produkten, waar we ook zeer te spreken over zijn na 2 jaar, mooie groene frisse planten kweek je er mee, met heerlijke plakkerige fruitige toppen, de smaakjes komen ook zeer tot z'n recht, wat samen met de uitwerking natuurlijk heeeel belangrijk is!

 

By the way: ik vind je improvisatie van de tent en de bodemverwarming excellent, mooi man, je moet wat om koning winter buiten te houden!

 

Greetzzzz,

El oro verde :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik ook volgen , al top verslagen gezien van KF dus wens je het zelfde toe!

En hopen op lekker veel fenno!! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu de nachten wat kouder worden en de meeste plantjes met de derde of vierde internode bezig zijn te ontwikkelen heb ik de EVSA naar standje 400 watt super lumen geswitcht om de planten een hogere lichtintensiteit te geven en om een hogere temperatuur te halen. Als de temperatuur te hoog wordt ga ik iets harder afzuigen of ga ik de geïsoleerde ruimte een stukje verhogen, ik denk de laatste optie Ik zie wel wat het beste is, ik heb in ieder geval een paar opties.

 

Gisteren heb ik een paar KFjes overgepot naar de 11 liter potten. Deze potten heb ik voorzien van een drainagepijp (beter goed gejat dan slecht bedacht....thanx Krasi!) om straks de wortels van de planten op een makkelijke manier onder in de pot te voorzien van water ipv moeilijk doen met van onder wateren via een schotel.

 

gallery_33629_16425_2823285.jpg

 

 

 

Lumatek EVSA

 

 

 

gallery_33629_16425_1888175.jpg

 

 

 

 

@Botsautobob: Alleen de donkerperiode kan wat beter deze zit momenteel op ongeveer 17 graden. verder alles onder controle! :tu

@El oro verde: Foto's foto's!

@Green and Greener: ik zoek de paarse en roze pheno :tu

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Wil je foto's van mij in jou topic? Ben er eigenlijk niet zo happig op om topics te bevuilen met foto's van andere kweekjes.

Zie dit toch veel gebeuren, en soms denk je in welk topic zit ik nou eigenlijk? Nu nog een kweekverslag maken heeft weinig zin meer, en ik weet eigenlijk niet of mensen zitten te wachten op halve kweekverslagen met een fotootje hier en daar.

Mijn Kolossus gaat vanaf vanavond in delen om HIEP HIEP HOERA!!! Ze zijn ook niet allemaal even ver, de microscoop zal uitkomst brengen.

Maar dat we vanavond lekker knippen en plakken (schaar, handen...kan niet werken met handschoentjes) staat vast!

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el oro verde: nee joh niet in mijn topic, ik had gekeken in jouw topic, maar er viel niet zo veel te zien.

Succes met knippen

 

Groet Piet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, 13 dagen na overpotten.

 

Alle plantjes staan nu in de 11 liter potten. Het medium dat al 3 weken ingewaterd in 11 liter potten op de DIY bodemverwarming staat heb ik gisteren nog eens goed vermengd. Ik vond in de meeste potten een uit elkaar vallende buffertablet, deze heb ik verbrokkeld en goed door het medium gemengd, wat stinken die dingen trouwens zeg, alsof je een riool staat, bacteriën,schimmels en meststoffen zijn zonder twijfel een ingrediënt in deze tablets! Het medium is perfect qua vochtigheid, niet te nat en zeker niet te droog. Opvallend vond ik de mooie donkere kleur in vergelijking met de mediums uit de GS. Dit komt door de toevoeging van de wormenmest (Plagron)en de GK Complete Organics.

 

Voordat de KFjes in de 11 liter potten gingen heb ik ze eerst allemaal voorzien van de drainagepijp. Niet alleen makkelijk om te wateren maar ook om de temperatuur van het medium onder in de pot goed te kunnen meten. Temperatuur van het medium is 24,5 graden onder in de pot. Een paar plantjes zijn iets kleiner, maar dat is logisch aangezien niet alle zaadjes tegelijk ontkiemd waren. 1 plantje heb ik nog niet overgepot, die is anders, lichter en een beetje neigend naar geel qua kleur en heeft een afwijkende bladstructuur, een beetje rimpelig, Ik zie wel wat dat wordt. Vooralsnog heb ik 10 van de 10 ontkiemde KFjes die een kans verdienen om mee door te gaan.

 

De temperatuur in de geïsoleerde ruimte liep redelijk hoog op gedurende de eerste paar dagen na het switchen naar 400watt super lumen. 31.7 graden was de max gemeten temperatuur. Dat kan heel goed een piekmoment zijn geweest want de lamp en de oliekachel overlappen elkaar qua in en uit schakeling om te grote temperatuurschommelingen te voorkomen. Dus dat was weer even zoeken naar de juiste afstelling. Ik heb de afzuiger iets harder gezet, de clipfan aangezet (deze is geklemd op de Adjust a Wing en blaast langs de lamp)en de helft van "dakisolatie" opengezet. temperatuur is nu 28.9 graden stabiel bij een omgevingstemperatuur van +/-10 graden. De lamp hangt nu ongeveer 40 centimeter boven de planten en de planten hebben het zichtbaar naar hun zin onder de 400 watter HPI lamp. Het blad begint nu meer bladgroen te ontwikkelen en wordt donkerder van kleur en richt zich meer naar het licht. De stammetjes beginnen ook al lekker aan te dikken!

 

Als de planten de 5de internode hebben gemaakt ga ik ze toppen. Een paar plantjes komen al in aanmerking!

 

Nog ff een paar foto's (Genomen met een telefoon)

 

gallery_33629_16425_199050.jpg

 

gallery_33629_16425_470352.jpg

 

 

Tot de volgende update.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Heb ik een topic? Had toch nog wel een verslag gemaakt vorige week, wilde er foto's bijplaatsen op de manier zoals in dit forum aangegeven staat, het hele verslag weg??? Toen was ik er klaar mee, en ben ook gewoon te laat in de 6e week bloei.

 

Maar frisse kleine meisjes Piet, met op de laatste foto goed te zien, mooie korte internodes. Ben benieuwd of je tevreden gaat zijn over je drainagepijpjes, handige oplossing, maar ik hoop wel voor je dat ze geen giftige stoffen afgeven zo in de grond en het water er door, of overdrijf ik nu?

Wat verbruikt je kachel?

 

Succes verder Piet!

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik 5 van de 10 dames getopt, de andere 5 zullen over een paar dagen aan de beurt komen. Op 1 na zien de plantjes er goed uit. De voetjes staan heerlijk warm op een constante temperatuur van 24,5 graden. Ondanks een buitentemperatuur van -2 bleef het in de tent 27.4 graden met lamp aan, lamp uit 18.6 graden. LV meet ik momenteel niet. Verder krijgen ze gewoon kraanwater, volgende waterbeurt met een beetje bacto.

 

En nog ff wat foto's

gallery_33629_16425_416938.jpg

 

gallery_33629_16425_441088.jpg

 

gallery_33629_16425_1658370.jpg

 

gallery_33629_16425_176835.jpg

 

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke foto's kerel!!!

 

Dat is een schoolvoorbeeld toppen.

Even voor de zoekmachine : hoe top ik een wietplant

 

Groene groet!!

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 'tubes, die de potten in gaan is ook zo handig...

Geef je toch van onder water!

 

Hoe ver gaan ze de potten in ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 20 18/6

 

Alle dames zin inmiddels getopt/gefimt en staan er lekker fris bij. Ik heb dat ene plantje dat achter bleef weg gehaald, het verschil was te groot geworden en de genetica niet zuiver. Maar alsnog 9 van de 10 gezaaide plantjes zijn gezond dus dat is een mooie score. Temperaturen zijn lekker stabiel zowel van de aarde als in de tent. Verder weinig te melden.

 

Nog ff wat foto's

 

 

gallery_33629_16425_530182.jpg

gallery_33629_16425_2880743.jpg

gallery_33629_16425_1132182.jpg

gallery_33629_16425_620077.jpg

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Piet, dag 20 18/6? dat is best een lange voorgroei, maar ze zien er nog mooi kort en gedrongen uit, dat zal over een paar weken wel anders zijn. Laten we hopen dat de winter niet te streng wordt, dan moet je flink bijstoken in je schuur, vooralsnog prima temperatuur buiten voor een winter.

 

Succes verder!

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...